קידום אתרי קטלוג – איך לקדם אתרים קטלוגיים?

אתרי קטלוג נמצאים היכן שהוא באמצע בין אתרי מסחר לבין אתרי תדמית: מצד אחד יש בהם מספר עמודים ראשיים שמציגים מידע אודות החנות כמו ברוב אתרי התדמית, אבל גם עמודי קטלוג מפורטים יחסית מהם המשתמש יכול לבחור מוצרים. במדריך הבא נדבר על קידום אתרי מוצרים, שדומים למעשה מאד לאתרי מסחר, רק ללא הקטע של הסליקה.

קידום אתרי קטלוג

קידום אתרי מוצרים / אתרים קטלוגיים

כאמור, ההבדל העיקרי בין אתרי קטלוג לבין אתרי מסחר – שבאתרי קטלוג אין אפשרות לבצע סליקה אינטרנטית, כלומר לא ניתן להזין כרטיס אשראי. המכירה ברוב המקרים תתבצע טלפונית – בין אם על ידי יצירת קשר של הלקוח לטלפון שיש באתר או על ידי השארת פרטים / התעניינות לגבי מוצר או מספר מוצרים – וחזרה של נציג מטעם האתר כדי להתקדם עם ההזמנה.

בהתאם לזאת, קידום של אתר קטלוגי דומה מבחינות מסוימות לקידום של אתרי מסחר, אך הדגשים מעט אחרים.

לסרטון קצר שלי בנושא של קידום אתרי קטלוג:

עמודי הבית באתרי קטלוג

עמוד הבית יציג את הקטלוגים והפריטים הכי פופולאריים שרוצים לקדם מבחינת מכירות וגם דירוגים בגוגל. מכיוון שלא מדובר באתר עם מאות פריטים, הוא צריך להיות מרווח מספיק ולא עמוס בבאנרים, מבצעים וכו' (כולל בגרסת המובייל).

עמודי פריטים וקטגוריות

כאמור, באתר קטלוג לרוב לא יהיו כל כך הרבה מוצרים כמו באתר מסחר אלקטרוני או שהם יתרכזו בקטגוריה מצומצמת יחסית.

לכן, קל לשחק עם הטקסט ולהוסיף תיאורים ארוכים יותר על חשבון המידע הטכני שלעיתים יהיה פחות חשוב או קצר (לדוגמה, בחנות שמוכרת קישוטים דקורטיביים לבית בדרך כלל יהיה צורך לכלול רק את רשימת החומרים). 

אין שום מניעה להעתיק קטלוג מודפס, אך רק כל הוא נכתב על ידי אנשים מתוך החברה או העסק ולא הועתק מקטלוג של היצרנים.

אפשר גם להעתיק משפטי מפתח מביקורות מרחבי הרשת על מנת לשוות למוצר תוקף של איכות ואותנטיות. סריקה של קטלוג ב-PDF יכולה להיות יעילה כתוספת אך לא במקום הקטלוג הרגיל.

מבחינה המבנה, באתרי קטלוג בגודל ממוצע לרוב יהיה מספיק להשתמש בקטגוריות כלליות, אם כי במקרים מסוימים יהיה עדיף להשתמש בחלוקה נוספת של תת קטגוריות (צמחים -> צמחים רב עונתיים). על כל פנים, חשוב מאוד לכלול תגים של "פירורי לחם" (Breadcrumb) דרכם הגולש יכול לראות היכן הוא נמצא בתוך האתר. 

תמונות באתרי קטלוג

כמו בקידום אתרי מסחר אלקטרוני, כך גם באתר קטלוג חשוב מאוד להקפיד על תמונות באיכות גבוהה, ואם אפשר גם לצרף לכל מוצר מספר תמונות מזוויות תמונות עם גרסאות ברזולוציה גבוהה.

התמונה יכולה להיות מקטלוג רשמי של היצרן, אך אם מדובר בחנות אקסקלוסיבית כמו למשל חנות שמוכרת חלונות דקורטיביים, רצוי שהתמונה תציג את הפריט בסביבה בה הוא מיועד להיות.

בנוסף לתגים של טקסט חלופי, קיימת גם אפשרות לסמן את המוצר עבור גוגל בעזרת סכמה, כך שהוא יציג מידע אודותיו ישירות בתוצאות החיפוש כמו למשל מחיר ואפילו תמונה. (לתיאור המלא של כל פריטי המידע).

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

למדריך מורחב על אופטימיזציה של תמונות.

תגי מטא ומילות מפתח

כמעט אין צורך להזכיר שלכל מוצר וקטגוריה חייבים להיות תגי מטא (כותרת ותיאור) משלהם, אך כאן הפן השיווקי של כל מוצר אפילו יותר חשוב מאשר באתר מסחר אלקטרוני מכיוון שאתרי קטלוג הם לרוב מעט נישתיים יותר, והגולש חייב להתביית על כל מוצר כבר מהרגע שבו הוא רואה אותו לראשונה בעמוד התוצאות של גוגל.

בנוגע למילות מפתח, חשוב לשים לב אילו מותגים בדיוק אנשים מחפשים.

לדוגמה, אתר שמוכר ציוד למחשבים ובתוכו לוחות אם, חייב לכלול שמות כמו Asus או Gigabyte שהם מוכרים יחסית.

לעומת זאת, אתר שמוכר בגדים לציוד גלישה עשוי לכלול מותגים שמי שלא מגיע מהתחום אולי לא מכיר אותם. קידום של מילת מפתח המורכבת גם משם המוצר וגם משם המותג בדרך כלל תהיה קלה יותר מאשר מילה הכוללת רק מותג או שם מוצר.

אם מדובר בתחום מאוד נישתי ואתם מכירים ארבעה חמישה מתחרים עיקריים, לעיתים עדיף להתרחק ממילות המפתח שלהם על מנת שתוכלו להתברג כמעט בלי מאמץ על מילות מפתח אחרות (מעין אוקיאנוס כחול).

כמובן שמעבר להכללת מילות המפתח בתגים וגם בתוכן, הן חייבות להופיע גם בתגי ה-ALT של לפחות חלק מן התמונות (התגים שמספקים לגוגל תיאור אלטרנטיבי של תוכן התמונה). יחד עם זאת, אין טעם לכלול טקסט חלופי בכל התמונות אם הן דומות מאוד אחת לשנייה.

להרחבה על מחקר מילות מפתח, צפו בסרטון הבא או היכנסו למדריך.

מוצרים קשורים

בניגוד לאתרי מסחר אלקטרוני, שם הגולש בדרך כלל יוצר חשבון והמערכת לומדת את ההעדפות שלו על פי היסטורית הרכישות שלו, באתר קטלוג אין לרוב היסטוריה של רכישות.

במקום זאת, קיימים אוספים של מוצרים קשורים שרצוי לקנות ביחד (לדוגמה, מי שקונה צבע עשוי גם להזדקק לרולר). עדיף לא לסמוך על המערכת האוטומטית וליצור סטים כאלו באופן ידני.

מהבחינה הזו, למוצרים קשורים יש חשיבות לא קטנה ביצירת מערך הקישורים הפנימי של האתר. הקישורים האלו אולי לא יושבים בתוך התוכן, אלא רק ברשימה תחתונה (לא היינו רוצים שהגולש יקפוץ כל הזמן ממוצר למוצר), אבל הם עדיין חשובים.

רוצים ללמוד יותר על קישורים פנימיים? גם על זה עשיתי סרטון 🙂

קישורים חיצוניים באתרי קטלוג

קישורים חיצוניים הם קריטיים לתהליך SEO של כל אתר – וכמובן שגם אתרי קטלוג.

אתרים קטלוגיים לרוב יהיו אתרים עם מספר רב של עמודים יחסית – מאות או אלפי ואף עשרות אלפי עמודים.

עם אתרים בסדר גודל כזה, הדרך האפקטיבית להנדס את פרופיל הקישורים היא על ידי אסטרטגיה שבה הרבה מהכח קישורים הולך לעמוד הבית – העמוד הכי חשוב באתר שמשליך על שאר העמודים את ה"מיץ קישורים", וגם קישורים ישירים לקטגוריות ישירות. מדי פעם יהיה נכון לזרוק גם קישור או 2 למוצרים ספציפיים, אבל לפחות 90% מהמאמץ צריך ללכת בחלוקה שווה פחות או יותר בין עמוד הבית לעמודי הקטגוריות החשובים שרוצים לחזק.

בהקשר זה אני ממש ממליץ (אבל ממש) לקרוא את המדריך שלי על 22 פרמטרים המשפיעים על כח הקישורים. בנוסף – כדאי להעיף מבט במדריך שלי על חלוקת אנקורים נכונה.

עמודי זבל

כמו בכל אתר גדול שיכול להכיל מספר עמודים לא מבוטל – יש פוטנציאל לא קטן ל"עמודי זבל" – אותם עמודים באיכות נמוכה שאין להם ערך של ממש בקידום האתר הכולל, אבל גוגל מתייחס אליהם כברירת מחדל.

עמודים כאלה, שקיימים המון באתרי מסחר ואתרים גדולים (כולל אתרי קטלוג), עשויים להוריד את כל משקל האתר למטה, בהיבט הקידומי – ולכן יש צורך לתת עליהם את הדעת, ולבצע פעולות בהתאם במידת הצורך.

חפרתי על הנושא הזה מספיק בבלוג שלי, אז רק אפנה אתכם למדריך שכתבתי בעניין וכן אצרף כאן סרטון רלוונטי:

בלוג ועמודי תוכן נוספים

על מנת להפוך את אתר הקטלוג שלכם ליותר מסתם עוד אתר תדמית עם כמה דפי מוצרים, חשוב שיהיה לכם חלק שמתעדכן ומשתנה לעיתים קרובות.

זה יכול להיות בלוג חדשות, סקירה של מוצרים שהגיעו למלא בחודש האחרון או אפילו פינת מבצעים שבועית. את התוכן העדכני אתם יכולים לגזור ולהשתמש בו שוב עבור רשימות דיוור, פוסטים בפייסבוק, אינסטגרם וכו'.

דרך אחרת לעבות את התוכן היא באמצעות הוספת ביקורת של גולשים או המלצה על חווית הקנייה בחנות עצמה (סטייל זאפ). את אלו אפשר לשלב ישירות בתוך עמודי המוצרים או בתוך עמוד המלצות.

בהצלחה!

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו