האם קידום אתרים מת?

"קידום אתרים מת!" הוא משפט כל כך נדוש עד שהוא הפך בעצמו לבדיחה מכיוון שבערך כל שנה חוזרים עליו מחדש (אתם מזומנים לבדוק בגוגל "Is SEO dead").

האם קידום אתרים מת?
האם קידום אתרים מת?

אבל לפעמיים יש באמת סוג של תחושה שכבר אי אפשר לסמוך על גוגל שיביא לנו תנועה רלוונטית.

אני כמובן לא מאמין בטענה הזו וזה גם ממש לא מה שאני רואה בשטח.

כדי להבין למה קידום אתרים לא מת צריך להבין מה באמת עומד מאחורי החשש הזה ולפרק אותו לחלקים. אחרי הכול "קידום אתרים מת" זו טענה מול כללית שקל לשלוף אותה, להסביר את הרציונל שעמוד מאחוריה זה כבר יותר קשה.

הטענה: היום הרבה אנשים כבר לא מחפשים בגוגל והשיווק הכי אפקטיבי הוא בכלל ברשתות החברתיות

התשובה: פשוט לא מדויק

אין ספק שהרבה מהתנועה ברשת עוברת היום גם דרך פייסבוק, אינסטגרם ושאר הרשתות החברתיות והאפליקציות. יש גם כמות לא קטנה של אנשים שקופצים ישר לעלי-אקספרס או אמזון ומוותרים על רכישות מאתרים ישראלים בגלל שזה הרבה יותר זול בקטגוריות מסוימות (בגדים למשל).

מותגים רבים מן הסתם מנצלים את העובדה הזו ומצליחים ליצור מעורבות גדולה ולהגדיל את המכירות בקרב קהל היעד העיקרי שלהם.

מצד שני, לרוב הצרכים האחרים גוגל הוא עדיין המקום מספר 1 להתחיל בו, לדוגמה:

  • חיפוש עובדות מדויקות ועדכניות
  • חיפוש נותני שירותים
  • חיפוש משחקים ושאר דרכים להעביר את הזמן (סודוקו, וורדל תשבצים וכו')
  • רכישה של מוצרים יקרים שאי אפשר או לא משתלם להזמין מחו"ל

בנוסף, צריך לזכור שהאפליקציות והרשתות החברתיות בסופו של דבר נמצאות בידיים של החברות הגדולות והן יכולות יום אחד לשנות באופן דרסטי את האופן בו התקשורת בהן מתנהלת. כולנו זוכרים למשל את "הימים הטובים" שבהם פוסט בדף עסקי היה מביא לנו הרבה תנועה גם בלי לשלם הון עתק על מודעות.

לעומת זאת, קידום אתרים בגוגל מכוון לרוב לאתרי אינטרנט שנמצאים בשליטה בלעדית של עסקים או אנשים. גוגל יכולה לשנות את האלגוריתם שלה ולפיכך את האופן בו אתרים מדורגים, אבל זה דבר שכל מקדם טוב כבר מורגל אליו ולוקח אותו בחשבון.

התייחסתי לסוגיה האם כל תחום מתאים לקידום אורגני בסרטון הבא:

הטענה: קשה להתברג על מילות מפתח תחרותיות

התשובה: בעזרת נחישות ויצירתיות זה בהחלט אפשרי

קודם כל, זה נכון שיש מילות מפתח מאוד תחרותיות בגוגל שמחזירות אתרים וותיקים ומהימנים.

אבל אם אני מסתכל ספציפית על גוגל ישראל, בהרבה מהאתרים האלו יש נקודות תורפה בולטות בכל הקשור לקידום אתרים. לדוגמה, חלק מהם מסתמכים בעיקר על קישורים למרות שהתוכן בהם הוא לא איכותי. באתרי מסחר מסוימים למשל אין כמעט טקסט.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

במקרים כאלו יש הרבה דברים שאפשר לעשות גם אם לכאורה נראה שמדובר במילה מאוד קשה לקידום.

דבר שני: על כל מילת מפתח תחרותית יש לפחות עוד כמה עשרות מילים פחות תחרותיות שהרבה יותר קל להתברג עליהן.

מעבר לכך, יש עוד המון מילות מפתח עם נפחים קטנים מאוד (הזנב הארוך) או אפילו חיפושים חד פעמיים שיכולים להצטבר למאות ואלפי כניסות, במיוחד כשמדובר בנושאים טרנדים שהכלים השונים לבדיקת מילות מפתח לא בהכרח מציגים.

לכן לא צריך לחשוב רק במונחים של מילות מפתח שאחרים מתחריהם עליהן, אלא להיכנס לראש של הגולש ולהבין מה הוא מצפה למצוא.

אני אתן דוגמה היפותטית, בתקופה של מחאה כל כך גדולה כמו זו שאנחנו רואים עכשיו (או ראינו אם אתם קוראים את הפוסט הזה בעתיד) סביר להניח שהרבה  אנשים מחפשים חולצות מחאה.

אם תחפשו "חולצות של המחאה" בגוגל תמצאו שתי תוצאות רלוונטיות, שאר האתרים יהיו של חולצות שלא קשורות למחאה הנוכחית ומצאתי גם חנות אחת שמוכרת בכלל חולצות למוחים נגד המחאה.

זו מילת מפתח שלא יותר מדי קשה לקדם, וגם אם היא לא מבטיחה לכם מכירות. זה פרסום טוב לחנות שלכם.

הטענה: גוגל גם ככה מציג את כל המידע שהגולש צריך

התשובה: זה לא בהכרח האינטרס של גוגל…

אחת הטענות הנפוצות ביותר בהקשר לחוסר הרלוונטיות של קידום אתרים היא שגוגל גם ככה מציג את כל המידע שהגולש צריך ישר בתוצאות החיפוש לפני התוצאות האורגניות (מה שנקרא "תוצאה 0") ושבאופן הזה גולשים לוחצים על יותר מודעות.

אז קודם כל, זה פחות נפוץ ממש שחושבים ורוב התוצאות בפורמט הזה חוזרות עבור כל מיני חישובים, מושגים או מותגים, פחות עבור מי שמחפש לקנות מוצר או שירות.

כמו כן למטבע הזה יש שני צדדים: המודעות של גוגל מופיעות גם במיליוני אתרים ברחבי הרשת שלא קשורים לחברת גוגל (אם יצא לכם לנהל קמפיין ממומן בגוגל, זוהי רשת המדיה).

לכן גם אם באופן תיאורטי חברת גוגל תפסיק את כל התנועה לאתרים, סביר להניח שהדבר רק יזיק לה.

הטענה: היום כשאנחנו עוברים להשתמש ב-AI, כל אחד יכול לבנות אתר ולקדם אותו

התשובה: עדיין אין תחליף לידע והמקצועניות של בוני ומקדמי אתרים

ה-AI אכן מתקדם בצעדים ענקים, שלא להגיד מפחידים. אין ספק שעוד נשמע הרבה על קידום אתרים בעזרת בינה מלאכותית ועל AI בכלל, אבל נכון להיום כלי ה-AI יודעים בעיקר לכתוב תוכן באיכות סבירה וגם קטעי קוד. לא מן הנמנע שבעתיד ייתכן והם יוכלו להקים אתרים שלמים ויש כבר חברות לבניית אתרים ללא ידע בתכנות שמציעות שירותים בסיסיים מאוד בנושא הזה.

אבל, וזה אבל גדול – הקמת אתר דורשת גם ידע נוסף כמו שכירת שרת, הגדרות שונות שמתאימות אותו לצרכים שלנו וכמובן אופטימיזציה נוספת לגוגל אחרי שביצענו את כל הפעולות האלו. כל אלו דורשים דיוק גבוה במה שאנחנו מבקשים מה-AI.

מלבד זאת יש אלמנטים שלא בטוח ש-AI יוכל לבצע כמו בניית קישורים איכותית: גם אם הוא יבנה אתרים שלמים עם מערכי קישורים פנימיים טובים, האתרים האלו בעצמם יצטרכו לצבור וותק ואמינות מצד גוגל, שלא לדבר על קישורים חיצונים, שאי אפשר לקחת סתם מעוד אתרים שהקמתם (כי גם להם אין וותק ואמינות עדיין).

ויש עוד עניין "פעוט", כשהיום גוגל מפתחת בינה מלאכותית סביר להניח שחלק גדול מהמטרה שלה היא למנוע מראש מניפולציות על תוצאות החיפוש באמצעות בינה מלאכותית אחרת.

אם לסכם את כל העניין הזה במשפט אחד: הבינה המלאכותית אולי תעזור להרבה אנשים להתחיל מנקודה הרבה יותר טובה מבחינת SEO, אבל משם כל אחד יצטרך להתקדם עוד הרבה באמצעות מקדמים מקצועיים

ועוד כמה משפטים לסיום

אם הגעתם עד לכאן, שאפו! אני בטוח שרובכם לא באמת האמין שקידום אתרים מת ובכל זאת החלטתם להמשיך ולהתעמק בהסברים מדוע זה לא המצב. כפי שהבנתם, סביר להניח שככל שגוגל יהיה כוח חזק באינטרנט ואתרי אינטרנט עצמאיים ימשיכו להיות רלוונטיים, כך גם קידום אתרים ימשיך להיות רלוונטי וחי מתמיד.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו