ClickCease
תפריט

052-9095200

תפריט

התראות נפוצות מה-Search Console שכדאי להכיר

Search Console הוא ללא ספק אחד מכלים היותר עוצמתיים של גוגל ואחד הבודדים שבאמצעותו אנחנו יכולים לדעת כיצד גוגל רואה את האתר שלנו.

עם השנים הכלי צמח והשתכלל, מה שהופך את השימוש בו למעט יותר מורכב, אבל כזה שאפשר לספר ממנו לא מעט תובנות.

התראות ושגיאות נפוצות דרך ה- Search Console

במדריך הנוכחי אני הולך לדבר קצת על שגיאות נפוצות עליהן אנחנו מקבלים התראות בקונסול מדי פעם (מי שמקדם הרבה אתרים יכול למלא תיבת מייל שלמה רק עם ההתראות האלה) ולמה, ברוב המקרים, לא צריך להתרגש מהן יותר מדי.

סקירה קצרצרה על הגרסה החדשה של הקונסול

הגרסה החדשה של ה-Search Consoleבאזור ספטמבר 2018 גוגל השיקו את הסרץ' קונסול החדש, לאחד תקופה של בטא.

אם בגרסה הישנה של הקונסול היו הרבה מאוד קטגוריות שונות, בכלי החדש הסידור הוא פשוט יותר:

ביצועים : מיקום, מספר החשיפות, מספר הלחיצות וה-CTR של כל מילות המפתח שחופשו (ניתן לראות גם ממוצעים).

אינדקס : גדול הכיסוי של גוגל – כלומר כמה עמודים גוגל מאנדקס וכמה לא, ומאילו סיבות. מדובר באחד הדוחות שאני הכי אוהב בקונסול החדש, ובעיניי אחד השימושיים והחשובים שבו.

שיפורים – כרגע מדובר בנוחות השימוש בניידים, אבל לפעמיים מתווספים לקטגוריה הזו גם דוחות שגוגל רוצה לבדוק כיצד המשתמשים יגיבו אליהם (בעבר נקראו "ניסויים").

אבטחה ופעולות ידניות : כל מה שקשור לענייני אבטחת האתר, התראה על אתר שנפרץ וגם פעולות ידניות שבוצעו על האתר על ידי נציגי גוגל (נדיר אך קורה).

כמעט לכל אחת מן הקטגוריות האלו יש התראות שמתאימות להן. ההתראות מופיעות במסך הבית של הכלי וגם נשלחות במייל.

כמה דברים שחשוב לזכור בנוגע להתראות לפני הכול:

  1. גוגל שולח את ההתראות ברגע שהוא שם לב אליהן, כך שגם שינויים רגעיים באתר עלולים לגרום לשליחה של התראות (לדוגמה, הפניות מחדש).
  2. גוגל שולח התראות גם אם מספר הדפים שרלוונטי להתראה הוא קטן, ואף אם מדובר בעמוד בודד.

אם בא לכם להכיר את הכלי יותר לעומק – עשיתי מדריך וידאו מפורט (מעודכן לספטמבר 2019)

 

1. ביצועים

למעשה, עד כמה שידוע לי, אין ממש התראות ספציפיות על שינויים בביצועים של האתר כמו למשל קפיצה במיקומים או גידול במספר החיפושים. אל תבנו על הסרץ' קונסול שיתריע לכם אם האתר עלה או ירד במיקומים. לשם כך קיימים לא מעט כלים לבדיקת מיקומים.

אחת ההתראות הבודדות שגוגל שולח היא מעין התראות "ברוך הבא" שמציעה לבעל האתר להשתמש בהגדרות שונות כמו למשל שליחת קובץ מפת אתר על מנת לשפר את הנראות של האתר בחיפוש ולבדוק את דו"ח החיפושים. הודעה זו נשלחת עבור כל אתר שעבר אימות.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

2. שגיאות בנוגע לאינדקס

התראה נפוצה היא לגבי שגיאות בעמודים שונים. לדוגמה, עמודים שמחזירים שגיאה 404, שגיאה 500 (בעיה בשרת) או נחסמו מסיבות אחרות שאינן קשורות להגדרות ספציפיות עבור גוגל.

עוד התראה נוגעת ל"בעיה" של עמודים רבים שאי אפשר לאנדקס. בדרך כלל המקור לבעיה הוא חסימה על ידי קובץ robots.txt או תגים מסוימים בתוך הקוד של העמוד.

למה "בעיה"? כי לפעמים החסימה תהיה במכוון על מנת לא להעמיס עמודים מיותרים באינדקס כמו עמודים באיכות נמוכה, עמודי סינון (נפוץ מאד באתרי מסחר), עמודים עם תוכן משוכפל ואחרים. להרחבה בנושא אני ממליץ (מאד) לקרוא את המאמר שלי על הסרת עמודי זבל מהאתר, וגם מקרה בוחן שבו הסרתי מעל 500 עמודי זבל וכיצד זה הקפיץ משמעותית את מיקומי האתר בגוגל.

עוד התראה שקשורה לאינדקס נשלחת כאשר הדומיין המועדף שונה. לדוגמה, עם או בלי WWW. כיום זה קצת פחות רלוונטי מכיוון שאם אתם מאמתים את האתר ברמת הדומיין (דרך DNS), גוגל מתייחס אל כל הגרסאות שלו כגרסה אחת.

שגיאת אינדקס מהסרץ' קונסול של גוגל
שגיאת אינדקס מהסרץ' קונסול של גוגל

3. שגיאות / ענייני אבטחה

רוב התראות האבטחה נוגעת לקוד זדוני שגוגל זיהה בתוך האתר.

לאחר קבלת ההתראה על העמודים הרלוונטיים, צריך לנקות את האתר מהעמודים הזדוניים (די נפוץ באתרי וורדפרס לא מתוחזקים) – אפשר לבצע את זה בעזרת מתכנת או חברת האחסון. לאחר שאנחנו סבורים שניקינו הכל יש להגיש בקשה מחודשת דרך הסרץ' קונסול באזור של ה"אבטחה".

המענה מגיע בד"כ תוך 24-48 שעות לחיוב או לשלילה.

התראה על פרצה באתר מהסרץ' קונסול
התראה על פרצה באתר מהסרץ' קונסול

עוד התראה חשובה נוגעת לפרטי החשבון עצמו. לדוגמה, אם מישהו הופך למנהל ללא פעולה מכוונת של מי שכתובת הדואר משויכת אליו. לכן, חשוב לב לשים להרשאות שאתם נותנים.

מלבד זאת, גוגל עשוי לזהות מערכות ניהול תוכן לא מעודכנות כמו למשל וורדפרס, למרות שמזמן לא יצא לי לראות התראה מהסוג הזה.

4. התראות על פעולות ידניות

אלו הן ההתראות שאף אחד לא רוצה לקבל ובדרך כלל מודיעות לבעל האתר שבוצעה פעולה ידנית נגד האתר שלו.

במילים אחרות, יש מספיק סיגנלים שמאותתים על ספאם והביא את צוות הבדיקה הידנית של גוגל לסמן את האתר. סימון של אתר בדרך כלל גורם לו להופיע במיקומים מאוד נמוכים ובמקרים חריגים יותר אפילו להיות מוסר כליל מתוצאות החיפוש.

התראות מסוג זה יכולות להיות עקב כל מיני בעיות באתר שהביאו לענישה:

  • קישורים לא טבעיים שנכנסים לאתר
  • קישורים לא טבעיים שיוצאים מן האתר
  • ספאם שמקורו בתוכן גולשים
  • בעיית אבטחה (למעשה שייך לקטגוריה של אבטחה)
  • ספאם טהור
  • ספאם במידע המובנה
  • דחיסת מילות מפתח או טקסט חבוי
  • מעט תוכן ללא ערך אמיתי (בדרך כלל ממוקד מילות מפתח).
  • מיסוך או הפניות לא תקינות שבוצעו בכוונה תחילה
  • שימוש בחברות אחסון חינמיות או זולות מאוד למטרת הקמת אתרי ספאם

לעיתים ההתראות יהיו עבור כלל האתר ולפעמיים בנוגע לחלקים ספציפיים, מה שיכול לעזור בזיהוי הבעיה מצדו של בעל האתר.

* אין לי דוגמא בשלוף של שגיאה מסוג זה, כי זה לא משהו שקרה לי אי פעם. אבל חיפוש קצר בגוגל יראה לכם הרבה דוגמאות כאלה.

5. שיפורים

גוגל ישלח התראות אם הוא מזהה בעיה של שימושיות באתר. לדוגמה, עמודים שלא מותאמים למובייל. אלו הודעות די נפוצות לאחרונה ובד"כ השגיאה תהיה: "אלמנטים קרובים מדי זה לזה" או "התוכן רחב יותר מהמסך".
גוגל לא מצביעים בדיוק על האזור הבעייתי, וב-100% מהמקרים כאשר בדקתי במובייל לא ראיתי בעיה ספציפית, כך שאלו שגיאות די מעצבנות וגוגל צריך למקד יותר את הנקודה בה יש בעיה.
לגבי השגיאה השנייה – התוכן רחב מדי מהמסך, זה אכן פוגע בחווית משתמש של המובייל ובד"כ גם קל לפתור את זה וזה יכול לנבוע מאלמנט שלא הוגדר לו רוחב של 100% כמו וידאו או תמונה גדולים מדי.

התאה מהקונסול של שגיאות במובייל
התאה מהקונסול של שגיאות במובייל

לאור השינויים האחרונים בכלי, התחילו להופיע גם התראות על שגיאות בסימון של המידע המובנה באתר, שנפוצות בעיקר באתרי מסחר. הפתרון לזה הוא טכני ואם האתר בנוי על מערכת סגורה כלשהי, זה דורש פתרון מהצד שלהם.

התראה מהסרץ' קונסול על שגיאות בנוגע למוצרים
התראה מהסרץ' קונסול על שגיאות בנוגע למוצרים

יש לשים לב שבקטגוריה הזו לא קיימות כרגע התראות על מהירות האתר, ולכן עדיף לבדוק זאת באמצעות כלי Pagespeed Insights.

התראות אחרות

קיימות גם התראות אחרות שהן התראות מיוחדות שנשלחות ברגע שגוגל מבצעת שינוי מהותי. לדוגמה, כאשר היא החלה לשלוח אתרים לאינדקס ה-Mobile First, מי שהאתר שלו היה מותאם למובייל במידה מספקת, קיבל על כך שהאתר שלו נוסף לאינדקס.

לעומת זאת, מי שהאתר שלו לא היה מספיק ידידותי, קיבל התראה הפוכה.

כיבוי התראות

אם אתם לא רוצים לקבל התראות מסוג מסוים, אתם צריכים למצוא את הודעות הדואר האלקטרוני המקורית וללחוץ על הקישור שייקח אתכם למסך ההגדרות. שם אתם יכולים לבחור להשתיק את ההתראה (Mute). העמוד הזה הוא חלק מהגרסה הישנה של ה-Search Console, כך שייתכן שבעתיד הצורה לעשות זאת תשתנה.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה

400+ כבר הצטרפו – טיפים מקצועיים על SEO ישר לטלגרם שלכם!

דילוג לתוכן