פייסבוק הפכה בשנים האחרונות למקום בו קורים הרבה מאוד דברים.
האסטרטגיה העסקית שבה נקטה החברה הפכה אותה למרכז טכנולוגי שמהווה פלטפורמה לפעילות של קהילות שונות.
יותר ויותר אנשים עושים היום שימוש בפייסבוק על מנת…(אתם יושבים, נכון?) לחפש מידע!
אנשים מרגישים שקהילות המרכזות בהן חובבנים ומקצוענים מעולמות תוכן שונים תוכלנה לסייע להם בצורה האובייקטיבית ביותר לקבל את המידע שהם זקוקים לו.
בקהילת פייסבוק ישנם אנשים חיים בשר ודם שניתן להתייעץ איתם, להחליף חוות דעת מניסיון, וגם להיעזר בהם כדי למצוא קשרים מתאימים ולהגיע לבעלי המקצוע האמינים והמומחים בתחומם.
הקבוצות בפייסבוק למעשה הן האלטרנטיבה הכי טובה היום לפורומים שהיו הרבה יותר פופולאריים לפני עשור ויותר.
לפני שנתחיל, מצרף מדריך וידאו שמסביר איך לפתוח קבוצה בפייסבוק:
קידום קבוצה בפייסבוק: עליית קרנן של קבוצות פייסבוק
בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה שבה דפים עסקיים בפייסבוק זוכים לחשיפה אורגנית הולכת וקטנה.
עסקים שרוצים להגיע אל קהל היעד של הדף העסקי שהם מנהלים, נדרשים לקדם את הפוסטים השונים בעמוד באמצעות תהליך של קידום ממומן בפייסבוק שהוא למעשה פרסום בפייסבוק.
לעומת זאת, מקומן של קבוצות פייסבוק, שבהן כל החברים יכולים לתרום מן הידע והמיומנות שלהם ולפרסם בקבוצה, הולך וגדל.
הסיבה היא שקבוצות פייסבוק מייצרות שיח שווה בין חברי הקבוצה, מקום להתייעצות ולחיפוש אחר מידע קריטי לגולש, מספקות תחושת קהילה, ועוד.
לכן, עסקים שרוצים להצליח ולהגיע לקהל יעד רלוונטי, ומעוניינים לעשות שימוש בקבוצת פייסבוק על מנת לנהל את הקשר השוטף עם הקהילה, משקיעים משאבים רבים בהגדלת מספר חברי הקבוצה.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
כיצד עושים זאת נכון? הנה כמה עצות שתוכלנה לעזור לבעלי עסקים להגדיל את קבוצות הפייסבוק שהם מנהלים.
1. השקיעו ב-Setup של הקבוצה ואל תשאירו חללים ריקים
הנראות והרצינות של קבוצת הפייסבוק היא לגמרי חלק מן העניין.
אם קבוצת הפייסבוק שלכם תיראה לא מקצועית, כזאת שבה הרבה מן השדות ריקים, תמונת הרקע לא מעודכנת, התיאור שלה חיוור והפוסט הנעוץ לא מסביר דבר – הסיכוי שתצליחו לגייס עוד ועוד משתמשים לקבוצה הולך וקטן.
2. ייצרו שיח בצורה עקבית
אחת הדרכים להגדיל את החשיפה של קבוצת פייסבוק לקהלי יעד שונים היא לייצר שיח מתמיד על נושאים הרלוונטים לקבוצה.
לקיום שיח בכל זמן נתון קבוצה ישנם מספר תפקידים:
- הראשון הוא לאותת לפלטפורמה (במקרה שלנו, פייסבוק) שמדובר בקבוצה פעילה ורלוונטית, אשר מספקת מענה לשאלות גולשים כל העת והיא נמצאת במרכז החיפוש של גולשים.
- התפקיד השני של קיום שיח תמידי הוא לספק באמצעות הקבוצה כמה שיותר מידע על שאלות או פערי מידע שעלולים להיווצר בנושא.
- התפקיד השלישי של יצירת שיח כזה הוא למצב את הקבוצה כמקצועית ורלוונטית, כזאת שמתעדכנת בעדכונים הכי חמים שיוצאים לשוק בנישה המדוברת.
- והתפקיד הרביעי של ניהול שיח שיתרחש בכל עת הוא הגברת החשיפה והמודעות של גולשים לקבוצה.
בצורה כזאת, כל התכתבות חדשה בקבוצה מהווה, למעשה תזכורת לכך שהיא קיימת.
3. העניקו ערך לגולשים
קבוצה שגולשים יחשבו שהיא לא מספקת להם דבר מלבד פרסום של בעלי מקצוע, תישאר עד מהרה נטושה.
קידום קבוצה בפייסבוק חייב להיותב אמצעות תוכן איכותי ועקבי הנוצר בקבוצה לאורך זמן.
דוגמה טובה לקבוצה שנותנת ערך עצום לגולשים היא קבוצת חובבי ריצה בפייסבוק.
מי שמשוטט בקבוצה הזאת יכול למצוא, לצד בדיחות פה ושם, המון נושאים מקצועיים שבהם דנים חברי הקבוצה: החל מטיפול בשברי מאמץ, דרך דיונים על מדרסים לנעליים, הפניות לתוכניות אימון שונות, המלצות לתזונה נכונה המתאימה לרצים חובבים ועד לשינוי דרך חיים באמצעות הריצה.
אחת הסיבות להצלחה הכבירה של הקבוצה הזאת, היא שהיא ייצרה ועדיין מייצרת הרבה מאוד ערך לגולשים המבקרים בה.
זאת ועוד, גולש שמתבייש להעלות שאלה בנושא מביך למדי, פשוט יכול לעשות חיפוש בבסיס הנתונים האדיר של הקבוצה ולהתרשם מתשובות שסופקו לשאלות דומות.
4. העניקו מידע או הטבה ייחודית שלא מקבלים במקום אחר
דרך נהדרת לצרף גולשים חדשים לקבוצת פייסבוק היא לייצר פערי ערך בינה ובין נכסים דיגיטליים אחרים שהעסק מנהל.
אם הגולשים ידעו שרק באמצעות הקבוצה הם יהיו זכאים להנחה משמעותית על רכישה של מוצר או שירות, הם יגיעו לקבוצה.
אחרי הכל, אנחנו, הישראלים, לא אוהבים לצאת פראיירים…
5. העניקו ראשוניות להטבות כאלו ואחרות
אם אתם לא מעוניינים לייצר פערי הטבות בין נכסים דיגיטליים שונים ברשותכם, תמיד עומדת לכם האפשרות להעניק לחברי קבוצת הפייסבוק שאתם מנהלים ראשוניות על מבצעים והטבות.
רבים מן הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים שלכם ירצו להיות הראשונים שמשתמשים בהטבה כזו או אחרת, ולכן יצטרפו בשמחה לקבוצה המאפשרת זאת.
6. תנו במה גם לאחרים
כל הרעיון של קבוצת פייסבוק, בניגוד לדף עסקי הוא השויון בזכויות של חברי הקבוצה.
אפשרו לכל חברי הקבוצה להתבטא.
אדם שמרגיש שיש לו במה לשאול שאלות הוא אדם שנאמן יותר לקבוצה ולמותג, ואף יכול לשמש כשגריר של המותג גם ברשת, מחוץ להתנהלות הקבוצה.
7. הגדירו כללים ברורים לקבוצה
לכאורה, לא מדובר כאן בעצה שיכולה להגדיל את חברי הקבוצה, אלא אף להקטין אותה.
רבים מחברי הקבוצה מצטרפים אליה כדי לשווק בעצמם פתרונות כאלו ואחרים לחברי הקבוצה, וכללים שונים, שנוטים לאסור על פרסום בקבוצה, יכולים רק להקטין את מספר החברים בה.
ההנחה הזאת, כמובן איננה נכונה, או לכל הפחות איננה מדויקת.
ייתכן בהחלט שקהל של מפרסמים ומשווקים לא יצטרף לקבוצה שלכם אם המדיניות שנהוגה בה היא איסור על פרסום או שיווק מוצרים.
אולם, זהו בדיוק הקהל שממילא לא רציתם בקבוצה שלכם.
תארו לכם שהמתחרה הכי גדול שלכם מתחיל לפרסם את השירותים שלו בקבוצה שאתם מנהלים באין מפריע.
לא סביר, נכון?
אם כך, הוצאת משווקים ומפרסמים מן הקבוצה יכולה רק להועיל לכם, ולגרום לאנשים להצטרף לקבוצה, שההרגשה בה היא הרגשה של תרומה והסתייעות ולא של שיווק אגרסיבי של משווקים שונים.
הגדירו כללים ברורים לגבי מה מותר ומה אסור לפרסם בקבוצה.
יש המגדילים לעשות ומפרסמים גם את מדיניות הענישה כלפי גולשים שלא עומדים בכללים כאלו.
סנקציה לדוגמה יכולה להיות שלילית הזכות להגיב לפוסטים בקבוצה למשך פרק זמן מסויים, או הרחקת הגולש מן הקבוצה לפרק זמן שהוגדר מראש.
8. סננו את בקשות ההצטרפות לקבוצה
לפני שאתם בוחרים לאשר בקשת הצטרפות לקבוצה, בצעו בדיקת רקע של הפרופיל שביקש זאת.
לא מעט פעמים יהיה מדובר בטרול, שכל מטרתו לשלהב את השיח בקבוצה, להמריד, לסכסך ולפגוע בשיח המכבד והשוטף.
נסו להבין האם הפרופיל הזה הוא פיקטיבי או אמיתי, האם הוא פעיל בקבוצות אחרות ומהו סוג המעורבות שלו בהן, האם הוא מנהל שיח מכבד או שהוא מתלהם וגורם ליותר נזק מתועלת בקבוצה.
זיכרו, אתם מעוניינים שקבוצת הפייסבוק שאתם מנהלים תהפוך למקום שנעים להיות בו, לקבל בו תשובות באופן שוטף מבלי לסבול מהטרדות ומהצקות שונות.
אולי יעניין אתכם גם:
- כמה עולה לפרסם בפייסבוק?
- פייסבוק לייב (Facebook Live)
- צ׳אט בוט (Chatbots) בפייסבוק או באתר
- ניהול קהילות פייסבוק
- אחריות מנהלי קבוצות פייסבוק בלשון הרע
קידום קבוצה בפייסבוק: לסיכום
ניהול קבוצת פייסבוק הוא כלי שיווקי אפקטיבי ביותר על מנת למצב את עצמכם כסמכות בתחום ולרכז את השיח בנושאים הקשורים לנישה שלכם.
ניהול קבוצת פייסבוק יאפשר לכם להיות עם יד על הדופק בכל הקשור לצרכי המשתמשים השונים בקבוצה, ולהבין אילו מוצרים ושירותים יוכלו להתאים לקהל היעד שלכם.
2 תגובות
הי
לקידום קבוצת בוטיק, מה דעתך
קבוצה פרטית או ציבורית ?
תודה
בוטיק נשמע כמו משהו שמתאים לקבוצה פרטית, אבל זה תלוי גם מה הצורך ואם יש רצון שהקבוצה תתפרסם קצת באופן ויראלי בפייסבוק וכו'
Comments are closed.