אם השם "סרפר SEO" או Surfer SEO לא אומר לכם הרבה, זה בסדר: מדובר בכלי SEO שהוא אומנם עוצמתי מאוד, אבל פחות מוכר יחסית ל-ahrefs וכלים דומים אחרים.
ובניגוד לכלים אחרים לקידום אתרים, זה כלי שמתרכז בעיקר בתוכן ושיפור של תכנים קיימים, אבל לא ביצירת תוכן אוטומטי (למרות שהוא משתמש באלגוריתם דומים לניתוח שפה טבעית, NLP).
יש לו גם מספר תכונות נוספות כמו בדיקת קישורים חיצוניים כדי להשלים את התמונה גם בכל מה שנוגע ל-Off Page, אבל האמת שבזה הוא קצת פחות מצטיין…👍
עוד דבר שבו הכלי מתמחה הוא ניתוח בזמן אמת (רוב הכלים לוקחים את המידע הכי עדכני מהאינדקס שלהם ולא כולו מתעדכן באותו הזמן).
אז נכון, הוא קצת יותר איטי מאחרים, אבל האפשרות לראות מידע בזמן אמת היא יתרון ענקי.
אני אישית משתמש בו ככלי לאופטימיזציה ברמת ה-On Page בשילוב עם ה-Search Console וטקטיקות אחרות לניתוח מתחרים כדי לוודא שכל הדפים שלי עברו אופטימיזציה מלאה וגם כדי לבנות עמודים חדשים לביטויים שיש להם פוטנציאל לא ממומש לקידום.
ומכיוון שהכלי מתרכז בעיקר בתוכן וכמעט לא מתפזר לדברים אחרים, קל מאוד ללמוד איך לעבוד אתו.
מחיר SurferSEO – כמה עולה התענוג?
בניגוד להמון כלים אחרים, לסרפר אין גרסה חינמית והוא מתחיל מ-49$ לחודש בתשלום תקופתי או 59$ בתשלום חודשי. 💰
בכל מקרה, אתם יכולים לקבל את הכסף שלכם בחזרה תוך שבעה ימים אם אתם לא מרוצים (החיוב עצמו באשראי בכל מקרה יתבצע).
התמחור עצמו מבוסס בעיקר על כמות המידע (השאילתות) שאתם יכולים להוציא מהמערכת ולא על גישה לכלים ספציפיים.
המנוי הבסיסי נותן לכם המלצות אוטומטית (Auto Pilot) לאתר אחד, כתיבה של 10 מאמרים עם העורך מבוסס האופטימיזציה וניתוח של 20 עמודים. מלבד זאת יש לכם חודש אחד חינם של שימוש ב-NLP ואפשרות להוסיף עוד משתמש אחד.
המנוי הבינוני (119$ בתשלום חודשי) מגדיל את הכמויות האלו ונותן לכם גם את התמיכה ב-NLP באופן קבוע.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
המנוי היקר ביותר (239$ לחודש) נותן לכם גם אפשרות ליצור דוחות עם מיתוג ללקוחות (White Label) וגישה ל-API.
מלבד זאת יש בונוס – אם תבצעו בדיקות מסוימות במערכת עבור הצוות של סרפר, תוכלו לקבל עוד קרדיטים בחינם.
אני יכול להעיד שהחבילה הקטנה מתאימה לקידום אתר אחד או כמה אתרים בודדים לא מאוד גדולים ועם החבילה הבינונית אפשר כבר לקדם עוד כמה אתרים בינוניים.
מתכנן התוכן (Content Planner)
הפונקציה הזו מרכיבה לכם נושאים לכתיבה על פי מילות מפתח. נשמע די בסיסי, אבל הייחוד של Surfer SEO הוא ביכולת לתת לכם רשימה של נושאים שיהיה אפשר לקבץ ביחד באותו האתר. (ומכאן החלוקה לאשכולות).
כדי לשפר את היכולות של הכלי עדיף לחבר אותו ל-Search Console של האתר שלכם.
את מילות המפתח שהכלי מוצא אפשר לחלק על פי כוונת המשתמש שהוא קונספט מאוד חשוב: לכל גולש ישנה כוונת מעט אחרת כאשר הוא מחפש בגוגל.
היא יכולה להיות חיפוש מידע (אינפורמטיבית), חיפוש של עסק מקומי, שופינג, או כוונה לפני קנייה (Customer Investigation) שהיא שילוב בין חיפוש מידע לשופינג (בירור מידע מקדים).
ההשערה היא שעבור כל שאילתה גוגל נוטה להראות תוצאות עם כוונת משתמש מסוימת, למרות שתמיד ייתכנו גם תוצאות מעורבבות.
לדוגמה, חיפוש של מכונית יכול להתאים לכוונות שונות, במיוחד אם זו שאילתה מאוד כללית. (אני לא יודע אם מישהו רוצה לקנות פורד פוקוס 2022 או למצוא עליה מידע…). כל קלאסטר כולל רק כוונת משתמש אחת.
עוד פילטרים הם הקושי לקדם את מילות מפתח (מדד שאני לא ממש מאמין בו) ונפח החיפוש, שעוזר לנפות החוצה חיפושים שלא שווה להשקיע בהם.
את כל אחד מהחיפושים האלו אפשר להעביר אל עורך התוכן שהוא הדבר הבא שבו נעסוק.
עורך התוכן
עורך התוכן מאפשר לכם לבצע עריכה מיוחדת של מספר מאמרים לחודש. עורך התוכן פועל באופן קצת דומה לרמזור של יוסט, אבל ברמה הרבה יותר מתוחכמת ומפורטת.
בשלב הראשון אתם יכולים להגדיר מיהם המתחרים שלכם (מתור רשימה שנבנית אוטומטית) ובהתאם לזאת סרפר ייחשב את ההמלצות הכלליות לתוכן כמו כמויות (כולל פסקאות ותמונות), מילות המפתח והמושגים השונים. תוכלו גם להוסיף הערות במידה ואתם מעבירים את התוכן לכותב אחר.
כמובן שאתם לא חייבים ללכת על ההמלצות האלו, וישנו טווח מומלץ שאפשר לשחק אתו ידנית.
בשלב השני אתם כותבים את התוכן (או מעתיקים אותו ממקום אחר). סרפר יבצע בדיקה של כל הפרמטרים שהגדרתם וייתן לכם דירוג מ-1 עד 100.
בעיקרון כל תוכן עם ציון של 66 הוא סביר, למרות שברוב התחומים אפשר גם להגיע מעבר. מצד שני, סרפר לא מושלם וייתכן שהוא ייתן לכם ציונים מאוד גבוהים בגלל Over Optimization, וזה דבר שצריך להיזהר ממנו…🚨
האם כדאי בהכרח להשתמש במשאב היקר הזה?
אתם לא חייבים בהכרח להשתמש במשאב היקר של עורך התוכן (במיוחד בחבילה הזולה). אני אישית מעדיף למשל לנתח את העמודים מהאתר שלי ישירות בעזרת ה-Audit (שהוא הכלי הבא שאני ארצה לדבר עליו) או ה-SERP Analyzer, לקחת משם את ההמלצות של סרפר ולעבוד ישירות בתוך האתר שלי.
Audit – ניתוח עמודים בהתאם למילות מפתח
Audit מאפשר לכם לקחת כל דף באתר שכבר מדורג על ביטוי מסוים ולראות רשימה של המלצות לשיפור בהתבסס על פרמטרים כמו המתחרים שלכם והדירוג הנוכחי שלכם.
הדבר הראשון שתוכלו לראות הוא את הדירוג שכדאי לשאוף אליו לעומת המתחרים.
הדבר השני שתוכלו לראות הוא קישורים שמשותפים למתחרים שלכם. זו אופציה שאני פחות ממליץ עליה מכיוון שכמו שכתבתי בהתחלה, Surfer קצת פחות מצטיין בזה ולמטרות של ניתוח קישורים יש כלים הרבה יותר מקצועיים.
מכאן והלאה ההמלצות הן המלצות תוכן, לדוגמה:
- המלצות לקישורים פנימיים עם מילת המפתח (או ביטוי קרוב) שיפנו לעמוד הנוכחי
- עוד מילות מפתח שכדאי להשתמש בהן וכמה פעמיים בדיוק מומלץ שהן יהיו בטקסט
- מספר המילים (לא רק מילות המפתח) בחלקים שונים של העמוד: כותרות, גוף המסמך, האורך של כל פסקה וגם טווח למילים שכדאי להדגיש
- שימוש במילות מפתח חלקיות, שימוש במילות מפתח מדויקות
- מספר אלמנטים מומלץ: כותרות הפנימיות, פסקאות, תמונות ומילים מודגשות
- אורך לתגי המטא
- מהירות העלייה של העמוד (מחולק לשני מדדים).
כמו שתוכלו לשים לב כשתתחילו להשתמש בכלי לראשונה, לא כל צירופי המילים הם רלוונטיים. יש מצבים שבהם מקבלים אפילו כמה מאות המלצות, אבל כל מה שמעבר לכמה עשרות הצירופים ההתחלתיים הוא לא מאוד רלוונטי ובדרך כלל גם נפח החיפוש הוא זעום.
מעבר לכך, לפעמים נתקלתי בהצעות משונות כמו "כל הזכויות שמורות" עם נפח של 720 חיפושים בעמוד שמתעסק ביועצי משכנתאות.
ההערכה שלי היא שסרפר לא תמיד טוב בעברית והוא פשוט מוצא צירופים פופולאריים גם אם אין להם קשר סמנטי חזק לביטוי המקורי.
טיפ חשוב: תסננו את הביטויים שמתקבלים, תחילה לפי חשיבות (relevance) קח תוכלו להגיע בקלות לביטויים בעלי רלוונטיות גבוהה ולנסות להתעלות מעל המתחרים שלפעמים דורש רק שתעשו צעד אחד יותר כדי להתקדם במיקומים.
SERP Analyzer
האופציה הזו מעט דומה ל-Audit, אבל היא פולטת החוצה את כל המתחרים (התוצאות) על מילת מפתח מסוימת בהתאם למדינה אותה אתם בוחרים.
סדר התוצאות עשוי להיות מעט שונה ממה שרואים בבדיקה ידנית מכיוון שהשרתים מהם מתבצעת הבדיקה הן לא בהכרח באותה מדינה אותה בודקים (ועד כמה שידוע לי אין לסרפר שרתים בישראל…).
הגרף העליון מציג את המיקומים של האתרים בכל עשיריה על גבי ציר ה-X ואת המדד שנבדק על גבי ציר ה-Y. אפשר לחפור בתוך המדדים ולהגיע לרזולוציה די גבוהה.
ברירת המחדל היא מספר המילים, אבל אפשר לראות למשל כמה מילות מפתח פופולאריות (יחסית לדפים האחרים) יש בכל אחת מן התוצאות, כמה כותרות מסוג מסוים יש ואת המהירות שבה הדף עולה.
כך למשל, יכול להיות שאני אראה שאין בהכרח קורלציה בין מספר המילים בדף לבין המיקום שלו, ואז אני לא בהכרח אצטרך לכתוב תוכן מאוד ארוך או להאריך את המאמר הקיים.
ליד כל תוצאה אני יכול לראות את הציון הספציפי של הדף ואת הציון של הדומיין. גם אם המדדים האלו לא מאוד מדויקים, צריך לזכור שהם יחסיים ולכן הם יכולים להעיד על החוזק של כל אחד מהדפים לעומת האחרים ועד כמה באמת קשה לקדם את הביטוי הזה.
אבל העיקר כאן הוא שאפשר לבצע Audit על כל עמוד ועמוד אם מקישים על סימן שלוש הנקודות. ה-Audit הזה יכול לתת לי מושג על הפערים בין התוצאות וכמובן הצעות לאתר שלי (למעשה כמו ללכת לתפריט Audit הראשי).
כאן אני רוצה לתת לכם הצצה לעבודה שלי Hands on על ה Surfer כדי להבין איך למקסם את העבודה איתו
המלצות אוטומטיות לשיפור (Grow Flow)
מדובר כאן על המלצות שהכלי נותן לאחד מהאתרים המאומתים שלכם ב-Search Console. כל מנוי מוגבל למספר אחר של דומיינים (1, 5 ו-10) ומכיוון שניתוק חייב להתבצע דרך התמיכה, כדאי לחשוב מראש איזה אתרים הכי חשובים לכם (בהנחה שיש לכם כמה וכמה).
ההמלצות שהכלי יכול לתת הן תוספות של מילות מפתח, יצירת קישורים פנימיים, כתיבת מאמרים ורשימה של קישורים חזקים שהמתחרים שלכם מקבלים (נלקחים מ-SEMRush).
הפונקציה הזו מתאימה למי שאולי קצת לחוץ בזמן ורוצה לקבל תקציר מנהלים של מה שמומלץ לו לעשות.
מחקר מילות מפתח (Keyword Research)
כאן מקישים רק מילת מפתח בלי אתר, וכצפוי, הרעיון הוא למצוא מילות מפתח דומות.
מילות המפתח הן די קרובות, אבל יש גם הרבה מילים עם ביטויים חופפים או כאלו שכתובים בצורה קצת אחרת ("איפה קונים" לעומת "איפה לקנות").
מדד מאוד חביב שהטבלה מראה לי היא עד כמה עמוד התוצאות של כל ביטוי דומה לעמוד המקורי.
המשמעות היא שככל שהמספר יותר קרוב ל-100%, כך כנראה יהיה לי גם יותר קל להשלים פערים, אפילו אם אני משתמש באותה מילת המפתח בעמוד המדורג שלי (כלומר, לא יוצר עמוד ייעודי).
מלבד הצעות למילות מפתח, דרך הפאנל הצדדי אני יכול לבחור לראות רק מילים עם אותם המושגים (having same terms, כמו התאמה קרובה או מצומצמת בכלי של גוגל) או רק שאלות.
מהניסיון שלי ההצעות השאלות עובדות קצת פחות טוב בעברית 😒.
טיפים כללים לגבי הסרפר
- לפעמיים יש הסברים קצרים (סימן ה-i) שעדיין לא יהיו לכם ברורים כי הכלי כל הזמן משתנה יחד עם הז'רגון הפנימי שלו. כדי להבין יותר טוב מה כל פונקציה נותנת לכם ולמה היא חשובה, כדאי מאוד להסתכל בעמודי העזרה, הם לא מאוד ארוכים, אבל מסבירים נטו את מה שצריך…
- מכיוון שיש לכם מגבלה על מספר השאילתות בחלק מהכלים, אתם יכולים בקלות לגשת לנתונים ההיסטוריים לאותו החודש ולראות אם משהו השתנה (הכלי עובד כזכור בזמן אמת). לכל חיפוש היסטורי ניתן גם להוסיף תגים כדי לשמור על הסדר.
- ניתן להתקין תוסף לוורדפרס לחיבור עם עורך התוכן.
דרכים יצירתיות להשתמש בסרפר ביחד עם ה-Search Console
אחת הדרכים בהן אני הכי אוהב לעבוד עם הסרפר היא דרך שילוב עם ה-Search Console. ה-Search Console לוקחת נתונים ישירות מגוגל, כך שהנתונים שלה יותר מדויקים (החיסרון הוא שהיא לא מראה את כל השאילתות המדורגות, רק את אלו שחיפשו בתקופת הזמן שבוחרים).
בתוך דו"ח הביצועים של החיפוש אני לוקח דף מסוים עם הרבה צפיות ומוסיף אותו כפילטר. לאחר מכן אני חוזר לטאב השאילתות ובודק רק את השאילתות שהובילו אליו.
אם אני רואה שאילתה (מילת מפתח) שמעניינת אותי ויש לה פוטנציאל כמו מיקום יחסית גבוה או מספר חשיפות גבוה (אפילו אם המיקום הוא יחסית נמוך), אני מקליד אותה חזרה בסרפר ב-Audit או ב-SERP Analyzer ובודק איך לבצע עבורה אופטימיזציה נוספת, מי המתחרים וכו'.
אני יכול להעיד ששיפרתי בצורה הזו את הדירוגים של עשרות אתרים בלי הרבה מאמץ 😏.
לסיכום – SurferSEO
יש המון כלים לניתוח של קישורים, אבל רובם הגדול לא מספקים את הסחורה בכל מה שקשור לאופטימיזציה לתוכן או רעיונות לתכנים חדשים. Surfer סוגר את הפינה הזו ונותן לכם תוכנית עבודה מאוד נוחה לשיפור החלק הזה באתר או באתרים שלכם.
לכן אני ממליץ לכם לפחות לנסות את הסרפר. הוא לא מאוד זול יחסית לכלים אחרים שמציעים המון פונקציות, אבל הוא חוסך לכם המון עבודה ידנית ואולי אפילו יוכל להפחית את התלות שלכם בקישורים, שצריך לדעת איך לבנות אותם בזהירות (או לקנות תמורת כסף).
בהצלחה!