שלא כהרגלי, אני אתחיל את הפוסט הזה בשיעור גאוגרפיה קצר: אזור הדרום כמו שהוא מוגדר רשמית בחלוקת המחוזות של ישראל הוא המחוז הגדול ביותר מבין כל שמונת המחוזות שיש לנו בארץ.
אם תסתכלו במפה בעמוד המתאים בויקיפדיה תוכלו לראות שלמעשה מה שאנחנו קוראים לו אזור המרכז מתחיל הרבה יותר צפונית ממנו.
אבל מה שיותר מעניין אותנו (וזה אולי לא כל כך מפתיע) הוא שמדובר במחוז בעל צפיפות האוכלוסין הכי נמוכה בארץ ויש בו הרבה שטחים לא עירוניים.
לכן, עסק שמשווק את עצמו למשל באשדוד או אשקלון צריך לחשוב איך לעשות זאת בצורה נכונה כדי לא למשוך לקוחות מבאר שבע או אפילו דרומה יותר באופן לא פרופורציונלי לכלל התנועה שמגיעה לאתר שלו.
מצד שני, מי שרוצה לקדם אתר בבאר שבע, יכול לפנות גם למי שגר בערים כמו ירוחם, אופקים או דימונה.
מכל זה יוצא שלקדם ביטויים עם המילה "בדרום" לא יהיה בהכרח הדבר הנכון לעשות, אלא אם כן מדובר בקטגוריות של תיירות או נופש, מכיוון שבסגמנטים האלו יש הרבה חיפושים של אנשים שמתחילים לסקור את כל אזור הדרום ולאחר מכן מצמצמים את עצמם.
מאיפה מתחילים? בחירת חברת קידום אתרים בדרום
לא מעט עסקים, כאשר בוחרים ספק לעבוד איתו, מעדיפים מישהו מקומי או במרחק סביר מהם, למרות שאין לזה בהכרח הגיון עסקי בתחומים כמו קידום בגוגל.
בחירת חברת קידום האתרים שלכם או בחירה במומחה קידום היא ללא ספק אחת הבחירות החשובות ביותר שתרצו להתחיל איתן.
היום יש פחות חשיבות למקום הפיזי בו נמצאת חברת הקידום, אבל אם אתם מהאנשים שלא יכולים לעבוד עם מישהו שאתם לא רואים פנים מול פנים, כדאי לכם לחפש חברות שנמצאות באזור שלכם.
וכן, זה לא יפתיע אתכם שיש לא מעט חברות קידום גם בבאר שבע ואפילו באילת.
אלו אולי לא חברות ענק ולפעמיים מדובר בעצם במיתוג של פרילנסר, אבל קשה לי להאמין שלא תמצאו אפילו מקדם אחד איכותי ברדיוס של 10-15 קילומטר מהמקום בו אתם מתגוררים או עובדים.
רוצים עוד כמה טיפים לבחירת חברת קידום אתרים? קבלו סרטון
😇
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
קידום מקומי בדרום
אז כמו תמיד, נתחיל עם החלק הקל: פתיחת רשומה מקומית לעסק באזור הדרום היא לא משימה קשה במיוחד, אבל כדאי להשקיע בפרופיל שאתם פותחים:
- מלאו את כל הפרטים שאתם יכולים, הכניסו מילות מפתח בתיאור ואפילו בכותרת (לא בהגזמה). מקסימום לא יאשרו לכם את השם.
- העלו תמונות של העסק מבפנים ומבחוץ. כך גם תבלטו יותר בתוצאות.
- אם אתם נותנים שירות מחוץ לבית העסק סמנו באופן ברור את הרדיוס אליו אתם מגיעים.
- וודאו כי הטלפון, הכתובת ושם העסק זהים לאלו באתר.
אם הפרופיל שלכם יאושר, סביר להניח שתוך כמה שבועות תתחילו להופיע במפות של גוגל בשאילתות רלוונטיות.
נסו קודם כל לחפש את שם העסק והעיר בו הוא נמצא. אם הוא לא מאוד תחרותי, יש סיכוי טוב שכבר תופיעו ישר בדף התוצאות ב-"Local Pack".
לעומת זאת, אם התחום שלכם תחרותי ואתם מחפשים ביטוי כמו "גני אירועים בבאר שבע", לא בטוח שתופיעו בתוצאות כבר בעמוד הראשי ותצטרכו להיכנס לתוך רשימת העסקים המלאה על המפה כדי לראות איפה בדיוק אתם ממוקמים.
בעמוד המלא תוכלו גם לראות שיש בערך 20 אולמות אירועים על המפה (מסומנים באדום). זוהי לא כמות מטורפת, אבל בהחלט כזו שדורשת גם קידום SEO לאתר שלכם.
אז איך עושים קידום קלאסי לעסקים בדרום?
בהמשך למה שהסברתי, יש עסקים שעדיף להם לדבוק במילות מפתח שמקושרות לערים כמו באר שבע, אבל יש גם עסקים שיכולים להתמקד בערים קטנות יותר.
לדוגמה, מוסך בדימונה זה ביטוי שדי קל לקדם כי פשוט אין יותר מדי מוסכים בדימונה…
מה שלא הייתי בהכרח עושה זה לקחת מקום בקטגוריה מאוד ג'נרית ולקדם אותו על כל הערים באזור.
למשל, אם יש לכם חנות פרחים בירוחם, לקדם אותה על הביטוי "חנות פרחים בבאר שבע" זה לא משהו שהייתי משקיע בו יותר מדי זמן, או לפחות לא בעדיפות ראשונה.
גם כי זה פחות רלוונטי למי שגר בתוך העיר או מגיע אליה כאורח של מישהו ורוצה לקנות פרחים וגם בגלל שזה ביטוי הרבה יותר תחרותי.
מתי כן שווה לקדם על הרבה שמות של ערים או יישובים?
אם מדובר על עסק שיכול למשוך לקוחות מרדיוס די גדול של מקומות, אין ספק שכדאי להשקיע בקידום של כל ביטוי בנפרד.
זה נכון גם אם אתם לא רואים נפחים גדולים מאוד במהלך מחקר מילות המפתח, כמות הווריאציות פה והזנבות הארוכים יכולה להיות מאוד משמעותית.
לדוגמה, ביטוי כמו "חדר בריחה ליד גילת" נשמע כמו ביטוי מוזר מאוד לקדם, אבל למעשה יש חדר בריחה בצומת שמוביל ליישוב.
לאחר מכן אפשר לקדם שלל ביטויים כמו "חדרי בריחה באר שבע" או אפילו "חדרי בריחה באזור הנגב" למרות שבבאר שבע עצמה יש לא מעט חדרי בריחה.
מה עושים אחרי מחקר מילות המפתח?
- בוררים את הביטויים שבאמת רלוונטיים אלינו ובונים לכל אחד מהם עמוד ייעודי
- מקפידים על שילוב של שם המקום והקטגוריה בתגי המטה וכמובן בכותרת הראשית של הדף
- האתגר הכי גדול הוא שילוב שם המקום בתוכן עצמו בלי להיגרר לדחיסת מילות מפתח. הנה כמה רעיונות:
- לציין הוראות הגעה למי שמגיע בתחבורה ציבורית, רכב פרטי וכו'.
- אפשר להשתמש גם במילות קישור כמו "ליד", "בקרבת", "באזור", לא חייבים תמיד להשתמש בביטוי המדויק.
- לדחוף מדי פעם כמה משפטים שיווקיים. למשל – "תושבי באר שבע, למה להסתפק בחדר בריחה אחד כשאתם יכולים לבחור מבין מגוון עצום במתחם הענקי שלנו?!".
אל תשכחו לבדוק מה המתחרים שלכם עושים
אם אתם עדיין לא בטוחים לגמרי לאיזה כיוון ללכת, אחד הדברים הכי טריוויאליים אבל אפקטיביים שאפשר לעשות הוא לבדוק מה המתחרים שלכם עושים: אילו מילות מפתח לוקאליות הם מקדמים, איך האתר שלהם מותאם לקידום הזה מבחינת מבנה וכמובן מהם המיקומים שלהם.
יש המון הרבה כלים לבדיקת מתחרים, חלק מהם כמו זאפו עובדים מצוין גם על אתרים ישראלים.
בניית קישורים ואזכורים לקידום לוקאלי
כשאנחנו מדברים על קידום לוקאלי בדרום או בכל אזור אחר, את הטכניקות לקידום Off Page אנחנו מחלקים לשניים: קישורים ואזכורים.
אזכורים
האזכורים מיועדים לחיזוק של הרשומה המקומית: ככל שיש יותר אזכורים של העסק במקומות אחרים עם פרטים מתאימים, כך גוגל מבין שמדובר בעסק פופולארי ושווה לשים אותו באחד המקומות בתוך ה-Local Pack ,אפילו אם יש כמות גדולה של עסקים שעונים על הפרמטרים בחיפוש המקומי.
קישור הוא כמובן אזכור בפני עצמו, אבל לא כל אזכור הוא בהכרח קישור.
מכן יוצא שכדאי לרשום את העסק בכמה שיותר אינדקסים מקומיים בלי קשר לשאלה אם הם מאפשרים להוסיף קישור לאתר הבית (בכלל או רק nofollow).
עדיף ללכת על אינדקסים גדולים בשלב ראשון ורק לאחר מכן אל הקטנים יותר.
יש אינדקסים שדורשים כסף 💰 גם עבור רשומה בסיסית ולכן תמיד רצוי לבדוק אם יש ציון של מחירים לפני שממלאים את טופס הרישום.
גם אם אתם לא משתמשים באינדקס לבניית קישורים, הקפידו לגוון קצת בתיאורים ולא להכניס את אותו התיאור בדיוק לכל האתרים.
מלבד אזכורים, גם לביקורות יש השפעה גדולה על האופן בו גוגל רואה את העסק.
אם אתם לא מסעדה או עסק שמקבלים ביקורות על בסיס קבוע, שלחו את הקישור לכתיבת ביקורת (נמצא בפאנל הניהול) ללקוחת שאתם יודעים שידרגו אתכם בציון גבוה.
אני רוצה לשתף אתכם בסרטון שיבהיר את נושא האזכורים וחשיבותם ל SEO
קישורים
בניית קישורים יכולה להיעשות בדרך הקלאסית ואין כאן הרבה הבדל לעומת אתר שלא שם דגש על קידום מקומי.
כן רצוי לשים בעדיפות גבוהה אתרים מקומיים, מקומונים או מדורים כאלו באתרים גדולים.
לדוגמה, קבוצת "ישראל.נט" (isnet) מפעילה הרבה אתרים מקומיים בכל דרום הארץ ויש גם אתרים עצמאיים. מכמה חיפושים קצרים שניסיתי בגוגל, יש לפחות 3-4 אתרים מתמחים עבור כל עיר גדולה.
לא רק שהם מאוד רלוונטיים, אלא שהם יכולים להזרים לכם תנועה איכותית לאתר, וזה תמיד דבר טוב.
שימו לב שחלק מהאתרים האלו כנראה ידרשו כסף עבור הפרסום מכיוון שמבחינתכם מדובר בכתבה שיווקית. באתר קטן הפרסומים האלו בדרך כלל עולים כמה מאות שקלים.
באתרים גדולים זה יכול להגיע גם לאזור ה-1,000 וצפונה…
מלבד זאת, אל תשכחו להחליף קישורים עם עסקים אחרים מהקטגוריה שלכם או תחומים קרובים, זוהי עדיין הטכניקה הכי טובה.
אם הגעתם לכאן אז קבלו 8 דרכים להשגת קישורים לאתר שלכם 👇
לסיכום
קידום אתרים בדרום בהקשר של קידום לוקאלי הוא מעט שונה מקידום אתרים באזורים אחרים בארץ בשל העובדה שמדובר באזור גדול גאוגרפית מצד אחד, אבל בעל צפיפות אוכלוסייה נמוכה מצד שני.
בשלב הראשון, פתיחת רשומה מקומית באינדקס הייעודי של גוגל היא הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות כדי להתחיל לשפר את הנראות שלו בלי לעבוד קשה.
כשאתם מגיעים לקידום הקלאסי (SEO), שימו לב אילו מילות מפתח לוקאליות אתם מקדמים.
יש מילות מפתח תחרותיות מאוד שאולי לא שווה לקדם אם העסק שלכם לא נמצא ביישוב גדול, ומצד שני יש מילות מפתח שכמעט אף אחד לא מנסה לקדם, אבל בהחלט יכולות להביא לכם עוד כמה לקוחות בחודש.
כמו תמיד, הקפידו על כתיבת תוכן איכותי ככל שניתן עם שילוב של המילים הללו בצורה חכמה ובנו לפחות כמה קישורים מאתרים שיש להם זיקה מקומית לדרום על בסיס קבוע.