052-9095200

שאטרסטוק – האם זה סתם מאגר תמונות יקר בהגזמה?

שאטרסטוק (Shutterstock) הוא שירות מוביל שמסייע לאנשים לאתר תמונות, קטעי וידאו, איורים ווקטורים באיכות גבוהה מתוך מאגר עצום של פריטים המנוהלים באמצעותו.

המאגר הזה מתעדכן באופן שבועי ברבבות פריטי תמונות ומדיה, תוך שיתוף פעולה הדוק עם יוצרים ואומנים מכל רחבי העולם.

שאטרסטוק

בין אם אתם עובדים בארגון עסקי ומעוניינים להכין מצגת חשובה ומקצועית, ובין אם אתם מנהלי אתר שמעוניינים לשלב באתר תמונות כדי לשפר באופן משמעותי את חווית המשתמש – הפניה אל מאגרי התמונות והמדיה של שאטרסטוק תוכל לספק לכם לא מעט יתרונות, אם כי מדובר במאגר תמונות יקר במיוחד – בטח בהשוואה למתחרים ראויים כמו Depositphotos (שאני מאד אוהב ועשה בהם שימוש קבוע) או 123RF.

כמה שאטרסטוק גדולים בתחום?

נתחיל מזה שהם נסחרים בבורסה. נכון לכתיבת שורות אלו בכמה עשרות דולרים למניה. לא משהו שאפשר להגיד על הרבה מאגרי תמונות…

במאמר הבא ננסה להציג כמה מן היתרונות המרכזיים שבשימוש במאגר התמונות, וגם נבין ממה כדאי להיזהר בהקשר הזה.

אז מה היתרון שיכול לספק לנו השירות העולמי של מאגרי תמונות וסרטונים מבית שאטרסטוק?

1. התמונות צולמו על ידי צלם מקצועי

אם אתם מנהלים עסק, ומעוניינים לשלב באתר העסק תמונות שיסייעו לגולשים שלכם לצרוך את התוכן בצורה נעימה יותר, אסתטית יותר ומוחשית יותר, תירצו ודאי לשלב בעסק תמונות מקצועיות.

להבדיל מתמונות שצולמו על ידי גורם שאינו בקיא ברזי הצילום, מאגר התמונות של שאטרסטוק יאפשר לכם לאתר תמונות שהושקעה בהן מחשבה בייצור תאורה נכונה, זוית צילום מעניינת, פוקוס נכון, תפאורה מותאמת, ציוד צילום מקצועי ועוד.

Shutterstock גם משלמים יפה לצלמים שעובדים איתם (הם לא היחידים כמובן) ויש הטוענים שזה אחת הסיבות למחיר הגבוה שלהם.

2. מגוון מטורף של תמונות מקצועיות בכל נושא שאתם יכולים לדמיין

שאטרסטוק הוא אחד המאגרים הגדולים בעולם שבו מנוהלים תמונות ופרטי מדיה שונים, והוא מייתר את הצורך בחיפוש במקביל של פריטים במאגרים שונים. הרבה גופי תקשורת מובילים בארץ ובעולם בוחרים לעבוד עם שאטרסטוק, עקב המבחר העצום של התמונות שיש להם במאגר. כמה עצום? מאות מיליוני תמונות!

3. חבילות משתלמות (בעיקר לשאטרסטוק 🙂

Shutterstock זה מאגר של "הביוקר", ומיועד בעיקר לגופים גדולים או בינוניים, שצריכים חבילות גדולות של תמונות ובכך לקבל מחיר אטרקטיבי יותר, ומצד שני לקבל גישה למאגר אדיר של תמונות בכל תחום אפשרי.

אם אתם פרילנסרים או חברות קטנות, אתם לא ממש חייבים לעבוד עם שאטרסטוק, ואני ממליץ לכם לעבור על הרשימה של מאגרי התמונות שסקרתי.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

בכל אופן, שירות שאטרסטוק מסופק באמצעות שני מודלים עיקריים: הראשון הוא מודל של מנוי חודשי ואילו השני הוא מודל של רכישה בהתאם לדרישה.

4. לא לדאוג מזכויות יוצרים

יתרון נוסף שמספקים מאגרי תמונות בתשלום כמו שאטרסטוק, הוא היכולת של הלקוח שלא להיות מוטרד מנושא זכויות היוצרים.

התמונות במאגר הן תמונות המאפשרות שימוש חופשי בהתאם לתנאי הרישיון. תביעות כנגד בעלי אתרים על הפרת זכויות יוצרים הפכו לעניין שבשגרה, ובדרך כלל, למעט מקרים מיוחדים, בעלי האתרים משלמים, ובגדול.

היתרון המשמעותי ששאטרסטוק מספקת בהקשר הזה הוא ראש שקט ומצפון נקי, מה שמאפשר לבעל העסק להתרכז במה שבאמת חשוב לניהול השוטף שלו.

5. איתור קל ופשוט של תמונה המתאימה לצרכים שלכם

שירות מאגרי התמונות ופרטי המדיה של שאטרסטוק מאפשר איתור יעיל ואפקטיבי של תמונה נדרשת מתוך מאגר התמונות הענק. לרשותכם עומד מנגנון חיפוש משוכלל, וכן האפשרות לאתר את המדיה הדרושה לכם בהתאם לקטגוריות חלוקה שונות.

ממה צריך להיזהר כאשר עושים שימוש בשאטרסטוק (ותכלס, בכל מאגר תמונות אחר)?

יחד עם כל מה שצויין כאן, חשוב יהיה להבין שלא הכל ורוד בעולם הזה של שימוש במאגרי תמונות גנריים גדולים. נכון, בתחילת הדרך המאגרים האלו אפשרו יצירת מצגות מהממות, בניית אתרי אינטרנט מרהיבים והקמת עמודי אינטרנט שהצליחו להפנט את הגולשים.

אלא שככל שהזמן עבר, החשיפה של גולשים לאותן תמונות נפוצות הפכה להיות משמעותית יותר ויותר, מה שהחל להמאיס את מאגרי התמונות הגנריות האלו על הגולשים.

אם אתם לא רוצים שזה יקרה גם לכם, קבלו שני טיפים חשובים שיוכלו לעשות את ההבדל בין מצגת מאוסה וכזו שתצליח לרתום את הקשב של יתר העובדים במשרד:

1: לא לבחור תמונות גנריות מידי

כדי להניע גולשים לפעולה צריך שהגולשים יצליחו להתחבר להמחשה ולסיטואציה שבאה לידי ביטוי בתמונה. תמונות גנריות כמו אלו שבהן נראה אדם שמצביע על קרן לייזר שיוצאת מתוך שורה של אפסים ואחדים עם ענן ערפל שמכסה אותם, לא עושות את העבודה. הגולש לא מבין מה נדרש ממנו בהקשר הזה, וזה בהחלט לא עושה את העבודה.

2: לא לבחור תמונות שכל העולם כבר משתמש בהן

נכון. מאגרי התמונות הם ענקיים, אולם הרבה אנשים מתעצלים ולא מדפדפים לדף מספר 16 של תוצאות התמונות המתאימות לקטגוריה שבחרו.

התוצאה של אופן העבודה הזה היא שימוש חוזר ונשנה באותן תמונות מאוסות, שרק ירחיקו מכם את הקשב של הגולשים. לכן, כאשר אתם ננים לבחור תמונה לאתר או למצגת, נסו לבחור תמונה ייחודית שלא ראיתם מעולם באף מצגת או אתר אחר.

אם ביאסתי אתכם על שאטרסטוק, קבלו המלצה על כמה מאגרים טובים אחרים לפשוטי העם בינינו:

ונקנח עם עוד מספר מדריכים שווים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו