אם במהלך היום יום אתם מנהלים עסק, יותר מסביר יהיה להניח שבשלב זה או אחר חיפשתם פתרון לנוכחות הדיגיטלית שלכם ברשת.
לרוב, הפתרונות שיוצעו לכם ינועו בין בניית אתר אינטרנט עם פונקציונליות מורכבת שיאפשר לכם לנהל את ההתקשרות מול הלקוחות הפוטנציאליים ולספק להם מידע איכותי ועשיר על כלל השירותים שלכם, ובין בניה של דף נחיתה מעוצב, עדכני וממיר, שיאפשר לכם להפוך מבקרים בדף ללקוחות משלמים.
אלא שבתווך הזה שבין שני עולמות התוכן האלו, נכנס סוג שונה של מענה: פתרון העונה לשם מיניסייט, אשר מותאם במיוחד לקמפיינים של עסקים.
מיני סייט לעסק הוא יצור כלאיים שיכול לאפשר לעסק לחשוף קבל לתכנים ממוקדים, מעוצבים היטב, ממירים, ועם זאת, עדיין עשירים בתוכן בעל ערך מוסף.
אז לפני שנצלול לתוך עולם המיניסייט לעסקים, בואו נפנה ראשית להבין מהו אתר אינטרנט לעסק, מהו דף נחיתה לעסק, וכיצד מיני סייט לעסקים משתלב, למעשה, בתוך הפאזל הזה.
מתחילים.
מהו אתר אינטרנט?
אתר אינטרנט הוא כלי רב עוצמה שמאפשר לעסק לשפר באופן ניכר את הנוכחות הדיגיטלית שלו.
בדרך כלל, כאשר מתייחסים לאתר אינטרנט, הכוונה היא לנכס דיגיטלי שהבעלים של העסק יכול לקבל החלטות שונות לגביו, ובפרט, אילו תכנים יופיעו באתר, מה תהיה הפונקציונליות שלו, מה יהיה הקו העיצובי שיאפיין אותו ועוד.
אני מדבר עוד על בניית אתרים בוידאו הבא:
אתר אינטרנט, בניגוד לדף נחיתה, עליו נדבר בהמשך, מיועד לשימושים רבים ומגוונים:
אתר אינטרנט מייצג את החברה או העסק
כאמור, אתר אינטרנט הוא נכס דיגיטלי שמהווה את הפנים של העסק.
באתר אינטרנט כזה תוכלו למצוא לרוב עמוד אודות, שמספר על האנשים שעומדים מאחורי האתר, עמוד צור קשר, שיאפשר יצירת קשר עם בעלי העסק במגוון של דרכים, תפריטי ניווט, שיאפשרו לגולש לנווט בין שירותים שונים באתר ובין נושאים שונים, חלקים סטטיים, חלקים דינאמיים, טפסים, דפי מוצר, התממשקות לדפי סליקה ועוד ועוד.
אתר אינטרנט כולל בדרך כלל את כלל השירותים המוצעים על ידי העסק
בניגוד לדף נחיתה או פתרונות שונים אחרים, אתר אינטרנט בדרך כלל אינו ממוקד בשירות אחד של בית העסק, ומציג בפני הגולש את מלוא האפשרויות להתקשרות עם בית העסק.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
אתר אינטרנט כולל לרוב תפריטי ניווט שמציעים לגולש את האפשרות לעבור מנושא לנושא ולקבל מידע רלוונטי לצורך הספיציפי שלו.
אתר אינטרנט מספק מידע משלים
נהוג לשלב באתר אינטרנט מודרני גם בלוג, שמכיל תכנים איכותיים ורלוונטים לנישה שבה פועל האתר המידע שיופיע בפוסטים השונים בדרך כלל יהיה מידע משלים לשירותים העיקריים שהעסק מספק, ומטרתו תהיה, בין היתר, למשוך גולשים לאתר באמצעות יצירת ערך מוסף עבורם.
אתר אינטרנט מפנה למקורות מידע אחרים
בניגוד לדף נחיתה, עליו נדבר בהמשך, אתר אינטרנט מפנה לעיתים קרובות למקורות מידע חיצוניים, שאינם תחת הדומיין עליו פועל האתר, וזאת כדי לייצר לגולש תמונת מידע שלמה שתסייע לו בקבלת החלטות אפקטיבית, ותתמרץ אותו להתקשר עם בית העסק, באמצעות שיפור הסמכות והמהימנות של העסק.
אתר אינטרנט משמש ככרטיס ביקור
אתר אינטרנט, כפי שציינו קודם לכן, הוא חלק מן הפנים של העסק. לרוב, במהלך פגישות עסקיות, כאשר יחליפו בינהם הקולגות כרטיסי ביקור, אלו יכללו גם הפניה לאתר האינטרנט של העסק.
אתר אינטרנט מאפשר ניהול של חנות אינטרנטית
אתר אינטרנט יכול לשמש גם כחנות וירטאולית. יותר ויותר בעלי עסק מבינים את העוצמה שיש באינטרנט ופותחים חנויות אונליין – אפילו לעסקים שאין להם חנות פיזית.
אתר אינטרנט מאפשר קידום אורגני של האתר
מאחר שאתר אינטרנט הוא נכס דיגיטלי שבדרך כלל מכין תוכן עשיר ומגוון, הוא יכול להיות מועמד פוטנציאלי לתהליך של קידום אורגני. אחד מן הפרמטרים החשובים בכל תהליך של קידום אורגני שמטרתו לשפר את הנראות של דפי האתר בדפי תוצאות החיפוש, הוא התוכן, ומאחר שאתר אינטרנט יכול להכין תוכן רב שכולל מילות מפתח נפוצות שמחפשים הגולשים, הוא יוכל להתאים לכוונת החיפוש של גולשים רבים.
כמו כן, אתר אינטרנט יכול לסייע לבית עסק לשפר את הסמכות והמהימנות שלו בתחום, באמצעות הטמעת מאמרי איכות באתר, יצירת היררכיה, חיזוק האתר באמצעות קישורים חיצוניים ועוד.
מהו דף נחיתה?
אחרי שהבנו על קצה המזלג מהם השימושים העיקריים של אתר אינטרנט ומה הוא מאפשר, ננסה להתמקד כעת בדף נחיתה ולהבין למה בדיוק הוא נועד.
בניגוד לאתר אינטרנט שמיועד לספק את כלל המידע על בית העסק שאותו הוא מייצג, דף נחיתה – בדרך כלל עושה את ההפך.
מידע נוסף על דפי / עמודי נחיתה:
אז בלי להכביר במילים, הנה כמה מן המאפיינים החשובים של דף נחיתה:
דף נחיתה מכיל בדרך כלל תוכן ממוקד
בניגוד לאתר אינטרנט שיכול להכיל מידע אודות שירותים רבים שהעסק מספק, עם מסרים שונים המיועדים לקהלים שונים, הרי שדף נחיתה הוא בדרך כלל נכס דיגיטלי ממוקד מאוד, הן בקהל היעד אליו הוא מפנה את התכנים והן בתוכן עצמו.
דף נחיתה הוא כלי המיועד להמרות
התפקיד העיקרי וההחשוב ביותר של דף נחיתה הוא לבצע המרות, כלומר, להפוך מתעניינים במוצר או בשירות ללקוחות משלמים, דרך סדרה של מפגשים ואירועים, שדף הנחיתה הוא טריגר לכמה מהם. בדרך כלל, דף נחיתה הוא חלק ממשפך שיווקי גדול יותר, שכולל מודעות, הגעה לדף נחיתה, רישום של הגולש, ואז יצירת הקשר של בית העסק עם אותו גולש, באחד מן האמצעים שהובטחו לו.
דף נחיתה מדבר בצורה ישירה, בלי הסחות דעת
זהו אולי המאפיין הבולט ביותר של דף נחיתה: דף נחיתה הוא דף שתפקידו להוביל את הגולש במורד משפך שיווקי בדרך ליעד – ההמרה.
ככזה, דף נחיתה לרוב לא יכלול קישורים חיצוניים, לא יציע מסרים שונים, לא יסיח את דעתו של הגולש באמצעות הצעות מפתות נוספות, ויוביל את הגולש רק באמצעות המידע שהוא יהיה זקוק לו לצורך קבלת ההחלטה שלשמה הוקם דף הנחיתה.
דף נחיתה לא מיועד לקידום אורגני!
דף נחיתה הוא לא כלי שמאפשר לקדם את העסק בצורה אורגנית במנועי החיפוש. אחת הסיבות לכך, היא שבדרך כלל דף נחיתה בנוי על עמוד אחד בלבד, מכיל תוכן שהוא לא רב ועשיר מידי, ומיועד לקהל יעד מאוד ספיציפי וממוקד עם מסר מאוד ממוקד.
אז מהו, למעשה, מיניסייט?
אחרי שהבנו למה מתכוונים כאשר מתייחסים לאתר אינטרנט שלם, ומה הכוונה העומדת מאחורי דף נחיתה, נסביר שמיני סייט הוא בעצם הכלאה של שניהם.
לרוב, השימוש במיניסייט יעשה לצורך קליטת מבקרים במסגרת קמפיין ממומן המנוהל באפיקים שונים, כמו תנועה המתקבלת מרשתות חברתיות או ממנועי חיפוש. אפשר להסתכל על מיני סייט כאל קבוצה של דפי נחיתה שיש ביניהם קשר לוגי מסוים, ונבדלים זה מזה בפרמטרים מסוימים.
בואו נצלול לעומק וננסה להבין מהם המאפיינים הייחודיים של מיני סייט לעסק:
מיני סייט מכיל מספר עמודים מצומצם
לרוב, מיניסייט יכיל מספר מצומצם יחסית של עמודים, ובדרך כלל עד 10 עמודים.
התצורה הזאת מאפשרת ניהול תוכן רב ומגוון יותר מאשר בדף נחיתה בודד, ומצד שני, אין המדובר באתר אינטרנט שלם שמכיל מאות או אלפי עמודים.
מיניסייט מתאפיין בעיצוב איכותי ורמת גימור טובה מאוד
מאחר שמיניסייט משמש, כאמור, כחלק בלתי נפרד מקמפיינים, בדרך כלל ממומנים, רמת העיצוב והגימור של מיניסייט היא בדרך כלל טובה מאוד.
בניגוד לאתר אינטרנט שלם שקשה יהיה להגיע בו לרמת גימור מושלמת עבור כל עמוד ועמוד קיים באתר, במיני סייט מושקעים המשאבים הדרושים כדי לגרום לכלל העמודים בחבילה להיות מעוצבים היטב.
מיני סייט ממוקד במסרים ומאפשר חיזוק שלהם
בדומה לדף נחיתה, גם מיניסייט בדרך כלל ממוקד מאוד במסרים שלו, אלא שהוא מאפשר גיוון במיקוד הזה, ויצירת דפי יעד שונים לקהלי יעד שונים במסגרת הקמפיין. דפים שונים ברמת עיצוב גבוהה יכולים להתייחס למקומות גיאוגרפיים שונים בהם מסופק אותו שירות, לשירותים שונים שמספק אותו בעל עסק, לשעות פעילות שונות של אותו גוף המספק שירותים וכו'.
מיניסייט מיועד בדרך כלל לפרויקטים זמניים
מיניסייט לעסקים הוא בדרך כלל כלי שיווקי זמני. מן יצור כלאיים אשר מייצרים ברמת גימור גבוהה ובזמן קצר, על מנת לתת מענה לקמפיין חדש וזמני.ד
מיניסייט בדרך כלל לא מיועד לקידום אורגני, אבל נהדר לצורך קידום ממומן
אם דיברנו קודם לכן על דף נחיתה, אשר לא מיועד לביצוע תהליך של קידום אורגני, הרי שגם מיני סייט לעסק לא נועד לאפשר לעסק להופיע בצורה טבעית במנועי החיפוש השונים, מאותה סיבה ממש: בדרך כלל, כמות התוכן שבו היא מצומצמת ואינה מיועדת לאפשר לאתר להיות מדורג על ביטויי זנב ארוך, טקטיקה נפוצה בקידום אורגני של אתרים.
מדריכים נוספים שכדאי להכיר: