כשמדברים על פרסום ממומן ברשת, לרוב מתכוונים לפרסום בענקיות הדיגיטל גוגל ופייסבוק. על אף שיש פלטפורמות נוספות, בארץ לפחות, גוגל ופייסבוק מרכזות את מירב המאמצים – וחלוקת התקציב בהתאם. מידע על הקמת קמפיין בגוגל והדברים החשובים שיש לדעת, כולל תמחור, תוכלו למצוא כאן.
עכשיו, ברשותכם, אני רוצה שנצלול קצת לפרסום בפייסבוק, בדגש על הקמת קמפיין פייסבוק וגם ניהול קמפיינים בפייסבוק.
במאמר הזה נעבור גם על הצד הטכני וגם על הצד האסטרטגי של הקמת קמפיין ממומן בפייסבוק, נעבור על סוגים שונים של אובייקטים שישרתו את המטרות שלנו, ודברים נוספים שחשוב לדעת.
קמפיין פייסבוק – השלב החשוב ביותר: האסטרטגיה
לפני שנדבר על ניהול קמפיין פייסבוק – השאלה הראשונה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו כעסק, זה האם הקהל שאליו אנו מכוונים אכן נמצא בפייסבוק.
נכון יהיה להגיד שברוב המקרים הקהל שלנו אכן יהיה שם (כי הרי כמעט כולם נמצאים בפייסבוק), אך זה לא בהכרח אומר שנוכל להגיע אליהם בעזרת מערכת הפרסום.
מה זה אומר?
נניח שאנחנו רוצים לטרגט בעלי תפקידים ספציפיים בחברות ספציפיות, נכון יהיה לצאת מנקודת ההנחה שיש לאותם אנשים חשבון פעיל, אך מבחינת מערכת הפרסום בה אנחנו מגדירים את הטירגוט וסוגי האוכלוסיות שאנו רוצים לטרגט, יהיה לנו הרבה יותר קשה להגיע לאותם אנשים מאשר, למשל, לנסות לפרסם להם בלינקדאין.
לכן, זה שכמעט כולם בפייסבוק זה נכון, אך יחד עם זאת, חשוב לבצע מחקר, לאפיין את הקהל בצורה מעמיקה ולוודא שאכן אפשר להגיע אליו דרך פייסבוק.
ניהול קמפיין פייסבוק – הכל מתחיל באסטרטגיה
כשמדברים על הקמה וניהול קמפיין בפייסבוק – קודם צריכים אסטרטגיה שיווקית וחשיבה.
אחרי שסיימנו את שלב האפיון של הקהל שלנו, נתחיל לבנות את האסטרטגיה. מהי הצורה בה אנו רוצים לשווק להם? אנחנו רוצים להעביר אותם משפך שיווקי ארוך, או שאנחנו רוצים לעלות קמפיין ברור וממוקד שמניע לפעולה ישירה?
גם כאן, כמובן, נדרשת מחשבה, שכן יש תחומים בהם לוקח יותר זמן "לבשל" את הקהל מאשר תחומים אחרים. בגדול ונכון לרוב המקרים – ככל שמדובר בשירות או מוצר מורכב/יקר יותר, כך ה-Flow של המכירה יהיה ארוך יותר עם יותר ערוצים בפאנל.
טעות שרבים נוטים לעשות היא לחשוב שפייסבוק היא מכונה לייצור תוצאות.
מכניסים כסף, מבקשים ממנה למצוא אנשים ספציפיים, והיא בתמורה לתשלום מייצרת לידים.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
בפועל זה לא עובד ככה.
אסטרטגיה נכונה, איפיון קהלים, יצירה ובחינה מתמדת של מודעות, הם כולם חלק בלתי נפרד שיכריע האם הקמפיין שלכם יצליח בסופו של יום.
בקצרה: כפתור ה"בוסט פוסט"
בעלי עסקים שמעלים פוסט מכירתי ולא באמת מודעים ליכולות של המערכת, נופלים כל פעם מחדש במלכודת של כפתור הבוסט פוסט שפייסבוק מציגה בצורה כל כך נוחה. "רק תוסיפו כמה שקלים ותקבלו תהילת עולם", הם אומרים.
בפועל, מה שקורה לאחר שבעל העסק לוחץ על הכפתור הזה, הוא לראות מהר מאוד כיצד הוא בעיקר שורף את הכסף שלו.
אני לא אומר שלא להשתמש בכפתור הזה, אבל חשוב לעשות זאת אך ורק לאחר שיודעים כיצד לשלוט בו – כלומר, רק אחרי שיצרתם קהלים שמורים ואתם באמת יודעים מה לעשות. לאנשי מקצוע הכפתור הזה חוסך זמן, למפרסמים מתחילים חסרי ידע הוא מחסל תקציב לחינם.
ניהול קמפיינים בפייסבוק ומערכת הפרסום של פייסבוק
אז לאחר שניתחתם את הקהלים שלכם, בניתם אסטרטגיה שיווקית, ישבתם עם המעצבת, בניתם מודעות מהממות וגם יש לכם את הטקסט המנצח שיניע לפעולה – נכנסים למערכת, מזינים כרטיס אשראי ועכשיו צריכים לבחור באיזה אובייקט אנחנו הולכים להשתמש במטרה להשיג את התוצאות הרצויות.
פייסבוק גם מנסים לעזור לנו ושואלים מהי המטרה של המודעה:
נעבור בקצרה על סוגי המודעות הבולטים ומתי כדאי להשתמש בכל אחד מהם:
1. קמפיין פייסבוק מבוסס טראפיק
יש לכם אתר או דף נחיתה שהכנתם במיוחד למוצר אותו אתם רוצים לפרסם?
קמפיין טראפיק הוא הקמפיין שתרצו לבחור. מטרתו היא להעביר את הגולשים מפייסבוק לדף הנחיתה שלכם. כשמדבקים על הקמת קמפיין בפייסבוק – זהו אחד הקמפיינים הפופולאריים ביותר.
שימו לב שעל מנת למדוד את התוצאות בצורה הטובה ביותר חשוב שיהיה לכם פיקסל באתר או בדף הנחיתה, וכן חשוב להגדיר לפייסבוק לבצע אופטימזציה לפי צפיות בדף הנחיתה ולא לפי כמות הקלקות (בהקלקות תקבלו מספרים לא מדוייקים, שכן גם אם מישהו לחץ בטעות ויצא במהרה הוא ייספר לכם, בעוד שבצפיות בדף נחיתה רק מי שטען את העמוד ייספר).
2. קמפיין לידים
קמפיין לידים בפייסבוק הוא אחד הקמפיינים היותר פופולארים בתקופה האחרונה לכל מי שרוצה להשיג לידים.
בניגוד לטראפיק בו אנחנו מוציאים את הגולש החוצה לדף נחיתה ואנו מקווים שהוא ישאיר שם פרטים, בקמפיין לידים לגולש נפתח טופס פנימי של פייסבוק בו הוא מוזמן להשאיר פרטים.
היתרונות ברורים: קודם כל זה חוסך לעסק בנייה של דף נחיתה (בתשלום), ובנוסף אתם לא מסתמכים על השרת בו האתר שלכם מאוחסן, כלומר, לא פעם קורה שגולש לוחץ על מודעה שנראית לו מעניינת אך דף הנחיתה נטען בצורה איטית. הגולש מתייאש, יוצא וממשיך הלאה. כאן, בגלל שמדובר בטופס של פייסבוק, הוא נפתח ישר, והוא קל ופשוט להשארת פרטים.
יחד עם זאת, יש לא מעט חסרונות: יש לנו הרבה פחות שליטה על המסר, על הקריאטיב, עיצוב, תוכן וכדומה. כמו כן, מודעות מסוג זה נוטות להביא "לידים זבל" כי הרבה אנשים לא שמים לב לפרטים שהם ממלאים וזה יוצר מצב של הרבה הכחשות לידים וכו'.
3. קמפיין מסנג'ר
לא רוצים דפי נחיתה? לא רוצים לידים? רוצים שהגולשים שלכם ידברו אתכם ישירות בהודעות? קמפיין מסנג'ר הוא בהחלט מה שאתם צריכים. כיום, עם כל התפתחות תחום הבוטים, התממשקות של צ'אט בוט שיעביר את הגולשים שלכם דרך משפך אוטומטי וחווייתי בתוך המסנג'ר שלכם יכול להיות פתרון מושלם.
4. קמפיין מעורבות
העלתם פוסט שאתם רוצים שכל העולם יראה? אז הדרך להגביר את החשיפה שלו היא דרך קמפיין מעורבות. מטרגטים את הקהל הנכון, בוחרים את הפוסט הרלוונטי אותו רוצים לקדם ויוצאים לדרך.
זוכרים את הבוסט פוסט? ככה מקדמים פוסט בצורה ראויה. מה שכן, ברגע שיצרתם קהל איכותי שאליו אתם רוצים לטרגט את הפוסטים שלכם ודאגתם לשמור אותו, עכשיו תוכלו דרך הבוסט פוסט לקדם ביעילות על ידי בחירה באותו קהל שמור.
5. קמפיין צפיות בוידאו
יש לכם סרטון? בין אם הוא סרטון תדמיתי או מניע לפעולה (כמו הפניה לאתר למשל), הדרך היעילה ביותר לקדם סרטון שכזה היא דרך קמפיין צפיות בוידאו.
אתם מצידכם תוכלו לנתח ולהגדיר לפייסבוק ליצור לכם רשימות של אנשים שצפו באחוז מסויים בסרטון, מה שיאפשר לכם לאתר את הקהל היותר חם שלכם ולשווק רק לו תכנים מותאמים בהמשך. למשל, רשימה של כל האנשים שצפו ב75% או 95% ומעלה (כי כנראה שלהם הסרטון הכי דיבר).
טיפים נוספים לקידום סרטונים תמצאו במדריך הזה שכתבתי.
6. קמפיין חשיפה (Reach)
רוצים להגיע עם המודעה שלכם לכמה שיותר אנשים? קמפיין חשיפה הוא הקמפיין שאתם צריכים. בניגוד לקמפיינים אחרים, כאן המערכת תפיץ את המודעה שלכם לכמה שיותר אנשים (בניגוד לקמפיינים אחרים בהם מידת המעורבות של הקהל משפיעה אף היא על כמות החשיפה) בקמפיין שכזה האצבע יותר קלה על ההדק.
אל תשכחו להגביל את כמות הפעמים שאותה מודעה תיחשף לגולש (אתם רוצים אמנם לשכנע, אבל לא "לטחון" לו את הפיד…)
7. קמפיין המרות בפייסבוק
על מנת למדוד המרות באתר ולעשות קמפיין מהסוג הזה חייב שיהיה פיקסל באתר כדי ניתן יהיה לבצע את המדידה.
בנוסף, מומלץ לא להתחיל עם קמפיין המרות אלא קמפייו תנועה, להעביר כמה שיותר טראפיק לאתר כדי לעזור למערכת ללמוד ולצבור נתונים, שיעזרו לה לאחר מכן בקמפיין המרות לבצע אופטימזציה בצורה נכונה יותר.
קיימים סוגים נוספים של קמפיינים במערכת הפרסום של פייסבוק, אך אלו הם הבולטים ביותר שמפרסמים חסרי ניסיון בעיקר חייבים להכיר ולדעת על מנת להוציא כמה שיותר מהקמפיינים שלהם. שיהיה בהצלחה!
מדריכים נוספים על פייסבוק:
- שיווק בפייסבוק – מדריך מעשי למתחילים
- פרסום בפייסבוק: 20+ טיפים לשיפור קמפיינים בפייסבוק
- כמה עולה פרסום בפייסבוק
- קידום עסקים קטנים בפייסבוק – המדריך המלא
- שילוב של פרסום באאוטבריין ושיווק בפייסבוק
- עמוד עסקי בפייסבוק – מדריך