לא סתם אנחנו נקראים "אומת הסטארטאפ", ואין ספק שיחסית לגודל שלנו, מדינת ישראל הוציאה מקרבה לא מעט סטארטפים שהפכו לחלק ממשפחת חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם כמו למשל וויז, שנמכרה לגוגל או מובילאיי שנמכרה לאינטל.
סטארטפים אחרים הפכו בעצמם לחברות טכנולוגיה מהמובילות בתחומן. לדוגמה, מערכת בניית האתרים Wix, שלא לדבר על חברות וותיקות יותר כמו למשל צ'ק פוינט.
אבל האמת היא שעל כל סטארטאפ אחד שהופך לסיפור הצלחה, או לפחות מצליח לגייס מספיק כסף כדי שיתעניינו בו, יש כנראה כמה עשרות סטארטפים ישראלים שמשוועים להכרה והזדמנות.
בפועל, הרבה פעמים הסנדלר הולך יחף ודווקא האתר שאמור לייצג את הסטארטאפ נראה דל ומשעמם, וזאת למרות שאפשר לבנות היום אתרים נהדרים בעלויות מצחיקות, במידה ובוחרים חברה לבניית אתרים ובוודאי אם מפתחים את האתר בתוך החברה.
רוצה לקבל הצעה לבניית אתר? כמה פרטים ואחזור אליך בהקדם
דגש חשוב: אתר דו לשוני
רוב אתרי הסטארטאפ הם באנגלית, אך במקרים בהם יש לחברה גם מוצרים שפונים לשוק המקומי או אפילו אם היא רוצה לגייס עובדים, כדאי שלאתר תהיה גם גרסה בעברית או שפה אחרת (לדוגמה, שפות אירופאיות שונות).
קל מאוד לעשות זאת באמצעות סאב דומיין או ספרית בת (Sub Directory) שמפרידה בין השפות, וכך למעשה יוצרים שני אתרים שונים שקל לקדם בשתי גרסאות שונות של גוגל (עדיין יש להשתמש בתגים כמו hreflang) – למידע נוסף על קידום אתרים מרובי שפות.
אפשר אמנם ליצור כמה גרסאות של אותו התוכן על גבי אתר אחד, אך זוהי שיטה מאוד לא מומלצת, הן מבחינת SEO והן מבחינת חווית המשתמש.
ועכשיו הנה כמה טכניקות שונות שבאמצעותן אפשר לעצב ולממש את האתרים עצמם:
אתר נגלל (Scrolling Parallax)
אלו הם אתרים שנראים כמו פלייר מאוד ארוך עם כמה חלקים נפרדים כמו למשל תמונת פתיחה (או סרטון רקע), מידע אודות המוצר, תיק עבודות קצר, סקירות ממגזינים נחשבים בתחום הטכנולוגיה וכו'.
המטרה של המבנה הזה היא למשוך את העין ולהעביר את הקונספט של הפיתוח הייחודי / האפליקציה במהירות.
העיצוב של אתר כזה הוא לרוב אסתטי ומרווח יותר, עם הרבה שטח לבן ופונטים גדולים.
עם זאת, מי שמתכנן להשקיע באתר פרלקס צריך לקחת בחשבון שלא מדובר באתר אופטימלי מבחינת SEO, מה שיכול להיות בעייתי אם הסטארטאפ מקושר למילות מפתח ספציפיות.
הסיבה היא שגוגל רואה את כל האתר כעמוד אחד, ולכן קשה לבצע אופטימיזציה מדויקת לכל חלק באתר.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
הרבה אתרים פותרים את הבעיה באמצעות תפריט עליון מינימלי או מפת אתר בתוך הפוטר שמפנות לגרסאות קבועות של התוכן עם כתובת קבועה (Premlink), אבל במקרים האלו צריך שהתוכן בעמוד הבית לא יהיה בדיוק זהה על מנת להימנע משכפול תוכן.
שילוב של בלוג במקום בולט
עם כל הכבוד לתצוגה הוויזואלית שצריכה להרשים ולהעביר את המסר הנכון במהירות, סטארטפים עם חזון טכנולוגי ברור צריכים גם לספק הסבר ורקע טכני אם ברצונם לשתף פעולה עם חברות נוספות או לשכנע את המשקיעים שיש כאן יותר מרעיון.
במקרה הזה, מאוד כדאי להשקיע בבלוג באורך מלא או לכל הפחות פיד נגלל של חדשות או מפת דרכים.
אפשר לראות לא מעט דוגמאות לכך באתרים של מטבעות קריפטוגרפים.
אמנם לא מדובר בסטארטפ קלאסי, אבל מבחינת אופי הפעולה, יש לא מעט דמיון.
סרטונים וצילומי מסך
כמעט בכל אתר סטארטאפ כיום יש סרטונים.
גם עם הקונספט או הטכנולוגיה היא מורכבת יחסית, חשוב לשמור על אורך של עד שלוש דקות עם שילוב של קריינות מקצועית, תרשימים, צילומי מסך, מודלים וכו'.
כאשר מעלים את הסרטון ליוטיוב יש להקפיד על שילוב של מילות מפתח בשדה המתאים וגם בתיאור הסרטון.
עוד כמה טיפים על קידום סרטונים ביוטיוב תמצאו בוידאו הבא:
מכיוון שביוטיוב אין ממש דרך לדעת מהן מילות המפתח הפופולאריות, עדיף לבדוק זאת אצל המתחרים ולהשתמש באופציית התמלול האוטומטית של יוטיוב כדי לא לפספס שום משפט בסרטונים שלהם (התמלול האוטומטי עובד לא רע בכלל גם אם יש רעשי רקע).
אם מדובר באפליקציה, לפעמים עדיף לא להשתמש בסרטון אלא ב"סטורי" שמציג מסכי מפתח מהאפליקציה.
כך קל יותר למשתמש לעקוב אחרי כל מסך ולהבין איך מנווטים באפליקציה (לעיתים מדובר באפליקציות שעדיין לא שוחררו לחנות האפליקציות, כך שהדבר חיוני).
ווידג'טים שמשדרגים את חווית השימוש
מלבד המבנה של האתר, ברוב אתרי הסטארטפים יש כמה Widgets סטנדרטים שמשדרגים את חווית הגלישה והגולשים בעצמם מצפים למצוא אותם.
נסו בחינם – באתרים שמספקים שירותי ניתוח לאתרים או חיפושים שונים (לדוגמה, נכסי נדל"ן), יש לא מעט פעמים אפשרות להשתמש בתיבת חיפוש בה אפשר להקליד ולראות דוגמה כיצד השירות עובד או לפחות כפתור הרשמה.
על מנת שאחוזי ההמרה יהיו גבוהים, חשוב לתאר את מה שהכפתור או תיבת החיפוש עושים במשפט אחד.
לייב צ'אט – לא כולם אוהבים את הוויג'ט הזה, אבל כשרואים אותו בכמעט כל אתר היום קשה להתווכח.
הלייב צ'אט אמור לספק תמיכה ועזרה אנושית למי שנכנס לאתר ולא תמיד מסוגל לעכל את שפע המידע או שרוצה לקבוע פגישת הדגמה ולא תמיד יודע איך.
מהניסיון שלי, ברוב האתרים תפריט הצ'אט קופץ כבר לאחר כמה שניות ולכן הוא פחות אפקטיבי מכיוון שהגולש עוד לא מרגיש בנוח עם האתר.
במקום זאת עדיף לספור דקה או שתיים או פשוט לחכות שהגולש ילחץ על כמה קישורים ויהיה בעומק האתר לפני שהצ'אט יופיע.
קיצורי דרך ל-Whatsapp, טלפון, מייל וכו' דרך כפתורים מרחפים או תפריט צד – חשוב במיוחד במובייל (שמייד נדבר עליו), קיצורי הדרך האלו מאפשרים ליצור אתכם או מנהלי המוצר שלכם קשר בלי הקלדות מיותרות.
להבליט נתונים חשובים, אבל לא יותר מדי
סטארטפים אוהבים להשוויץ, וזה בהחלט רעיון טוב להציג מספרים וסטטיסטיקות שמראים שיש לכם יותר מסתם רעיון.
מצד שני, יותר מדי מספרים ונתונים, מפות או שמות של אנשי צוות עשויים ליצור עומס ולעמעם את מה שאתם באמת רוצים להציג למשקיעים או לקוחות פוטנציאלים.
התמקדו בעיקר במה שחשוב ולא ב"כלב החמוד של המשרד" (וסליחה לכל אוהבי הכלבים…).
רספונסיביות ומהירות
כמו שכתבתי, אין ספק שהאתר צריך להיראות הרבה יותר מרשים מסתם אתר תדמית ממוצע, אבל זה לא אומר שאפשר להזניח את הצד הטכני ובמיוחד לא את המהירות והאופן שבו הוא עולה במובייל.
אם יש אנימציות או אפקטים אחרים שיכולים להעמיס על חיבור שהוא לא Wi-Fi, עדיף לחתוך אותם ובמקום זאת להציג בראש העמוד את הדברים הכי חשובים בצורת טקסט או תמונות סטטיות.
אפשרות אחרת היא להשתמש בסקריפט של Lazy Load שטוען מהשרת רק את מי שהמשתמש רואה כרגע (יכול לעבוד טוב עם סליידרים).
ניגודיות ונגישות
אתרים רבים נוטים להשתמש בצבעים חזקים או הדרגתיים (גרדיינט).
כל זה טוב ויפה, אבל זה לא פחות קריטי לשמור על ניגודיות גבוהה מספיק בין הטקסט לרקע ולבדוק אם האתר נראה טוב גם עבור עיוורי צבעים.
בכלל, ככל שאתר עשיר יותר, כך קשה יותר להנגיש אותו, אבל עם עשרות אחוזים של מבקרים פוטנציאלים שיש להם מגבלות כאלו ואחרות, כדאי להשקיע בכך מאמץ ובשלב כמה שיותר מוקדם בפיתוח, ולא רק בגלל שהחוק עשוי לחייב אתכם.