ClickCease

052-9095200

איך לבחור חברת פרסום דיגיטלי?

תחום השיווק באינטרנט כיום מלא בעשרות חברות פרסום דיגיטלי.

לכל החברות האלו יש אתרים מעוצבים למשעי עם אנימציות שמושכות את העין, וכולן מתהדרות בצוותים הטובים ביותר שיש ולקוחות מפורסמים.

איך לבחור חברת פרסום דיגיטלי

אז איך באמת אפשר לבחור את החברה הטובה ביותר? הנה כמה טיפים שימושיים:

נסו להבין במה החברה באמת מתמקדת

כיום המגמה היא להציע כמה שיותר שירותים תחת קורת גג אחת: קידום אורגני, קידום ממומן, ניהול עמודים בפייסבוק, בניית עמודי נחיתה וכו'.

זוהי דרישה מוצדקת שמגיעה מלא מעט לקוחות אשר לא מעוניינים לחלק את תקציב השיווק שלהם בין כל כך הרבה חברות, מה שבדרך כלל אכן מנפח אותו ומקשה על העבודה השוטפת והתיאום בין הסוכנויות השונות.

אבל לפני שאתם מחליטים לבחור בחברה שמציעה את הכי הרבה, חשוב לבדוק שלא מדובר בסתם מילים או סיסמאות יפות.

לדוגמה, אם אתם נכנסים לאתר של חברה שמציעה חמישה שירותים שונים, אבל מציגה בעמוד הבית שלה ותיק העבודות בעיקר אתרים שבנתה, יכול להיות שבזה היא מצטיינת ולכן אולי היא לא מתאימה למי שכבר יש לו אתר.

כל זה לא אומר כמובן שצריך לפסול אותה על הסוף, אלא שפשוט צריכים להיות מודעים לעניין ובהתאמה לכך לדעת לשאול את השאלות הנכונות.

לקוחות

חברת פרסום באינטרנט בדרך כלל לא "תמציא" לקוחות, אבל עדיין חשוב לפנות אל כמה מהם ולבדוק שהם באמת עובדים עם החברה ברגע זה, לשאול כמה הם מרוצים ממנה, מה בדיוק היא מספקת להם וכו'. 

לחברה יש כמובן אינטרס להציג דווקא את הלקוחות שיש להם ניסיון חיובי איתה, אבל זו נקודת התחלה טובה שלאחריה אפשר להתחיל לעשות חיפוש קצת יותר מעמיק בגוגל במטרה למצוא פסקי דין שונים, אתרים שמקשרים אליה, עוד עבודות שאולי היא לא מציגה באתר וכך הלאה (הרבה חברות שותלות קרדיט לאתר שלהן על מנת להעצים את המוניטין שלהן או לקדם את אתרן בגוגל).

התחייבות לתוצאות והתחייבות מצדכם

סוכנות דיגיטל אמינה לא תציע בדרך כלל תוצאות יותר מדי ספציפיות.

לדוגמה, מיקומים במילות מפתח אורגניות, מספר גולשים שיגיע לאתר אחרי X חודשים, טווח מאוד מצומצם של מחיר ללחיצה למודעה בגוגל וכך הלאה.

הסיבה לכך היא שתחום השיווק באינטרנט מאוד נזיל ויש בו הרבה יותר דברים שלא ידועים מאשר דברים שכן ידועים (כמו למשל האלגוריתם של גוגל). 

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

לכן, אם מבטיחים לכם הבטחות שנשמעות יותר מדי טובות או ספציפיות מדי, כדאי שתקשו ותשאלו על מה ההערכה הזו מבוססת.

חלק מהחברות אף מציגות את הביצועים של הלקוחות שלהן בעמוד הבית, וזה עוד דבר שלא בהכרח מעיד על המומחיות שלהן.

לעומת זאת, יעדים יחסיים כמו הגדלת הכניסות לאתר באחוז מסוים, שיפור חשיפה בגוגל או אפילו מספר מוערך של פניות מקידום ממומן בתקציב XYZ  הם ראליים יותר.

ככל שיש יותר נתונים קיימים, כך יותר קל להגיע ליעדים כאלו, במיוחד אם אתם עוברים מחברה אחת לשנייה ויש כבר נתוני עבר להתבסס עליהם.

וכמה אתם צריכים להתחייב?

לצד ההתחייבות של החברה, הרבה פעמים קורה שאתם אלו שצריכים להתחייב בחוזה להתקשרות עם החברה לאורך זמן מסוים.

תתפלאו, אבל יש בכך לא מעט היגיון: כאשר החברה מתקשרת עם לקוח חדש ומשקיעה זמן ומשאבים בהצעת מחיר מקצועית, קביעת יעדים ותכנית עבודה, היא רוצה שהלקוח יישאר איתה זמן מסוים ולא יברח אחרי שבועיים.

כמו כן, ככל שהשיווק מורכב יותר, כך גם קשה יותר להציג תוצאות בזמן קצר, ולעיתים דרושים גם מספר חודשים או אפילו שנה כדי להתחיל לראות מגמה של ממש.

מתי התחייבות כן צריכה להיראות חשודה?

בעיקר כשאתם מרגישים כשהיא שרירותית ולא מבוססת על נתונים אמיתיים מהשטח.

גם דיסוננס גדול בין ההיגיון הבריא לבין תקופת ההתחייבות צריך לעורר חשד.

לדוגמה, אם אתם צריכים להריץ קמפיין ממומן בהיקף קטן לקורס שאתם מעבירים פעם בחודש, אין שום סיבה להתחייב לשנה שלמה.

ומה עם חברות שלא קושרות אתכם?

כאן זה יכול להעיד על כך שהחברה מאוד בטוחה בהצלחה שלה או שמדובר בפרויקט שאפשר לראות בו תוצאות תוך זמן קצר (לדוגמה, באתרים חדשים).

זה לא בדיוק דבר רע מכיוון שאין לכם בעיה לצאת מהחוזה בשום שלב, אבל לעיתים החברה לא משתמשת באמצעים קשרים, במיוחד בתחומים כמו קידום אתרים שבהם השוק יחסית פרוץ. 

האותיות הקטנות

סביר להניח שתמיד יהיו אותיות קטנות ולכן לבדוק כל פרט וכל אות בחוזה אף פעם לא יכול להזיק, אבל אחד הדברים שהכי צריכים לעניין אתכם הוא מה בדיוק אתם מקבלים בתוך חבילת השיווק.

לא מדובר בהכרח בכל העוגה עצמה, אלא במה שנקרא Assets (חומרים).

לדוגמה, אם אתם מריצים קמפיין ממומן בגוגל, חשוב שתדעו מי בדיוק בונה את עמודי הנחיתה והקריאטיב (הטקסט או הבאנרים במודעות).

אלו דברים שיכולים לעשות הבדל של שמיים וארץ בביצועים.

אתם במהלך המעבר על החוזה או שיחת ההכרות אתם מתחילים לקבל את הרושם שלמחיר הבסיסי מתווספות עוד ועוד תוספות קטנות, אתם צריכים להתחיל לחשוב ברצינות עד כמה החברה הזו אמינה ואם היא לא תמשיך להפתיע אתכם במהלך העבודה המשותפת.

מחיר של פרסום באינטרנט

המחיר היא ללא ספק אחד מהפרמטרים היותר חשובים כאשר פונים אל חברת פרסום דיגיטלי, אך זהו גם נושא בעייתי שקשה לקבל בו תשובות בצורה חד משמעית.

לכן, בואו נתחיל על דרך השלילה: בכל מה שקשור לפרסום, חשוב להיזהר מחברות שנותנות מחירים בטלפון וכמובן באתר שלהן, אלא במקרים מאוד ספציפיים. 

הסיבה לכך היא שצריך לבדוק כל מקרה לגופו ואי אפשר להשליך מלקוח אחד על לקוח אחר.

לדוגמה, חברה שמציעה לכם לקדם חמש מילות מפתח בגוגל, לא באמת יודעת עד כמה קשה לקדם אותן בלי שהיא תבדוק קודם באילו מילים מדובר.

חברות מסוימות אפילו מסירות דברים מאוד בסיסיים מהחבילות הזולות, לדוגמה – שיחות טלפוניות, ולא צריך להסביר למה הצעה כזו היא מעוותת לחלוטין, אפילו אם המחיר מאוד זול.

הרי סביר להניח שלא הייתם מסכימים לקנות נעליים שמתפרקות אחרי שבוע אפילו בעשרה שקלים.

במקום זאת, בדרך כלל אין ברירה אלא ללכת ולקבל הצעות מחיר באופן אישי, רק כך אפשר באמת להשוות את התמורה שאתם מקבלים לכסף שלכם.

וגם כאן יש מספר פרמטרים שצריך לבדוק, למשל:

גודל החברה: חברה גדולה בדרך כלל מעסיקה יותר עובדים וכוח אדם, ולכן הגיוני שהמחיר שלה יהיה גבוה יחסית.

מיקום: חברה עם משרדים גדולים במיקום מרכזי לרוב תהיה מעט יותר יקרה.

לכן, לא נדיר למצוא חברות קטנות או פרילנסרים שעובדים בכלל ממתחמי עבוד משותפים או שוכרות משרדים באזורי תעשיה פחות צפופים.

זה לא בהכרח דבר רע (חוץ מהעובדה שקצת יותר קשה להגיע לשם אם אין לכם אוטו…).

וותק: תחום השיווק באינטרנט משתנה כל הזמן, ולכן וותק של כמה שנים לפחות בלי זעזועים גדולים מדי בהנהלה או בבעלות בהחלט יכול להעיד על מקצועיות, ידע וניסיון, מה שלא אחת מתבטא במחיר.

לקוחות: עבודה עם לקוחות גדולים בדרך כלל מתבטאת גם במחירים גבוהים יותר, אבל לא תמיד יש לכך הצדקה ובהחלט יכול להיות שהחברה פשוט יודעת לשווק את עצמה בצורה מצוינת.

מקרים שבהם קל יותר להשוות מחירים הם כאלו שבהם העבודה היא פחות או יותר קבועה: לדוגמה, בניית אתר תדמית קטן או עמודי נחיתה, כתיבת פוסטים לפייסבוק וכך הלאה. הסיבה לכך היא שרוב הנתונים כאן ברורים ומדובר על היקף קבוע פחות או יותר של מספר שעות עבודה בחודש.

ערך מוסף

היום מקובל מאוד לתת ערך מוסף לגולש בדמות בלוג או רשימה של מאמרים (כמו כאן).

אלו תורמים למוניטין של החברות ומראות לגולש שהן מבינות עניין.

השאלה היא עד כמה המאמרים האלו באמת נותנים ערך לגולש: יש לא מעט חברות שכל המטרה שלהן היא לנפח את התוכן באתר.

מאמרים שכאלו בדרך כלל יהיו פחות מושקעים ולא יעידו על ידע של ממש.

גם אם אתם לא מבינים בתחום המקצועי עליו מדבר המאמר, קל למדי לזהות אותם.

הנה כמה סימנים:

  • אורך המאמר – מאמר עם המון פסקאות קצרות מאוד נוטה להיות פחות מקצועי. חפשו מאמר של לפחות עמוד וחצי בוורד. (הדביקו את הטקסט ולאחר מכן הסירו את העיצוב שלו).
  • הטון של המאמר – האם אתם מרגישים שהמאמר באמת נותן לכם מידע שלא ידעתם קודם, או שהוא מדבר בצורה כללית ושיווקית שרק נועדה למלא את השורות?
  • מי כותב את המאמר – קרדיט של עובד החברה הוא דבר מינימלי שצריך להיות.
  • עדכניות : ממתי המאמר האחרון, האם המאמרים מתעדכנים באופן שוטף?
  • טעויות דקדוק ופיסוק מוגזמות: אין ממש צורך להרחיב…
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו