פרסום באתרים גדולים: למה כן, למה לא ואיך זה משפיע על SEO?

מבין כל צורות הפרסום השונות ברשת, פרסום תוכן או “שיווק באמצעות תוכן” דרך אתרים גדולים כמו למשל פרסום באתר Ynet או פרסום באתר Mako הן פשוטות מאוד מבחינה טכנית, בהנחה שיש לכם את הקשרים הנכונים ואת הכסף.

אבל האם כל העסק הזה באמת משתלם? ואיך זה נראה מהזווית של קידום האתרים? 🤔

פרסום סמוי לעומת פרסום גלוי

פרסום סמוי לעומת פרסום גלוי

לפני שאני אכנס קצת יותר לעומק ליתרונות מול החסרונות של הפרסום באתרים גדולים, אני חייב לגעת שנייה בכל הנושא של פרסום גלוי לעומת סמוי:

הפרסום הגלוי (שאינו באנרים או מודעות קלאסיות) הוא מן הסתם זה שיותר קל לגלות באמצעות גילוי נאות או אזכור בתוכן המאמר. לדוגמה “בשיתוף עם חברת א.מזגנים” או “אבי מחברת א.מזגנים מציע ש…”.

בפרסום סמוי לחלוטין לעומת זאת אין אזכור ברור של המפרסם ככזה ומבחינת הגולש הוא קורא מאמר אינפורמטיבי. (אני לא מדבר כמובן על “מאמרי SEO ” שאותם אפשר להריח מקילומטר… 🦨).

בחלק המסכם של מחקר שערכה הרשות להגנת הצרכן ב-2020 ובדק עד כמה אנחנו מסוגלים לגלות פרסום סמוי, נכתב בין היתר “…בפועל עשויות להיות כתבות המתחזות לפרסומות, עבורן מעל ל- 80% מכלל הצרכנים לא יבין כי הן פרסומות.

זהו מצב בלתי סביר שיש בו פגיעה צרכנית רחבה כמו גם סתירה גמורה להוראות החוק” (עמוד 19).

אני כבר לא מדבר כאן על העניין האתי והחוקי (אגב, הרשות בקושי מטילה קנסות למרות המחקר הזה), אבל בהחלט יכול להיות שידרשו מכם יותר כסף על פרסום סמוי וגם תצטרכו לעבור בין הרבה יותר צינורות בדרך.

וגם עוד קצת צילומי מסך מאתר “שקוף” + תוסף שאמור לעזור לכם לגלות פרסום סמוי

יתרונות וחסרונות של פרסום באתרים גדולים

יתרונות וחסרונות של פרסום באתרים גדולים

אחרי ההקדמה הזו, בואו נדבר לשנייה על הפיל שבחדר: כמה כל הסיפור הזה עולה?

בדרך כלל אפשר לחלק את האתרים לאתרים קטנים כמו מקומונים, אתרים בינוניים שפונים לנישה מסוימת (בחדרי חדרים, ערוץ 7, וסטי, גלובס וכו’) ואתרים גדולים מאוד כמו למשל Ynet, Mako, Walla ורשת.

התמחור באתרים קטנים יכול להתחיל בכמה מאות שקלים, לעבור לכמה אלפי שקלים באתרים בינוניים ולהגיע גם לעשרות אלפי שקלים באתרים גדולים. בקיצור, זול זה לא, אבל גם לא מחוץ להישג ידם של רוב העסקים.

מעבר לנושא הכספי, אנחנו צריכים לגעת בעיקר בשני אספקטים נוספים: הפן השיווקי והתודעתי (מה בעצם הפרסום נותן לנו מעבר למספרים) והאספקטים האחרים שאותם כן ניתן למדוד באופן כמותי.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

מבחינה תודעתית, פרסום שכתוב בצורה נכונה ושיווקית, אבל לא שיווקית בצורה בוטה, בהחלט יכול לחזק מאוד מותגים חדשים בשוק ולהסיר אבק מעל מותגים שיש צורך לנער או להציג באופן שונה מאשר בעבר.

למשל, כתבה על חברת נוקיה החדשה ולמה היא יכולה לתת פתרונות תקשורת לעסקים.

לעומת זאת, מותגים שלא יודעים איך לנצל נכון את הבמה ולא מבינים איך המדיום פועל או מיהו בדיוק קהל היעד שלהם, עשויים יהיו לגלות שהם לא מקבלים עוד לקוחות או מפיקים שינוי תודעתי מהפרסום.

לדוגמה, פרסום באתר ערוץ 7 פונה לקהילה מסוימת מאוד שכולל בעיקר את המגזר הדתי לאומי בצד הימני של המפה הפוליטית.

לכן, מותג שרוצה להדגיש את עצמו בעיקר כמותג “אורבני” ו”צעיר” לא בהכרח ירוויח מפרסום באתר כמו אתר ערוץ 7 (אני נותן בכוונה דוגמה קצת מגוחכת).

למותג כזה שאין לו את היכולת הכלכלית לפרסם באתר כמו Mako שיותר עוסק בלייפסטייל וסגנון חיים, אולי יותר כדאי לפזול לאתר כמו Timeout…

ומה קורה בצד הכלכלי / טכנולוגי (כולל SEO) ?

בצד הזה, הדברים מעט יותר מורכבים למרות שהמדידה שלהם פשוטה יותר: אין וויכוח על כך שהמטרה העיקרית של פרסום באתרים גדולים הוא להביא טראפיק לאתרים קטנים יותר, אבל החשיפה הגדולה ביותר היא בזמן פרסום הכתבה ומעבר לכך התנועה לאתר המטרה הולכת ודועכת, אלא אם כן מדובר באיזה מוצר חדש או טרנד שפתאום “התפוצץ” 💥 .

לכן, לפני שאתם משלמים במיטב כספכם על פרסום באתר גדול, כדאי שתדעו כמה זמן בדיוק הפרסום יישאר בעמוד הבית ולאן הוא יגיע בסופו של דבר בתוך הארכיון. כדאי גם שכל זה יהיה כתוב (אפילו במייל) ולא רק יובטח בעל פה.

מבחינת SEO, כל קישור מאתר איכותי לרוב יתרום לכם, אם כי רצוי שתדעו שמבחינת גוגל מדובר בקנייה של קישור בכסף. ואם עד עכשיו היא לא הייתה ברורה מספיק, היום היא מציינת במפורש שקישורים ממומנים מהסוג הזה חייבים להיות מסומנים ב-rel=sponsored.

זה לא אומר כמובן שאתם חייבים להשתמש בסימון הזה, אבל אם זו אחת משיטות הפרסום העיקריות שלכם, יכול להיות שהייתי נזהר. לדוגמה, פרסום באתר Walla שמפנה לאתר קטן שרק הוקם לפני יומיים עשוי להיראות מעט לא טבעי.

עוד פקטור שאתם צריכים לקחת בחשבון וכבר הזכרתי לפני כמה פסקאות הוא היכן בדיוק הקישור הזה יושב: באתרים גדולים כמות הדפים נמדדת בעשרות אלפים, וככל שהקישור שלכם נמצא באזור נידח יותר ורחוק יותר מדף הבית, כך בסופו של דבר ההשפעה שלו תהיה פחותה.

מצד שני, לא בטוח שתרצו להופיע תחת איזה מדור או תגית שעודכנו בפעם האחרונה לפני שנתיים גם אם אין שם הרבה תוכן שמתחרה על תשומת הלב של גוגל.

אני שמח לשתף אתכם בתובנות שלי בנושא פרסום באתרים גדולים

איך להתחיל לפרסם?

גם אחרי שהבנתם היכן אתם מעוניינים לפרסם והיכן לא, כדאי לכם לדעת שהמחיר והתנאים של פרסום ממש באותו האתר עשויים להשתנות על פי סוכנות הפרסום שמטפלת בכם.

אתרים מסדר גודל מסוים בדרך כלל לא עובדים בצורה ישירה מול מפרסמים, בטח לא כאלו בינוניים או קטנים.

רק חפשו בגוגל “פרסום תוכן באתר XYZ” וסביר להניח שתגיעו לכמה מודעות טובות של סוכנויות פרסום שמתמחות בתחום הזה. נצלו את העובדה שיש לפחות 4-5 כאלו כדי להגיע למחיר הזול ביותר.

אל תסתפקו רק באתרים בתוצאות הראשונות, יכול להיות שההזדמנות הכי טובה מתחבאת דווקא מעט מתחת, וכמובן שצריך להיזהר מנוכלים שסתם תופסים טרמפ על מילות מפתח (מה כמונו יודעים…).

המלצות לסיום

  • קודם כל הבינו מה אתם בדיוק רוצים להשיג מהפרסום כמו בכל קמפיין ממומן
  • הפרסום באתר שלא מתאים לקהל היעד או המיתוג שלכם לא יהיה שווה את הכסף גם אם הפרסום בו הוא זול.
  • אם אתם ממש רוצים להתיישר לפי החוקים של גוגל, בקשו לסמן את הקישור בסימון המתאים
  • רק אחרי שיש לכם ביד 2-3 אתרים לפחות, התחילו לבדוק דרך אילו ערוצים או משרדי פרסום להגיע לאתר עצמו וזכרו שבשלב זה עדיין יש לכם יתרון במשא ומתן

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו