אינסטגרם היא ככל הנראה, הרשת החברתית המתפתחת ביותר כיום.
כמות הפיצ'רים החדשים, העדכונים, השינויים והשיפורים שהחברה מבצעת באפליקציה היא עצומה.
העניין שמשכה אליה אינסטגרם מצד המשתמשים לא הותיר הרבה מרווח נשימה למפרסמים השונים והם מסתערים על הרשת כמוצאי שלל רב.
אז איך להגדיל מספר עוקבים באינסטגרם?
בעולם האינסטגרם אחד המדדים החשובים ביותר הוא כמות העוקבים שיש למשתמש מסויים.
ככל שכמות העוקבים (הלגיטימיים כמובן – נגיע לזה בהמשך) גדולה יותר, כך למעשה הפוטנציאל המסחרי של המשתמש גדול יותר.
זאת הסיבה שהרבה משתמשי אינסטגרם פועלים כל העת כדי להגדיל את מספר העוקבים שלהם בדרכים שונות.
חלק מן הניסיונות האלו מבוצעים באמצעות שירותי בוטים מתוחכמים שיודעים לחקות התנהגות אנושית, לייצר קשרים עם משתמשים אחרים ולהגדיל את כמות האינטרקציה של המשתמש עם קהלים שונים.
אולם במאמר הזה, לא נדבר על השירותים האלו (שממילא משחקים בחתול ועכבר עם אינסטגרם ותוחלת החיים הצפויה שלהם לא מזהירה).
כאן ננסה להבין מה יכול לעשות משתמש אינסטגרם ממוצע כדי להגדיל את כמות העוקבים שלו, בצורה טבעית ככל האפשר.
עוקבים אמיתיים או בוטים?
רגע לפני שנגיע לכך, הבטחתי ולכן אגע בנקודה חשובה לפני כן: מטרתנו היא כמובן להגדיל את מספר העוקבים הלגיטימיים, האנושיים, האמיתיים, אלו מחיי היום יום שיצפו ויצרכו את התכנים השונים שאנחנו מעלים.
מדוע? משום שכלים שונים בשוק, שמופעלים על ידי מפרסמים וחברות ענק, יודעים לזהות בצורה די טובה פרופילים פיקטיביים, בוטים ומשתמשים לא אנושיים, שכל מטרתם להרחיב את פרופיל העוקבים של משתמש אינסטגרם מסוים, כדי להעלות את השווי שלו.
ראה גם – איך להגדיל את מספר העוקבים בפייסבוק >
לכן, המיקוד שלנו יהיה ביצירת פרופיל משתמשים לגיטימיים ככל הניתן, והצגת גדילה מתונה וטבעית, שלא תדליק נורות אדומות למפעילי השירות.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
טיפ מספר 1: היו עקביים
כדי שקהל היעד שלכם יעריך את התכנים שאתם מעלים, יזכור אתכם, ויחפש אתכם באופן יזום, אתם חייבים לפרסם תכנים בצורה עקבית.
לפרופיל אינסטגרם לוקח זמן להבשיל.
התזכורות הקטנות האלו באמצעות פרסומים שונים שיבוצעו בתדירות שוטפת הם מה שישכנע, בסופו של דבר, קהל משתמשים גדול להחליט לעקוב אחריכם.
אם תחליטו לפרסם תמונה מדהימה שתזכה לחשיפה גדולה, ולאחריה תנטשו את הפרופיל למשך חודש, ואז תפרסמו תוכן נוסף, לא תוכלו לנצל את מלוא פוטנציאל החשיפה לקהל היעד, ולהגדיל אותו.
טיפ מספר 2: עשו שימוש בהאשטגים
האשטגים, שנולדו בכלל ברשת הטוויטר, והיום נפוצים מאוד ברשת האינסטגרם, הם דרך מעולה לארגון וסידור מידע באמצעות תיוג של פוסטים.
שימוש נכון בהאשטגים מאפשר לנו לקדם באופן אורגני תוכן שעולה לעמוד אינסטגרם, לאפשר חיפוש אפקטיבי יותר של פרטי מידע שאנחנו מנהלים, להגדיל את החשיפה של הפרופיל לקהל יעד חדש, ולהגדיל את כמות העוקבים, השיתופים והלייקים שנקבל.
אם תוסיפו לפרטי המידע שאתם מפרסמים, בנוסף להאשטגים גם ציון מיקום, תוכלו להגדיל אף יותר את החשיפה שלכם לקהל היעד.
אבל החכמה האמיתית היא, כמובן, לא רק להמציא האשטגים חדשים שיעזרו לכם לסדר את המידע שלכם, אלא לאתר האשטגים רלוונטים לכם, ושהם פופולריים בקרב קבוצות המיקוד שלכם. יש ברשת לא מעט כלים למציאה של האשטגים מוצלחים, שיעזרו לכם להגביר את אפקטיביות הפרסום שלכם.
טיפ מספר 3: צרו שיתופי פעולה
שמור לי ואשמור לך היא סיסמה שעובדת היטב גם ברשת האינסטגרם.
רוצים שיסייעו לכם להתקדם ברשת? מיצאו את הפרטנרים הרלוונטיים ועיזרו גם להם להתקדם.
באופן כללי, נסו למצוא אינטרסים משותפים לכם ולאושיות אינסטגרם אחרות, במעמד פחות או יותר זהה לשלכם, והתחילו מסע משותף.
אין לכם מושג כמה הזיכרון של אנשים הוא ארוך.
אדם שעזרתם לו לפני שלושה חודשים, יוכל בהחלט לפגוש אתכם בסיבוב בעוד שלושה חודשים, ולציין אתכם לטובה, דווקא בנקודה שתהיה קריטית לכם ביותר.
טיפ מספר 4: שתפו, תייגו, ועשו לייק לתוכן של אחרים
אל תפחדו לפרגן. כשאתם רואים תוכן שמוצא חן בעיניכם, שתפו, תייגו, עשו לייק, פרגנו.
אנשים מרגישים מעולה כשהם זוכים להכרה על תמונה מעולה שהעלו או לשיתוף של הרבה עוקבים אודות תוכן מסויים ששיתפו בעצמם.
אתם רוצים מאוד בסביבה שלכם אנשים מרוצים, ואתם רוצים את האנשים האלו, בעיקר כשהם מרוצים מכם.
רגע לפני שנמשיך: יש לי גם מדריכים על רשתות סושיאל נוספות 🙂
- שיווק בפייסבוק – המדריך המלא למתחילים
- 20+ טיפים לפרסום יעיל יותר בפייסבוק
- איך עושים פוסט נעוץ בפייסבוק ולמה זה טוב?
- כמה עולה לפרסם בפייסבוק?
- איך להגדיל את מספר העוקבים ביוטיוב
- שיווק בלינקדאין – איך עושים זאת נכון
טיפ מספר 5: גוונו בפורמט התוכן שלכם
נסו לעשות שימוש בכל הפורמטים המוצעים על ידי אינסטגרם, כדי להגביר את החשיפה האורגנית שלכם.
מעבר לתמונות, אינסטגרם היא פלטפורמה שמעודדת מאוד שימוש בסרטונים קצרים: סרטונים מצליחים להשיג רמת מעורבות גדולה יותר של גולשים ואם אתם בוחרים בפלטפורמה של שידור לייב – אתם ממוקמים באופן אוטומטי בראש רשימת הסטוריז.
טיפ מספר 6: אל תהיו יותר מידי אגרסיביים בשיווק
מה לעשות, אף אחד לא אוהב להרגיש שהוא נמצא באמצע של הפסקת פרסומות ארוכה במיוחד במהלך צפיה בתוכנית שהוא אוהב.
אגרסיביות יתר בשיווק תפתח אנטי של הקהל כלפיכם.
אנטי כזה יוביל לפחות לייקים, פחות שיתופים, פחות תיוגים, ופחות עוקבים. רוצים לשווק משהו?
אין בעיה. עשו זאת בחכמה ובשום שכל.
אל תיתנו לקהל להרגיש שזה כל מה שמעניין אתכם.
טיפ מספר 7: תזמנו את הפוסטים שלכם לשעות שבהן הקהל שלכם פעיל
מאחר שבדרך כלל אתם לא נמצאים לבד על הפיד של העוקבים שלכם, כדאי יהיה לכם מאוד לתזמן את הפוסטים לשעות שבהן הקהל שלכם פעיל.
אין כמובן הגדרה אבסולוטית לכך: אם הקהל שלכם ממוקם בחו"ל שעות הפעילות שלו הן מסוימות, ואם הקהל הוא קהל צעיר שמתגורר בארץ, סביר שהוא לא יהיה פעיל כמו עוקבים בגיל מבוגר יותר.
ניסוי וטעיה הוא שם המשחק כאן, אבל השורה התחתונה היא שאם אתם רוצים רמת חשיפה גבוהה, כדאי יהיה שתדאגו לתזמון נכון של התוכן שלכם.
טיפ מספר 8: הגבירו מעורבות של גולשים
בסופו של יום, די ברור שאחד הפקטורים החשובים ביותר שיוכל להשפיע על החשיפה שלכם הוא מידת המעורבות של הקהל שלכם בתכנים שאתם מעלים תוכן שכמעט ולא מגיבים עליו, משתפים אותו, מתייגים בו, או עוקבים אחר הפרופיל בעקבותיו.
הוא תוכן שקשה יהיה לו יותר להתקדם מתוכן אחר, שעונה לדרישות האלו.
לכן, כאשר אתם מעלים תוכן, השתדלו לנסות ולגייס את העוקבים שלכם לגלות מידה מסוימת של מעורבות בתוכן הזה. להגיב, לשתף, וכו'.
טיפ מספר 9: הגיבו לתגובות
העצה הזאת נכונה לפלטפורמות נוספות, כמובן, אבל היא חשובה מאוד במיוחד ברשת האינסטגרם.
אם אתם רוצים שאנשים ירגישו בנוח להגיב לתמונות שלכם, לסטוריז שלכם ולסרטונים שאתם מעלים, כדאי מאוד שתייחסו חשיבות אמיתית לכך שמישהו טרח להקדיש מזמנו ולהגיב לכם.
מתן פידבק אמיתי וכן מכם לתגובות של משתמשים באפליקציה יחזק את המותג שלכם, יראה לקהל העוקבים שלכם שהם באמת חשובים לכם, ויעודד אותם להגיב לכם גם בפעם הבאה.
טיפ מספר 10: תפסיקו לשעמם את קהל העוקבים שלכם
אולי תופתעו לגלות זאת, אבל אתם הרבה פחות מעניינים מכפי שנדמה לכם.
פרסום תמונות שאין בהן אמירה כלשהי היא לא אסטרטגיה שיכולה לתפוס לאורך זמן.
אתם צריכים לגבש סביבכם סיפור, לחדש, לרענן ולהעשיר את קהל העוקבים.
ללא ספק, מדובר בעבודה קשה, זיכרו שלעוקבים שלכם ישנן אלטרנטיבות רבות, וסבלנות, איך לומר זאת בעדינות, לא רבה מידי.