מה זה עמוד עסקי בפייסבוק, איך פותחים פייסבוק עסקי וכמה זה עולה, אם בכלל?
על הדברים האלה ועוד אני ארחיב במדריך הבא.
לפני הכל – מה זה עמוד פייסבוק עסקי?
עמודים עסקיים בפייסבוק זה כמו החברה בע"מ של העולם האמיתי 🙂
סוג של יישות נפרדת, שהיא לא פרופיל אישי אלא כלי שנועד לשרת מטרה של מישהו או קצת אנשים – בדרך כלל מטרה עסקית, אך ישנם גם דפים של עמותות וכו'.
עד כאן ההגדרה היבשה.
אם אתם עצמאיים, אני מנחש שהעסק תופס נתח גדול בחיים שלכם: בחופשה בחו"ל אתם בודקים מוצרים מהתחום שלכם; אתם תמיד מקבלים שאלות על התחום שלכם ממשפחה וחברים; אתם מתרגשים מלקוחות ששולחים וואטסאפ מפרגן (רק למה בוואטסאפ בן-אדם?!) מוכר לכם?
בקיצור – אם אתם עדיין לא מנצלים את כוחו של הפייסבוק לצרכי העסק – סיכוי טוב שאתם מפספסים.
אז מהם היתרונות של עמוד פייסבוק עסקי או דף פייסבוק לעסק? כבר נגיע לזה…
לפני הכל – איך פותחים דף עסקי בפייסבוק?
בניית דף עסקי בפייסבוק או פתיחת דף עסקי בפייסבוק היא פעולה פשוטה למדי. אז איך עושים את זה?
אומרים שתמונה שווה 1000 מילים, אבל סרטון כנראה שווה יותר 🙂
להלן עסק קצר ופשוט שמסביר איך פותחים דף עסקי בפייסבוק:
הערה קטנה על זה: בניית דף עסקי בפייסבוק לא מחייבת ידע של עיצוב או ידע טכני כלשהו.
כמה עולה לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק?
אפס! פתיחת עמוד עסקי בפייסבוק הינה בחינם לגמרי.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
לאחר שלמדנו כמה עולה לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק ועל פתיחת דף עסקי בפייסבוק באופן כללי – בואו נדבר על היתרונות של פייסבוק עסקי.
ועכשיו, כמה סיבות לפתוח עמוד פייסבוק לעסק ולהוציא ממנו כמה שיותר:
1. נותנים לך? תיקח!
דף עסקי בפייסבוק נותן לכם הרבה ערך עוד לפני שהתחלת לשלם שקל אחד:
- אחסנה של תוכן כולל תמונות ווידאו (אני טרם שמעתי על מגבלת נפח כלשהי)
- חנות מקוונת
- הצגת פרטי עסק וממשק הודעות
- אפשרות לתזמן פוסטים
- חיבור בוטים לעמוד העסקי
- ועוד המון פיצ'רים שונים
אפילו אם תשמשו בדף פייסבוק רק בתור כרטיס ביקור מקוון וגלריה אליה ניתן לשלוח לקוחות לראות מוצרים והמלצות – כבר זכיתם.
יש לכם הזדמנות למתג את העסק שלך ולבנות סביבו קהילה ומתוכה להגיע ללקוחות שנגעת בהם רגשית.
הם אותם לקוחות שלא יעזבו למתחרה בשביל 30 ש"ח הנחה.
הם מרגישים מחוברים אליכם כי הם מכירים אתכם , את הצוות ואת המוצרים שלכם מהפייסבוק.
מיתוג כזה היה בעבר רק נחלתם של עסקים גדולים מאד. למידע נוסף על מיתוג עסקי.
אם לא תהיו שם, המתחרה שלכם יהיה ואולי אפילו יפתח דף עם השם שלך מאיזה פרופיל פיקטיבי.
אף פעם אל תזלזלו ביכולות של אנשים קטנים להטריל ולהתפלש בבוץ האינטרנטי.
חרף כל היתרונות שצוינו לעיל, חשוב להבין: עמוד פייסבוק לא מחליף אתר אינטרנט.
אני מרחיב על כך עוד בסרטון הבא:
2. הורידו את שלושת האפליקציות
האפליקציות הן כמובן:
- פייסבוק עצמו (יש כמה יחידי סגולה שהצליחו להתנתק מפייסבוק בנייד, אני לא שם…)
- אפליקציית המסרים
- אפליקציית ניהול דפי פייסבוק עסקיים
לפרסם פוסטים מהנייד זה קל, זמין וכיף.
ניתן לעשות את זה בכמה רגעים ממש.
אם יש לכם רגע של השראה לפוסט מעניין, או קיבלת תמונות מלקוח, ניתן להפוך את זה לפוסט.
עוד יתרון לשימוש מהנייד הוא זמינות: פייסבוק מודד ורושם על הדף את הזמינות שלך לפניות.
קיבלתם הודעה? ענה לה במיידי מהנייד משהו אפילו כמו 'תודה על הפניה, אחזור בהמשך'.
כך ניתן לשמור על פרופיל זמינות גבוה. (קראו על צ׳אט בוט בפייסבוק).
3. נתוני שימוש (INSIGHTS) על ביצועי דף עסקי בפייסבוק
הכנסו מפעם לפעם ותעקבו אחרי נתוני הצפיה והויראליות של הפוסטים שלכם.
זה מאד יעזור לכם להבין מה הולך יותר טוב ולהשתפר ולתת תוכן טוב וויראלי.
פייסבוק השקיעו כדי שהנתונים יהיו נוחים להבנה לבעלי הדפים העסקיים.
ככה זה נראה לדוגמא:
4. פוסטים מתוזמנים בעזרת דף פייסבוק עסקי
אני מאד אוהב תזמונים – במייל, בפייסבוק, ברשימת תפוצה וכל דבר שאפשר לבצע לו אוטומציה.
פוסטים מתוזמנים אפשר לנהל ישירות מהממשק של הפייסבוק (במחשב או באפליקציה) או דרך כל מיני כלים חיצוניים (דיברתי על מעל 120 כאלה) שמתחברים דרך API לפייסבוק – אני אישית משתמש ב Buffer ומחבב אותו עד מאד. יש גם אחרים כמו Hootsuite ועוד.
למה לתזמן פוסטים בפייסבוק?
- לנסות לתפוס מקסימום חשיפה על ידי תזמון בזמנים שאנשים פנויים יותר (הפסקת צהריים, אחרי עבודה, מוקדם בבוקר וכו' – משתנה כמובן)
- לתזמן לפי מועדים וחגים שונים
- לשבץ לו"ז שבועי / חודשי מראש
- ועוד
5. תפתחו חנות בדף העסקי שלכם
זה מה זה פשוט.
יש לכם תמונות טובות של המוצרים או השירותים שלכם?
יפה, העלו אותם לחנות, קבעו מחירים ואפילו מבצעים.
אנשים אוהבים לראות תמונות של דברים ומחירים ליד, זה משהו אבולוציוני עוד מהתקופה שהאדם הקדמון היה מקבל קטלוגים של מוצרים ביחד עם חיובי האשראי.
אז יאללה, זו פעולה פשוטה שמשדרגת לנצח את הדף.
אתם גם תתפלאו כמה מהמתחרים שלכם עדיין לא יצרו חנות בדף העסקי.
6. יצירת וידאו במקום אלבום תמונות
פוסטים עם וידאו יוצרים תנועה בפיד ומקבלים משמעותית יותר צפיות.
במקום לפרסם תמונות, אתם יכולים לקחת אותן ולערוך אותן לוידאו.
זה נקרא תצוגת שקופיות ועובד בקלות.
בואו נעשה גם קורס עריכה קטן על הדרך: תמיד תתחילו עם תמונה מסקרנת; סדרו את התמונות כך שתהיה המשכיות כלשהי בסדר האלמנטים; מעבר פייד במקום תמונה אחר תמונה מומלץ לוידאו מהסוג הזה.
אם אתם לא מיומנים כל זה יקח לכם דקה.
ואם בא לכם להשקיע קצת יותר – צלמו סרטונים (את עצמכם, או סרטוני הדרכה על מסך המחשב) ותעלו לפייסבוק, וגם ליוטיוב – אם אמנם תוכן כתוב לא כדאי לשכפל, אבל וידאו? כוסעומו העולם! משכפל לאיפה שאפשר! אבל בתכלס, כל וידאו שאני יוצר אני משתדל להעלות גם ליוטיוב וגם לפייסבוק.
אם בא לכם להתעכב על זה, גם יצרתי מדריכים על כל אחד מהם.
איך מעלים וידאו ביוטיוב:
איך מעלים וידאו בפייסבוק:
7. תהיו אקטואליים
ניתן לנצל עמוד עסקי בפייסבוק לצרכי שיווק על ידי פרסום תכנים המתכתבים עם נושאים אקטואליים.
יש הרבה עמודי פייסבוק שעושים שימוש בחדשות ואירועים אקטואליים, כדי למנף את הפרסום שלהם.
יש בזה הרבה הגיון ובכך אפשר לנצל את המומנטום של נושא מסוים על מנת לתת בראש ולהיכנס למודעות של הצרכנים שלכם.
רוצים לדעת מה חם? אפשר להיעזר בכלים כמו Google Trends.
8. והכי חשוב – תנו ערך!
אולי זה הסעיף החשוב מכולם. כאשר מנהלים דף עסקי בפייסבוק – תנו ערך לאנשים, תעזרו להם אם מה שהם צריכים, ותעשו זאת באהבה ובחינם.
אם תעשו זאת בצורה טובה ועקבית – תאמינו לי שזה גם יתורגם להכנסות בהמשך. זהו תהליך של מיתוג וזה קורה באופן הדרגתי, אך עם הזמן תמצבו את עצמכם כאוטוריטה בתחום ואנשים יפנו אליכם גם לגבי ייעוץ וכמובן עבודות בתשלום – כל אחד בתחומו.
בהצלחה!
לא רק דף פייסבוק עסקי! מדריכים נוספים: