תפריט
תפריט

קידום אתרים בישראל לעומת קידום אתרים בחו"ל

הרבה חברות קידום אתרים ומקדמי אתרים מתחילים מתלבטים האם לקדם רק בשוק המקומי או לנסות גם לפנות לחו"ל, שם הרבה פעמיים נמצא הכסף הגדול.

מנגד, יש חברות שמקדמות אתרים גדולים בחו"ל, אבל הן עדיין רוצות להסתייע בחברות SEO מקומיות בגלל שיותר נוח וקל לעבוד עם מישהו מקומי שגם מבין את השפה שלך…

בשורה התחתונה, צריך להבין מהם ההבדלים בין קידום אתרים בישראל (בגוגל ישראל) לבין קידום אתרים בחו"ל באתרים המשמעותיים של גוגל מסביב לעולם.

קידום אתרים בישראל לעומת בחו"ל

האתרים הפופולאריים ביותר של גוגל הם בדרך כלל במדינות מערב אירופה, אוסטרליה וכמובן ארה"ב (גוגל.קום). אחרי שנבין מהם ההבדלים, נוכל לדעת לא רק איך לקדם שונה, אלא גם מה צריך להיות הניסיון ושיטות העבודה של מי שמקדם בחו"ל שהמקדם המקומי לא חייב אולי שיהיו לו אותם.

אז למה SEO בחו"ל שונה מ-SEO בארץ?

1. התחרותיות

התחרותיות היא ללא ספק ההבדל המשמעותי ביותר כאשר מדברים על הבדל בין קידום בישראל ובין קידום בחו"ל.

חשבו על ארה"ב למשל, שם אין לגוגל בכלל אתר נפרד עבור כל מדינה (State). גם אם גוגל מכניס למשוואה פרמטרים מקומיים (עוד על קידום אתרים מקומי), התחרות היא עדיין עצומה.

אם בארץ להיכנס לעמוד 2 או 3 תוך חודש זה ריאלי (בתחומים בעלי תחרות נמוכה), בחו"ל זה יכול לקחת חודשים. זה אומר שגם אתם וגם הלקוח שלכם צריכים הרבה סבלנות ואולי בינתיים כדאי להשקיע יותר בקידום ממומן וערוצים אחרים בהם רואים תוצאות מיידיות. לעוד ערוצים של פרסום באינטרנט ליחצו כאן.

אפשרות אחרת היא להקים הרבה אתרים קטנים כדי לאסוף לידים, זה מתאים יותר לעסקים שממש נותנים שירותים ופחות לאתרי תדמית, חנויות מסחר אלקטרוני וכו'. צריך לזכור שבחו"ל גם הזנב הארוך קצת יותר ארוך ולכן יש בזה לא מעט היגיון.

2. השפה

אוקי, השפה היא אולי האחד העניינים שפחות מדברים עליהם, אבל לדעתי הוא ללא ספק הכי קריטי אחרי רמת התחרותיות. היכולת של גוגל לקרוא שפות מאנגלית וממשפחות דומות היא כנראה הרבה יותר טובה משל היכולת שלו לקרוא עברית.

אני לא בטוח אם מישהו חקר את זה לעומק, אבל כמנוע חיפוש מבוסס טקסט, עניין הבנת השפה והניואנסים הוא קריטי – ובכך, אין מה לעשות – גוגל ארה"ב עושה עבודה טוב עשרות מונים לעומת גוגל ישראל.

לדוגמה, בחו"ל מדברים לא מעט על רמת הקריאות: עד כמה קריא ומובן הטקסט. אם אתם מכירים את Yoast, יש שם תמיד אינדיקציה לרמת הקריאות באנגלית. אני בספק גדול אם גוגל יכול להעריך את רמת הקריאות של טקסטים בעברית באותה רמה כמו באנגלית.

זאת אחת הסיבות שאפשר לראות בארץ במקרים מסוימים תוכן זבל מדורג במקומות טובים – מה שפחות סביר לראות בגוגל.קום בתוצאות באנגלית.

דוגמה אחרת : Rankbrain

רוצה לקבל יותר כניסות, פניות והכנסה מהאתר?

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

בלי להיכנס יותר מדי לספקולציות לגביו, RankBrain הוא האלגוריתם שאמור להבין באופן טבעי ולנתח את הקשר בין מילים שונות במשפט כדי להבין את המשמעות שלו ולא רק להסתכל עליו כאוסף של מילות מפתח. זאת במטרה שיוכל להבין למה בדיוק המשתמש מתכוון שהוא מחפש ולתת לו מידע נרחב יותר שאולי לא מזכיר מבחינה תחבירית את השאילתה המקורית שלו.

כדי שאלגוריתם מבוסס בינה מלאכותית כמו Rankbrain יעבוד כמו שצריך, הוא חייב לסרוק המון טקסטים, אבל כמות הטקסטים בעברית היא מזערית לעומת אלו בשפות אחרות ברשת. ואם אנחנו מכניסים (שוב) למשוואה את התחביר, שלא דומה כלל, סביר להניח שראנקבריין לא אפקטיבי בעברית (וכנראה גם פחות בשפות אחרות) לעומת אנגלית.

ולמה אני אומר לכם את כל זה? פשוט מאוד: אם אתם רגילים להסתפק בתוכן באיכות בינונית, בחו"ל יהיה לכם הרבה יותר קשה להתקדם ככה.

התוכן שמיועד לקידום בחו"ל צריך להיות הרבה יותר איכותי מכמה בחינות:

  1. הוא חייב להיכתב על ידי מי שמכיר את השפה ברמת שפת אם ואולי גם את התרבות והסגנון המקומיים. למשל, לא הייתי נותן למישהו מהודו (גם אם אנגלית זו השפת אם שלו) לכתוב מאמר על הפיצות הכי טובות בניו-יורק שאתם לא מכירים…
  2. חייבים יותר מאי פעם להקפיד על ניסוח ודקדוק.

3.מקוריות: אם מבצעים שכתוב, הוא חייב להיות איכותי ולהתבסס על כמה מקורות שונים. עדיף גם שיהיו תובנות חדשות על בסיס מה שכתוב במקור או בזכות מחקר עצמאי.

  1. העניין של כוונת המשתמש. בשאילתות מאוד כלליות לא תמיד ברור מהי הכוונה של המשתמש, ולכן על מנת ליצור חווית משתמש טובה, חשוב להתייחס לכמה פירושים שונים בטקסט או ליצור "צבר" (Cluster) של דפים שעוסקים באותו נושא, אבל מזוויות שונות.

למשל, האם גולש שמחפש "מדפסת מומלצת למחשב" רוצה להגיע לחנות ולקנות את המדפסת שכולם קונים, או שאולי הוא בכלל מחפש מדריך לבחירת מדפסת מומלצת? זה לא אותו הדבר…

3. עניינים טכניים

באופן טבעי, יש מספר גדול יחסית של עניינים טכניים שצריך לקחת בחשבון אם מקדמים אתר מעבר לים לעומת קידום אתרים בישראל.

  1. אחסון : לא מחייב, אם כי רצוי שהאחסון יהיה על שרתים שקרובים למדינת היעד. אם האתר הוא בינלאומי או שמדובר על אתר במדינות מאוד גדולות, כדאי להשתמש ב-CDN.
  2. מהירות : כשמבצעים בדיקת מהירות ואופטימיזציה, עדיף להשתמש באתר שיכול לבדוק מהירות משרת מקומי כמו למשל Pingdom. זה ייתן לכם הערכה טובה יותר לגבי מהירות האתר בפועל.
  3. התאמה למובייל : יש מדינות כמו למשל מדינות מתפתחות בהן הגישה מהמחשב האישי כמעט לא קיימת, ולכן הנושא של אתר מובייל הוא סופר חשוב. המכשירים הניידים שם הם גם לא בדיוק מסדרת האייפון האחרונה, כך שהשימושיות חשובה יותר מהאלגנטיות. עוד על קידום אתרים במובייל.
  4. לראות את גוגל בעין המקומית: יש תוכנות לבדיקת מיקומים שתומכות באתרים מקומיים של גוגל, אבל השימוש ב-VPN (תוכנה שמעניקה לכם כתובת IP מכל מדינה שתרצו) יאפשר לכם גם לראות איך גוגל נראה במדינות שונות.

לדוגמה, לפעמיים יש תצוגות אקסקלוסיביות של התוצאות שאי אפשר לראות במדינות אחרות ואלו יכולות להשפיע על הביצועים של האתרים.

4. רגע, זה בכלל לא גוגל!

למרות שגוגל הוא מנוע החיפוש הפופולארי ביותר כמעט בכל מקום בעולם, יש שתי מדיניות שבהם גוגל לא שולט בשוק ואי אפשר ממש להתעלם מהן מפאת גודלן: סין ורוסיה.

בעוד בסין מדובר בענייני צנזורה שהצליחה להוציא אפילו את ענקית החיפוש מהשוק המקומי, ברוסיה Yandex הוא פשוט מנוע החיפוש הכי פופולארי (למרות שגם שם חוקי הצנזורה על האינטרנט הופכים להיות יותר ויותר מכבידים, ולכן אי אפשר אם גם כאן לא מדובר בהכוונה מגבוה).

לכן, אם אתם מקדמים במדינות האלו או אפילו מקדמים אתרים ברוסית בארץ, כדאי לכם להכיר את מנועי החיפוש האלו, או לפחות את יאנדקס. כמו שאפשר לצפות הם לא שונים ב-180 מעלות מגוגל, אבל בהחלט יש להם את הניואנסים שלהם.

5. קידום מקומי / "קידום דמוגרפי"

בארצות גדולות יחסית ועל אחת כמה וכמה כאלו שיש בהן ערבוב של כמה שפות או תרבויות, אחד הפרמטרים שאסור להתעלם מהם הוא הקידום המקומי. לא רק שברבות מהמדינות האלו גוגל זמין בכמה שפות (כמו שבארץ אפשר לחפש גם באנגלית וערבית), אלא שהמיקוד באזורים שונים הוא ברור מאוד. למידע נוסף על קידום אתרים דו לשוני.

כתוצאה מכך, כמעט כל חיפוש יכול להחזיר תוצאות מקומיות, אם בצורת עסקים מקומיים על גבי מפה, ואם בדמות אתרים מקומיים מסקטורים אחרים (מעיתונים ועד אתרי ממשל) על פי המיקום של הגולש או מה שהוא מקליד אל תוך החיפוש עצמו.

אנחנו אמנם מכירים את כל הנושא של קידום מקומי גם מהארץ והרבה מסעדות או בתי קפה וגם חנויות קופצים במפות גוגל, אבל יש לזכור שבחו"ל יש הרבה יותר אינדקסים מקומיים שעליהם גוגל מתבסס. (אפשר לראות כאן כמה דוגמאות).

להירשם בכל האתרים האלו עם הפרטים המדויקים של העסק או העסקים שאתם מקדמים יכול להיות כאב ראש, אבל יש שירותים שעוזרים לנטר אותם (גם ל-Moz יש אותו).

באופן מתבקש, יש גם הרבה יותר ספאם מלוכלך, כולל שימוש בכתובות פיקטיביות, פתיחת רשומות כפולות ודיווחים שקריים על מתחרים.

6. בניית קישורים

הקונספט של בניית קישורים הוא דומה בכל מקום, אבל צריך לשים לב לכמה הבדלים:

כאמור, רף האיכות מבחינת התוכן הוא גבוה יותר, כך שצריך להתאמץ גם יותר בשביל בניית קישורים טובה. אפשר להשתמש בטקטיקות לבנות יחסית כמו Linkbait, פוסטים אורחים, שיתופים ברשתות חברתיות, שימוש בשירותי Press Release, שתילת קישורים בעמודים איכותיים בויקיפדיה וכו'. החלפת קישורים עדיין מקובלת, אבל אל תתפלאו אם יסתכלו עליכם בעין מעט חשודה מכיוון שהיא מקושרת בעיקר עם קניית קישורים.

ואם כבר קניית קישורים, היא קצת יותר פופולארית בחו"ל.

יש תחומים בארה"ב או בזירה הבינלאומית שבלתי אפשר לקדם ללא תקציב קישורים של כמה אלפי דולרים – לדוגמא קזינו, פורקס ואפילו תחום הלוקסמית, חביב הישראלים – מגיע לרמת קושי די פסיכית בגוגל ארה"ב.

איך לבחור מקדם אתרים
איך בוחרים מקדם אתרים בחו"ל או בישראל

אז מה צריך שיהיה למקדם בינלאומי בארגז הכלים?

אם נסכם, למי שעוסק בקידום אתרים בארץ אך רוצה להתרחב גם מעבר לים, צריכים להיות כמה כלים ויכולות באמתחתו:

  1. עבודה עם אנשי תוכן איכותיים או לחילופין שימוש בשירותי תרגום שיודעים גם דבר אחד או שניים על SEO (כדי שלא יהיה צריך לערוך אחר כך את הטקסט עם מילות מפתח).
  2. הכרה טובה עם הגרסה המקומית של גוגל. אני יכול להעיד שלהרבה חברות ישראליות כמו אלו שמפעילות אתרי הימורים או פורקס בחו"ל יש ניסיון לא קטן בתחום. קבוצות פייסבוק סגורות של מקדמים ישראלים יכולות להיות מקום טוב להתחיל בו.

3.יכולות טכניות גבוהות: שימוש בכלי SEO מעודכנים, הכרה של כמה שרתי אחסון טובים ופיזור בין כתובות IP שונות, עבודה עם CDN, VPN וכו'.

4.קידום ברוסיה או בסין: הכרה עם Yandex ו-Baidu, יש כמה חברות ישראליות שמתמחות ספציפית בשוק הסיני, שנפתח אל אנשי עסקים ישראלים וחברות ישראליות בשנים האחרונות.

5.תשתית: אם לחברת הקידום יש תשתית מקומית של אתרי לווין או קשרים עם חברות SEO אחרות שלהן יש אתרים כאלו, זה יכול להאיץ באופן ניכר את התהליך.

6.הכרה טובה של החיפוש המקומי –  חובה! כמו שהסברתי, קידום מקומי הוא אלמנט מאוד מרכזי במקומות רבים שבחו"ל ויש לו ניואנסים שונים מאשר ה-SEO הרגיל שאנחנו מכירים. לא מספיק רק לפתוח רשומה מקומית ולהעלות אליה תכנים.

אז כן או לא?

השאלה של הקידום בחו"ל היא לדעתי שאלה של עד כמה אתם מוכנים ורוצים לאתגר את עצמכם. זה תמיד טוב להיות בטופ של הטופ, אבל בסופו של דבר אתם צריכים לספק את התמורה ללקוחות. מצד שני, אתם תמיד יכולים לקחת איזה פרויקט צדדי בלי מחויבות לאף אחד (חוץ מאשר לעצמכם).

מהצד השני של המטבע, אם אתם חברה שחייבת לקדם אתר בחו"ל, אין מנוס מלקחת מקדם אתרים או חברה לקידום אתרים שיש להם ניסיון מוכח בתחום. אל תיקחו מישהו שעד עכשיו רק קידום אתרים בארץ, כי כמו שכבר הבנתם, החוקים הם ממש לא דומים…

בהצלחה 😊

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה

400+ כבר הצטרפו – טיפים מקצועיים על SEO ישר לטלגרם שלכם!

דילוג לתוכן