לפני הכל – מה זה הקשקוש הזה קידום אתרים בתל אביב, קידום אתרים בגבעתיים, קידום אתרים ברמת גן או וואטאבר?
קידום אתרים בגוגל (SEO) זהו עסק דיגיטלי לחלוטין.
המיקום הפיזי של הספק צריך לעניין לכם את הביצה. ובכלל – מי נפגש היום? כולם עברו לזום. זוכרים? קורונה וזה…
יחד עם זאת, אם אתם "אנשים של פעם" וחייבים להסתכל בלבן של העיניים לספקים שלכם, אפשר עוד להבין למה שתחפשו דברים כמו קידום אתרים בתל אביב, גבעתיים, רמת גן או משהו כזה.
קידום אתרים בתל אביב ואזור המרכז – הכי תחרותי בארץ?
אם יש לכם עסק בתל אביב או באזור המרכז ואתם רוצים לקדם אותו באינטרנט, אתם בוודאי מודעים לכך שהתחרות היא עצומה ושבדרך כלל עדיף להיעזר בחברת קידום אתרים שיודעת לפעול בזירות תחרותיות.
לכן את השאלה איך לקדם אתרים בתל אביב צריך בעצם לחלק לשניים:
- האם חייבים לעבוד עם חברת קידום אתרים מקומית בתל אביב?
- איך עושים קידום אתרים בתל אביב באופן הטוב ביותר, בין אם אתם עובדים עם חברה מקומית ובין אם לא…
האם כדאי לעבוד עם חברת קידום אתרים בתל אביב?
אז נתחיל עם השאלה הראשונה: לא צריך להיות קבלן כדי לדעת שמחירי הנדל"ן בתל אביב הם יקרים, אפילו אם לא מדובר במרכז העיר.
בסופו של דבר זה משתקף במחיר שתשלמו לרוב חברות הקידום הבינוניות והגדולות בעיר – אלא אם כן מדובר בשנים, שלושה חבר'ה שעובדים מהבית או חלל עבודה משותף סטייל WeWork.
במצב האחרון יכול להיות שהמחירים יהיו זולים יותר, אבל גם בחללים מחולקים לא תמיד יש פרטיות מלאה, שלא לדבר על בתי קפה רועשים, שבהם בקושי יש מקום לשני לפטופים אחד מול השני על השולחן…
כמובן שזה לא אומר שאין לבחירה הזו יתרונות: לנסוע מחוץ לעיר כדי לקיים פגישה עסקית עשוי להיות מאוד לא נוח למי שאין לו אוטו (והאמת שלפעמיים גם למי שיש…).
מנגד, להגיע באוטובוס או במונית זה הרבה יותר פשוט, חוסך זמן וכאבי ראש (וזמן כידוע שווה כסף), גם אם מדובר על שכונה רחוקה יחסית ממרכז תל אביב כמו למשל רמת החייל.
כמובן שבעידן של פוסט קורונה וסגרים מבחירה אפשר גם לקיים פגישות ב- Zoom או Anydesk, אבל גם אם מכירים את כל הפונקציות ויהיה לכם את החיבור הכי מהיר בלי שום הפרעות בצליל או בווידאו, זה עדיין לא אותו הדבר כמו לקיים פגישה פנים מול פנים ולראות בעיניים איך נראה "חדר המבצעים"…
בחרתי חברה או מקדם, איך הכי טוב לעשות קידום אתרים בתל אביב?
זו כבר שאלה אחרת על אותה מילת מפתח 😉.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
בגדול, קידום של אתר שהעסק שלו נמצא בתל אביב, ברמת או גבעתיים זה עדיין קידום אתרים קלאסי (SEO).
השאלה היא עד כמה האזכור של המקום חשוב לכם בחיפושים והאם לנסות ולהתברג על חיפושים מקומיים בעיר ענקית כמו תל אביב באמת שווה את המאמץ…
לדוגמה, נפח הביטוי "מסעדה בתל אביב" על פי UberSuggest הוא משהו כמו 33,000, אבל הביטוי הכי מחופש אחריו ("מסעדה בתל אביב פתוחה בשבת") הוא עם נפח של בסך הכול 590 חיפושים לחודש.
במקרה כזה, לא בטוח בכלל שלהתקדם על הביטוי "מסעדה בתל אביב" זה ריאלי, כי בדרך תצטרכו לעקוף אתרים מאוד חזקים כמו ROL, Tripadvisor וטיים אאוט.
חוץ מזה, אני משער שהגולש מצפה למצוא רשימה של כמה מסעדות בתל אביב ולא בהכרח מסעדה ספציפית, אז יכול להיות שגם אם תגיעו למקום ריאלי, ה- CTR (אחוז הלחיצות) לא יהיה מאוד גבוה.
מצד שני, יש גם תרחישים שונים לחלוטין.
לדוגמה, אם אתם פונים לקהל יותר אזוטרי כמו חובבי אנימציה וקומיקס יפני, אז גם ביטוי כמו "חנות אנימה תל אביב", עם בסך הכול פחות מ-200 חיפושים בחודש יהיה שווה לכם זהב ויכול להביא לכם אפילו לקוחות שגרים מחוץ לעיר.
אם אתם רוצים לקבל טיפים איך לבחור חברה לקידום אתרים, תלחצו על הפליי ותגלו
קידום על גבי מפות גוגל – הכרחי אבל לא מספיק 🌎
הצגת על גבי המפות של גוגל (מה שאנחנו קוראים לו "קידום לוקאלי") נועדה לעזור לגולשים למצוא עסקים שקרובים אליהם מבחינה גאוגרפית או שהם ציינו את המיקום שהם מחפשים ספציפית בשאילתה.
כשמדובר על אזורים עם תחרות נמוכה יחסית, הוספה של עסק למפות יכולה לתת לו בוסט רציני אפילו אם הוא לא עבר אופטימיזציה למילות מפתח מקומיות.
בין היתר מכיוון שמה שמקודם זו הרשומה המקומית ולא האתר, גם אם הוא מקושר ממנה).
אבל אם מדובר באזור כמו תל אביב וביטוי עם תחרות גבוהה כמו "מסעדות", ה"בוסט" הזה לא יהיה כל כך גדול מכיוון שכמות העסקים שמוצגת בעמוד התוצאות עצמו היא מצומצמת יחסית (בדרך כלל שלושה או חמישה).
הגולש יהיה חייב להיכנס לקישור הנוסף כדי לראות עוד עסקים. מה שהוא יקבל יהיה עמוד תוצאות לוקאליות נוספות בצד ימין עם מפה גדולה בצד שמאל.
לרישום על גבי המפות יש עוד יתרון: אתם לא צריכים להילחם עם אתרי אינדקסים, רק עם עסקים בודדים שנרשמו.
גוגל בדרך כלל לא נוטה להציג אתרים מאותה רשת של חנויות / מסעדות, אלא אם כן מחפשים אותה ספציפית…
איך מקדמים עסק בתל אביב על גבי המפות?
למרות שגוגל מכוון בעיקר למיקום הגאוגרפי של הגולש ולפעמיים יודע גם לזהות שכונות בתוך העיר (למרות שבישראל יש לו עוד מה ללמוד…), אפשר בהחלט לדחוף את התוצאות כלפי מעלה באמצעות כמה פעולות די בסיסיות:
- פתיחת הרשומה כמו שצריך – חשוב להשקיע כמה שאפשר ברשומה המקומית וזה כולל כמה דברים ודגשים:
מילוי כל הפרטים האמיתיים והמדויקים על העסק, כולל כתובת שמקבלים אליה דואר (לפעמיים מקבלים קוד אימות פיזי ולפעמיים אפשר לאמת דרך הטלפון).
במידה ואתם נותנים שירות בבית הלקוח, תוכלו להגדיר אזור שירות ולהחביא את הכתובת שלכם (אם תרצו).
חשוב מאוד להוסיף מילות מפתח בשם העסק והתיאור, יש פחות חשיבות ל"מילות מפתח לוקאליות", אלא אם כן חשוב לכם להדגיש אותן מבחינה שיווקית.
אם יש לכם תמונת פרופיל או "קאבר", לא יזיק להשתמש בה כדי לשפר את המראה של הרשומה, אבל הרבה יותר חשוב להוסיף תמונות של העסק עצמו מבפנים ומבחוץ כדי להגדיל את האמינות שלו. - רישום העסק באינדקסים – לאינדקסים אין היום הרבה משמעות מבחינת SEO, אבל אם גוגל רוצה לבדוק שהעסק שלכם באמת אמיתי ואותנטי, הוא בדרך כלל ישתמש גם במידע מאתרים כאלו. בחו"ל זה הרבה יותר משמעותי. הפרטים שחייבים להיות זהים בכל המקומות הם השם של העסק, הכתובות שלו והטלפון (NAP).
אם שינתם את אחד מהפרטים האלו, אני ממליץ בחום לחפש את כל האזכורים הקיימים ולבקש לשנות אותם במידה ויש דרך ליצור קשר עם האתר ובהנחה שלא מדובר באתר ספאם ששולף כל מיני נתונים אוטומטית מאתרים אחרים. - המלצות – כל עסק מקומי יכול לקבל המלצות. כמו ב-Easy, גוגל משקלל לא רק המלצות שנכתבות ישירות בממשק שלו, אלא גם המלצות שהוא מוצא באתרים שונים ברשת, כולל האינדקסים המקומיים.
הדרך הכי טובה לצבור המלצות טובות היא לפנות ללקוחות מרוצים שלכם. מצד שני, לא הייתי מכניס ישר 20 ביקורות של חמישה כוכבים כי זה עשוי להיראות לא אותנטי ויש המון זיופים בתחום הזה…
אם מישהו כותב עליכם ביקורות לא טובה, אתם יכולים לענות לו.
יש אפשרות לסמן תגובה כ"בלתי הולמת", אבל הייתי שומר אותה למקרים שבהם מישהו באמת כותב בצורה מכוערת או כותב תגובה ממש לא עניינית.
אם עדיין לא הפנתם איך לעשות קידום באמצעות גוגל מפות, קבלו סרטון שיעשה לכם סדר
קידום אתרים קלאסי בתל אביב – אל תגזימו עם המילים הגאוגרפיות (לוקאליות)
כאמור, אי אפשר באמת להתקדם בגוגל בלי SEO קלאסי, ומה שצריך לזכור בהקשר הזה הוא שלפעמיים כל המוסיף גורע: יש מקדמים או אנשים שיוצרים 20 דפים שונים, אחד לכל עיר או מושב שחשוב להם להתקדם על ביטויים שכוללים אותו.
זה מאפיין בעיקר תחומים סטייל "יצאת צדיק" (טכנאים, אינסטלטורים וכו'), אבל גם בתחומים אחרים אפשר לראות את התופעה הזו, ואפילו אני נאלץ מדי פעם להשתמש בה (כמו שבוודאי שמתם לב…).
השאלה היא אם יש לכם את היכולת ליצור תוכן שבאמת ייראה נורמלי וישרת איזושהי מטרה חוץ מלמלא טקסט.
לדוגמה, ביטוי כמו "משלוחי פרחים בתל אביב" הוא עוד איכשהו הגיוני ואפשר לכתוב עליו כמה מאות מילים.
לעומת זאת, "חנות מתנות לגבר בגבעתיים" הוא ביטוי שלא ממש מתגלגל טוב על הלשון 👅 ולדחוף בכוח מילת מפתח שמציינת מיקום עם קטגוריה של מוצרים נפוצים (כמעט בכל חנות מתנות יש גם מתנות לגבר…) היא פרקטיקה בעייתית בפני עצמה.
בקיצור, קחו את הזמן, סננו ביטויים לא רלוונטיים (גם על פי נפחי חיפוש) ועשו לכם סדר עדיפויות ברור מאוד בהתאם לעקרונות שציינתי בפסקה הראשונה על קידום אתרי עסקים בתל אביב.
אל תתנו לחברת ה-SEO להחליט עבורכם את הכול.
הייתי לוקח לכל היותר 10 מילות מפתח כאלו ומנסה לקדם אותן. אם עמוד מסוים נראה לכם מאולץ, שלבו את מילות המפתח במאמרים או עמודים כללים יותר.
קישורים
פעם היו לא מעט "אתרים תל אביביים" כמו "עכבר העיר אונליין" מהם היה אפשר לנסות ולקבל קישורים או כתבות ממומנות עם קישורים.
היום עם כל כך הרבה קבוצות מקומיות בפייסבוק ורשתות חברתיות אחרות (אפילו טלגרם) יש פחות אתרים כאלו, אבל זו עדיין ממש לא בעיה למצוא אתרים עם זיקה לתל אביב שמדורגים גבוה לוקאלית. למשל, כל מיני אתרי קופונים, אתרי בילויים וגם אתרי תיירות.
בסופו של דבר חייבים לזכור שאין כמעט אתר שלא צריך החלפות קישורים ולא מחליף תוכן, ולכן אל תהססו לפנות אל אתרים מהסוג הזה.
מלבד זאת, כמובן שהחלפת קישורים על בסיס הקטגוריה הראשית שלכם עדיין עובדת והיא תחזק באופן עקיף גם את המילים הלוקאליות.
דבר נוסף: אמנם לקישורים ותוכן יש את ההשפעה הגדולה ביותר על קידום של מילות מפתח לוקאליות, אבל אל תשכחו גם את כל הפעולות הקלאסיות של קידום אתרים.
קבלו סרטון שיסביר על שירות בניית קישורים וכל היתרונות של זה ואיך זה עובד 👇
לסיכום
קידום אתרים בתל אביב לעסק מקומי (או בכל עיר אחרת לצורך העניין) הוא לא מאוד שונה מקידום של אתרים אחרים.
אומנם כדאי לשים דגש על מילות מפתח לוקאליות ולקדם ביטויים שיוכלו להביא לכם לקוחות מהאזור, אבל מצד שני אסור להגזים ולהזניח מילות מפתח כלליות יותר שיכולות להיות אולי אפילו יותר רלוונטיות.
לעוד מאמרי חרטוט של קידום אתרים לפי אזורים: