מה הקשר בין דוכני עיתונים, אתרי אינטרנט מודרנים, מעצבים גרפיים וקידום אתרים? אם השאלה הזאת מרגשת גם אתכם, הגעתם למקום הנכון.
היום נדבר על המושג Above The Fold, אבל כדי להבין אותו לעומק, נצטרך לחזור קצ אחורה בזמן, אל הימים בהם עיתונים מודפסים היו מופצים אל דוכנים וקיוסקים ברחבי העיר (כן, אני יודע שהתופעה הזאת עדיין קיימת. תזרמו).
באופן מסורתי, העיתונים היו מונחים על גבי מתקן מיוחד, כשהם מקופלים לחצי. זה אומר שהחלק הגלוי לעוברים והשבים היה החלק העליון של העמוד הראשי, מה שקרוי בפי העם הכותרת.
כדי לשכנע את העוברים והשבים לרכוש את העיתון, היה צורך להכניס לחלק העליון של העמוד הראשון, זה שחשוף לעיני העוברים והשבים, מספיק חומר מעניין כדי לגרום להם להביע עניין בעיתון, לגשת אליו, לפתוח אותו, ואז להבין שהם מעוניינים לרכוש אותו.
הפעולה הזאת, של פתיחת העיתון נראית על פניו טרוויאלית, ברורה מאליה, וטבעית, אולם למעשה, היא פעולה שמצריכה מעובר האורח לשנות את התוכניות המקוריות שלו, להתאמץ, גם אם רק מעט, ובין יתר הסחות הדעת שמציפות אותו במהלך היום, להקדיש לזו מספיק משאבים.
בדיוק אותו דבר מתרחש כאשר גולש מגיע לאתר אינטרנט. אלא שבמקום לקפל את עמוד הבית באתר החביב עליכם לשניים, המושג Fold – קיפול, מתייחס לתופעה אחרת.
אם אתם לא בטוחים מה זה Above the fold הנה ההסבר שלי בנושא 👇
מה זה Above The Fold בכל הקשור לאתרי אינטרנט?
כאשר גולש מבקש מן הדפדפן שלו להציג אתר אינטרנט, חלק מעמוד הנחיתה שאליו יגיע הגולש יוצג לו על גבי המסך בלי כל צורך להתערב בתהליך, וחלק נוסף יוצג לאותו גולש רק לאחר שימוש בגלילה, אם באמצעות שימוש בגלגלת של העכבר ואם באמצעות לחיצה על החיצים של פס הגלילה.
המונח Above The Fold – מתייחס לאותו חלק בעמוד האינטרנט שמוצג לגולש, מבלי שביצע גלילה באתר. לחלק הזה ישנה חשיבות גדולה בקידום אתרים, וביכולת לרתום את תשומת הלב של הגולש, להאריך את משך השהיה שלו באתר, להקטין את שיעור הנטישה ועוד.
מה צריך לקחת בחשבון כשמתכננים את החלק בעמוד שהוא Above The Fold?
לפני שנבין איזה מידע חשוב שיהיה בחלק שהוא Above The Fold, יש כמה דברים שכדאי יהיה לקחת בחשבון כשמתכננים את תצורת העמוד.
תצוגת דסקטופ מול תצוגת מובייל – נקודת ה – Fold עבור גלישה באמצעות דסקטופ או מכשיר נייד, איננה בהכרח נקודה מקבילה לזו שמוצגת לגולש כשהוא עושה שימוש במכשיר נייד.
זה אומר שאם אתם ניגשים לתכנן איך יראה העמוד, אתם צריכים להתחשב הן בגרסת הדסקטופ והן בגרסת המובייל.
סוג ההתאמה למובייל – יש דרכים שונות להתאים אתר לתצורת מובייל. בניית אתר רספונסיבי תייצר עמודים זהים בתכולה שלהם לגרסת הווב, תוך התאמה למידות והפרופורציות המוצגות במכשיר מובייל. לעומת זאת, בניית אתר ייעודי בגרסת מובייל שיוצג לגולשים הרלוונטיים העושים שימוש במכשירים ניידים, תייצר, מן הסתם, נקודת קיפול שונה, והחלק שיוגדר Above The Fold עשוי להראות אחרת. גם כאן, צריך לקחת הכל בחשבון כשמתכננים עמוד כזה.
אינדוקס גרסת המובייל – בשנים האחרונות החלה גוגל לעבור מאינדוקס גרסאות הדסקטופ של אתרים, ולאחר מכן אינדוקס משולב, לתהליך אינדוקס שכולל כמעט אך ורק את גרסאות המובייל של אתרים. מה זה אומר מבחינתכם? זה אומר שאמנם חשוב שתשקיעו זמן ומאמץ בניסיון להציג לגולשים שלכם מידע בעל ערך מוסף, משכנע ומסקרן מעל לקיפול בגרסת הדסקטופ, אולם חשוב הרבה יותר יהיה שתעשו זאת בגרסת המובייל.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
מודעות פרסום – בלא מעט מאתרי התוכן שמארחים מודעות פרסומיות, נשמר מקום למודעות דינאמיות, כאלו שהגודל שלהן לא ידוע מראש. אם תבחרו למקם מודעות כאלה בחלק שהוא Above The Fold, תצטרכו לקחת בחשבון שיתכן והתוכן האמיתי שישאר בחלק הזה ישתנה בהתאם לסוג המודעה והגודל שלה.
מה חשוב שיהיה בחלק באתר שהוא Above The Fold?
התשובה לכך תלויה, כמובן, בסוג העמוד שבו אתם נוחתים.
באופן עקרוני, כל מידע שיוכל לעזור לגולש להבין להיכן הגיע, מה הוא צפוי למצוא בעמוד, מי עומד מאחורי העמוד הזה, וכיצד הוא יכול לנווט אל עמודים אחרים – יחזק מאוד את החלק שהוא Above The Fold.
בואו ניקח כמה דוגמאות, כדי להבין טוב יותר מה חייב להיות בחלק העליון של העמוד, מעל לקפל.
אם אנחנו נמצאים באתרי איקומרס:
אז בעמודי קטגוריות של מוצרים חשוב שיהיה תיאור קצר של הקטגוריה, רשימה של מוצרים שנכללים בקטגוריה, מחירים, תמונות וקישורים לעמודי המוצרים עצמם.
בעמוד המוצר עצמו חשוב שתהיה כותרת המוצר, התיאור שלו, התמונה שלו, המחיר שלו, ואולי גם מספר הביקורות שהוזנו לגביו – כל אלה מעל לקפל, כמובן.
אם אנחנו נמצאים באתר חדשות:
לוגו של מותג החדשות, סרגל ניווט לעמודי החדשות השונים בקטגוריות המשנה, כותרת ראשית, תמונה משויכת לכתבה, שם הכתב, תאריך הכתבה – כל אלו חשוב שיהיו Above The Fold.
אם אנחנו נמצאים בעמוד שכולל מאמר או כתבה:
שם המאמר, כותרת ראשית וכותרת משנה, תאריך הכתיבה, שם הכותב, קישור לביוגרפיה של הכותב, סרגל ניווט לקטגוריות בבלוג ותמונה נלווית למאמר – שוב, כל אלו, חשוב שיופיעו מעל לנקודת הקפל בעמוד.
איפה בכל זאת מתחילות הבעיות בתכנון אתרים בהתחשב בעולם ה – Above The Fold?
להגיד לבונה האתר שישמור מספיק מקום לכל הטקסטים, התמונות, המודעות ופריטי הוידאו החשובים בחלק העליון של המסך זה מקסים, אבל במציאות, מה לעשות, יש לנו לא מעט בעלי מקצוע שעובדים על האתר, עם אג'נדות שהן, איך נאמר זאת בעדינות, לא בדיוק רואות עין בעין עם הצרכים של Above The Fold.
עיצוב – מעצבים מוכשרים, בין אם הם עושים שימוש בתבנית ועליה יוצרים את הנגיעות המתייחסות למותג עצמו, בין אם הם עושים שימוש בכלים כמו אלמנטור, ובין אם הם בוחרים לעצב מחדש ומאפס את עמודי האתר, לא כל כך אוהבים שאומרים להם, לאחר שסיימו את עיצוב האתר, שיש צורך להכניס עוד 50 מילים בעמוד הבית, בחלק העליון שבו חשבו למקם תמונה מלהיבה, מפתיעה או מצחיקה.
פרסום – ציינתי זאת קודם לכן, אבל חשוב יהיה להבין שמתקיים מתח מתמיד בין הרצון לעשות כמה שיותר כסף מפרסום באתרי תוכן, ובין הרצון שאתרי התוכן האלו ידורגו גבוה בדפי תוצאות החיפוש, כדי שבאופן מובנה יגיעו אליהם גולשים רבים שיאפשרו את ההכנסות האלו מפרסום. יש כאן תופעה של ביצה ותרנגולת, ואליה חשוב לגשת נכון.
אסור שמודעות תשתלטנה על החלק שהוא Above The Fold, כי אז גוגל תבין שהחלק הזה לא מציג די תוכן לגולש כדי לספק מענה איכותי לשאילתא שביצע, עוד לפני פס הגלילה.
סגנון – מעבר לעניין העיצובי, למותגים אמורה להיות שפה משלהם בתקשורת שלהם מול קהל היעד. יש מותגים שאוהבים לחפור לקהל הלקוחות שלהם, עם טקסטים ארוכים ומפורטים, ויש כאלו שמעדיפים לפעול בקוים עדינים, וכשנחוץ, לעבות את התמונות המרהיבות, בטקסטים קצרים.
הסגנון יכול גם הוא, כמובן, להשפיע על מה קורה Above The Fold.
לסיכום
סיימתם לקרוא את המאמר הזה? אני מניח שאתם רצים עכשיו כדי לבדוק מה מצבכם בעולם ה – Above The Fold.
אם אתם חושבים שיש מקום לשיפור החלק העליון של דפי הנחיתה שלכם, כדאי יהיה שתשקיעו זמן בחשיבה כיצד נכון יהיה לעשות זאת תוך התחשבות בנסיבות כמו עיצוב, פרסום, סגנון עיצובי וסגנון תוכני. בהצלחה.