סימילרווב (SimilarWeb) הוא כלי ישראלי שמיועד לניתוח ומחקר של פעילות אתרי אינטרנט.
החברה עושה שימוש במידע שנאסף מתוספים לדפדפן שהיא מפיצה, וכן במידע אנונימי שקיים ברחבי הרשת.
באופן עקרוני, השירות של סימילר ווב אינו מיועד לעסקים קטנים, אלא אם כן מדובר בשימוש נקודתי וספורדי, ולמעשה מרבית המשתמשים של הכלי הינם חברות גדולות אשר נוהגות להפיק תובנות עסקיות ואסטרטגיות מן הנתונים המופקים בכלי.
אז מה ניתן לבצע באמצעות SimilarWeb? אילו תכונות מציע השירות?
תכונות מרכזיות של שירות סימילרווב
לפני הכל, כמה מילים שרלוונטיות לגבי סימילרווב וכל כלי באופן כללי: מדור בכלים חיצוניים, לא בנתונים של גוגל או בעל בית אחר.
לכן, קחו תמיד את הנתונים בערבון מוגבל. יצא לי לראות סטיות של מאות ואלפי אחוזים בנתונים, בהשוואה לאתרים שיש לי גישה לאנליטיקס שלהם. כלים כמו SimilarWeb ודומיו הם טובים במטרה לקבל אינדיקציה ואומדן כללי, בעיקר בהשוואה מול אתרים אחרים – אך לא נתונים מדויקים!
1. ניתוח מתחרים מלא
בראש ובראשונה, מאפשרת סימילרווב לבצע מחקר מתחרים מקיף, שכולל לא מעט אספקטים, כפי שנפרט בהמשך.
באמצעות ממשק נוח ואפקטיבי, ניתן להשוות פרמטרים שונים המתייחסים לתנועת גולשים עבור עד חמישה אתרים במקביל, ולאתר את המקומות שבהם למתחרים ישנו יתרון על העסק.
רוצים לדעת יותר על ניתוח מתחרים? בבקשה:
2. נתונים אודות התנועה באתר
סימילר ווב מאפשרת לקבל נתונים אודות מקורות התנועה באתר, ובפרט מידע על המיקום הגאוגרפי של הגולשים באתרי המתחרים, מילות החיפוש שעשו בהן שימוש, ההפניות המובילות לאתר ועוד ועוד.
3. נתונים אודות מעורבות משתמשים
נתונים אודות מעורבות גולשים באתר ובאתרי המתחרים כלולים גם הם בדשבורד של סימילרווב, ובפרט נתונים אודות זמן השהיה הממוצע באתר, מספר הצפיות הממוצע בדפים באתר, שיעור הנטישה של גולשים מן האתר, העמודים הפופולריים באתר ועוד.
4. פילוח התנועה לאתר לפי מקורות תנועה
סימילרווב מאפשרת לקבל תמונה אודות התפלגות מקורות התנועה לאתרי המתחרים:
- כמה מן התנועה שמגיעה למתחרים מקורה בתוצאות אורגניות של מנועי החיפוש?
- כמה מקורה ברשתות חברתיות?
- מהו שיעור התנועה הישירה לאתר?
- כמה גולשים מגיעים מן הסושיאל?
- האם גולשים מגיעים לאתר באמצעות קמפיין דיוור אלקטרוני?
- ועוד…
5. פילוח התנועה לאתר לפי סוגי מכשירים
אחד הנתונים שמעניינים בדרך כלל בעלי עסקים, הוא כיצד מגיעים אליהם הגולשים לאתר.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
הכוונה היא למכשיר שבו עושים הגולשים שימוש בעת ההגעה לאתר. יותר ויותר גולשים בשנים האחרונות עושים שימוש בערוצי המובייל כדי לצרוך תוכן באתרים. זאת הסיבה, שיותר ויותר עסקים בוחרים לבצע את ההתאמות הדרושות כדי לספק לגולשים שלהם חווית שימוש איכותית במובייל.
סימילרווב מאפשרת למשתמשים בה להבין באמצעות אילו מכשירים מגיעים גולשים לאתר, לנתח את ההתנהגות שלהם באתר, ולהבין האם קיימים פערים בחווית השימוש במכשירים מסוימים.
6. ניתוח מתקדם של מילות מפתח מול המתחרים
כאשר מדובר בתחרות על המיקום האורגני של מילות מפתח מובילות, כל ירידה או עליה של מיקום אחד יכולה לחולל שינוי משמעותי בתנועה האורגנית לאתר וכמובן גם על המכירות.
סימילר ווב מסייעת לחברות לאתר את מילות המפתח עליהן מדורגים המתחרים, להבין באמצעות אילו מילות מפתח מגיעה תנועה לאתר, ולאתר מילים חדשות, טרנדים וחיפושים ממוקדים שמבצעים הגולשים.
למידע נוסף על מחקר מילות מפתח.
ניתוח תנועה ממומנת
7. מילים מוסתרות מאנליטיקס
מי שצבר מספיק ותר בעולם הדיגיטל, עוד זוכר את הימים שבהם ביטויי החיפוש שבהם עשו שימוש הגולשים בגוגל, היו מוצגים לבעל האתר באמצעות כלי הניתוח גוגל אנליטיקס. אלא שמאז, הרבה מים עברו בירדן, וגוגל, שהפסיקה את הדיווח המפורט על מילות המפתח בהן עשו שימוש הגולשים, החלה לספק כותרות כמו not set וגם not provided עבור מילות מפתח שהגולשים עשו בהן שימוש.
סימילרווב יכולה לסייע לכם בניתוח אותן מילות מפתח באמצעות נתונים שהיא אוספת על חיפושים ברחבי הרשת.
8. ניתוח מודעות של המתחרים
כדי להבין טוב יותר את פעילות המתחרים, צריך כמובן להבין גם באילו ערוצי שיווק משקיעים המתחרים משאבים. סימילרווב תסייע לכם להבין באילו קמפיינים ממומנים עושים המתחרים שימוש, אילו מילות מפתח הם מטרגטים וגם מהי העלות המשוערת לקליק עליה הם משלמים.
9. ניתוח משפכים שיווקיים של המתחרים
כל מיש שניהל פעם בחייו קמפיין שיווקי כזה או אחר מכיר את המושג "משפך שיווקי", שמתייחס לתהליך שבו מתרחשים לאורך תקופת הבשלה שני תהליכים מקבילים: רמת המעורבות של הגולשים בקמפיין עולה, במקביל לירידה במספר הגולשים שאכן נשארים במשפך.
סימילרווב תסייע לכם לנתח את המשפכים השיווקיים של המתחרים, כולל איתור דפי הנחיתה שלהם, סאבדומיינים וכו'.
10. ניתוח קמפיינים במדיה חברתית ואימיילים
כדי לקבל תמונה שלמה ואיכותית על פעילות המתחרים, נדרשים גם נתונים אודות פעילות המתחרים בסושיאל ובאמצעות דיוור אלקטרוני. סימילרווב תאפשר לכם לנתח את הפעילות של המתחרים ברשתות החברתיות, להבין אילו קמפיינים הם מנהלים בהן, להבין במקביל את פעילות המתחרים באמצעות קמפיינים מבוססים אימיילים ועוד.
11. ניתוח אפליקציות
סימילרווב תוכל לסייע לכם לא רק לקבל מידע אודות אתרי האינטרנט של המתחרים, אלא גם אודות הפעילות בזירת האפליקציות. באמצעות נתונים שהיא אוספת מחנויות האפליקציות, תוכל סימילרווב להציג לכם תמונה אודות מידת הפופולריות של האפליקציות של המתחרים, המשובים המתקבלים על האפליקציות האלו, כמות ההורדות של האפליקציות ועוד.
כמו כן, תסייע לכם סימילרווב להבין מהן מילות המפתח הפופולריות שאותם מחפשים הגולשים בחנויות האפליקציות, וכן מהם הדירוגים של אפליקציות המתחרים בחנות בה הן מנוהלות וזמינות להורדה.
בהצלחה 🙂
לא רק סימילר ווב! מדריכים נוספים באתר:
תגובה אחת
Similarweb הנו כלי מעולה. שימושי מאד למקדמי אתרים. תודה הסריקה המפורטת 🙂
Comments are closed.