שאלה זריזה לי אליכם – האם מהירות טעינת האתר משפיעה על קידום אתרים?
אז אולי אין ממש צורך לחפש את התשובה לשאלה זו כי אנשי הקידום האורגני צועקים אותה מעל הגגות – מהירות האתר זה הכול!
לא עובר יום בלי יוצא עוד מאמר, כתבה או שנציג גוגל או מומחה קידום מסבירים לנו שאופטימיזציה של מהירות האתר היא אחד הדברים הכי חשובים שאנחנו יכולים לעשות.
והם צודקים, כמובן…או שלא?
מהירות אתר משפיעה על קידום אורגני – האמנם?
אז זהו…שזה קצת יותר מורכב.
בכל מה שקשור ל-S-E-O, אני משתדל לא להיות אף פעם נחרץ מדי או לטעון טענות גורפות.
מה שאני כן מאמין בו זה נסיון רב ומצטבר – במיוחד בתחום של קידום אתרים.
אז מה למדתי לאחר קידום של מעל 1000 אתרים?
שמהירות חשובה, אבל ממש לא חשובה כמו שרוב האנשים חושבים.
אני משווה מהירות אתרים למגפת הקורונה: שניהם קיבלו הרבההההההה יותר מדי יחסי ציבור.
מהירות אתרים זה נושא סקסי שהרבה מדברים עליו. לא פלא שהרבה לקוחות שולחים לי דוחות או צילומי מסך עם ציונים נמוכים כשהם בד"כ בטוחים שזה דופק להם את הקידום.
אני תמיד עונה שהאתר שלי תקופה ארוכה מאד קיבל ציון מהירות מביך, בעיקר במובייל (20 ומשהו על פי Google Pagespeed insights), וזה עדיין לא מונע ממנו להיות מדורג בטופ 3 על ביטויים מגה תחרותיים.
אם ציון כזה גרוע של מהירות לא מונע ממני להתקדם ככה, אז כנראה זה לא פרמטר כזה חשוב. הגיון פשוט, לא?
מה, אז מהירות לא חשובה בכלל?
בוודאי שמהירות חשובה.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
אבל חשוב לבצע הפרדה בין 2 דברים: מהירות האתר בפועל ומהירות האתר על פי הציון של גוגל (או כלים אחרים).
במבחן המציאות – יכול להיות שהאתר טס והכל זורם חלק כמו חמאה, אבל הציון של המהירות על פי הכלי של גוגל יהיה גרוע.
למה? כי הם בודקים את זה על בסיס פרמטרים מסוימים מאד, שלא בהכרח קשורים למהירות הפיזית שבו נטען האתר.
כך למשל, אחד הדברים שמכבידים מאד על הציון – זה Page Builders כמו אלמנטור (שאני מאד אוהב אותו).
קשה מאד לבנות אתר על בסיס אלמנטור שיקבל ציון גבוה במיוחד של מהירות – בעיקר במובייל.
אז מה, לוותר על כל הנוחות שמגיעה עם זה? בעיניי – אין סיבה לעשות את זה. פרמטר המהירות פשוט לא כזה משמעותי.
אני מאמין שגם גוגל יודעים שהכלי שלהם בעייתי ולא משקף בהכרח את המהירות האמיתית שבה נטען האתר עבור רוב הגולשים, ולכן אין לתת לו רציני מדי בשקלול כל הפרמטרים של ה-SEO.
מה קורה אם האתר איטי בפועל?
פה כבר דברים נראים אחרת.
יצא לי לטפל לא מעט באתרים איטיים במיוחד – בין אם זה בגלל שרת גרוע או תמונות כבדות במיוחד (עוד על אופטימיזציה לתמונות), שבהם החלפת חברת אחסון אתרים ו/או כיווץ משמעותי של כלל התמונות באתר הביאו לשיפור דרמטי במהירות בפועל וכפועל יוצא גם עלייה מטורפת במיקומי האתר בגוגל.
אז כן – מהירות בהחלט חשובה, בעיקר המהירות הפיזית (מה שמורגש בפועל) שבה נטען האתר – והרבה פחות ציונים כאלה ואחרים.
אז לא כדאי להתאמץ להשיג ציון גבוה של מהירות?
כל מקרה לגופו.
במידה ומקימים אתר חדש, שבנוי בצורה טובה ויש בו הזדמנות לעשות הכל כמו שצריך מאפס – אז בהחלט כדאי גם לקחת בחשבון את נושא ציון המהירות, ולשאוף שיהיה כמה שיותר גבוה, לפחות בטווח הירוק (80 ומעלה).
לעומת זאת, לא בכל אתר זה יהיה אפשרי.
אם מבנה האתר, או הצרכים של בעל האתר, לרבות צרכים של נוחיות ושימוש בבילדר כזה או אחר לצורך העניין – מכתיבים מבנה מסוים, בעיניי השיקולים האלה גוברים על השיקול של להשיג ציון כמה שיותר גבוה במהירות – כי וואלה, זה פשוט לא מספיק חשוב ולא צריך להקריב מבנה של אתר או העדפה אישית עד כדי כך.
כך לפחות אני חושב.
מאמר זה נכון לאפריל 2020. מאד יכול להיות שדברים ישתנו וגוגל יתנו הרבה יותר משקל לציוני המהירות – אם כי עדיין קשה לי להאמין שזה יגבר על פרמטרים כמו חווית המשתמש הכללית, קישורים, תוכן איכותי וכל הדברים שאלה שאתם מכירים כבר.
ולאחר שהוצאתי את כל זה…בואו נראה למה בכל זאת מהירות טעינה חשובה לקידום אתרים
מהירות האתר משפיעה בדרכים רבות על SEO.
הנה סקירה קצרה של כמה מהאופנים שבהם מהירות האתר וקידום אורגני משתלבים.
1. לא תהיה לכם הזדמנות נוספת לעשות רושם ראשוני – הכול מתחיל במהירות
דמיינו את המצב הבא: השקעתם מאמצים רבים כדי שהאתר שלכם יעבוד היטב.
יש לו מבנה מוצלח ותוכן מעולה שרלוונטי לקהל היעד שלכם.
יחד עם זאת, אם ייקח לו יותר מ-3 שניות להיטען, הרבה אנשים יעדיפו לתת ביקור למתחרה. חראם לא?
2. במובייל – מהירות האתר היא גורם עד יותר חשוב ומכריע
אנחנו כבר כמה שנים בעידן של Mobile First – כלומר, היום אתרים נשפטים בגוגל על פי גרסת המובייל שלהם – שהיא חשובה יותר מגרסת ה-Desktop, בהקשר של קידום אורגני.
לכן, עניין המהירות עוד יותר חשוב בגרסת המובייל של האתר שלכם – וזאת גם הגרסה שיותר קשה להשיג בה ציון נורמלי. אבל עזבו ציונים – מהירות בפועל (שזה, כאמור, מה שחשוב באמת).
לכן – יש להכביד כמה שפחות על גרסת המובייל של האתר ולעשות מה שאפשר על מנת לזרז את זמן הטעינה בגרסה זו.
בוידאו הבא אני מסביר עוד על מובייל פירסט:
3. ועוד כמה סיבות שיהיה לכם אתר מהיר:
- אתר מהיר במיוחד, בעיקר ביחס המתחרים – יהווה לכם יתרון קידומי מול המתחרים. במיוחד אם אתם מצליחים ליישם גרסת AMP מוצלחת (משימה לא פשוטה בעליל).
- לאתרים מהירים שיעורי המרה גבוהים יותר
- מהירות מורידה את שיעור הנטישה באתר
- מהירות משפרת את חוויות המשתמש
בקיצור, אם ברצונכם לשמח את הלקוחות שלכם וגם את מנועי החיפוש, שפרו את מהירות האתר שלכם!
להלן כמה מדריכים רלוונטיים:
- בדיקת מהירות האתר – לא רק בשביל גוגל
- אופטימיזציה לתמונות – לשיפור מהירות האתר וקידום אתרים
- מדריך לשיפור מהירות האתר
- מה זה CDN והאם זה עוזר לנו בחיים
בהצלחה!