כמעט כולנו פלרטטנו באיזה שהוא שלב עם הרעיון לפתוח מסעדה או בר.
מדובר באחד מתחומי העיסוק שממגנטים מדי שנה אלפי יזמים להשקיע ודוחפים אנשים רבים לצאת לעצמאות, ויחד עם זאת אחד המקצועות הקשים ביותר להיות עצמאי בהם.
קידום אתרים למסעדות / שיווק דיגיטלי למסעדה – הכיצד?
בין אם אתם כבר בעלי מסעדה או שמדובר עדיין ברעיון/קונספט שרוקם עור וגידים – כבר בטח נתקלתם בסטטיסטיקות האכזריות לפיהן כ-33% מהמסעדות יסגרו בשנה הראשונה, 50% ייסגרו לאחר שנתיים ו80% לא שורדות יותר מחמש שנים (!).
האם יש דרך לנצח את הסטטיסטיקה?
והאם זה בכלל אפשרי לנהל בישראל מסעדה משגשגת ומצליחה?
התשובה היא כן ובמאמר הבא אני הולך להסביר לכם איך אתם בדיוק יכולים לעשות את זה דרך האינטרנט. מתחילים עכשיו.
אפשר להתחיל מצפייה בסרטון שעשיתי על קידום אתרי מסעדות:
1. שיווק דיגיטלי למסעדה מתחיל על בניית אתר למסעדה
ניהול מסעדה היא משימה מאתגרת למדי שמגיעה עם רשימה בלתי נגמרת של מטלות ומשימות.
אומנם רוב בעלי המסעדות לא מתים על הרעיון של הוספת מטלה נוספת אבל כאן מדובר באחת סופר חשובה – הקמת אתר אינטרנט.
כדאי לדעת שכ-75% מהצרכנים שנשאלו, דיווחו שהם בוחרים מסעדה על סמך תוצאות במנועי החיפוש.
אם למסעדה שלכם אין אתר – אתם מפסידים כאן קהל פוטנציאלי אדיר שמחפש אתכם.
עם אתר אינטרנט תוכלו לספק ללקוחות את כל המידע המעודכן והרלוונטי ביותר אודות העסק: החל מתפריטים אחרונים, מבצעים, הוראות הגעה, פרטי יצירת קשר, שעות עבודה, הזמנת מקומות בקליק ואף תפריט משלוחים.
למעשה, זו הדרך האידאלית להיחשף לקהל חדש ולהפוך את עצמכם לנגישים ומעודכנים עבור הלקוחות שלכם. זכרו שהאתר צריך להיות מקצועי, פונקציונאלי וידידותי למשתמש. הגולשים צריכים להיות מסוגלים לנווט באתר באופן אינטואיטיבי כדי למצוא את מבוקשם בקלות.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
כשמדברים על בניית אתרים למסעדות – יש לציין כי מסעדות רבות לא מקימות אתר עצמאי לחלוטין אלא חוברות לאחד (או כמה) מהפורטלים הגדולים בתחום – משלוחה, תן ביס, רול, Rest וכו'.
היתרון בכך הוא שבאתרים אלו כבר יש תנועה גדולה של גולשים וחשיפה אדירה.
2. התמקדו בקידום לוקאלי
עם 65,268 חיפושים שמבוצעים בגוגל בכל שניה – תהיו בטוחים שמדובר כאן בדרך המהירה אל הקיבה של הלקוחות שלכם😉.
שיווק דיגיטלי למסעדה, במיוחד כזה המשלב SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש, אפשר לקרוא על זה כאן) – חייב לקחת בחשבון את הנושא המקומי.
תהליך SEO (קידום אורגני) הוא זה שיסייע לגולשים למצוא אתכם בקלות במנועי החיפוש על ידי הזנת מילות מפתח שרלוונטיות למסעדה.
לדוגמה: כשמישהו מקליד בגוגל "מסעדות איטלקיות בתל אביב" – דירוג ה-SEO שלכם הוא שיקבע את הקלות שבה ימצאו את האתר ויקליקו על כפתור הזמנת המקומות. בין אם קהל לקוחותיכם הוא בעיקר מקומי או מבוסס על תיירים – חשוב לוודא שה-SEO הופך את האתר שלכם לנקודה הכי לוהטת באזורכם.
הסבר נוסף על SEO (קידום אורגני) תוכלו לראות בסרטון הבא:
הנה כמה פעולות שיוכלו לעזור בתהליך קידום אתרים למסעדות:
- מחקר מילות מפתח – כדי להתחיל לדחוף את האתר שלכם קדימה צריך לעשות מחקר מילות מפתח.
המטרה היא להבין איזה ביטויים יהיה נכון לשייך למסעדה וללמוד כמה פעמים גולשים מחפשים את אותן מילות מפתח בחודש.
לדוגמה, אם אתם מסעדה עם מטבח איטלקי במרכז הארץ, אנחנו נרצה לבדוק את התחרות סביב ביטויים כמו "מסעדה איטלקית", "מסעדה איטלקית מומלצת במרכז" "מסעדות עם מטבח איטלקי בתל אביב" ועוד. - צרו בלוג עם תוכן מעורר תיאבון – בלוג עשיר בפוסטים מושחתים שנכתבו סביב מילות מפתח שבחרנו בסעיף הקודם בהתאם לסוג המסעדה והמיקום שלה יוכלו לעזור לכם להגיע לראש העמוד בתוצאות החיפוש.
נחזור לדוגמה הקודמת. מילת המפתח שלנו היא מסעדה איטלקית באזור תל אביב– תוכלו לכתוב בבלוג פוסט על "איך לבחור מסעדה איטלקית באזור תל אביב", או "הלכנו לחפש מסעדה איטלקית באזור תל אביב – נחשו לאן הגענו"…(כמובן שבאותה מידה זה יכול להיות גם מסעדה תאילנדית או סינית או בכל אזור אחר בישראל, זה תלוי במחקר מילות מפתח שעשיתם).
ככל שתפרסמו בתדירות גבוהה יותר – כך תוכלו לקדם את עצמכם ביותר מילות מפתח ולהגיע ליותר תוצאות חיפוש שיהפכו את הגולשים ללקוחות סועדים. - צרו חשבון Google לעסק שלי – מדובר בכלי חשוב שיאפשר ללקוחות פוטנציאלים באזור להגיע אליכם במהירות. כידוע גוגל משתמשת במיקום שלנו כדי להציג את התוצאות הרלוונטיות ביותר בשבילנו. באמצעות רישום ל Google My Business המסעדה שלכם תוכל להופיע בתוצאות החיפוש מקומיות בעמוד הראשון – יחד עם פרטי קשר, ביקורות ולינק לאתר.
למה כדאי לכם להירשם? כי זה בחינם, כי אתם מופיעים בתוצאות מקומיות של גוגל וכי ההרשמה היא ממש פשוטה. - קישורים חיצוניים – קישורים חיצוניים מוטמעים בתוך אתרים אחרים, בד"כ כחלק ממאמר או פוסט והם מפנים את הגולשים לעמוד שנמצא באתר שלנו.
אתרים "חזקים" עם קישור חיצוני יכולים לתת בוסט עוצמתי לאתר שלכם וכך להגיע לראש תוצאות החיפוש במהירות.
3. נוכחות חזקה במדיה החברתית
קידום אתרים למסעדות לא מספיק, והיום חייבים נוכחות חזקה גם ברשתות חברתיות.
בהקשר של שיווק דיגיטלי למסעדה – יש 3 פלטפורמות חברתיות שכל מסעדה חייבת להיות בהן: פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק.
כ-49% מהאנשים מחפשים בפייסבוק המלצות למסעדות, בעיקר בקבוצות רלוונטיות.
אינסטגרם היא כמובן הרשת חברתית מספר אחת למעורבות בענייני הפודיז.
פרסום במדיות החברתיות השונות היא אחת הדרכים האידאליות למתג את עצמכם, להיחשף לקהל חדש, לשמור על קשר עם לקוחותיכם ופותחת בפניכם ערוץ טראפיק נוסף לאתר. בכל הנוגע לפרסום מסעדות בפלטפורמות האלו חשוב לזכור שמדובר בתחום שצריך לעורר תיאבון, לכן תדאגו ליצור תוכן ויזואלי איכותי שיהיה טעים לעיניים.
קבלו מדריכים רלוונטיים:
- עיצוב פרופיל באינסטגרם
- כמה עולה קידום באינסטגרם?
- קידום עוקבים באינסטגרם
- פרסום באינסטגרם
- עמוד עסקי בפייסבוק
- שיווק בפייסבוק
- פרסום בפייסבוק
- מחיר פרסום בפייסבוק
4. השתמשו בשיווק משפיענים
עוד אופציה בה תוכלו ליצור באז סביב המסעדה היא לתת למובילי דעה לקדם אתכם.
מי הם אותם "משפיענים"?
לרוב מדובר בבלוגרים במדיות החברתיות השונות עם תוכן איכותי בתחומי עניין מסוימים (לדוגמה: תחום הלייף סטייל, אימהות, תיירות וכו') שמצליחים לעורר עניין וכתוצאה מכך להביא אלפים ולעיתים גם מיליוני עוקבים עם אחוזי מעורבות גבוהים.
זה יכול להיות רעיון לא רע בכלל לשקול להושיט יד לאחד או יותר מהמשפיענים המובילים ולהזמין אותם לארוחה במסעדה שלכם בחינם. אם הם יאהבו את האוכל תוכלו להגיע איתם להסכם שיווקי, לדוגמה- פוסט על המסעדה עם המלצה חמה ובתמורה אתם תשלמו לפי כמות האנשים שמזמינים דרכם או לחילופין לפנק אותם במספר ארוחות חינם.
5. ביקורות, ביקורות ו…ביקורות
ביקורות הן חלק קריטי של שיווק דיגיטלי למסעדות. זכרו שרוב האנשים זקוקים למעט ביטחון בכל הנוגע למוצרים, שירותים ובוודאי לחוויות אוכל.
כשאנשים חוקרים מסעדות באינטרנט (ותאמינו לי…כולם עושים את זה ) אחד הדברים שהם מחפשים לבדוק היא מה לקוחות אחרים מספרים עליכם.
כאן אתם חייבים לנצל את הביקורות וליצור רמת אמינות גבוהה. התחילו בעידוד כל לקוח משלם (ורצוי גם מרוצה😊) לפרסם ביקורת באתר, בגוגל, או בדף העסקי. לפעמים אנשים זקוקים לתמריץ בשביל לעשות דברים כאלה – תוכלו להציע הנחה לארוחה הבאה או פינוק שווה עליכם.
6. שמרו על מעורבות גבוהה ועקביות
לבסוף, חשוב להבין שעקביות היא חלק משמעותי בשיווק דיגיטלי.
אם אתם רוצים שהקהילה תזכור את שמכם כשבטן שלהם מקרקרת – עליכם להתאמץ בכדי לעשות זאת. זה ממש לא מספיק לנהל קמפיין פרסומי פעם בשנה.
יחד עם זאת, חשוב להבין שאתם גם לא צריכים לשבור את קופת החיסכון בבנק כדי להביא לקוחות למסעדה. זה הרבה בדברים הקטנים – עדכון האתר באופן קבוע, פרסום תוכן חדש במדיות החברתיות, שיווק תפריט חדש ומיתוג המסעדה באזורכם. תוכלו לשמור על המעורבות גבוהה בקהילה שבניתם באמצעות פעילויות, תחרויות, הנחות ומבצעים שווים.
אז נכון, היום להיות בעלים של מסעדה משגשגת וחיה לטווח הרחוק זה לא דבר כל כך פשוט – אבל זה כן אפשרי ולאסטרטגיית השיווק שלכם יש חלק משמעותי בתוצאות.
יש לכם שאלות? צריכים עזרה עם זה? מוזמנים ליצור איתי קשר ממש כאן.
שיהיה בהצלחה!