בישראל חיים יותר מ-760,000 כלבים וחתולים (לא כולל את חיות הרחוב), מה שהופך את תחום הציוד והמזון לבעלי חיים לאחד מהתחרותיים ביותר בישראל. על כן – קידום אתרים לחנות חיות הוא שירות מתבקש, הלא כן?
קידום אורגני לחנות חיות: מה חשוב לדעת?
בצורתו הפשוטה ביותר, אתר לחנות חיות הוא בדרך כלל אתר מסחר אלקטרוני שאפשר לקנות ממנו אוכל וציוד אחר, אבל ישנו הבדל די משמעותי לעומת אתרים אחרים והוא שהלקוחות לא בהכרח מכירים את כל מותגי הפרימיום בשוק (שאת רוב הכסף עושים מהם).
לכן, הרבה פעמיים המטרה היא לא רק להתברג על מילות מפתח כלליות, אלא גם "לחנך" את הצרכנים לרכוש מכם מוצרים יקרים יותר או להסביר להם למה הם בכלל צריכים מוצר מסוים.
אז נכון, קידום חנויות חיות הוא לא התחום הכי תחרותי בגוגל, אבל בהחלט צריך להשקיע בו אם אתם רוצים להגיע לנפח תנועה שגם יביא לכם מכירות.
בכל אזור גיאוגרפי שלא תסתכלו תראו גם המון שחקנים קטנים – ועוד לא דיברנו על המגה רשתות עם עשרות סניפים שהתחרות מולם לא קלה 🤔.
קידום חנויות חיות: איך עושים את זה נכון?
ראשית – אומר את זה כבר מעכשיו: אני סבור שהערוץ הרווחי והמשתלם ביותר בטווח הארוך עבור חנויות בעלי חיים וחיות מחמד – זה הקידום האורגני בגוגל.
קידום אורגני, או בשמו השני – SEO, זה התהליך בו אנחנו מקדמים את האתר בצורה רוחבית על כל התוכן ומילות המפתח שבו.
בגלל שאתרי חנויות מכילים בדרך כלל מאות וגם אלפי עמודים מצטבר (כל המוצרים, הקטגוריות וכל המסביב ביחד) – הרי שלא לעשות קידום אורגני לאתרים כאלה, זה בגדר פשע מבחינתי.
אם אתם משווקים חנות בעלי חיים בעזרת פרסום ממומן בלבד – אתם משאירים המון, אבל המון כסף על הרצפה(!) ולא מנצלים את הכח האמיתי של תנועה אורגנית מגוגל על בסיס עקבי וצומח לאורך זמן.
על סמך מה אני אומר את זה? על סמך ניסיון עשיר של קידום מעל 1000 אתרים עד היום, מאות חנויות וירטואליות וגם ניסיון ספציפי עם כמה עשרות חנויות של בעלי חיים וחיות מחמד. אם אתם כבר כאן – מוזמנים להעמיק לאחר מכן במדריך שלי על בחירה של מומחה קידום אתרים בגוגל.
לאחר שהוצאתי את זה מהסיסטם, הבא נתקדם.
מחקר מילות מפתח
אתם תראו שאני אדבר על זה עוד הרבה בהמשך, אבל בכל מה שקשור למילות מפתח וקידום שלהן, לא הייתי הולך כבר בהתחלה על קידום אגרסיבי של המילים הכלליות והכי תחרותיות, אלא על המוצרים החזקים שלכם שאותם אתם בדרך כלל מוכרים בכמויות גדולות.
בשלב יותר מאוחר יהיה לכם קל להתפרס למילות מפתח כלליות יותר, אבל לנסות ולירות בכל התותחים הכבדים כבר בהתחלה זה לא צעד חכם.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
היררכיה : זכרו שהאתר מיועד גם לבני אדם
חנות חיות יכולה למכור אפילו אלפי מוצרים שונים (כולל כמה גרסאות של אותו מוצר) שמתפרסים על פני עשרות קטגוריות.
לעומת זאת, חלק גדול מהאתרים עדיין נצמדים לקטגוריה עבור כל מילת מפתח. לדוגמה (מקרה אמיתי):
✔️ מזון רטוב לחתולים גורים
✔️ מזון רטוב לחתולים בוגרים
✔️ מזון רטוב לחתולים מבוגרים
✔️ מזון רטוב רפואי לחתולים
אם תכפילו את זה בכמה עשרות, תקבלו בלגן של קטגוריות שעכשיו אתם צריכים למלא בתוכן ולקטלג בתוכם מוצרים.
אם אתם ממש חייבים לקדם את כל הביטויים האלו, תשאירו אותם בתור תת קטגוריות.
חוץ מזה שלגוגל באמת לא אכפת אם אתם כותבים "בוגרים" או "מבוגרים", בעשור האחרון הוא השתפר לא מעט גם בעברית…
למעט הסר ספק: אני לגמרי בעד ריבוי קטגוריות, כי אז באמת אפשר להתפרס על כמה שיותר ביטויים רלוונטיים לקידום האתר, אבל צריך לעשות את זה חכם ונכון – ולא להגזים בזה.
תוכן לחנויות של בעלי חיים
נקודת תורפה של לא מעט חנויות וירטואליות באופן כללי היא מיעוט של טקסט בדפי המוצרים: בין אם הטקסט מועתק מהאתר של היבואן ובין אם הוא מועתק מאתר אחר, צריך קודם כל לבדוק שכל העניין חוקי.
אחר כך חייבים לשנות או לפחות לשכתב את הטקסט הזה כדי שיהיה מנוסח בצורה אחרת.
וכאן יש לי טיפ קטן 💡 הרבה פעמיים הטקסטים אצל היצרנים בחו"ל הרבה יותר מפורט מזה של היבואנים בארץ.
היבואנים בדרך כלל מסתפקים בתיאור של משפט וחצי וכל השאר אלו הרכיבים או ערכים תזונתיים שהם זהים ב-100% ברוב האתרים.
נסו להגיע לפחות ל-100 מילים לכל מוצר (ואם תגיעו ל-200 זה בכלל טוב), לא כולל רשימת הרכיבים הקבועים.
אם תתרגמו חלק מהתוכן באנגלית ותשחקו איתו קצת, תוכלו לעשות את זה בקלות.
אם יש לכם הרבה מאוד מוצרים שההבדלים ביניהם הם קטנים מאוד כמו למשל טעם או משקל שונה ואתם רואים שהחיפושים הם לא מאוד ספציפיים, אפשר להשתמש בתגי קנוניקל (Canonical).
סידור העימוד של האתר
מלבד עמודי הקטגוריות, אל תשכחו את העמודים האחרים באתר.
ככל שיש לכם יותר עמודים, יותר קל לעשות טעויות בפריסה (Layout) של העמודים עצמם.
לא יוצא לי כמעט להיכנס לאתר שקשור לבעלי חיים ולא להיתקל בתופעות כמו רווחים מוגזמים בין פסקאות, פסקאות של משפט אחד ואפילו כל מיני שאריות שנשארו מההרצה של האתר והוכנסו על ידי המתכנת או מי שעיצב את התבנית.
זה יכול להימנע אם חושבים מראש איך לבנות את האתר, כמה עמודים רוצים פחות או יותר לשים בו ומבצעים במקביל מחקר מילות מפתח ולא בדיעבד.
אם האתר שלכם כבר הגיע למצב לא טוב, יש ב-Screaming Frog אופציה לזהות עמודים עם מעט תוכן, עמודים יתומים בלי קישורים (שאולי גוגל בכל זאת מצא).
עוד טיפים לניקוי "זבל" מהאתר. חוץ מזה, אם אתם מרגישים שהתוכן בעמודים מסוימים צפוף מדי, רווחו אותו עם תמונות, אבל לא בכמות מוגזמת.
שימוש בעמודי שאלות נפוצות
כמו שכתבתי, האתר שלכם צריך בסופו של דבר לעזור ללקוחות שלכם לדעת מה לבחור עוד לפני שהם מתקשרים אליכם.
עמודי שאלות נפוצות שמשולבים בבלוג יכולים להיות קלאסיים לאתר שכזה.
לאחרונה גם רואים הרבה עמודים שמצליחים להשתלב ישירות בגוגל ב"תוצאה 0" בתנאי שסימנתם אותם נכון באמצעות ה-Markup המתאים.
לסרטון בנושא תוצאה אפס ואיך להשיג אותה👇
יוצא לי גם לראות אתרים שהלכו צעד אחד קדימה ופרסמו מאמרים של וטרינרים שהחנות שלהם עובדת איתם, במיוחד בקטגוריה של מזון לחיות מבוגרות או עם מחלות שונות שדורשות טיפול מיוחד.
ניתן כמובן גם לפרסם מאמרים כללים שלא קשורים בהכרח למה שאתם מוכרים.
חשוב שהלקוחות שלכם יבינו שאתם לא סתם מוכרים, אלא אתם באמת חיים את העולם הזה ואוהבים בעלי חיים.
ושוב אני אתן כדוגמה את האתרים של היצרניות והיבואנים הרשמיים: תראו כמה הם משקיעים בתוכן שכזה. ואם תקראו אותם, תראו שממש לא מדובר ב"תוכן SEO".
נכון, תוכן כזה כנראה יעלה לכם לא מעט, אבל הוא יהיה מקור טוב לכניסות מזנב ארוך שאולי לא לקחתם בחשבון ואפשר לנצל אותו למבנה נכון של קישורים פנימיים.
מלבד עמוד שאלות ותשובות כללי, רצוי גם שיהיה עמוד שמדבר על המדיניות של החנות מבחינת משלוחים וכו'.
זוהי עוד דרך לבנות אמון ולחסוך זמן.
עמודי קטגוריות
בהקשר של קידום אורגני לחנות חיות (ואתרי חנויות בכלל) – עמודי קטגוריות הם מבין העמודים הכי חשובים באתר ובדרך כלל מדובר בשילוב של מילות מפתח יותר כלליות ומותגים.
גם כאן חייבת להיות לפחות פסקה אחת או שתיים. בניגוד למה שאמרו לכם, לא חייבת להיות כאן מגילה.
אם הטקסט שלכם נמצא למטה ולא למעלה, גם זה לא נורא.
פעם הייתי ממליץ לא לעשות את זה, אבל העובדה שמובייל כל דחיפה של החלק המרכזי למטה יכולה לפגוע בהמרות קצת שינתה את התמונה.
כל זה נכון כל עוד הקטגוריות שלכם באמת מלאות במוצרים ואין קטגוריות שהן משום מה חופפות כמעט לחלוטין (אני לא מדבר על חלוקה לעמודים באותה הקטגוריה, שם אפשר לשים תג קנוניקל).
אם יש לכם קטגוריה עם מעט מאוד מוצרים, כדאי לכם לחשוב טוב אם להשאיר אותה או לאחד אותה עם קטגוריה אחרת.
דרך טובה לבדוק את זה היא באמצעות ספירת מלאי
בסופו של דבר, קידום של עמודים שהם חלשים מלכתחילה הוא גם קשה יותר וגם לא תמיד שווה את המאמץ מכיוון שאחוזי ההמרה יהיו נמוכים אם הגולש נוחת אליהם ישירות מגוגל.
עוד דבר חשוב שהוא כמעט מובן מאליו, עשו שימוש בפירורי לחם בשביל הנוחות של הגולשים.
קישורים פנימיים
תופעה שלמרבה הצער יוצא לי לראות ביחד עם תפריטים מבולבלים היא שימוש יתר בקישורים פנימיים, במיוחד כאלו עם מילות מפתח מדויקות.
כשיש כל כך הרבה עמודים ותפריטים, אין ספק שחשוב לחזק את האתר עם קישורים פנימיים גם מגוף העמודים עצם, אבל גם כאן צריך להיות גבול מסוים.
עמוד שיש בחצי הראשון שלו שלושה קישורים מהטקסט עצמו יכול דווקא לגרום לדילוג מהר בין דף לדף שיגרום לאיבוד של פוקוס ויוריד את המכירות.
יש היום כמה כלים שיכולים לעזור לכם לבנות קישורים פנימיים:
✔️ גרסת הפרימיום של Yoast מציעה הצעות לקישורים
✔️ תוסף בשם Link Whisper זוכה להמלצה לאחרונה (מדובר בתוסף די יקר, ולכן אם אתם לא מקדמים את האתר בעצמכם, שווה לבדוק אם למקדם האתר שלכם יש אותו).
קישורים חיצוניים
אי אפשר לבצע תהליך קידום אתרים בלי קישורים חיצונים, ודווקא מכיוון שהתחום של בעלי חיים רלוונטי להמון אנשים, ההמלצה שלי היא להשתמש בהרבה מאמרים או פוסטים אורחים.
אין אתר שלא ישמח לקבל כתבה על בעלי חיים בחינם 😏.
אם אתם בוחרים להחליף קישורים עם אתרים אחרים, שימו לב שהם לא מתחרים שלכם.
הנה כמה רעיונות שדווקא כן יכולים לעבוד:
✔️ מספרות לכלבים
✔️ מאלפי כלבים
✔️ פנסיונים לכלבים וחתולים
✔️ מומחים להתנהגות חתולים (תתפלאו כמה התחום הזה צומח)
✔️ שיתופי פעולה עם מרפאות שונות. לדוגמה, מאמרים על תכשירים שונים שאתם מוכרים אצלכם. מה טוב, מה לא טוב וכו'…
מכיוון שגם כאן השאיפה היא להשתמש בתוכן כמה שיותר מקצועי, לא הייתי ממהר ודוחף מילות מפתח בצורה אגרסיבית או שקופה מדי.
למידע נוסף על קישורים חיצוניים.
מידע ליצירת קשר
לרוב האתרים של חנויות בעלי חיים יש גם כתובת פיזית וחשוב שכל פרטי יצירת הקשר האלו יהיו באתר. זה יעזור לכם להתברג במפות של גוגל.
אם יש לכם כמה סניפים (אפילו 2-3), שימו לב שיש לכם עמוד נפרד לכל סניף עם קישור קבוע (Permalink).
את הסניפים האלו אפשר גם כן להגדיר בלוח הבקרה של גוגל.
לסיכום: קידום אתרים לחנות חיות מחמד ובעלי חיים
קידום של חנויות לבעלי חיים דומה מצד אחד לקידום של כל חנות וירטואלית אחרת, אך מצד שני יש עדיין כמה דגשים ייחודים שחשוב לזכור:
✔️ אל תלכו מהתחלה רק על המילים הכי תחרותיות, חפשו את אלו שבאמת הכי חשובות לכם
✔️ אל תיצרו תפריטים עמוסים מדי ואתר "שטוח"
✔️ שימו לב שאין לכם כל מיני שאריות של עמודים בעייתיים
✔️ השתמשו בעמודי שאלות ותשובות כדי לייצר עוד תוכן, אבל גם במאמרים כללים
✔️ הוסיפו טקסט גם לעמודי הקטגוריות והמוצרים, טקסט קצר של 100-200 מילים עדיף על כלום
✔️ הקפידו על מקוריות התוכן, גם אם צריך לתרגם מאנגלית
✔️ אל תגזימו עם הקישורים הפנימיים
✔️ בנו קישורים חיצונים ממקורות רלוונטיים, נסו לא להסתמך על מתחרים ישירים
✔️ הקפידו לצרף מידע יצירת קשר מדויק על מנת לחזק את הרשומות המקומיות שלכם ב- Google My Business