דף הבית / רשתות חברתיות / קידום עסקים קטנים בפייסבוק – המדריך המלא

קידום עסקים קטנים בפייסבוק – המדריך המלא

אם ישנה פלטפורמה המוכרת לרבים – מקטנים ועד גדולים היא כמובן – פייסבוק.

הרשת החברתית שנפתחה לכלל הציבור בשנת 2006 יצרה מהפכה של ממש, וכבר כמה שנים טובות שהיא הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם, עם מעל 2 מיליארד משתמשים פעילים בחודש (יותר מ1/3 מאוכלוסיית העולם!) – נכון לשנת 2018.

קידום עסקים קטנים בפייסבוק

לצד יצירת הקשרים החברתיים, גם בעלי עסקים מצאו ברשת החברתית פוטנציאל של ממש, וכיום פעילים בה גם פרופילים עסקיים רבים – מה שפתח את הצוהר עבור קידום עסקים קטנים בפייסבוק.

למרות שלכאורה נדמה כי פייסבוק הינה פלטפורמה המתאימה לחברות גדולות ותאגידי ענק, כאמור, גם בתור עסקים קטנים יש לכם מקום במרחב הוירטואלי הדינאמי והבועט.

לפרסום ושיווק העסק שלכם בפייסבוק ישנם יתרונות רבים, בין היתר זו היכולת לבחור קהלים על בסיס מאפיינים דמוגרפיים (גיל, מגדר, אזור מגורים, תחביבים ועוד המון) וכן אפשרות לפרסם על בסיס רשימות באמצעות רימרקטינג (שיווק מחדש) ועוד שלל יתרונות נוספות כולל גמישות גדולה בתקציב הפרסום ועוד.

עוד על מחירי פרסום בפייסבוק – במאמר הזה.

פייסבוק: פלטפורמה הרלוונטית (כמעט) לכל העסקים

נדמה כי הכוח המשמעותי ביותר של הפרסום בפייסבוק הוא הרלוונטיות (כמעט) לכל הקהלים ולכל בתי העסקים.

בעוד ישנם ערוצי פרסום שונים המומלצים לבתי עסק מסוימים בהתאם לקהל היעד שלהם, הרי שבפייסבוק פעילים קהלים שונים ומגוונים: בני נוער, סטודנטים, אנשים צעירים, אנשים מבוגרים יותר, וכך גם אנשים בסטטוסים שונים: רווקים, מאורסים, נשואים, גרושים וכדומה. המשמעות היא שכל בית עסק עם כל שירות או מוצר שהוא רוצה להציע, יכול למצוא בפייסבוק כפלטורמה שראוי לפרסם בה ולשווק דרכה את העסק.

למרות האמור, ישנם חריגים שפחות מתאים להם לפרסם בפייסבוק כמו תחומים שהם מאד נישתיים ומובהקים לפרסום B2B – למשל תעשיות מסוימות, מוצרים ספציפיים מאד שקשה לטרגט אותם לקהל יעד ועוד.

פייסבוק היא פלטפורמה להמונים וברוב המקרים מתאימה לפרסום מוצרים או שירותים שמתאימים לפלח אוכלוסייה יחסית גדול.

מעבר לכך, כעסקים קטנים שעוד מתלבטים בשאלה האם כדאי להצטרף לרשת החברתית עם פרופיל עסקי, הרי שכדאי שתדעו כי יום כמעט לכל בית עסק, לפחות אלו המשקיעים בפרסום ושיווק, ישנו פרופיל ברשת החברתית. מדובר על מעין סטנדרט שמצופה מכל העסקים להיצמד אליו.

כיום, המון גולשים באינטרנט המחפשים אחר שירות מסוים, מחפשים אותו בין היתר באמצעות הפייסבוק – בין אם בעזרת החיפוש הישיר (ויש לציין, הדי מעפן) של פייסבוק ובין אם בעזרת שימוש בחברי הפייסבוק וחוכמת ההמונים. עוד על חיפושים בפייסבוק.

בעת שלא ימצא עליכם מידע, אתם גם מפסידים לקוחות פוטנציאליים וגם נתפסים כמיושנים יותר ורלוונטים פחות.

רוצה לקבל הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך בהקדם

לא כל העוקבים שלכם חשופים לתכנים שאתם מפרסמים

חשוב להבין כי המנגנון לפיו פועלים הפרופילים העסקיים הינו שונה מזה שלפיו פועלים הפרופילים הפרטיים. פוטנציאל החשיפה של סטטוס כלשהו בפרופיל הפרטי, מבחינת אחוזים – הוא גדול יותר לעומת מקבילו בעמוד עסקי בפייסבוק.

שניהם מושפעים מפרמטרים כמו האינטראקציה של הגולשים לסטטוס (יותר תגובות = יותר חשיפה, למשל) אבל בעמודים עסקיים החשיפה היא מראש קטנה יותר – ויש להתאמץ הרבה יותר על מנת להגיע לקהל רחב. בין אם זה לפרסם סטטוסים ש"מושכים אש" (לאו דווקא בקטע שלילי) ובין אם זה להעשיר את צוקרברג בעוד כמה גרושים.

על מנת להבטיח כי כל קהל העוקבים שלכם נחשף לפרסומים על מבצעים, על קישורים לסרטונים שאתם מפרסמים או תמונה הרלוונטית לתחום בית העסק שלכם, עליכם לצאת בקמפיין פרסומי.

לשמחתכם, לא מדובר בכל מקרה על תקציבי עתק, ולרוב תקציבים צנועים של כמה עשרות שקלים ביום, מספיקים על מנת להתרחב ולהגיע לכמה שיותר משתמשים שיכולים בעתיד להיות בסטטוס של לקוחות שלכם.

אפשרויות פילוח מתקדמות

כשמדברים על קידום עסקים קטנים בפייסבוק (ובכלל) – כמובן שלא רק הכסף מדבר.

ככל שהתקציב קטן יותר – צריך לעבוד נכון יותר ולמקסם את יכולות הפרסום בפייסבוק – כאשר יכולת הפילוח או הטרגוט (Targeting) היא אחת החשובות ביותר. בעזרת טרגוט נכון, כל שקל שיושקע בקמפיין יוכל להחזיר יותר ערך – מעצם העבודה שמי שנחשף למודעה הוא קהל הרבה יותר רלוונטי ו"חם".

אז כאמור, פייסבוק מציעה אינסוף אפשרויות טרגוט, ואתם כמפרסמים חייבים לעבוד בחכמה עם המערכת (או לשלם למישהו שיעשה זאת עבורכם).

כאמור בין היתר פייסבוק מאפשרת לפלח קהלי יעד על פי:

  • גילאים
  • מגדר (זכר/נקבה/משהו באמצע…)
  • אזור מגורים – עיר מסוימת, אזור חיוג, רדיוס מסוים ואפילו לפעמים עד רמת השכונה והרחוב
  • תחביבים
  • עמודים שעשיתם להם לייק
  • סוג המכשיר ממנו אתם גולשים
  • ואחת האפשרויות היעילות יותר היא פרסום מבוסס רשימות – שזה למעשה כל רשימה של מיילים ו/או טלפונים עם מכנה משותף כמו רשימת לקוחות, מתעניינים, רשימת תפוצה ועוד אינספור דרכים להשיג רשימות של אנשים (ולא תמיד באופן חוקי…)
  • זה לא נגמר בזה וקצרה היריעה מלפרט את כל אפשרויות הפילוח בפייסבוק.

כך נראה אחד הכלים המאפשרים לבנות קהל בפייסבוק:

פילוח בפייסבוק
כלי בניית הקהלים של פייסבוק

השלבים לפרסום בפייסבוק

אוקיי, אז דיברנו קצת על פילוח, על יתרונות הפרסום בפייסבוק באופן כללי ולמה הוא הכרחי (כי החשיפה האורגנית (כלומר = החינמית) ירדה משמעותית בשנים האחרונות ועוד.

אבל מהם השלבים הלכה למעשה לפרסום ברשת החברתית?

בגדול, אלו השלבים לפרסום בפייסבוק:

  1. מקימים חשבון עסקי עם כל ההגדרות שצריך – זאת, במידה ואין לכם כזה עדיין.
  2. מחליטים עם מטרת הקמפיין – לא יוצרים קמפיין פרסומי בפייסבוק בלי מטרה. מטרה צריכה להיות מוגדרת וספציפית על מנת שיהיה אפשר למדוד אותה ולהסיק ממנה מסקנות להמשך.
    דוגמא למטרה טובה: להגיע לעוד 1000 נרשמים לרשימת תפוצה בתקציב של 2000 ₪.
    דוגמא למטרה לא טובה: להגדיל מכירות באתר
  3. מחליטים איזה סוג של קהל מטרגטים – קהל חם או קר? קהל שמכיר אותנו? קהל מבוסס רשימה או על בסיס מאפיינים דמוגרפיים בלבד? גברים/נשים וכו'
  4. מחליטים על פורמט המודעה – סרטון, עמוד נחיתה, מודעת לידים – אלו הן רק חלק מהאפשרויות שהפלטפורמה של פייסבוק מציעה לפרסום. איך יודעים מה הכי נכון? לא תמיד יודעים, זה הרבה עניין של נסיון, ניסוי וטעינה, תחושות בטן וכו'. במאמר שלי על פרסום בפייסבוק תמצאו כמה הכוונות וטיפים מבוססי נסיון בנושא.
  5. מפלחים את הקהל – בין אם זה קהל מבוסס רשימה או קהל על פי מאפיינים דמוגרפיים.
  6. יוצרים מודעה – יש חשיבות רבה למראה המודעה, אז במידה ולא התברכתם בכישורי עיצוב גרפי, כדאי להיעזר במישהו שכן.
  7. מחליטים על התקציב – ברמה יומית או תקציב כולל לתקופה מסוימת.
  8. מדידה מתמדת – משלב זה זה ממש לא שגר ושכח – אלא מעקב יומיומי אחר הקמפיין ומדידת הביצועים. תוך ימים ספורים (ולפעמים פחות מזה) אפשר לדעת האם הקמפיין עומד במטרות או שנדרש רענון לאחד משלבים שהוזכר כאן.

קידום אורגני בפייסבוק: האם אפשר גם לקדם עסקים בפייסבוק בחינם?

ומה אם אתם לא רוצים להשקיע כסף בקמפיין הפרסומי בפייסבוק? אולי אתם תימנים או סתם עסק שממש בחיתוליו?

לשמחתכם, ישנה גם דרך אורגנית לחלוטין. המנגנון האורגני מבוסס על רעיון פשוט: לא מושקעים כספים בפרסום ישיר בפייסבוק, אלא נוקטים בשלל פעולות המניעות את העוקבים שלכם לפעולה – מה שמייצר יותר תנועה בעמוד. אפשרות שכזאת היא עם פרסום סטטוס בעמוד העסקי שלכם, כאשר אתם מניעים בו לפעולה את העוקבים שלכם.

טרנד נפוץ שרואים הרבה לאחרונה זה פרסום סטטוס כלשהו שבו בעל העסק (העמוד העסקי) מפרסם שאלה כלשהי + שוחד בסוף.

לדוגמא – "רוצים לקבל את המדריך המלא להתעשרות תוך שבוע? הגיבו 'אני' " (ההקצנה בכוונה)

ואז רואים את ההמונים מגיבים אחד אחרי השני "אני" – ומה זה יוצר? נכון? אפקט ויראלי מטורף וכך המוני אנשים נחשפים לסטטוס הזה (מזכיר לכם – בחינם לגמרי!).

האם זה תמיד שיטה יעילה? לא, זה כמובן לא מתאים לכל עסק וגם – אם מבוצע בצורה רשלנית, יכול לעשות יותר נזק מתועלת. אתם לא רוצים שלקוחות פוטנציאליים יקשרו אתכם עם ספאם וכאלה.

אז איך יוצרים אפקט ויראלי בפייסבוק (כאמור, בחינם)?

יש כמה דברים שאפשר לעשות:

  • לפרסם כמה שיותר – פייסבוק נוטים לצ'פר עמודים עסקיים פעילים. מעלים סטטוס אחת לשבוע? החשיפה שלכם יורדת דרמטית. מעלים משהו פעם ביום או מספר פעמים ביום? החשיפה תגדל בהתאם.
  • יותר אמצעים ויזואליים, פחות קישורים חיצוניים – פייסבוק מעניקה חשיפה הרבה יותר גדולה לתכני וידאו ולתמונות – במיוחד בליווי טקסט מקדים ומפורט – שכן זה יכול להניע לפעולה. תכנים כאלה יוצרים הרבה יותר Engagement (מעורבות גולשים) ואם הם גם ממש מעניינים וטובים – יצרו כדור שלג של לייקים (על שלל האימוג'ים השונים), שיתופים ותגובות, מה שיחשוף את הפוסט לעוד קהל.
    לעומת זאת, קישורים החוצה (לאתר חיצוני) מוריד בדרך כלל את החשיפה ולפעמים בצורה משמעותית. הסיבה ברורה – פייסבוק רוצים שתישארו אצלכם ותיחפשו ליותר פרסומות (כן, הכל עניין של כסף..נו מה).
  • צרו עניין – שתפו את הקל ותעלו דברים מעניינים שיוצרים שיח ודיון. לא בקטע מתריס – יותר בקטע של לשתף את הקהל בדילמה, שאלה וכיוצ"ב. בשלב זה כבר בטח הבנתם שאינטראקציה מאד עוזרת לחשיפה בפייסבוק.

חוות דעת ודירוגים בפייסבוק – סופר חשוב!

כיום, כמעט כולם מסתכלים על חוות הדעת של שירות או מוצר מסוים – ב2 זירות מרכזיות: גוגל ופייסבוק. בגוגל מדובר בדירוג עסקים בעזרת Google My Business, והמקבילה הפייסבוקית הינה עמודים עסקיים.

המוניטין שלכם והרושם שאתם יוצרים כלפי חוץ חשוב מאד וגם הוא בסופו של דבר תורם לכם שיווקית. בפייסבוק יש לכם אפשרות להפעיל מנגנון שבו הלקוחות שלכם מדרגים אתכם על פי מספר כוכבים – מכוכב אחד ועד חמישה כוכבים.

מדובר על דירוג המזמין לקוחות שכבר התנסו בשירות שלכם לדרג אותו, וכך לשתף חוות דעת שמסייעת ללקוחות העתידיים להחליט האם לעבוד אתכם או לא.

נכון, תמיד יהיו טרולים ומתחרים שיפגעו בהם בכוונה ויתנו ציון נמוך – אין יותר מדי מה לעשות נגד זה מלבד לדווח לפייסבוק ולקוות לטוב.

איך משיגים חוות דעת חיוביות בפייסבוק?

הבסיס להכל זה לתת שירות טוב כמובן J להיות נחמדים לבריות, גם לאנשים שהם לא לקוחות וקצת מרשים לעצמם לשאול שאלות ולהתייעץ – כמובן במידה סבירה.

מעבר לכך, תמיד כדאי לבקש המלצה מלקוח מרוצה, ורצוי גם המלצה מפורטת ולא להתספק ב-5 כוכבים בלבד. פייסבוק, כמו גוגל, מעדיפים להציג חוות דעת עם "בשר" (בין אם חיוביות או שליליות) כי ככל שיש יותר פירוט – כך לרוב יש יותר מידע מועיל שיכול לעזור ללקוח פוטנציאלי להחליט על טיב השירות או המוצר.

במידה ומדובר באתר מכירות, אפשר לבקש לתת המלצה אוטומטית לאחר עמוד סיום הרכישה (דף תודה) – הרבה חנויות עושות זאת למשל עם זאפ. אם אתם לא רוצים למהר ולקחת סיכון מסוים שחוות הדעת לא תצא הכי חיובית – אפשר לחכות עם זה שבוע ואז לשלוח מייל ולבקש המלצה). יש הרבה דרכים לבצע לזה אוטומציה וכדאי לבחור את האפיק הנכון עבורכם ובהתאם לאופי העסק.

בהצלחה! 🙂


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

סרטי תדמית

סרט תדמית: 7 יתרונות וכיצד עושים את זה נכון?

בואו נתחיל מהסוף: אם אין לכם עדיין באתר סרטי תדמית לעסק שלכם, אז חסר לכם ...

שיפור יחס המרה בטפסים

אופטימיזציה של טפסים: איך לקבל יותר פניות באמצעות טפסים

כאשר בעל אתר אינטרנט מדמיין את הרגע האולטימטיבי מבחינתו, הוא רואה לנגד עיניו את הגולש ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
close slider