אם אתם בעלי חנות אונליין ואין לכם עדיין קמפיין גוגל שופינג (Google Shopping) – זה הזמן לעשות אחד 🙂
אבל לפני שנצלול על היתרונות של הקמפיין גוגל שופינג – לטובת אלו שלא מכירים, הסבר קצר מה זה בכלל קמפיין גוגל שופינג.
עד לא מזמן, אפשרות הפרסום מודעות בפלטפורמת החיפוש של גוגל הייתה באמצעות מודעות חיפוש – מודעות טקסט (ללא תמונות) של המוצרים שאנו מוכרים.
מאמר אורח מאת יוני מאתר דוליד שיווק באינטרנט.
בשנים האחרונות גוגל הוסיפו אפשרות לראות את תוצאות החיפוש באמצעות תמונות (קטנות) הכוללות את כותרת המוצר ואת התיאור שלו.
לדוגמה, אם אני מחפש "אוניברסיטה לתינוק" >> מעל תוצאות החיפוש אני אקבל שורת תמונות עם מחירים של אוניברסיטאות לתינוק >> בקליק על כל תמונה אני אכנס ישירות לאתר המפרסם לעמוד המוצר.
מהם היתרונות של גוגל שופינג?
היתרון הראשון הוא כמובן שזה תוצאות בגוגל – תוצאות בגוגל זה תוצאות פרסום לגולשים שיש להם צורך שכרגע מחפשים את המוצר באופן אקטיבי וככל הנראה הם "חמים" לביצוע רכישה.
יתרון נוסף של קמפיין שופינג הוא – שהוא מופיע בראש התוצאות לפני כל תוצאת חיפוש אחרת (כולל תוצאות מיקום, מודעות חיפוש וכמובן תוצאות חיפוש אורגניות) – וזה מבטיח לנו שהמודעות שלנו יקבלו חשיפות איכותיות.
עוד יתרון משמעותי של קמפיין גוגל שופינג הוא הויזואליות – היכולת של הגולש לראות תמונה של המוצר (אמנם בקטן) אבל עדיין הוא מקבל פרספקטיבה למוצר ויכול להחליט יותר בקלות האם הוא מתאים לו.
בעצם גוגל שופינג לוקחת את אחד היתרונות הגדולים של הפרסום בפייסבוק ואינסטגרם, שהוא יתרון הויזואליות שמאפשר להם להציג תמונות בכל מודעת פרסום, ומשלבת אותו עם היתרון הבלעדי שלה של הצגת תוצאות החיפוש בזמן שהגולש מחפש אותנו (ויש לו צורך ממש בקניית המוצר, כבר הזכרנו את זה מעלה) ובכך יוצרת סוג קמפיין קטלני שבהקמה נכונה מייצר החזרי השקעה גבוהים ואת החשיפות והתנועה האיכותית ביותר לאתר שלנו.
למה קמפיין Google Shopping ולא קמפיין סרץ'?
לא תמיד הקמפיין שופינג עובד טוב יותר, אך ברוב המקרים (מניסיון ובדיקה של עשרות קמפיינים) קמפיין גוגל שופינג מייצר תוצאות והחזרה השקעה גבוה יותר.
אך, אני תמיד ממליץ לשלב אותו עם קמפיין סרץ' על מנת לבדוק – לא לוותר מראש על הסרץ'.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
בנוסף גם לא תמיד הקמפיין שופינג מציג תוצאות חיפוש ובמקרים כאלה חשוב שנופיע בגוגל באמצעות הקמפיין סרץ'.
אופטימיזציה לקמפיין גוגל שופינג
חשוב להבין שמילות המפתח המובילות להצגת המודעות שלנו בקמפיין גוגל שופינג נבחרות ע"י גוגל ישירות באמצעות הטייטלים של המוצרים שלנו ולכן יש לוודא שהשמות של המוצרים שלנו מתאימים לביטויים אותם מחפשים במנוע החיפוש בגוגל.
לדוגמה, אם אני מוכר באתר סל לילדים, אני לא ארצה שהשם שלו באתר יהיה "מתקן לילדים", אלא אני ארצה לחפש מה בדיוק הביטוי שגולשים שמחפשים סל לילדים כותבים במנוע החיפוש של גוגל – ובהתאם למילות החיפוש הפופלריות אני אוכל לבחור את הביטוי שאני רוצה להטמיע בטייטל של המוצר.
אופטימזציה נוספות שנחנו חייבים לעשות בהקשר של מילות המפתח הוא להוסיף מילות שליליות מתוך מונחי החיפוש שמהם אנו מקבלים את ההקלקות.
מה זה בעצם אומר?
כאשר אנו מקימים קמפיין שופינג, כפי שהזכרתי מעלה, גוגל בוחר עבורנו את מונחי החיפוש שאנו נופיע בהם מתוך הטייטלים (הכותרות) של המוצרים באתר שלנו, אבל גוגל לא מדייק בכל מונחי החיפוש ובמקרים רבים (במקרים מסויימים זה יכול להיות עד 50% ממונחי החיפוש שמקליקים עלינו) גוגל מציג אותנו על מונחי חיפוש לא כ"כ רלוונטיים עבורנו.
נמשיך בדוגמה הקודמת של אוניברסיטה לתינוק, גוגל יכול להציג אותנו תחת "אוניברסיטה לתינוק שילב" – זה ביטוי שאנחנו ברוב המקרים לא נרצה להופיע בו כי שמחפש אותו, מחפש ספציפית לקנות משילב והסיכוי שהוא יקנה אצלנו נמוך.
לכן אנו צריכים לבדוק על הזמן מאיזה ביטויים אנו מקבלים הקלקות ולהוסיף במילות מפתח שליליות את כל מונחי החיפוש שאנו לא מעוניינים להופיע בהם.
נוכל למצוא את מונחי החיפוש תחת "מילות מפתח" >> "מונחי חיפוש". למידע נוסף על מחקר מילות מפתח.
דבר נוסף שחשוב לוודא כאשר אנו מבצעים אופטמיזציה לקמפיין גוגל שופינג הוא – איכות התמונות, חשוב לוודא שתמונות המוצרים באתר שלנו איכותיות וניתן לראות את המוצר בבירור גם בתמונה בגודל קטן (כי כך זה מוצג בקמפיין שופינג).
ככל שהתמונה תהיה יותר מושכת ותתפוס את תשומת הלב של הגולשים, הסיכוי שיקליקו על המוצר שלנו גבוה יותר. (זה מייצר לנו גם יתרון נוסף כיוון ש-CTR, אחוז הקלקה גבוה מאותת לגוגל שהמוצר שלנו מעניין את הגולשים ובכך אנו יכולים לקבל קליקים בעלויות נמוכות מהמתחרים שלנו ובשיעור גבוה).
טיפ זהב – קמפיין סמארט שופינג – SMART SHOPPING
לאחרונה גוגל פתחו קמפיין שופינג חדש שנקרא – SMART SHOPPING.
מכירים את זה שאתם נכנסים לאתר מכירות אונליין ועוברים בין דפי מוצרים שונים ועוזבים את האתר בלי לקנות כלום?
בימים שלאחר מכן אתם מקבלים מודעות ברחבי הרשת עם תמונות בדיוק מהמוצרים שבהם ביקרתם באתר?
זה נקרא רימרקטינג דינמי (dynamic remarketing) והוא מאפשר לכם "לרדוף" אחרי הגולשים שנכנסו לאתר שלכם בדיוק עם אותם המוצרים שהם צפו בהם – היתרון של האפשרות הזאת די ברור ומובן שכאשר אנחנו "רודפים" אחרי הגולש עם המוצר הספציפי שששבו הוא ביקר, הסיכוי שהוא יבצע רכישה עולה.
ואיך כל זה קשור לקמפיין סמארט שופינג?
בקמפיין סמארט שופינג גוגל הכניסו באופן אוטומטי את הרימרקטינג הדינמאי כך שכאשר אנו מקימים אותו, מעבר לזה שנופיע במודעות חיפוש בתמונות כפי שמופיעים בקמפיין שופינג רגיל, המוצרים שלנו יופיעו באופן דינאמי גם ברחבי הרשת – "נרדוף" אחרי הגולשים בדיוק עם המוצרים שהם ביקרו בהם באתר.
ההקמה הראשונה קצת יותר ארוכה (ממש קצת) מקמפיין שופינג רגיל, כיוון שיש להעלות לקמפיין תמונות לוגו ותמונות אווירה לטובת המודעות ברשת המדיה וכן לכתוב כותרות ותיאורים נוספים למודעות, אך זה לגמרי שווה את זה וקמפיין סמארט שופינג מניסיון של מאות קמפיינים עובד עם החזר ההשקעה הגבוה ביותר!
מחירים בקמפיין גוגל שופינג
נקודה נוספת שחשוב לדעת בקמפיין גוגל שופינג הלקוחות הפוטנציאליים רואים מגוון מוצרים ואת המחירים שלהם בשורה אחת, לכן למחיר יש פקטור מאוד חשוב בהחלטה של גולש האם להקליק על המוצר שלנו ולבסוף גם האם לבצע רכישה.
למחיר תמיד יש פקטור אך בקמפיין שופינג זה בא לידי ביטוי בווליום גבוה יותר כיוון שזה קצת מזכיר את "זאפ" – ניתן לראות את כל המחירים בשורה אחת.
מדריכים נוספים שכדאי להכיר
- כמה עולה פרסום בגוגל
- איך לבחור חברת פרסום דיגיטלי
- קידום אורגני או ממומן? השוואה מלאה
- PPC – כל מה שחשוב לדעת על מודל תשלום לפי לחיצה