קידום אתרי חדשות יכול להיות עניין יחסית מורכב.
למרות שיש בהם בדרך כלל המון תוכן והם זוכים ללא מעט קישורים מאתרים אחרים, התחרות בתחום היא גדולה מאד ואופטימיזציה לא טובה עשויה לגרום לאובדן של תנועה איכותית.
הנה כמה טיפים שיכולים לעזור עם קידום אתרי חדשות:
1. קידום אתר חדשות על ידי הטמעת AMP ושיפור מהירות
כיום הטראפיק מהמובייל שולט כמעט ללא עוררין על האינטרנט.
אנשים צורכים מידע ותוכן מכל מקום ולכן אחוזי השימוש במובייל כבר מזמן עברו את ה-70% בתחומים רבים.
אם כך – חובה על כל אתר להיות כמה שיותר מתאים לגלישה סלולרית וכמובן גם מהיר ככל האפשר.
AMP הוא תקן המאפשר לאתרים במובייל להיטען במהירות מטורפת (עניין של שניה בערך) – היישר מהשרתים של גוגל.
רוב אתרי החדשות הם פשוטים יחסית מבחינת הפונקציונאליות שלהם ולכן המשימה להתאים אותם עבור טכנולוגיית AMP לא צריכה להיות מורכבת במיוחד, אך זה תלוי כמובן במבנה האתר הספציפי.
במערכות כמו וורדפרס יש כל מיני תוספים שהופכים את העבודה לפשוטה בהרבה אבל בכל מקרה על מנת לקבל תוצאה איכותית רוב הסיכויים שיהיה צורך בעבודה של מתכנת. למידע נוסף על קידום אתרי סלולר והחשיבות של זה.
אפשר להשיג מהירות יותר גבוהה גם באמצעות אופטימיזציה של התמונות באתר: רצוי שרוב התמונות יהיו בגודל קבוע ולא יעברו את ה – 150 קילובייט.
אפשר לעשות זאת בקלות באמצעות תוכנות שונות או תוספים למערכות ניהול תוכן פופולאריות כדוגמת וורדפרס.
עוד טכניקות לשיפור המהירות הן העלאת סקריפטים חיצוניים לשרת על מנת להקטין את מספר הקריאות החיצוניות ושימוש ב-Google Tag Manager על מנת לשלוט בהם בקלות.
2. קידום אתרי חדשות על ידי רישום ל-Google News ומפת אתר ייעודית
חדשות גוגל או Google News הוא שירות שמאפשר לאתרי חדשות לשלוח לגוגל בוט עדכונים בתדירות גבוהה במיוחד.
האייטמים מתוך האתרים האלו מופיעים בליווי תמונות בתוצאות הראשיות של גוגל במקום בולט כאשר מחפשים מונח מתאים (לדוגמה, אייפון 8).
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
יחד עם זאת, על מנת להתקבל לשירות, צריך לעמוד בכמה דרישות, למשל:
- הייעוד המרכזי של האתר (או החלק הרלוונטי בו) חייב להיות חדשות ולא מדריכים, מידע גולמי (תחזית מזג האוויר), מודעות דרושים וכו'
- התוכן חייב להיות מקורי, ואם יש תוכן בסינדיקציה שמקורו באתרים אחרים, מומלץ להגביל את הגישה אליו דרך קובץ robots
- רצוי לכתוב ביוגרפיה מלאה של המחבר וכיצד ליצור אתו קשר
- התוכן חייב להיות קריא ולעבור הגהה בלי עודף פרסומות שמקשות לקרוא אותו
כמו כן, יש מספר דרישות טכניות, את הפירוט המלא אפשר למצוא בעמוד ההסבר של גוגל.
אתרי חדשות משתמשים במפת אתר ייעודית עם דרישות טכניות משלה. לדוגמה, היא חייבת לכלול אייטמים מהיומיים האחרונים בלבד וגם מספר תגים ספציפיים כמו השיוך הנושאי של הכתבה או הכותרת המדויקת שמופיעה בראש הכתבה (בדרך כלל זהה ל- H1). את הדרישות המלאות אפשר לקרוא בעמוד ההדרכה של גוגל.
למי שיש קצת זמן פנוי – כדאי גם לצפות בסרטון הבא שמסביר על יתרונות של גוגל חדשות בהקשר של קידום אתרים וכמה טיפים בנושא:
3. שימוש בתגים נוספים לאתרי חדשות
מלבד מפת האתר, יש עוד כמה תגיות ספציפיות שאותן ניתן לשלב ישירות בתוך קוד האתר. לדוגמה, הגדרת המטה של "Standout_news" מיועדות לפרסומים בלעדיים או חדשות מתפרצות.
באופן דומה, תג המטה של "news_keywords" מאפשר להוסיף רשימה של מילות מפתח, תכונה שבאתרים רגילים כבר אי אפשר להשתמש בה.
4. Freshness ועדכון האתר בתדירות גבוהה
אתרי חדשות בדרך כלל מתעדכנים בלאו הכי בתדירות גבוהה, אבל חשוב להקפיד על זה ולא להזניח את העניין.
ככל שהאתר יתעדכן בתדירות גבוהה יותר, כך גם הבוט של גוגל יבקר אותו לעיתים קרובות יותר ויציג תוכן עדכני בתוצאות החיפוש.
כמובן, שזה גם יכול לתרום לא מעט עבור הופעה ב- Google News.
5. מבנה נכון של אתר חדשות לקידום בגוגל
אתר עם הרבה מאוד תוכן, ובייחוד אתר חדשות, חייב להיות מאורגן בצורה מסודרת והגיונית.
לדוגמה, באמצעות קטגוריות וקטגוריות משנה. אם עושים שימוש בתגיות, השימוש חייב להיות זהיר.
כך למשל, אין טעם ליצור שתי תגיות שיהיו זהות לחלוטין, במקום זאת, עדיף ליצור תגית אחת ארוכה שתכלול שתים או שלוש ווריאציות אפשריות (אייפון – iPhone).
לאחרונה דיברתי בהרחבה על עמודי זבל (ריבוי תגיות זה לגמרי פוטנציאל לעמודי זבל) – מה הבעיה איתם ולמה כדאי להקפיד להימנע מהם על מנת לא לפגוע בדירוג הכללי של האתר.
גם כתבות ארכיון צריכות להיות מאורגנות בצורה נוחה לניווט. לדוגמה, באמצעות חלוקה לעמודים או חלוקה אחרת (מספר תגובות, פופולאריות, מחבר וכו').
אם יש באתר מודעות, יש לפזר אותן בצורה מדודה, בעיקר באזורים רגישים כמו בין פסקאות. אתרים שמשתמשים בעמודי מעבר צריכים להיזהר גם כן, במיוחד אם האתר מפנה לעמוד כזה כאשר נכנסים אליו מגוגל (משהו שגוגל הכריזה שעשוי לגרום לענישה והורדה בדירוגים). למידע נוסף על שילוב פרסומות באתר.
מבחינת מבנה ה-URL, כדאי מאוד שהוא יהיה מסודר. הוא לא חייב לכלול את הכותרת המלאה של העמוד (אפשר להשתמש בכמה מילים באנגלית גם אם האתר הוא בעברית), אבל עליו לכלול לפחות את תאריך הפרסום והקטגוריה המתאימה. הקישור חייב להישאר קבוע, כך שיהיה אפשר לגשת אליו גם בעתיד.
בהקשר הזה אני ממליץ גם לעניין במדריך שלי על קישורים פנימיים שיעזור להבין איך לבנות היררכיית אתר בצורה מיטבית לקידום ושימוש נכון ויעיל בקישורים פנימיים על מנת למקסם את החוזק ההדדי בין הדפים השונים באתר וסריקה יעילה של הגוגלבוט.
6. קישורים יוצאים – חשוב מאד באתרי חדשות
אתרי חדשות צריכים לספק קישורים יוצאים למקורות מהימנים וגם לכתבות או אייטמים קודמים בתוך האתר (לדוגמה – אם יש סיפור חדשותי מסוים שמתעדכן מיום ליום).
יחד עם זאת, כאשר מפרסמים כתבה חיצונית שכבר כוללת קישורים, כדאי לעבור עליהם על מנת לבדוק שלא מדובר בקישורים מפוקפקים כמו כאלו שמכילים הרבה מילות מפתח ומפנות לעמודים שעברו אובר – אופטימיזציה (בדרך כלל מי שעובר על התכנים הוא העורך ולא המקדם של האתר, ולכן צריך להעביר לו הדרכה קצרצרה בנושא).
7. קישורים חיצוניים
כשחושבים על קידום אתרי חדשות עולים לראש שמות כמו Ynet, דה מרקר, מאקו וכו'.
האם אתרים כאלה צריכים בכלל קידום אתרים מקצועי?
כן, זה בטוח. אבל את החלק של הקישורים הדמוקרטיה של הרשת עושה בשבילם – בגלל שאלו אתרי מפלצות שכולם מכירים, הם זוכים לחשיפה אדירה וקישורים טבעיים מרחבי הרשת.
לכן נושא הקישורים אולי פחות מזיז שם לאנשי ה-SEO, בין אם הם מקדמי אתרים אינהאוס או חברת קידום אתרים חיצונית.
אממה, בואו לא נשכח שיש בעולם אתרי חדשות שלא בבעלות טייקונים – וגם הם רוצים לקבל חשיפה ולהתפרנס בכבוד.
ניקח לדוגמא אתרי חדשות לוקאליים או נישתיים יותר. בואו לא נהיה תמימים – אף אתר לא יתקדם משמעותית בלי קישורים חיצוניים, כן?
לכן, כאשר בונים אסטרטגיית קידום לאתרי חדשות המלצותיי הן כדלקמן:
- קודם כל לספק תכנים טובים ככל האפשר שיהיה קל להפיץ אותם בערוצים שונים (רשתות חברתיות, פורומים וכו') – זה כבר יעשה את מלאכת הקישורים להרבה יותר קלה כי זה יגביר את הסיכוי לקבל אותם באופן טבעי.
- מעבר לזה יש לתת דגש חזק על דף הבית, מפני שאתר עם היררכיה נכונה יתקדם משמעותית יותר טוב עם דף הבית שלו חזק ויש זליגת כח לכל העמודים הפנימיים.
- דגש רב צריך לתת גם לקטגוריות עיקריות באתר – שגם הן יעבירו הלאה את הכח של קישורים למאמרים עצמם.
- בעדיפות האחרונה זה קישורים ישירים לכתבות – אלו כנראה יגיעו יותר באופן טבעי. כאן ההמלצה שלי היא לקשר יותר לתכנים שהם באופי שלהם "ירוקי עד" (Ever Green) כלומר לא על נושאים טרנדיים כמו "טראמפ נבחר לנשיא ארה"ב" אלא יותר על משהו שיהיה רלוונטי לשנים רבות כמו "איך עושים דיאטה ללא פחמימות".
8. הקפדה על תגיות מטה בסיסיות
דווקא אתרי חדשות נוטים לחפף בתגיות מטא. לפעמיים העורכים לא מכירים את הנושא ולפעמיים הם סבורים בטעות שהתקציר הוא תג המטא תיאור או ההפך. תג הכותרת (טייטל) יכול להיות אפילו יותר בעייתי בגלל שצריך לדעת איך להשתמש במילות המפתח באופן מדוד, ולכן לפעמים עדיף פשוט להשאיר אותו כמו שהוא עם תחילית או סופית אחרת (לדוגמה – "הדלפה על האייפון החדש – טכנולוגי.נט").
9. מפת אתר לתמונות
מפת אתר לתמונות מאפשרת לשלוח לגוגל את כל התמונות באתר בצורה מסודרת על מנת שהוא יציג אותן בתוצאות החיפוש או בכלי חיפוש התמונות. המבנה של המפה הוא פשוט למדי, אבל צריך לשלוח אותה באופן נפרד מהמפה הרגילה דרך ה-Search Console.
אם המפה גדולה מאוד, אפשר לפצל אותה לכמה מפות שונות על פי קטגוריות וכו'
10. לא לשכוח את הערוצים האחרים
הערוץ האורגני הוא לא הערוץ היחיד שאתרי החדשות משתמשים בו. למעשה, חלק גדול מהם מקבלים את מירב התנועה מערוצים כמו רשתות חברתיות, התראות דפדפן, הוספה למועדפים ואפילו קוראי RSS.
החוכמה היא לדעת כיצד לשלוח רק את האייטמים החשובים ביותר בלי לשגע את הגולשים.
הפתרון הכי פשוט ואלגנטי הוא לבחור ידנית את האייטמים הכי מתאימים ולא לסמוך על אלגוריתם או פילטר אוטומטי שיעשה את זה.
למדריכים נוספים: