ClickCease
תפריט

052-9095200

תפריט

חיפושים מעניינים שאפשר לבצע בפייסבוק

מי שעוקב אחרי הבלוג יודע שאני מתמקד בלהיות מאד פרקטי ולתת טיפים מעשיים.

יש את הקטע הזה של ה-Search Graph בפייסבוק, שזה בתכלס סתם מילים גבוהות לאפשרויות החיפוש שיש בשורה העליונה בפייסוש. עכשיו, אני לא מומחה גדול של פייסבוק אז דמיינו שאמרתי כמה מילים חכמות על הגרף, מתי זה התחיל וכאלה. סבבה?

רבים שואלים אותי "מה אתה מחרטט – אף אחת מאופציות במאמר לא עובדת". אז נכון, לצערי – מתישהו במהלך 2018 פייסבוק השביתו את אופציות החיפוש האלו – מטעמי הגנת פרטיות וכו' ולכן זה כבר לא רלוונטי.

אני אתחיל מכמה דברים שאני מכיר כבר כמה שנים אבל אולי חלקכם לא יודעים:

1. חיפוש אנשים לפי כתובת מייל

מטבעי אני בנאדם מאד סקרן. כמעט אין אתר שאני נכנס אליו ולא עושה whois כדי לראות מי עומד מאחוריו. אני משתמש גם בתוסף נחמד לכרום שמאפשר לי לבצע את זה בלחיצת כפתור. אז כן, אם מישהו שאני לא מכיר שולח לי מייל, או שסתם בא לי קצת לרחרח אז אני פשוט אריץ חיפוש על כתובת המייל שלו בפייסבוק. במרבית המקרים, אם מדובר במייל פרטי (לא של עבודה) והבנאדם נרשם איתו לפייסבוק – זה ימצא אותו.

2. חיפוש אנשים לפי מספרי טלפון

אם חשבתם שהאפשרות הראשונה קצת מטרידה, זה עוד כלום לעומת האפשרות השנייה. הידעתם שאפשר למצוא אנשים בפייסבוק לפי המספר טלפון שלהם? כל מה שצריך לעשות זה להכניס את המספר (בלי מקפים – כל המספרים ברצף) לתיבת החיפוש בפייסבוק והופ – הכל מונח לפניכם. אגב, בדרך הזו אפשר לאתר גם ספאמרים באמצעות מספר הטלפון שלהם (אם זה מספר נייד). אם כבר במספרי טלפון עסקינן – טריק חביב אפשר לעשות גם בוואטספ (Whatsapp) שהרי, היום כבר שייכת לפייסבוק – פשוט להוסיף מספר לא מזוהה לאפליקציה ולראות במי מדובר.

חיפוש טלפונים בפייסבוק

הערה: אני רואה מדי פעם באנליטיקס חיפושים של מספרי טלפון או שמות של אנשים. אז לכל המאותגרים: לא, פה לא תמצאו שום דבר. המאמר מדבר על חיפושים בפייסבוק ולא אצלי באתר 🙂

3. חיפוש אזכורים על האתר ו/או השם שלכם

למרות כל המידע שקיים בו וכמות האינפורמציה האדירה שהוא יודע עלינו, פייסבוק הוא סוג של קופסא שחורה בכל מה שקשור לשקיפות של לייקים ושיתופים. אם נניח, אני רוצה לדעת מי שיתף או עשה לייק למאמר מסוים שלי – אין לי כיום כלי שנותן לי לעשות את זה (לא שאני מכיר לפחות – אם קיים כזה דבר מאד אשמח לדעת). אני לא מדבר רק על מספר שיתופים ו/או לייקים, אלא ממש קישורים לפוסטים בהם המאמר שותף ו"לויקק".

האופציה שפייסבוק הוסיפו לא מזמן – חיפוש של פוסטים, פותרת חלקית את הבעיה הזו.

מה שצריך לעשות זה פשוט לרשום את הדומיין של האתר המבוקש בחיפוש – במידה וקיימים שיתופים שלו, החיפוש עפ"י "פוסטים" אמור להציג לכם תוצאות – בין אם זה מקבוצות, אנשים פרטיים או עמודים ששיתפו פוסטים מתוך האתר.

אותו עקרון עובד גם עם השם שלכם.

חסרונות:

  • בכל הקשור לחיפוש, לפייסבוק יש עוד המון מה ללמוד מגוגל
  • לא ניתן למיין את החיפושים לפי תאריך או למקד אותו עוד יותר (נכון לכתיבת שורות אלו*)
  • מנסיוני, החיפוש מציג רק פוסטים פומביים וכאלו שיש לכם גישה אליהם – נניח קבוצות סגורות שאתם חברים בהן, עמודים שעשיתם להם לייק וכו'. לא תמצאו שיתופים שלכם בקבוצות סגורות שאתם לא חברים בהן או עמודים שלא עשיתם להם לייק.

4. חיפוש אנשים לפי תחומי עניין

ניתן לחפש בפייסבוק פרמטרים שונים ומשונים שרובם לא מכירים, אפילו אלו שעוסקים בפרסום בפייסבוק

אחד החיפושים המשמעותיים שתוכלו לבצע זה חיפוש ביטויים כמו ״People who like Advertising Service places״ או לדף פייסבוק מסויים ״People who like 0404״

כך יראו תוצאות החיפוש:

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

חיפוש אנשים בפייסבוק לפי תחומי עניין

תוצאות החיפוש מיד יניבו לכם תוצאות של חברים שלכם שעשו לייקים לדפים עסקיים העוסקים בפרסום ושיווק ואחר כך יוצג מעגל החברים הקצת יותר רחוק שלכם וכן הלאה.

מה כ״כ מיוחד בצורת החיפוש הזו?
הינה דוגמא קלאסית: אם אתם מנסים לעשות קמפיין בפייסבוק ורוצים לפרסום לכל מי שהביע עיניין בפרסום ושיווק תוכלו ממש לראות בעיניים מי המשתמשים שיחשפו לקמפיין שלכם…(תודו שזה גאוני).

במבט מהיר על קבוצת האנשים שיצאו לי בחיפוש ניתן לראות שמדובר בבעלי עסקים קטנים ובינוניים ובאנשים שעובדים בתחום. ע״י מבט מעמיק בפרופיל של כמה גולשים נוכל לקבל החלטה אם הטרגוט והפילוח קהל יעד שעשינו הוא מדוייק או לא.

יותר מזה, ניתן לחפש ולראות מי עשה לייק לדף של מתחרה שלנו ולראות בעיניים את האנשים. אפשר לשלוח להם הודעות פרטיות, להוסיף לחברים (לא מומלץ למי שלא רוצה להראות מטריד או ספאמר) וככה לגעת בכמה שיותר לקוחות פוטנציאלים. עבודה סיזיפית כמובן, יש תוכנות צד שלישי שעוסקות בנושא ההודעות פרטיות אבל הם עוברות על תקנון פייסבוק.

ועכשיו עוד טריק מגניב. רוצים לדעת מה תחומי עיניין של מישהו מסויים? רוצים לראות אם באמת מתעניין בעיקר בתחומים שאליהם הייתם רוצים לפרסם? לחצו על הכפתור עם השלוש נקודות כמו כאן בתמונה

תמונה מוטבעת 2

אחרי הלחיצה על תחומי העיניין תגיעו לרשימה ארוכה של כל הדפים שעשיתי להם לייק.

מכירים טריקים ודברים מעניינים נוספים שאפשר לעשות בחיפוש של פייסבוק? שתפו נא 🙂

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

14 תגובות

  1. אחד המאמרים היותר טובים שיצא לי לקרוא על הנושא, רק אציין שמי שרוצה יכול לחסום את האפשרות למצוא אותו דרך ההגדרות בפייסבוק.

  2. אחלה, אך דברים השתנו מאז המאמר, שווה לעדכן. האלגוריתם של פייסבוק עדיין לא כמו של גוגל אך בהחלט השתפר.

    1. היי, אכן החיפוש של פייסבוק קצת השתפר, אבל דגש על קצת. תכלס, לא מבין איך חברה בסדר גודל כזה מציגה חיפוש כזה מביך.

  3. דניאל היקר,

    אני כמקדם ומשווק אתרים שלמד במכללת האקר יו תחת פיקוחו של Daniel Cahanov אני קורא את הבלוג שלך בכל יום ובכל פעם אני לומד דברים חדשים. אני חייב לציין שאתה מקצוען ואתה ממש ממקד את כל הנתונים שאתה רושם ואכן זה ממש פרקטי. אני ברמה האישית נורא נורא מעריך שיצרת את הבלוג הזה ואני מתאר לעצמי שעוד אלפי אנשים יכולים להסכים איתי על כך. הבלוג מלא בקישורים יוצאים וקישורים תןך אתריים שזה מדהים אפילו לחשוב על עד כמה שחשבת על הכל ויצרת את הרשת הזאת בתוך האתר שלך!
    אתה באמת מדהים ואני ממש מחזיק ממך ואתה באמת משמש לדוגמה מצויינת של מקדם ומשווק אתרים (אם אפשר לקרוא לך כך כמובן)

    בהערכה רבה,
    לארי חזנוביץ'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה

400+ כבר הצטרפו – טיפים מקצועיים על SEO ישר לטלגרם שלכם!

דילוג לתוכן