רוב אתרי האינטרנט שאני מדבר עליהם כאן בבלוג הם אתרים עסקיים, אתרי תדמית או חנויות וירטואליות, אבל יש לא מעט אתרים שנבנים במטרה לחזק אתרים אחרים או כדי לעשות מהם כסף 💰 בצורות שונות כגון הצגת מודעות, חסויות או תוכניות שותפים.
מציאת נושאים לאתרים חדשים או אתרים שרוצים לבצע להם מתיחת פנים רצינית (ולא סתם עיבוי תוכן) יכולה להיות עניין מאתגר: יש אינספור בלוגים או אתרי תמיכה שהם בסך הכול אוסף של מאמרים שאין ביניהם קשר והם מהווים פשוט "חוות קישורים".
האלגוריתם של גוגל פחות "אוהב" אתרים כאלו מכיוון שהוא מסתכל על כל הדפים שיש באתר כמכלול ומחפש גם קשר תוכני וגם קישורים פנימיים ביניהם.
אם כל עמוד באתר מתעסק בנושא אחר, גם הקישורים הפנימיים יהיו פחות אפקטיביים. (האתרים הנ"ל גם בדרך כלל לא נראים משהו ולפעמיים משתמשים בהתקנות ישנות של וורדפרס, מה שמן הסתם לא עוזר לדירוגים שלהם.)
אז איך בעצם מוצאים נושאים לאתרי אינטרנט שיוכל להיות "נכס דיגיטלי" מניב? יש המון שיטות שונות וקווים מנחים שאפשר להשתמש בהם.
העדיפו לבחור נושאים שלא טחנו אותם
חפשו נושא שלא טחנו אותו עדיין. בגוגל ישראל זה בהחלט אפשרי. נושאים נדושים הם כאלו שבדרך כלל יש עליהם כבר תכנים מאוד טובים ומפורטים ברשת, כך שיהיה לכם קשה לעקוף את האתרים החזקים בתחום בלי המון קישורים.
לעומת זאת, יש נושאים יותר זניחים או נישתיים, אבל כאלו שעדיין יש להם פוטנציאל גדול לקידום והבאת תנועה אורגנית.
נכון, אלו אולי לא הנושאים הכי רווחים, אבל האפקט של "הזנב הארוך" (המון מילות מפתח דומות שמתברגים עליהן) מחפה על כך בצורה מסוימת.
מציאת נושאים נישתיים בחו"ל היא קשה יותר כי יש אתר כמעט על כל שטות ובאופן כללי גם התוכן הוא איכותי יותר.
כדי לבדוק כמה תחרות יש על נושא מסוים שאתם חושבים עליו כנישה, בדקו את 10 או 15 התוצאות הראשונות במילות המפתח שקרובות אליו ושימו לב כמה אתרים מתמקדים בו באופן ספציפי.
אל תסתכלו רק על ה-Title, אלא היכנסו גם לאתר עצמו.
בדקו נושאים שתמיד יהיו פופולאריים 🔥
קצת קשה לחזות את העתיד, אבל יש נושאים שתמיד יהיו פופולאריים. לדוגמה, גידול בעלי חיים, רפואה, תזונה צמחונית או טבעונית ועוד המון.
כלי מילות המפתח הרגילים בדרך כלל מציגים לנו פופולאריות שמתבססת על עונתיות ולכן זה לא מפתיע שמושגים שקשורים לקיץ ☀️ לא יהיו פופולאריים בדצמבר ⛈️…
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
אבל יש כלי שיכול לעזור לנו לראות אילו נושאים היו פופולאריים גם בעבר (למעשה החל מ-2004) ואפילו לנסות ולחזות אם הם ימשיכו להיות פופולאריים גם בעתיד הקרוב.
קוראים לו גוגל טרנדס ולדעתי פשוט לא נותנים לו מספיק קרדיט, מדובר בכלי מצוין שמתאים בול למטרה הזו.
גוגל טרנדס לא עובד רק על פי מילות מפתח, אלא מרחיב אותן לתחומים כללים ומציג את העלייה או הירידה שלהם באופן יחסי ולא מספרי.
המשמעות היא שגם אם משתמשים בכלי ומקבלים ממנו מידע שימושי, לפעמיים צריך להשלים את המידע שמקבלים ולהשוות אותו אל מול כלים למחקר מילות מפתח.
לדוגמה, אם אני מחפש נושא כמו NFT, אני אוכל לראות שאחרי עליה מאוד משמעותית, הפופולאריות שלו מתחילה לרדת.
מלבד זאת אין לי מספיק מידע היסטורי כי הוא נושא יחסית חדש שהתחילו לחפש אותו רק באמצע 2019.
לעומת זאת, אם אני חושב על אתר עם מדריכים לאינסטגרם ואקליד "אינסטגרם"', אוכל לראות שהחיפוש אחרי אינסטגרם אומנם כבר לא בעליה, אבל הוא יציב פחות או יותר מ-2018.
אני גם יכול לשער שאינסטגרם לא הולכת להעלם בשנים הבאות (אפילו אם יקרעו אותה מפייסבוק בגלל ענייני רגולציה), כך שזה יכול להיות נושא טוב.
מדריכים ותשובות לשאלות תמיד הולכים מצוין
שאילתות שקשורות לשאלות או מדריכים תמיד יהיו פופולאריים וגוגל אפילו מציב אותם בראש התוצאות כ"תוצאה אפס". לכן אלו יכולים להיות נושאים מצוינים לאתרים.
עם זאת אני צריך גם לסייג ולהדגיש ששאילתות מסוימות מחזירות בעיקר סרטונים מיו-טיוב, שהם לא בדיוק אתר אינטרנט במובן הקלאסי.
לכן חשוב לבדוק אילו תוצאות בדיוק מחזירות מילות המפתח שאתם חושבים עליהן.
אם החלטתם לבחור בנושא כזה, וודאו שאתם עושים שימוש בסכמה הנכונה לשאלות ותשובות.
השתמשו במילות מפתח כמו "הכי טוב", "זול", "שווה", "מומלץ" וכו' כדי למצוא נושאים
לכאורה אלו נשמעות כמו מילות המפתח הכי טריוויאליות, אבל בשילוב עם נושאים ספציפיים הן יכולות לעזור לכם להבין מהם הדברים הכי קריטיים לאנשים.
השימוש בשיטה הזו הוא קצת טריקי מכיוון שאתם צריכים להתבסס על חיפושים רחבים יותר.
לדוגמה, דרך "חיפושים קשורים" בחלק התחתון של תוצאות החיפוש או חיפוש נושאים נרחבים בכלי מילות המפתח.
אגב, לאחרונה רואים אתרים שמשתמשים בדיוק בטקטיקה הזו. לדוגמה, שופ5 או "T-5" (אתר של מאקו). קחו זאת בחשבון ובדקו שאין חפיפה גדולה בין הנושאים שהם מכסים לבין אלו שאתם רוצים לקדם.
חפשו את הידע הסמוי שבתוך הרשתות והאתרים החברתיים 🔍
בעולם העסקי וניהול הידע יש מושג בשם "ידע סמוי". הכוונה היא לידע שנמצא בראשם של האנשים בחברה, אבל הוא לא בדיוק מתועד, ואף על פי זאת, החשיבות שלו היא עצומה.
אז נכון שברשתות החברתיות המידע עצמו יופיע בפוסט, סרטון, תמונה וכו', אבל הרבה פעמיים הוא נמצא מחוץ לטווח הגישה של גוגל מכיוון שהוא מוגדר כפרטי.
אין כמעט אף אחד מאיתנו שלא חבר לפחות בכמה עשרות קבוצות פייסבוק / ווצ'אפ או אפילו טלגרם, ולכן אנחנו יכולים לדעת יחסית בקלות מה באמת מעניין אנשים, אילו פוסטים או שאלות תמיד חוזרים בקבוצה או יש להם התייחסות בכללי "עשה ואל תעשה".
💡 אגב, גם החיפוש של קבוצות ודפים שאתם עוד לא מכירים בפייסבוק עובד לא רע אם משתמשים בצורה נכונה בפילטר.
מכאן קל לנו יחסית להוציא את הידע הזה החוצה לגוגל על מנת שיהיה אפשר למצוא אותו.
אנחנו יכולים אפילו לשתף פעולה ולבקש מאנשים שכתבו פוסטים מאוד שימושים לשים אותם אצלנו באתר בתוספת קרדיט (תתפלאו איזה סיפורים אנשים כותבים בתוך פייסבוק).
עוד מקום דומה בו אפשר לחפש הזדמנויות כאלו הם פורומים ואתרים כמו Reddit או Quora. הידע הזה אומנם חשוף לגוגל, אבל הוא לא תמיד מאורגן כמו שצריך בגלל האופן בו האתרים האלו פועלים.
עוד כלי שיכול להתחבר לרשתות חברתיות הוא Buzzsumo. למעשה הוא לוקח קישורים שונים ששותפו ברשתות החברתיות מתוך הרשת ובודק את המדדים שלהם.
אפשר להתנסות בו בחינם לעשרה חיפושים וחודש והתוכנית הכי זולה עולה 99$.
הציעו בחינם את מה שאחרים לא…
הקטגוריה הזו היא מאתגרת, אבל יכולה מאוד להתאים לאתרים שמעוניינים "לשבור את השוק".
אומנם אנשים מוכנים לשלם היום על דברים שבעבר הם קיבלו בחינם, אבל אם הם יצטרכו לבחור בין חינם לבין לא בחינם וההבדל באיכות ובמגוון לא יהיה כל כך גדול, הם תמיד יבחרו בחינם…
לדוגמה, לא מזמן חיפשתי תרגילים לתרגול מתמטיקה בחינם לכיתות הנמוכות (על פי תוכנית הלימוד הישראלית) והאמת היא שלא ממש מצאתי.
רוב האתרים שראיתי היו בעיקר או מאוד ישנים, או רק עבור מנויים בתשלום או שהיו מיועדים לתיכון וכללו בעיקר שאלוני בגרות משנים קודמות.
ועוד טיפ קטן לסיום
יש המון דרכים למצוא נושאים לאתרים חדשים וייחודים. אבל מעל לכל חייבים גם לזכור שמציאת הנושא היא רק השלב הראשון.
הקמת האתר, קידום שלו וכתיבת התכנים עצמם מהווים את רוב העבודה הסיזיפית.
זוהי אחת הסיבות לכך שאני לא ממליץ להתפרס יותר מדי מבחינה נושאית, לפחות עם האתר הראשון או השני שאתם מקימים.
אם הגעתם עד לפה (דבר ראשון כל הכבוד לכם על ההשקעה 💖) וכבר גיבשתם רעיון לבניית אתר אתם צריכים גם תכנים, אז קבלו סרטון שיעזור לכם למצוא נושאים לכתיבה לאתר