והפעם מתארח אהוד טייץ, מעצב גרפי ומשווק בפייסבוק ומציע בין היתר שירותי קידום בפייסבוק. נתתי לאהוד את הבמה שיסביר לבעלי עסקים וכל מי שרוצה לדעת איך להתנהל יותר טוב בפייסבוק.
היי נעים מאד, שמי אהוד טייץ אני פרילנסר מעצב גרפי ומשווק במדיה. יותר משמח להתארח אצל אחד האנשים המובילים בתחום קידום אתרים בארץ דניאל זריהן.
אני הולך ללמד אתכם כיצד לקדם ולעשות שיווק בפייסבוק לעסקים ע״י שימוש נכון בכלים שפייסבוק מציעה לנו – כל עסק גם יש או אין לכם תקציב (למידע נוסף על קידום עסקים קטנים).
אז למה בכלל קידום בפייסבוק?
היום, כולם בפייסבוק. תרצו או לא תרצו הקהל שלכם שם. כל עסק חייב דף עסקי בפייסבוק שישרת את המטרה שלו לקידום העסק. ישנם עסקים שצריכים פייסבוק בשביל להביא לקוחות חדשים, וישנם עסקים שצריכים דף עסקי כדי לחזק את התדמית, מודעות למותג, ובין היתר לתת שירות לקוחות ע״י שימוש בדף פייסבוק.
הרשתות החברתיות ופייסבוק בפרט דואגות תמיד להתעדכן, להתחדש, ולשנות לנו כל פעם מחדש את הרגלי הגלישה שלנו באינטרנט. פייסבוק מחזיקה בכמה ממאגרי המידע הגדולים ברשת גם בזכות זה שהיא מחזיקה באינסטגרם ווואטסאפ.
שיווק בפייסבוק או קידום אורגני בגוגל? בסרטון הבא אני מדבר על כך:
לפני שנתחיל במדריך – בואו ננסה להבין מהם היתרונות של שיווק בפייסבוק לעסקים
הינה כמה סיבות טובות למה כדאי לכם להשקיע מהזמן היקר שלכם כדי לעשות שיווק ופרסום בפייסבוק:
- מעל 4 מיליון משתמשים פעילים בחודש במדינת ישראל
- קל לתפעול
- מחזק את התדמית
- דף עסקי מקודם טוב בתוצאות חיפוש בגוגל (תחת הביטוי של שם העסק ולפעמים אפילו על מונחים גנריים)
- יצירת קשר ישיר עם לקוחות הקצה ע״י צ׳אט של דף הפייסבוק
- ויראלי – כל תוכן בין רגע יכול להחשף לאלפי אנשים בזכות התוכן שלו ושיתופים של גולשים
- מחיר פרסום נמוך ביחס לשאר שטחי הפרסום במדיה הדיגיטלית – מידע נוסף על מחירי פרסום בפייסבוק.
- פילוח קהל יעד איכותי וממוקד ע״י גיל, מין, איזור, מגורים, תחומי עיניין ועוד
- דוחות ביצועים ומעקב אנליטי
- רימרקטינג (מודעה רודפת) לאנשים שביקרו באתר שלך
וזה רק על קצה המזלג…
חשוב להדגיש שדף פייסבוק אינו מהווה תחליף לאתר.
בפייסבוק ישנם 3 ערוצים פעילות עיקרים שיכולים לשמש אותנו לטובת קידום העסק מבלי לעשות קידום ממומן ועלינו להכיר אותם.
פרופיל פרטי: הפרופיל משמש אותנו ליצרת קשר עם חברים, העלת פוסטים ותמונות, לייקים לדפים עסקים, דיונים בקבוצות, אירועים ועוד.
פרופיל מוגבל עד 5000 חברים אך, ניתנת לו האפשרות גם להשיג עוקבים שאינם חברים.
דף עסקי: משמש ליצירת אוהדים/ לייקים לקידום העסק ברשת ובפייסבוק בפרט
(פתיחת דף לא כרוכה בתשלום, מדריך בהמשך).
קבוצות: קבוצות בפייסבוק מאחדות אנשים העוסקים בנישה מסוימת או במטרה מסוימת.
מה ההבדל בין דף עסקי בפייסבוק לפרופיל פרטי?
- דף עסקי הוא בבעלות פרופיל פרטי.
- דף עסקי אינו יכול להכיל חברים אלא רק עוקבים ולייקים.
- דף עסקי אינו יכול לבצע מעורבות (לייק/תגובה) על פרופילים פרטיים או להכנס לקבוצות.
- דף עסקי יכול לבצע לייקים/תגובות לדפים עסקיים אחרים.
- דף עסקי יכול ליצור פוסטים מיוחדים עם כפתורים ופרסומות
- דף עסקי מכיל נתונים על הגולשים כמו – כמות כניסות, חשיפה, הקלקות וכו׳
- דף עסקי יכול ליצר פרסומות לקהל שלא עשה לייק לדף עצמו
הנה כמה דוגמאות:
פוסט המשמש כפרסום עם כפתור הנעה לפעולה:
בחתתית הפוסט ישנם נתונים אודות החשיפה של הפוסט – כאן למשל נחשפו 3732 פרופילים שונים לפוסט שלי.
כפי שבטח הבנתם ישנם הבדלים מהותיים בין דף עסקי לפרופיל פרטי.
הערה: אלו מכם שכבר יש להם דף עסקי בטח כבר שמו לב לזה שאין לייקים כמעט לפוסטים שבדף עסקי.
לעומת זאת, כשאתם מעלים את אותו התוכן בדיוק בפרופיל הפרטי שלכם אתם מקבלים יותר לייקים ומעורבות לפוסט.
הסיבה לכך פשוטה – אחוז החשיפה בדף עסקי נמוכה יותר מפרופיל פרטי. אבל חשוב לזכור שפוטנציאל החשיפה של דף עסקי גדולה יותר משל הפרטי.
אז איך מתחילים ופותחים דף?
מדריך מצולם למי שמתעצל לקרוא:
ישנם כמה דרכים לפתוח דף חדש בפייסבוק.
אני אוהב את הדרך הזאת:
גשו לדף עסקי קיים נגיד – ynet
תלחצו על הכפתור 3 נקודות כמו בתמונה:
ולחצו על "create a page" והגעתם לשלב יצירת דף עסקי.
תוכלו להגיע לשלב זה ע״י לחיצה על הכפתור הירוק בראש הדף בצד ימין ליד ציר הזמן כמו בתמונה הבאה:
אחרי לחיצה על הכפתור תגידו למסך הזה:
בשלב זה עליכם לבחור בקטגוריה המתאימה לעסק שלכם.
אחרי שלחצתם על הקטגוריה עליכם לבחור תת קטגוריה מתאימה כמו כאן למשל ״food" ולתת שם לעסק שלכם, זה יהיה שם הדף שלכם.
שיווק בפייסבוק: בחירת שם לעמוד פייסבוק
אם כולם רגילים להגיד ולכתוב את שם העסק שלכם בעברית פשוט תכתבו אותו בעברית, כי ככה בדרך כלל יחפשו אתכם בפייסבוק/גוגל.
אין טעם לכתוב תיאורים ארוכים לעסק שלכם בשורה הזו, כאן זה לא גוגל…
אפשר להוסיף תיאור קצר כמו ״קריטי – מסעדת בשר״, ״יוסי כותב תוכן״ ״כפיר נדל"ן״ וכו׳. לחילופין, אפשר פשוט לרשום את השם העסק בעברית ובאנגלית במידה והמיתוג שלכם גם באנגלית.
אחרי שלחצנו על ״Get Started" הדף נוצר אבל הוא ריק מתוכן. לכן השלב הבא הוא למלא את התוכן באתר, וזה המסך שיופיע לנו:
שלב 1 – לספק מידע בסיסי על העסק
הוא לכתוב את איזור האודות, עם כתובת אתר. ניתן לדלג על שלב זה, ולחזור לדברים האלו אחר כך.
שלב 2 – בחירת תמונת פרופיל לעסק
רצוי לבחור בתמונת הלוגו של העסק. הגודל המינימלי לתמונת פרופיל בפייסבוק הוא 180 פיקסל על 180 פיקסל. גודל התצוגה יהיה 160 על 160 פיקסלים.
רצוי לשים תמונה מרובעת בגדלים גדולים יותר מ-180 כמו למשל 1000×1000 כדי שניתן יהיה להציג את הלוגו בגדול מלא עבור מי שירצה בכך.
טיפ קטן: פייסבוק ״גונבת״ פיקסלים כדי לאפשר טעינה מהירה יותר של התמונות וכדי לחסוך מקום אחסון בשרתים שלה. לכן, כל תמונה שעולה לפייסבוק מאבדת קצת מהאיכות שלה (כנ״ל לגבי וואטסאפ). מוזמנים לבדוק אותי בנושא.
כדי להימנע מ״גניבת הפיקסלים״ הזאת עליכם להעלות תמונת פרופיל שנשמרה בצורה הבאה – save for web, png 24.
מעצבים גרפים יודעים איך ליצא קובץ בצורה הזו, בקשו זאת מהם.
שלב 3 – הוספה למועדפים שלנו בפייסבוק
על מנת להוסיף עמוד למועדפים נלחץ שוב על הכפתור עם ה3 נקודות שהוזכר לעיל ונבחר add to favorites.
שלב 4 – העדפות קהל
שימו לב: זהו שלב חשוב במיוחד.
עליכם להגיד בדף מי הקהל הרלוונטי עבורכם בפייסבוק. שלב זה מקביל לשלב ״סדרת המודעות- ad set" בבניית קהל יעד לקמפיינים בפייסבוק.
בחלק הזה עליכם לספר לפייסבוק מי הייתם רוצים שיחשף לדף שלכם. זה עובד כמו פילטר מלמעלה ללמטה. ככל שתוסיפו יותר פרמטרים ושורות אתם מצמצמים את קהל היעד שלכם.
בגלל שלא מדובר כרגע בקמפיין אלא בהעדפות קהל ניתן הגדיר כמה דברים בסיסיים כמו:
- מיקום גאוגרפי מועדף פלוס רדיוס
- גילאים רלוונטים
- מין
- וכמה תחומי עיניין גדולים. ניתן ללחוץ על כפתור ה- browse, לדפדף בתחומי העיניין האפשריים או פשוט לכתוב אותם בשורה שכתוב ״search interests" ופייסבוק ישלים אתכם אם יש תחום עיניין כזה.
ניתן לכתוב בעברית ובאנגלית כמובן.
עכשיו פייסבוק יודע להציג את הדף שלנו לאנשים שעונים על הקריטריונים שהגדרנו שם.
הינה דוגמא מוחשית לכך:
פייסבוק מציע לי לאהוב את הדף הזה (זה מופיע בדף לייד הפרסומות) כי אני עונה על הקרטריונים שמנהל הדף הגדיר בדף.
הגדרנו את העמוד בהצלחה!
זהו! יש לנו דף מוכן – 0 לייקים והגדרות טובות ונכונות לפייסבוק.
עכשיו נשאר לשים תמונת נושא טובה שתשדר טוב את המסר.
גודל מומלץ לתמונת נושא בפייסבוק הוא 851 פיקסל רוחב ו- 315 פיקסל גובה.
הערה: דברים שצריך לקחת בחשבון כשבוחרים / מעצבים תמונות נושא.
1. לשמור אותה כ-png 24 כמו שאמרתי לגבי תמונות הפרופיל.
2. לזכור שתמונת הנושא לא מוצגת כמו שצריך במובייל, הצדדים נחתכים
3. לזכור שיש משתמשים בממשק פייסבוק בעברית ובאנגלית, תמונת הפרופיל עלולה להסתיר טקסטים חשובים מימין או משמאל (תלוי בשפת הממשק).
אם מתכוונים שיהיה טקסט כלשהו בתמונה עדיף לשים אותו באמצע כדי שיכולו לקרוא אותו גם מהמובייל מבלי להציג את התמונה בגודל מלא.
עכשיו בואו נעבור על סרגל הניהול שבדף
1. באיזור ה- settings תוכלו להגיר אם הדף חסום או פתוח, לשים מנהלים חדשים לדף, להוסיף אפליקציות(טאבים) לדף, לחסום אופציה של תגובות עם קללות ועוד המון דברים מעניינים כמו גיבוי לתכנים של הדף העסקי. אני ממליץ לעבור שם על הדברים ולקרוא, אולי תמצאו שם משהו שישרת אתכם בעתיד.
2. בסרגל יש גם את ״כלי פרסום – publishing tools" שם תוכלו להכין טיוטות לפוסטים, לראות פוסטים מתוזמנים, ספריית וידאו, טפסי לידים של פייסבוק ועוד (שלב מתקדם יותר).
3. באיזור massages תוכלו לראות הודעות פרטיות שקיבלתם לדף העסקי שלכם.
4. באיזור ה notifications תוכלו לראות את כל ההתראות הקשורות לדף.ברגע שתגיעו ל-30 לייקים בדף יפתח לכם אופציה חדשה בדף שנקראת "נתוני שימוש – insights"
כאן אנחנו יכולים ללמוד ולנתח נותנים על הדף שלנו (תמונה מצורפת)
כמו למשל: כמה ביקרו בדף הפייסבוק שלנו, איזה מקור חיצוני לפייסבוק מפנה אנשים לדף שלנו, כמה לייקים העמוד קיבל בשבוע האחרון, מאפיינים של האנשים שעשו לנו לייק לדף, מספר חשיפות לפוסטים, שעות פעילות של אוהדי הדף ועוד.
הרבה אנשים מפספסים את המקום הזה בגלל שכשהם פתחו את הדף הדבר הזה לא היה שם.
לכן, ממולץ מאד לבקר פעם בכמה ימים באיזור נתוני השימוש וללמוד מה עבד או לא עבד ומה גרם לאנשים להגיע לדף הפייסבוק שלנו.
טיפ קטן לפני שאתם משיקים את הדף העסקי שלכם באופן רשמי מול חבריכם בפייסבוק:
תעלו 2-3 שמסבירים על העסק ועל השירות ורק אז תזמינו אנשים לאהוב את הדף.
סיכוי סביר שתקבלו יותר לייקים אם הדף שלכם מכיל תוכן טוב.
אתם יכולים להזמין חברים ע״י לחיצה כאן:
זה מופיע בצד השמאלי. כמובן אתם יכולים לבקש מהחברים שלכם להזמין את החברים שלהם לעשות לייקים.
איך למקסם את העמוד העסקי שלי בפייסבוק?
על מנת להגביר את כמות הלייקים בדף שלכם בצורה אורגנית, שתפו את כתובת url של הדף העסקי בקבוצות רלוונטיות וכמובן בפרופיל שלכם.
הקפידו על תפעול מלא של הדף.
מומלץ לפחות פעם-פעמים בשבוע להעלות תוכן כדי שגולשים יבינו שיש מישהו מאחורי הדף הזה, לא כדאי להזניח את הדף העסקי שלכם.
אגב, אם יש לכם משהו להגיד בפייסבוק פשוט תגידו אין כלל ברזל שאומר כמה פוסטים להעלות בשבוע. הכל תלוי בתוכן שיש לכם להציע לגולשים.
עדיף להמנע מלהעלות תוכן ללא תמונה/קישור. פוסטים שיש בהם טקסט בלבד בדרך כלל מקבלים פחות מעורבות – לייקים/תגובות/שיתופים.
זכרו תמיד להיות עניינים, לדבר לקהל שלכם בגובה העיניים ולא לשכוח לכתוב הנעה לפעולה בפוסטים שלכם. משפטים כמו:
״בקרו באתר/ שלחו לי הודעה פרטית/ שתפו את הפוסט/ חייגו אלי ״ וכו׳ ישמשו אתכם נהדר ויכולים לשנות פלאים את מספר הפניות שתקבלו בדף העסקי.
שיהיה לכם בהצלחה עם הדף. עד כאן המדריך המעשי שלי ליצירת דף פייסבוק.
שיווק בפייסבוק מתחיל כאן, וממשיך בקידום ממומן ע״י פילוח קהל יעד ממוקד לעסק שלכם.
קידום אתרים בפייסבוק – יש כזה דבר?
רגע לפני סיום, ברצוני להתייחס לסוגיה מסוימת: קידום אתרים בפייסבוק. יש כזה מקצוע מקדם אתרים בפייסבוק? מה זה אומר בכלל?
אז בתכלס, אני לא באמת יודע למה מתכוון או מה מחפש מי שרושם "קידום אתרים בפייסבוק" או "מקדם אתרים בפייסבוק". פייסבוק זה לא אתרים – זאת רשת חברתית.
אבל אני נתקל בשאלה הזאת לא מעט, וגם – עובדה שאנשים מחפשים את הביטוי הזה בגוגל לא מעט.
אני מניח, שרוב בעלי העסקים שרוצים לקדם או לשווק משהו בפייסבוק – יחפשו בין היתר גם בצורה הזאת. זה לא בהכרח אומר שהניסוח נכון או שזה הפתרון הכי טוב עבורם.
הדבר שהכי דומה לאתר אינטרנט בפייסבוק – אלו עמודים עסקיים, שאותם אפשר "לקדם" אבל לא כמו קידום אורגני בגוגל (SEO).
מדריכים נוספים על פייסבוק באתר: