קידום אתרי עיצוב פנים: מדריך קידום אתרים למעצבי פנים

זו לא פעם ראשונה שאני כותב על קידום אתרים לבעלי מקצוע בתחום הבנייה והעיצוב. למעשה, כתבתי פוסט מפורט על קידום אתרים לאדריכלים.

כפי שאתם יכולים לצפות, בין כל האתרים האלו יש הרבה מהמשותף, אבל לכל אחד מהם עדיין יש ניואנסים משלו, ובהחלט חשוב להבדיל ביניהם כדי לדעת איך לקדם כל אחד מהם ביעילות. אז מהם הדגשים עבור קידום אתרי עיצוב פנים? הישארו איתי וארחיב 🙂

קידום אתר עיצוב פנים

עיצוב מול תוכן

אז הפעם אני רוצה להתחיל דווקא מהחלק שכבר נרמז מהכותרת עצמה: העיצוב באתרים של מעצבי פנים הוא בדרך כלל בסגנון פורטפוליו. כלומר, בכל דף יש רשימה ארוכה של פרויקטים בליווי תמונות.

הפרויקטים האלו יכולים להיות מסודרים על פי היקף הפרויקט (בית פרטי מול מסעדה) או סגנון העיצוב (מודרני, יוקרתי, כפרי וכו').

עמודים נפוצים אחרים באתרים כאלו הם פינת מאמרים, אודות, צור קשר וכו'.

כל זה טוב ויפה, אבל עמודים רבים ובעיקר עמוד הבית והקטגוריות הראשיות נוטים להיות ארוכים מאוד, דמויי פרלקס.
ואז נוצרת לנו הבעיה הקלאסית של הרבה השקעה בעיצוב ומעט מדי טקסט או תוכן כתוב.

כמובן שבפינת המאמרים אנחנו יכולים לכתוב כמה טקסט שאנחנו רוצים, אבל בסופו של דבר המטרה שלנו היא לקדם בעיקר את העמודים הראשיים.

בעיה נוספת היא שאפקטים גרפיים וכל מיני אנימציות שמאפיינים רבים מהאתרים האלו בסופו של דבר באים על חשבון המהירות ומעורבים בהם הרבה טכניקות וסקריפטים שגורמים למחשבים פחות חזקים (ומן הסתם גם סמארטפונים 📱) לגמגם ולפגוע באטרקטיביות של האתר.

אז מה עושים אם אנחנו לא רוצים להפציץ את האתר בקישורים עם מילות מפתח?

הדרך הכי פשוטה היא לחלק את דף הבית ודפי הקטגוריות לשניים: בצד אחד יהיה קישור לפרויקט ובצד שני טקסט שמתאר אותו.

אם נניח שבכל עמוד יש 5-6 פרויקטים עם פסקה של 50-60 מילים לפחות, כבר קיבלנו טקסט של בערך 350 מילים.

נוסיף לזה עוד פסקה שיווקית עם כמה שורות מתחת, והגענו ל-400… משהו שאפשר בהחלט לעבוד אתו מבחינת מילות מפתח.

כמובן שבכל עמוד פרויקט פנימי נוכל להוסיף כמה טקסט שנרצה, וזו ההזדמנות שלנו לתפוס עוד כמה מילות מפתח של הזנב הארוך.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

YMYL

אחרי שהצעתי פתרון לעניין הבסיסי של כמות התוכן, הגיע הזמן לדבר על המהות של התוכן: האיכות שלו.

אתרי עיצוב פנים (וגם אדריכלים לצורך העניין) נכנסים תחת הקטגוריה של YMYL.

כלומר, אתרים שעוסקים בנושאים שיש להם משמעות מבחינת החיים והכסף שלנו.

מעצבי פנים הם אומנם לא רופאים או מנהלי בנק, אבל ההשקעה בעיצוב פנים יכולה לעלות לא מעט כסף, גם אם מדובר בדירה חדשה וגם אם מדובר בדירה קיימת שרוצים לעשות לה שיפוץ מסיבי הכולל שינוי במבנה של הבית.

אחד היסודות של YMYL הוא המהימנות: מי כותב את התוכן, עד כמה הוא מומחה בתחומו וגם איך אחרים מעריכים אותו.

בקיצור, התוכן באתר חייב להיות מושקע, אל תפזרו סתם 30 מאמרים על "עיצוב דירות בתל אביב" בפינת מאמרים שלכם.

את זה אפשר לשמור לאתרי לווין או החלפות קישורים בסיסיות (למרות שגם על זה לא תמיד הייתי ממליץ…).

אחת הדרכים לעשות זאת היא לצרף לכל מאמר או אפילו פרויקט (במקרה ומדובר במשרד של מספר מעצב פנים) קישור לביוגרפיה הרלוונטית.

היום אצל גוגל לא רק קישורים פשוטים הם חשובים, אלא גם אזכורים על פיהם הוא יכול לבנות את מאגר הידע שלו עבור מושגים שונים, ביניהם גם שמות של בני אדם.

הביוגרפיה הזו יכולה להיות למשל עמודות אודות / צור קשר.

אם אתם רוצים להעמיק בנושא YMYL הנה סרטון שיבהיר את הנושא:

איך בונים עמודי אודות ויצירת קשר טובים?

בעמוד אודות יש לרשום את הרקע האקדמאי (אם יש כזה), רקע תעסוקתי (אם רלוונטי) ולא יזיקו גם קישורים לפרופילים חברתיים של מי שהעמוד מקושר אליו.

מלבד עמוד אודות, כדאי גם ליצור עמוד מיוחד עם קישור למאמרים שמשויכים לבעל האתר או המשרד מאתרים חיצוניים ו/או המלצות מכיוון שגם להם יש תרומה משמעותית מאוד ל-YMYL.

במידה ומדובר במשרד שעובדים בו מספר בעלי מקצוע, עדיף להפריד בין עמודי האודות השונים לעמוד יצירת קשר. אחרת, אפשר ליצור עמוד אחד מאוחד.

יש גם לתכנן מראש אילו דרכי יצירת קשר הן הטובות ביותר. לדוגמה, אין טעם לשים קישור לשיחה ב-Whatsapp (כמו שרואים היום כמעט בכל מקום) אם אין אף אחד זמין רוב היום.

באותו אופן, שימו קישורים לעמודים חיצוניים כמו עמודי לינקדין או עמודי פייסבוק, אבל רק אם יש בהם כמות מינימלית של תוכן, ועדיף שהם יעודכנו על בסיס קבוע.

אלו נותנים לגוגל עוד איתותים שיש מישהו רציני ומקצועי מאחורי האתר.

💡בפייסבוק אני ממליץ לפתוח דף עסקי ולא לקשר לפרופיל אישי מטעמי פרטיות מינימליים.

קידום אתרים למעצבי פנים – תמונות, תמונות, תמונות!

למעשה כבר דיברתי כאן על רוב מה שחשוב לעשות עם תמונות מבחינת SEO, אבל אני אפרק את זה לחלקים רק לשם הסדר הטוב:

  • תגי ALT עם שם הפרויקט הרלוונטי או הלקוח.
  • תמיד כדאי שיהיה טקסט רלוונטי ליד או מסביב לתמונה.
  • מן הסתם התמונות צריכות להיות מקוריות או ממאגר תמונות מקצועי (אם מדובר בהמחשה, חשוב לציין את זה)
  • יש לכווץ את התמונות לפני ההעלאה לאתר או לעשות שימוש בתוסף מתאים (תלוי אם מדובר בתמונות מדיה או תמונות שהן חלק מהתבנית)

שיפור מהירות והתאמה למובייל

כבר הסברתי למה אתר יפה עם אפקטים מושכים עשוי להיות איטי יחסית.

יש דרך לבצע אופטימיזציה לדברים האלו באמצעות טכניקות כמו העתקת ספריות קוד לשרת המקומי, טעינה רק של הספריות או החלקים שנראים לעין ועוד.

אפשר לעשות את זה באמצעות תוספים אם מדובר על מערכת ניהול תוכן כמו וורדפרס.

אם לא, לפעמיים צריך לבצע אופטימיזציה נוספת ברמת קוד ה-PHP וה-Javascript (או כל שפת תכנות אחרת שעושים בה שימוש).

גם התאמה למובייל צריכה להיעשות באופן חכם: במחשב אין לנו בעיה להשתמש בכל שטח המסך הרחב כדי להציג את האתר, אבל כשמגיעים לטלפון, צריך למצוא דרך איך להציג את כל התוכן הזה במסך שהוא צר וארוך.

רוב התבניות פשוט מגדירות שכל מה שאי אפשר להציג בשטח הצר של הטלפון יורד למטה.

למשל, פסקת הטקסט שבמקור הייתה ליד תמונה מסוימת תהיה מתחת אליה.

התוצאה היא שלעיתים העמודים במוביל נעשים מאוד ארוכים, ולכן תמיד צריך לתכנן את העמודים באופן כזה שהתוכן הכי חשוב יהיה למעלה, זה גם נכון יותר מבחינת SEO.

מה שאסור לעשות בשום פנים ואופן זה לחתוך מידע חשוב מגרסת המובייל מכיוון שכיום, עם ה-Mobile First Index, גוגל בעצם רק את מה שיש בגרסת המובייל.

אז איך בעצם בודקים את המהירות וההתאמה למובייל?

מקום טוב להתחיל לבדוק בו אם יש בו בעיות הוא כלי בדיקת המהירות של גוגל, Pagespeed.

שימו לב להבדלים בין מהירות במובייל למהירות ב-Desktop. נסו להגיע לאזור הירוק או לפחות הכתום.

בנוגע לבעיות של שימושיות וחווית משתמש במובייל, תוכלו להיעזר בדוח המתאים ב-Search Console.

הוא לא אמין ב-100% ולפעמיים מדווח על בעיות בעמודים מסוימים ולא בעמודים אחרים, אבל זו אחת הדרכים היחידות להבין האלגוריתם של גוגל רואה את האתר שלנו.

בניית קישורים

אין היום כמעט אתר שאפשר לקדם ללא בניית קישורים, אז זה כמובן תקף גם כשמדברים על קידום אתרי עיצוב פנים.

כמו שכבר כתבתי, להתחיל לקשט את האתר בקישורים נכנסים מכל מיני מאמרי SEO זו טקטיקה שיכולה לעבוד עד גבול מסוים כי כולם משתמשים בה. ואם אתם לא שונים מהיתר, גם לא סביר שתעקפו אותם…

העצה שלי היא ללכת צעד אחד קדימה – לחשוב עם אילו מגזינים או אתרי תוכן נחשבים אפשר לשתף פעולה, אפילו אם צריך לשלם להם על תוכן ממומן.

בנוגע להחלפות קישורים קלאסיות: האמת היא שלא חסרים אתרים איכותיים שמחפשים גם הם החלפות.

לדוגמה אדריכלים שלא עוסקים בתחום העיצוב עצמו, מבצעי עבודות שיפוצים "קלות" כמו הקמת תקרות וקירות גבס ואפילו מעצבי גינות.

כל עוד יש לפחות נקודת השקה אחת או כמה, כנראה שההחלפה הזו תהיה טובה לשני הצדדים.

כמובן שאפשר גם לקנות קישורים ממקדמים שמציעים מאמרים איכותיים.

אבל גם כאן תצטרכו להיות זהירים, לא חסרים אתרים שרק נראים טוב, אבל בפנים הם מלאים בזבל. או לחילופין, אתרים שרק הוקמו ואתם לא באמת יודעים איך הם ייראו בעוד חודש או חודשיים כשעוד 30 מקדמים יקבלו מהם קישורים…

מה שבטוח הוא שכדאי להתרחק מאתרים שנראים כאילו הקימו אותם באמצע העשור שעבר…

אלו בדרך כלל האתרים שבהם משתמשים להחלפות הכי בסיסיות שיש ויכולה להיות להם השפעה הרסנית עליכם מבחינת התדמית בעיני גוגל.

מעבר לכל זאת, יש להקפיד על שיטות בנייה סטנדרטיות: לבנות את הקישורים בהדרגתיות, לגוון כמה שאפשר באנקורים, בסוגי הקישורים ולא לפזר את כולם באותם סוגים של אתרים.

אם אתם מחליטים לשכור מקדם אתרים שיעשה עבורכם את כל העבודה הסיזיפית הזו, אל תתביישו לשאול אותו עם אילו מקורות הם עובד: בסופו של דבר אתם אלו שמשלמים לו על זה.

קצת מידע על שירותי בניית קישורים והיתרונות של שירות שכזה

חיזוק האתר באמצעות בלוג וקישורים פנימיים

חיזוק האתר באמצעות קישורים פנימיים בדרך כלל נעשה באמצעות בלוג מקצועי, כך שכדאי לפנות מראש כמה שעות בחודש כדי להזין אליו תוכן באיכות סבירה.

אם אין לכם את הזמן הזה, אני די בטוח שלא חסרים סטודנטים בתחום שרוצים לעשות השלמת הכנסה…

הבלוג הזה משרת כמה מטרות:

  1. שילוב של מילות מפתח נוספות שלא תמיד אפשר להשתמש בהן בעמודים הראשיים
  2. חיזוק של העמודים הראשיים אליהם מפנים המאמרים
  3. חיזוק של הבלוג עצמו דרך החלפת קישורים, עליה כבר דיברתי

מן הסתם, אל תזניחו את העיצוב של הבלוג: זה ייראה די מוזר אם פשוט תזרקו בעמוד אחד 20 מאמרים בלי תמונות או תקצירים

Google My Business – להרוויח עוד פניות כמעט בלי לעבוד

מפות גוגל בדרך כלל מקושרות לעסקים מקומיים שמגיעים אליהם, אבל אפשר בקלות להגדיר גם לא להציג את הכתובת במקרה ואתם נותנים שירות רק בבית הלקוח.

מהניסיון שלי, גם הוספה של פרופיל די בסיסי עם מילות המפתח הנכונות ותיאור טוב יכולה להביא לא מעט צפיות ופניות.

אם נותנים את הדחיפה הנוספת ומשלבים גם תמונות ופוסטים (סוג של מיני אתר), התוצאות אפילו יותר טובות.

מדובר בעניין די פשוט והתחרות בארץ על פורמט המפות היא עדיין לא ברמה כזו שתצטרכו מקדם אתרים כדי שיאזכר אתכם בעשרות אתרים שונים.

לפעמיים מספיקים כמה אינדקסים סבירים (יש עדיין כמה כאלו) לצורך עיבוי האזכורים.

למידע נוסף על קידום באמצעות גוגל מיי ביזנס.

לסיכום – קידום אתרים למעצבי פנים

קידום אתרים של עיצוב פנים ומעצבי פנים הוא לא מאוד שונה מקידום של אתרי תדמית סטנדרטיים, אבל חייבים לאזן בין ביצוע פעולות SEO סטנדרטיות לבין שיוף ושמירה על מראה גרפי מושך של האתר.

בנוסף, עקרונות ה-YMYL אומרים שבכל מה שקשור להחלפות קישורים ותכנים, מוטב ללכת על פי הגישה של איכות על פני כמות.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו