בגדול, לינק בייט (מאנגלית – link bait, "קישור פיתיון" או "פתיון קישורים") זה בעצם תוכן באתר שלכם שאתרים וגולשים אחרים מקשרים אליו באופן עצמאי בגלל שיש להם עניין בו, הוא שהוא הרשים אותם במיוחד ובא להם לחלוק אותו עם הקוראים שלהם.
ההבדל העיקרי בין לינק בייט לתוכן שאותו אתם מקדמים בעצמכם הוא שלינק בייט נועד לכך שאחרים יפיצו מרצונם החופשי. תוכן כזה בעצם מתפשט ברשת בכוחו שלו עצמו, ולא ממאמצי הקידום שלכם.
בין אם זה פוסט על נושא חם, תוסף שימושי לדפדפן, ספר אלקטרוני, או סרטון ויראלי – לינק בייט יכול להיות כל דבר שמעורר עניין ומשיכה ברשת, כך שגולשים משתפים אותו עם גולשים אחרים ואתרים משתמשים בו כדי למשוך תנועה.
מכיוון שהתוכן הזה יושב באתר שלכם, בעצם כל השיתופים, העלאות, הורדות, התקנות והצפיות שאחרים עושים מייצרות רשת של קישורים חדשים שמובילים כולם לאתר שלכם.
אם עושים את זה נכון, ללינק בייט יש פוטנציאל קידום עצום.
במקרה הטוב, זה יכול להיות מן כדור שלג של קישורים שהולך ומתגלגל ומתעצם במדרון האינסופי של האינטרנט. העניין הוא שזה לא כל כך פשוט ליצור באופן מכוון תוכן ויראלי שכזה. בנוסף, חשוב להבין מה בדיוק באתר שלכם זה מקדם ואיך לנצל את זה נכון.
אציג בפניכם במאמר הזה סוגים שונים של לינק בייט ואסביר לכם איך זה עובד, איך זה יכול להשפיע על קידום האתר שלכם ואיך אתכם יכולים להשתמש בזה עבורכם.
זה מתחיל ונגמר בתוכן
באופן טבעי תוכן איכותי תמיד משמש כלינק בייט. כשאתם יוצרים תוכן או מעדכנים תוכן קיים, חשבו לעצמם אם התוכן הזה ראוי לקישור ושיתוף, אם הוא מספיק עשיר ואיכותי כך שאתרים וגולשים אחרים היו רוצים לשתף אותו, ובכך למעשה, לקדם אתכם בלי שאפילו ביקשתם.
זכרו שכיום גם לשיתופים במדיה החברתית יש השפעה על הקידום האורגני שלכם.
עם העלייה של המדיה החברתית, שיתופים של גולשים עצמאיים נחשבים בעיני גוגל כאינדיקציה מהימנה לעניין שהתוכן יוצר.
קבלו מידע נוסף על סיגנלים חברתיים:
איך מייצרים לינק בייט?
אין נוסחה אחת בדוקה עבור שיווק ויראלי / כתיבת תוכן ויראלי, כזה שגורם לאחרים לקשר אליו ולשתף אותו.
גם אם עשיתם את כול המאמצים למחקר ויצריה של תוכן ברמה הכי גבוהה, לפעמים סתם איזה סרטון מצחיק או פוסט אקראי נעשה ויראלי באופן שאי אפשר לצפות.
כלל אצבע שימושי הוא להכיר את הגולשים שלכם ולתת מענה לצרכים שלהם, לתת להם ערך ממשי על נושא רלוונטי. על כתיבת תוכן כתבתי לא מעט.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
מכיוון שלינק בייט זה תוכן שנועד להתפשט בכוחות עצמו, צריך שהוא יהיה שימושי, רלוונטי או מעורר עניין בצורה יוצאת דופן.
הנה כמה כיוונים ודוגמאות שיכולים לעזור לכם ליצור לינק בייט משלכם:
1. חדשות מסעירות
למרות שאני יותר בגישה של תכנים ירוקי עד (EverGreen Content) – אייטמים חדשותיים הם פוטנציאל טוב לפתיון קישורים.
כתבו על נושאים חמים, חידושים ועדכונים מעניינים בתחום העיסוק שלכם, או על סוגיה מעוררת מחלוקת. אם תתנו לגולשים מידע עדכני בזמן הנכון, תזכו לקישורים ושיתופים רבים.
2. תוכן על זמני
בדיוק מה שהזכרתי בסעיף הקודם.
אלו תכנים שיש בהם תמיד עניין ברשת. גולשים תמיד מחפשים אותם. זה לא תלוי בתקופה או אירוע מיוחד, למרות שבהחלט יש תקופות שיכולות להשפיע על הפופולאריות שלהם (לטובה או לרעה).
תוכלו להשתמש בכלים כמו Google Trends כדי למצוא נושאים פופולאריים, או כלי מילות מפתח של גוגל כדי לקבל אינדיקציה על היקף החיפושים עבור מילות מפתח שונות. למידע נוסף על מחקר מילים.
מן הסתם אתם רוצים לבחור נושא שקשור לתחום העיסוק שלכם. בסופו של דבר זה נועד לקדם את האתר שלכם.
בכל מקרה, חשוב שתזכרו, גם אם בחרתם את הנושא הכי "ירוק", כדי ליצור לינק בייט אפקטיבי אתם חייבים ליצור תוכן איכותי ומושך בצורה יוצאת דופן, כזה שיגרום לאחרים לשתף אותו ולקשר אליו.
רוצים מידע נוסף על תכנים ירוקי עד? צפו:
3. מחשבונים, תוספים ווידג'טים
דרך מעולה להתפשט באופן ספונטני ברחבי הרשת זה לספק לגולשים כלים שימושיים שעושים את החיים שלהם קלים, ובכך גם נעשים חיוניים עבורם. הנה כמה אפשרויות:
- מחשבונים ספציפיים לתחומי עיסוק: מחשבון ניצול אנרגיה, מחשבון קלוריות וערכים תזונתיים, מחשבון עלות/רווח, טיימרים למיניהם.
- ווידג'טים ותוספים שמתחברים לדפדפן ונותנים מידע נוסף על התוכן שמוצג, עוזרים בחיפוש, מציגים עדכוני חדשות מתחום העיסוק שלכם, או כאלה שמעדכנים על מבצעי רכישה.
יש כל כך הרבה סוגים שונים, לפי הצרכים של כל תחום עיסוק.
יצירת וויד'גטים, תוספים או מחשבונים כאלה דורשת הכרות קרובה עם ההרגלים והצרכים של הגולשים וגם עשויה להיות כרוכה בהשקעה מצדכם.
אם תעשו משהו סתמי, שלא באמת מקל או פותר את הבעיה עד הסוף, או שיש לו מקבילות נפוצות טובות יותר, אתם לא יכולים לצפות שזה יתפוס. אבל אם באמת תתנו מענה ופתרון לצורך של רבים, פוטנציאל ההתפשטות והחשיפה הוא אדיר. חשבו בעצמכם כמה אתם מכירים תודה על כל הכלים והתוספים שעושים את הגלישה והעבודה שלכם קלות יותר.
4. תמונות ואינפוגרפיקה
במקרים רבים הדרך הכי אפקטיבית להעביר מסר מסוים היא באופן ויזואלי.
במדיה החברתית אתם יכולים לצפות לכך שישתפו יותר תמונות וסרטונים. בנוסף לכך, אם התוכן הוויזואלי שיצרתם מושך וייחודי בצורה יוצאת דופן, או ממחישה את המסר שלכם באופן אפקטיבי במיוחד, במידה כזו שגם אחרים ירצו להשתמש בה, יש סיכוי יותר טוב שזה יקרה.
אינפוגרפיקה על קידום אתרים לדוגמא תוכלו לראות כאן.
5. וידאו
באופן טבעי, סרטונים הם סוג התוכן שיש לו את הסיכוי הגבוה ביותר להפוך לויראלי. חשבו בעצמכם כמה פעמים נכנסתם לראות סרטון ששלחו לכם קישור שלו.
אם אתם יוצרים וידאו במטרה שיהפוך ללינק ביט, זה לא מספיק לעשות סרטון "טוב מספיק". זה חייב להיות משהו יוצא דופן, שתופס את תשומת הלב, מעורר השראה או תגובה, פותר בעיה – בקיצור משהו ראוי לקישור ושיתוף.
דוגמא לוידאו ויראלי (שגם קורע מצחוק) תוכלו לראות כאן:
6. מדריכים וספרים אלקטרוניים
מקורות מידע שימושיים שהגולשים יכולים להוריד הם לינק בייט מעולה.
אם תתנו לגולשים ערך בצורת מידע חיוני ועשיר שמוצג באופן מסודר וקריא, סביר שהם ירצו לחלוק אותו עם גולשים אחרים שמעוניינים באותו התחום. זו בעצם ההגדרה של תוכן ראוי לשיתוף וקישור.
קבלו מדריך על קידום סרטונים.
מה הלינק בייט בעצם מקדם?
על פניו, הלינק בייט נשמע כדבר מדהים.
זה בעצם תוכן שמתפשט בכוחות עצמו ומייצר עוד ועוד קישורים לאתר שלכם.
ללינק בייט אפקטיבי יש באמת כוח עצום, אבל חשוב לדייק את הציפיות שקשורות בהבטחה האדירה הזו.
אז נגיד שאתם יצירתיים וכישרוניים במיוחד, או מומחים בתחום שלכם, או שפשוט הייתם במקום הנכון בזמן הנכון ויצרתם לינק בייט אפקטיבי שהולך ומתפשט לו ברחבי הרשת ומייצר עד ועוד קישורים לאתר שלכם…
חשוב מאד שתבינו, כל הקישורים האלה שאתרים וגולשים משתפים ומייצרים מרצונם החופשי מקשרים בעצם לדף התוכן עצמו ולא לכל האתר שלכם. בנוסף, הגולשים שמגיעים דרך הקישורים האלה מעוניינים ספציפית בתוכן הזה. הם לאו דווקא מהווים תנועה חמה ורלוונטית.
האפקט המידי והישיר של הלינק בייט הוא קידום התוכן עצמו, כלומר של הדף הספציפי שעליו הוא יושב, ולא של האתר כולו.
באופן טבעי, ככל שמגיעים יותר גולשים לאתר, יש יותר סיכוי שיתעניינו בתכנים נוספים שאתם מציעים באתר. אבל הלינק בייט, גם אם הוא עובד טוב, לא יקדם את כל האתר שלכם בכוחות עצמו. בשביל זה תצטרכו לעשות מאמצים נוספים למשוך את הגולשים שמגיעים דרך הלינק בייט אל תכנים ודפים אחרים באתר.
לינק בייט מוצלח שמפנה לדף הבית הוא אומנות בפני עצמה – ומי שמצליח לגרום לזה לקרות, יכול להרוויח גם תנועה מסיבית של גולשים וגם אפקט אדיר ל-SEO שלו.
לסיכום
לינק בייט אפקטיבי דורש תוכן באמת ייחודי, משהו שיגרום לאחרים לשתף אותו לקשר אליו מרצונם החופשי.
זה חייב להיות משהו מאד שימושי שפותר בעיות ומקל על החיים או עדכני ומסעיר, או פשוט מושך ומפליא.
גם אם יצרתם לינק ביט אפקטיבי, התנועה שהוא מביא לאתר שלכם מקדמת בעיקר את דף התוכן עצמו ולא את האתר כולו. כדי למשוך את התנועה שנוצרה אל חלקים אחרים באתר תצטרכו לעשות עד כמה מהלכים.
חשבו על זה במובן הכי פשוט. אם הלינק בייט הוא סוג של פיתיון, אתם צריכים גם "ללכוד" את הגולשים שמגיעים לאתר שלכם בעקבותיו.
כדי לנצל את התנועה המוגברת של גולשים לדף מסוים באתר שלכם ליצירת המרות חדשות, תצטרכו להציע להם באותו הדף תכנים והצעות אטרקטיביים. זו בעצם הזדמנות מצוינת עבורכם לעודד אינטראקציה מצד הגולשים ברגע של עניין וסקרנות.
זה תלוי איך אתם מכוונים את אתר שלכם עבור הגולשים, מה שאתם מזהים כ"המרות". זה יכול להיות יצירת לידים, רכישות, הרשמה לניוזלטר, השארת פרטים, צפייה ועיון בתכנים נוספים באתר, או כול דבר שאתם בעצם רוצים שהגולשים שלכם יעשו באתר.
כך תוכלו לנצל את המומנטום שהלינק בייט יוצר כדי לקדם את האתר כולו ובעיקר את העסק שלכם.
בהצלחה!
עוד תכנים שלא כדאי לפספס: