דף הבית / רשתות חברתיות / הירידה בחשיפה בפייסבוק: מה קורה ב-2019 ואיך זה משפיע עלינו כמקדמים?

הירידה בחשיפה בפייסבוק: מה קורה ב-2019 ואיך זה משפיע עלינו כמקדמים?

כמות העוקבים שלנו בדף גדלה, אבל התפוצה יורדת – למה בעצם זה קורה? ואיך מתמודדים עם האלגוריתם החדש של פייסבוק? קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם להתעלות על העדכונים והחידושים של ענקית המדיה שכולנו לא יכולים בלעדיה.

קודם כל, נסביר בקטנה מה זה ״אלגוריתם״ – נשמע כמו מילה מפוצצת אבל לגמרי ידידותית:

אלגוריתם זה בעצם סוג של קוד שפייסבוק מפתחת ומשפרת בכל רגע נתון, הוא יודע ללמוד אותנו כמשתמשים, ואת הפוסטים שאנו מפרסמים מדי יום. בעזרת כל המידע שהוא שואב ומעבד, הוא יודע להגיש לנו בדיוק מה שאנו צריכים או מחפשים – חבר אמת.

ירידה בחשיפה בפייסבוק

איך זה קשור לכל השינויים שקורים בעמודים העסקיים?

כפי שניתן לראות, הרשת החברתית הולכת בדרך גוגל – פוקוס על תוכן בעל ערך רלוונטי למשתמש, בשילוב עם אמון.

מה זה אומר? האלגוריתם החדש של פייסבוק עובד על תהליך של דירוג פוסטים שיופיעו ב״פיד״ של המשתמש, על סמך מידת הסיכוי שלמשתמש תהיה תגובה חיובית לאותו הפוסט.

בנוסף לכל, הוא ״מדלל״ את כמות הפוסטים העסקיים לעומת הפוסטים של חבריכם לפייסבוק על מנת להחזיר את הערך של הרשת החברתית שמטרתה העיקרית היא ליצור אינטראקציה משמעותית בין אנשים, ופחות מול בעלי עסקים.

אלו דבריו של צוקי (מארק צוקרברג – מייסד פייסבוק) משנה שעברה:

לאוהבי האמ;לק והעצלנים: "בנינו את פייסבוק כדי לעזור לאנשים להישאר מחוברים ולקרב אותנו יחד עם האנשים החשובים לנו. זו הסיבה שאנחנו תמיד מציגים חברים ובני משפחה בלב ליבה של החוויה.

מחקרים מראים כי חיזוק היחסים שלנו משפר את הרווחה שלנו ואת האושר, אבל לאחרונה קיבלנו משוב מהקהילה שלנו שתכנים ציבוריים – פוסטים מבעלי עסקים, מותגים ומדיה – ממעיטים את הרגעים האישיים שמובילים אותנו להתחבר יותר אחד עם השני."

אז כפי שהבנו, יש ערך עצום למה שאנחנו מפרסמים.

כל פוסט שעולה מקבל ציון על פי פרמטרים שונים, בין היתר: האם הפוסט עצמו הוא תמונה / סרטון / שידור חי או טקסט פשוט? האם הוא מכיל קישורים? יש ערך למועד בו הפוסט פורסם, ולכמה רלוונטי הוא היה עד כה מבחינת הגולשים – אם יש שיתופים, לייקים, תגובות, ובכלל מעורבות כלשהי.

פייסבוק אפילו יודעים מתי אנחנו גולשים, ובאיזה מהירות אנו גולשים – לפיכך ידעו גם אם להציג לנו תוכן פשוט כמו טקסטים ותמונות, ופחות סרטונים שעלולים לגרום לנו לעומס יתר.

איך אנחנו בתור מקדמי אתרים / מנהלי מדיה יכולים להתמודד עם זה ובכל זאת להוציא את הביצועים הטובים ביותר עבור הדפים שאנו מנהלים?

רוצה לקבל יותר כניסות, פניות והכנסה מהאתר?

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

לא פעם שמענו משפטים בסגנון "יש לי 2000 עוקבים בדף העסקי, בעבר כשהייתי מעלה פוסט הייתי מקבל חשיפה בפני רוב העוקבים. היום אני מפרסם פוסט ואני מקבל שליש חשיפה."

כן, זה מוכר לנו לצערנו,

אך יש דרכים להתמודד ולמקסם את החשיפה בפייסבוק עד כמה שאפשר:

1. תייצרו תוכן שבאמת יעניין את הקורא, תוכן רלוונטי. דברו איתו בתכלס – אתם מכירים את הקהל שלכם (לפחות אמורים להכיר), תנו לו את מה שהוא צריך לדעת ולהכיל מבלי לנסות להתחכם יותר מדי.

2. תנסו ליצור תוכן שיגרום לאינטראקציה בין המשתמשים, תוכן שירצו לפתח עליו שיחה ולשתף אחד עם השני. צריכים קצת השראה? בבקשה: 14 דרכים לייצר תוכן לאתר וגם 50 דרכים למצוא רעיונות לנושאים למאמרים.

3. הימנעו מכל ה״קליק-בייט״ (פתיון לחיצות/קליקים) – כותרות המעוררות עניין רב אך מספקות תוכן ירוד ולא רלוונטי למשתמש. פייסבוק לא אוהבים את זה, וגם הגולשים נרתעים מזה.

4. פחות קישורים חיצוניים – פייסבוק החליטו שגם הקישורים מקבלים מענה נמוך יותר – משמע שאם העלתם פוסט עם קישור בתוכו, התפוצה תהיה נמוכה יותר. האינטרס של פייסבוק הוא להשאיר את המשתמשים אצלם כמה שיותר זמן – כך שאם ניסיתם להעביר אותם למקום אחר, אכלתם אותה 😉
כרגע לא נמצא פתרון קסם לדבר הזה. ניתן לראות שעסקים רבים מפרסמים את הקישור בתגובות עצמן ולא בגוף הפוסט. איך פייסבוק מגיבים לזה? הממצאים שלנו מראים על שיפור מסוים, אך לא מאד משמעותי לעומת פרסום קישור בגוף הפוסט.

5. תעקבו אחר הביצועים שלכם באופן שוטף בעזרת Facebook Insights. תנסו כל הזמן וריאציות שונות של פוסטים – כמו סרטונים שמושכים הכי הרבה תשומת לב, כך גם סרטוני לייב, תמונות ועוד.

דוגמא מתוך Facebook Insights

6. לגבי יצירת סרטונים: אתם לא חייבים להשקיע הון תועפות ביצירת סרטוני וידאו או לפנות לבעלי מקצוע אחרים. צוות הקריאייטיב של פייסבוק פיתח תוכנת עריכה קלילה בשם Create to Convert ליצירת סרטוני תמונות סטילס עם תנועה קלה כדי ליצור מודעות משכנעות ויעילות יותר עבור הפרסום. ניתן לראות דוגמא לזה כאן.

7. צרו תוכן שמפרה דו שיח – כל תוכן שמעודד תגובות, בין אם זאת שאלה פתוחה, נושא מעורר מחלוקת או כל דבר שמעורר דיון – הופך את הפוסט לויראלי פי כמה וכמה ויכול להביא לחשיפה מאד משמעותית, גם ללא פרסום בפייסבוק בתשלום.

לסיכומו של עניין

האלגוריתם של פייסבוק מתוחכם מאין כמותו, להתעלות עליו ולאכוף אותו – כנראה שזה בלתי אפשרי.

עם זאת, אם אתם נחושים להגדיל את הקהילה שלכם ולשפר את הביצועים החברתיים שלכם, השתמשו בכל המידע שקיבלתם כאן ליצירת אסטרטגיה טובה יותר.

רוצים להגיב?

תגובות

אודות inbar

ענבר שגב קופיטמן היא צדיקה אמיתית, מקדמת אתרים ולא יכולה בלי מחשב מאק + פינק פלויד ברקע :-)

שווה לקרוא גם את

מחיר פרסום בפייסבוק

מחיר פרסום בפייסבוק: כמה עולה פרסום בפייסבוק?

אם אתה בעל עסק ממוצע שרוצה לפרסם את עצמו באינטרנט, כנראת שמעת שאחת הדרכים הטובות ...

שיווק בפינטרסט

שיווק בפינטרסט: מדריך קידום בפינטרסט למתחילים

שנת 2010 עבור רבים היא השנה בה הושקה אפליקציית האינסטגרם המוכרת והפופולארית, אך האמת היא ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
close slider