כל מי שעוסק בשיווק באינטרנט יודע שחלק בלתי נפרד מכמעט כל קמפיין שיווקי, הוא עיצוב ובניה של דף נחיתה ממיר.
מהו דף נחיתה וכמה הוא עולה?
דף נחיתה או עמוד נחיתה, זהו עמוד אינטרנט שבו נוחת הגולש עם ההקלקה על המודעה, הקישור, או תוצאת החיפוש הרלוונטית.
אלא שבניגוד לאתר אינטרנט שיכול להכין תכנים רבים ומגוונים, שעוסקים בנושאים רבים ומגוונים, ויכול להציע אינספור אפשרויות לניווט, סינון, חיפוש ומעבר לכל תוכן שרק ירצה, מטרתו העיקרית של דף נחיתה היא למקד את הגולש במסר אחד וברור.
לרוב, משמשים דפי נחיתה כדי לספק לגולש מידע אינפורמטיבי בדבר הנחיצות והיתרונות של מוצר או שירות מסויים, בניסיון לשכנע אותו להתקשר מול בית העסק, אם באמצעות השארת פרטים, אם באמצעות הצטרפות לדף אוהדים ואם באמצעות ביצוע פעולה יזומה כמו יצירת קשר טלפוני.
הסבר נוסף על דפי נחיתה בוידאו הבא:
אנשי תכלס?
אז אפשר להגיד שמחיר דפי נחיתה יכול לנוע בין 500-2000 ש"ח, ברוב המקרים.
במקרים מסוימים דף נחיתה יכול גם לעלות 3000 ש"ח ויותר – תלוי במורכבותו.
רוצים לדעת יותר? המשיכו לקרוא 🙂
דף נחיתה או דף מכירה?
יש הנוטים לבלבל בין דף נחיתה ודף מכירה.
לרוב, ההבדלים המשמעותיים ביותר בין שני סוגי הדפים האלו באים לידי ביטוי באורך הדף, ובכמות התוכן המוטמעת בו: דף נחיתה הוא לרוב עמוד תמציתי שכולל תכנים ממוקדים בניסיון להמיר את הגולש ולגרום לו להשאיר פרטים.
דף מכירה הוא עמוד עם אוריינטציה מכירתית, אשר מפרט באריכות יתרונות מרכזיים של המוצר או השירות, עדויות של רוכשים שעשו שימוש במוצר, קייס סטאדיס מעניינים במיוחד ועוד.
ההבדלים הללו בין דפי נחיתה ובין דפי מכירה באים לידי ביטוי, כמובן, גם במחיר, ובהחלט יהוו פקטור בחישוב העלות של הקמה ותחזוקה של העמוד.
פירוט נוסף בהמשך.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
דף נחיתה – חלק בלתי נפרד מן הקמפיין
כדי להבין טוב יותר כיצד מתמחרים בניה ותחזוקה של דף נחיתה, עלינו להבין ראשית מהו תפקידו במערך השיווקי הכולל.
כמו שאמרתי, תפקידו של דף נחיתה הוא לקלוט תנועה של גולשים ממקורות שונים ולהמיר אותם, כלומר, לגרום להם לבצע פעולה מסויימת, בהתאם לאסטרטגיה השיווקית של העסק: ביצוע פניה טלפונית, הצטרפות לדף אוהדים, הרשמה לניוזלטר, הורדה של מדריך כלשהו, ביצוע רכישה ישירה ועוד.
מהם המקורות שמהם מגיעה התנועה אל דף הנחיתה?
מקורות תנועה אלו יכולים להיות מגוונים למדי:
- מודעות ממומנות בגוגל
- קמפיין פרסומי בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות
- מייל שנשלח ללקוחות ובו קישור לדף הנחיתה
- פרסום בלינקדאין
- וידאו ביוטיוב
- קמפיין של אאוטבריין / טאבולה
- ועוד
למעשה, ברוב תצורות השיווק הדיגיטלי מתקיים מעין משפך: החשיפה הראשונית של מקור ההפניה מתבצעת למספר גדול יחסית של גולשים, רק חלק מהם בוחרים להקליק על הקישור ולהגיע אל דף הנחיתה, מתוכם חלק קטן יותר יחליט לצרוך את התוכן בדף הנחיתה ולהשלים את הפעולה המבוקשת, ובסופו של דבר רק חלק מאלו שהשלימו את הפעולה יבצעו בפועל את הרכישה.
מה חייב לכלול דף נחיתה?
כדי להבין טוב יותר מהו המחיר שתאלצו לשלם בעבור דף נחיתה, בואו ננסה להבין ממה מורכב דף נחיתה כזה. ראשית, דף נחיתה צריך להיות מאוחסן היכן שהוא. זאת יכולה להיות תשתית חיצונית שמאפשרת לעסקים לנהל דפי נחיתה ורשימות דיוור, וגם תשתית אפליקטיבית להפעלה שלהם. זאת גם יכולה להיות תשתית אתר האינטרנט עצמו של העסק. בכל מקרה, חשוב להבין שדף נחיתה צריך שמערכת לניהול עמודי אינטרנט, כזו שתספק לו גם כתובת ייחודית, תהיה מאחוריו.
דף נחיתה צריך לכלול קריאה לפעולה. קריאה לפעולה היא בדרך כלל כפתור, שבאמצעותו יכול הגולש להשלים את הפעולה שביקש מתכנן דף הנחיתה שיבצע: השארת פרטים, רישום לניוזלטר ועוד.
בנוסף:
- דף נחיתה צריך לכלול טופס עם שדות למילוי פרטים, שבאמצעותם יוכל הגולש להשאיר לבית העסק פרטי קשר לצורך יצירת קשר עתידית.
- דף נחיתה צריך לכלול טקסט שיווקי ומכירתי ממוקד, שימחיש את היתרונות של המוצר או השירות.
- דף נחיתה צריך לכלול כותרת טובה ומושכת שתגרום לגולש להמשיך ולצרוך את התוכן בדף.
- דף נחיתה צריך לכלול תמונה שתמחיש את היתרונות שבשימוש במוצר או השירות.
- דף נחיתה יכול להכיל סרטון קצר שמסביר על התועלות בשירות.
- דף נחיתה יכול להכיל עדויות של צרכנים אחרים שהתנסו במוצר.
- דף נחיתה יכול להכיל גימיקים שונים, כמו חותמות, תארים, ציטוטים וכל רכיב תוכן אחר שיכול לשכנע את הגולש לבצע את הפעולה.
דף נחיתה או אתר?
אם אתם משוכנעים שאתם הולכים על קמפיין פרסומי בלבד (באמצעות פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק או דרך כל אמצעי אחר), דף נחיתה היא האופציה הנכונה עבורכם. דף נחיתה לרוב גם מבוצע על ידי מי שמנהל את הקמפיין בפועל.
עם זאת, אם אתם מעוניינים לשלב בין קידום אורגני לבין פרסום ממומן – תוכלו ללכת על בניית אתר אינטנרנט (למידע נוסף על מחירי בניית אתרים) ולהשתמש בו גם לקידום האורגני (SEO) וגם לקידום הממומן.
אפשרות שלישית היא לבנות גם דף נחיתה וגם אתר אינטרנט – כך שכל אחד מהם ישמש אפיק אחר של שיווק. זה לגיטימי לחלוטין שכן או ערוץ פרסומי/קידומי משרת קהל קצת אחר ויש לו מטרה קצת שונה, על כן ההפרדה יכולה להיות יעילה לצורך שיפור ההמרות.
מחירי עמוד נחיתה: אז מה בפועל משפיע על המחיר של דף נחיתה?
אם תחפשו באינטרנט אחר שירותים שונים לבניית דפי נחיתה, סביר להניח שתיתקלו במנעד רחב יחסית של מחירים שונים.
אורך הדף
כפי שציינו בתחילת המאמר יש הבדל בין תכנון ועיצוב של עמוד בודד וקצר, שמכיל כמות מועטה של טקסט וטופס לקיחת פרטים מן הלקוח, ובין עמוד מכירה ארוך המכיל רכיבי טקסט שונים. המחיר הסופי של דף הנחיתה תלוי, כמובן, באורך הטקסט שאותו ידרש בונה העמוד ליצור עבורכם.
מורכבות הנושא
כאמור, דף נחיתה אינו אמור להיות תחליף למאמר מעמיק ששופך אור על כל נקודה אפשרית בתחום המדובר. לכן, ישנה חשיבות לקלות ולפשטות של מיקוד המסרים בנישה המדוברת. אם נדרש ידע ייחודי, הבנה מעמיקה של הנושא המדובר, הכשרה או תואר שבאמצעותם יהיה לבונה דף הנחיתה הרקע הדרוש ליצירת התוכן – הדבר עלול ליקר את עלות בנית דף הנחיתה.
ניסיון של בונה הדף
רבים מבוני האתרים ובפרט דפי הנחיתה, מתמחרים את עלות הבניה של דפים אלו בהתאם לניסיון שצברו בתחום. בוני אתרים מתחילים – סביר שיתמחרו שעת עבודה שלהם במחיר נמוך משל בונים ותיקים ומנוסים.
האם משתמשים בתבניות קבועות או עיצוב מהתחלה
דפי הנחיתה הזולים באמת יעוצבו, קרוב לודאי, על גבי תבניות מוכנות מראש, שכל שנדרש הוא להחליף בהן את הטקסטים השונים ואת הקופי של הכותרות. לעומת זאת, בניית דפי נחיתה מאפס היא תהליך מורכב בהרבה שעלותו תהיה, מן הסתם, גבוה יותר.
אחסון
כפי שציינו קודם לכן בתחילת המאמר, דף נחיתה צריך, בסופו של דבר, להיות מאוחסן על תשתית כלשהי. אם הלקוח מבקש שדף הנחיתה יהיה בנוי על אתר האינטרנט שלו, העלות צפויה, במקרה הזה, לקטון. לעומת זאת, אירוח דף הנחיתה על תשתית שמאפשרת חילול, אחסון ועיצוב דפי נחיתה, יכולה אולי להוזיל את עלות הבניה של הדף, אך לייקר את עלות האחסון החודשי שלו.
חיבור לסליקה
בחלק מן המקרים, יבקש בעל האתר, לחבר את דף הנחיתה לתשתית סליקה, ולאפשר ללקוחות לרכוש את המוצר או השירות כבר במעמד הזה. חיבור כזה דורש ידע וניסיון, ומתומחר גם הוא בעלות ההקמה של הדף.
מחירי דפי נחיתה
אם כך, הגענו לשורה התחתונה – כמה עולים עמודי נחיתה.
מחירי דפי הנחיתה מחולקים לשלוש רמות:
- דפי נחיתה מוזלים – בעלות של כמה מאות שקלים עד אלף שקלים – בדרך כלל יאפיינו דפי נחיתה ללא תשתית אחסון, ועל תשתית של תבניות מוכנות מראש.
- דפי נחיתה במחיר ביניים – בעלות של אלף עד אלפיים שקלים – בדרך כלל יאפשרו עיצוב, תכנון וחשיבה כמו גם התאמת העמוד לתצוגה במכשירים ניידים.
- דפי נחיתה במחיר פרימיום – אלו דפי נחיתה מעוצבים ויוקרתיים, אשר יאפשרו לבעל האתר למצב את עצמו כמותג מוביל בתחום, ולהתאים את הדף לצרכים הספיציפיים של העסק.
עוד מדריכים מחיר באתר:
- מחיר בניית אתרים
- מחיר קישורים לקידום אתרים
- מחיר ביית חנות וירטואלית
- מחירי קידום אתרים
- מחיר פרסום בגוגל
- מחיר שיווק באינטרנט
- מחיר כתיבת מאמרים
- מחיר עיצוב לוגו