כתיבת תוכן לדפי נחיתה: איך להוציא מדפי הנחיתה את המקסימום?

כשכל כך הרבה תנועה באינטרנט זורמת היום דרך הרשתות החברתיות, סביר להניח שבשלב כזה או אחר תרצו לעשות שימוש בקמפיינים ממומנים, ולא רק באלו של גוגל.

גם אני, בתור אחד שעוסק אך רק בקידום אורגני מקצועי וזהו הערוץ שאני מאמין בו הכי הרבה, מבין שיש צורך לקמפיינים במקרים מסוימים.

לא משנה באיזו רשת אתם מפרסמים, כמעט בכל הרשתות אפשר לבחור להפנות את הגולש לדף נחיתה חיצוני. לכן, חשוב להכיר את החשיבות של כתיבת תוכן לדפי נחיתה – כי איכות ואופן הכתיבה של הטקסט – הם אלה שיקבעו במידה רבה, האם הגולש "ימיר" או לא, בסופו של דבר.

המטרה של דף הנחיתה היא לגרום לגולש לעבור המרה, בדרך כלל דרך שליחת טופס.

הטופס יכול להיות טופס תשלום (אם מדובר על מוצר שרוכשים בלי יותר מדי התלבטות כמו ספר אלקטרוני), טופס שישלח אליכם פנייה עם פרטי הגולש (ליד) או טופס הצטרפות לרשימת תפוצה.

יש גם דפי נחיתה מעט שונים מבחינת המרות בהם אני אגע ממש עוד שניה.

לכן כדאי לדעת איך להפיק מדף הנחיתה את המקסימום גם אם אתם משתמשים בשירותי קופירייטינג לעמודי נחיתה חיצוניים.

לפני שנתחיל בואו נבין מהו דף נחיתה 👇

אז קודם כל – איך אמור להיראות דף נחיתה?

לפני שארחיה יותר על כתיבת תוכן לדפי נחיתה – בוא נדבר קצת על איך אמורים להיות דפי נחיתה בכלל.

בתכלס, אי אפשר לתת הגדרה אחת מדויקת לדפי נחיתה כי הם משתנים מקמפיין לקמפיין ולפעמיים גם מתחום לתחום.

עם זאת, יש שני סוגים נפוצים של דפי נחיתה: הקצרים והארוכים.

דפים קצרים קלאסיים

הסוג הראשון והיותר מוכר הוא דף קצר יחסית שאין צורך לגלול (או צריך לגלול מעט) שמורכב מכמה אלמנטים פחות או יותר קבועים:

  • כותרת ראשית ולעיתים גם כותרת משנית
  • רשימה של בולטים ויתרונות המוצר
  • "תמונת הגיבור" (Hero) – תצלום של המוצר או כזו שממחיש את השירות (אילוסטרציה).
  • טופס עם קריאה לפעולה (למדריך שלי על קריאה והנעה לפעולה)
  • המלצות / עדויות חברתיות / אלמנט כלשהו של הוכחות חברתיות (לא תמיד)
  • אפשר להחליף את תמונת הגיבור בסרטון של דקה – דקה וחצי אם אתם סבורים שהוא מתאים יותר לצורך המחשה

אם מדובר בדף נחיתה צר במובייל, רצוי לשמור על הסדר הזה.

אם מדובר בדף נחיתה רחב במחשב, החיבור בין האלמנטים ומה שרוצים להדגיש חשובים יותר. למשל, אם אתם מוכרים ספרינקלרים, סביר להניח שתמונה היא לא הדבר הכי חשוב לכם ולכן מוטב להשאיר אותה בגודל תנוע יחסית.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אגב, עמודי נחיתה קלאסיים הם בדרך כלל הסיבה לכך ששירותים של כתיבה לדפי נחיתה לא מתומחרים על פי מילה, אלא על פי מחיר פיקס.

דף נחיתה ארוך

הסוג השני והמעט פחות מוכר של דפי נחיתה הוא דף נחיתה ארוך עם יותר חופש ואפשרות לברור בין סוג ומספר האלמנטים. הדפים האלו יכולים לעבוד טוב יותר עבור מוצרים מורכבים וכאלו שקונים לאחר מחקר יחסית מעמיק.

רוב המוצרים שיכולים להרוויח מדף נחיתה ארוך מכונים "תרופות פלא" (Miracle Cures).

לא מדובר כאן באמת בתרופות פלא, אלא במוצרים שמבטיחים פתרון לבעיה ספציפית או כאלו שדורשים מעט יותר שכנוע. למשל, מוצרי פארם, מוצרים המיועדים לשמירה על המשקל, ציוד כושר או מוצרים הקשורים להשקעות שונות.

קטגוריה נוספת שלעיתים מאפיינת גם את הקבוצות שמניתי למעלה הם מוצרים ושירותים שאפשר למכור מיד. למשל, מנויים, סדנאות, סטים מיוחדים וכו'.

במקרים האלו דף נחיתה קצרה לא בהכרח יעשה את העבודה אם הגולש לא יבין בדיוק מה הוא קונה.

מה הוא לא דף נחיתה?

דף נחיתה הוא לא דף פנימי באתר, אלא אם כן מדובר באתר בסגנון פרלקס. הרבה מנהלי קמפיינים או פשוט מי שמריץ קמפיין לבד ורוצה לחסוך זמן בוחר לשים כדף הנחיתה שלו דף קיים מאתר אינטרנט.

למרות שמבחינת SEO אין עם זה בעיה, דף נחיתה שכזה יכול לגרום לגולש לנווט לדפים אחרים באתר ולפגוע בפוקוס שלו. מלבד זאת, הוא מעוות את הסטטיסטיקה של ההמרות ומקשה לעקוב אחריהן.

אבל חשוב לציין שיש גם מקרים יוצאי דופן, במיוחד באתרי אי-קומרס. לדוגמה, חנות לעיצוב הבית שמוכרת בין היתר גם ספות לסלון יכולה לעשות שימוש בקטגוריה כדף נחיתה כי ההמרה שלה היא הרכישה עצמה ולא מילוי של טופס כללי כלשהו.

יחד עם זאת, סביר להניח שהיא תצטרך ליצור הרבה קבוצות של מודעות כשלכל קבוצה מוגדר דף נחיתה אחר.

איך אמור להיראות תוכן לדפי נחיתה?

העיקרון המרכזי שאמור להנחות אותנו כאשר אנחנו כותבים תוכן לדפי נחיתה הוא להביא את הגולש להמרה בזמן הקצר ביותר.

לכן בסוג הראשון של דפי הנחיתה שהזכרתי אין מקום להסברים מעמיקים, רשימה של מונחים טכניים או רשימות מכולת, אלא יש להתרכז בלשכנע את הגולש למה הוא זקוק למוצר או השירות שלנו.

אחת הטעויות הנפוצות ביותר היא פשוט להתחיל לתאר את מה שאנחנו מוכרים. אבל עבור חלק גדול מהמוצרים זה פשוט לא עובד.

אם ניקח למשל שירותי ליסינג פרטי, את הגולש פחות מעניין שאנחנו מציעים איקס דגמים או כל מיני סיסמאות כלליות כמו "שירותי הליסינג האמינים ביותר בישראל" (מה זה בכלל אומר?!).

הגולש רוצה לדעת מה ייצא לו מזה. לכן הייתי מתרכז בדברים כמו גמישות בתשלום, אחריות, אפשרות להחליף את הרכב בדגם מתקדם יותר אחרי כמה זמן וכו'.

את המסר הזה צריך להעביר דרך כל אחד מהאלמנטים: כותרת ראשית, כותרת משנה, בולטים או פסקאות קצרות אם ישנן וכמובן העדויות החברתיות.

כתיבת תוכן לדפי נחיתה

כתיבת תוכן לדף נחיתה ארוך

אם מדובר על דף נחיתה ארוך הרעיון הכללי הוא דומה, אבל כאן אנחנו יכולים להרחיב על "נקודות כאב" ופתרונות עם תמונות מתאימות (או אייקונים להמחשה) עבור כל אחת מהן.

לחילופין, אם מדובר במוצר שבדרך כלל קשה למכור כמו נניח מוצרים טבעים (אני מדבר על מוצרים חוקיים, כן…), חלק מהמקום ינוצל לטיפול בהתנגדויות.

קיימת גם טכניקה של בניית הטקסט כמעין סיפור, כולל כתיבה מגוף ראשון.

בכל מקרה חשוב מאוד לשמור על אסתטיקה, לא ליצור דף נחיתה שכל פסקה או בולט בו נראים במקום אקראי שישנם שינויים גדולים מדי בגודל הפונט.

כתיבת תוכן לדפי נחיתה: טיפים נוספים

עד עכשיו דיברתי על התוכן של דף הנחיתה והאלמנטים השונים מהם הוא בנוי, אבל יש עוד כמה נושאים שחייבים לגעת בהם לפני שאתם מתחילים קמפיין.

מבחני A/B

מבחני A/B הם חלק אינטגרלי בכל מה שקשור למדידת הביצועים של דפי הנחיתה שלכם ולכן גם של כתיבה לדפי נחיתה.

הרעיון הכללי הוא לקחת כל פעם אלמנט אחד וליצור עבורו שתי גרסאות. לדוגמה:

  • כותרת אחת מול כותרת שנייה
  • תמונה אחת מול תמונה שנייה
  • שינוי המיקום או הצבע של האלמנטים (תתפלאו עד כמה זה יכול להשפיע)
  • לאחר מכן בודקים איזו גרסה עובדת טוב יותר ועוברים לאלמנט הבא.

ברוב רשתות הפרסום היום הדבר נעשה פחות או יותר באופן אוטומטי עבור המודעות עצמן כשאתם נותנים כמה אפשרויות מראש ("מודעות חכמות"), אבל בכל מה שנוגע לדפי נחיתה הדברים הם מעט יותר מסובכים…

הדרך הכי פשוטה לעשות זאת היא ליצור שתי גרסאות שונות של דף הנחיתה עם URL שונה לכל אחת מהן ולהגדיר שתי מודעות שונות בתוך קבוצת המודעות.

אם המערכת לא מאפשרת זאת (כמו למשל בממשק של Facebook Ads), אפשר להשתמש בדף נחיתה דינמי ושירות חכם כמו Google Optimize שבודק בעצמו המרות על פי פרמטרים שמגדירים עבורו.

איך לבחור קופירייטר לדף הנחיתה שלכם?

הדבר הכי חשוב לעשות לפני שאתם בוחרים מומחה קופירייטינג לדפי נחיתה או חברת קופירייטינג הוא להסתכל על תיק העבודות שלהם, זה חשוב אולי אפילו יותר מהמלצות של לקוחות.

מדוע? מכיוון שתיק העבודות יכול להראות לכם באיזו קשת של נושאים ופורמטים הם מתמחים. יכול להיות שלאחרים זה מתאים, אבל הדרישות שלכם הן גבוהות יותר או שונות.

וכמובן שגם התמחור חשוב: כמו שכתבתי, בדרך כלל מקובל לקחת מחיר קבוע על כל דף נחיתה, אבל חייבים גם להבין מה כלול ומה לא כלול בתמחור הזה.

לדוגמה:

  • האם העיצוב כלול במחיר?
  • כמה תיקונים כלולים במחיר וכמה תשלמו על כל תיקון נוסף?
  • כמה עולה ליצור כמה גרסאות לדף עבור ה-A/B Testing?

כמו כן, אני ממליץ לבקש בהתחלה רק דף נחיתה אחד או שניים גם אם זה יעלה לכם יותר. דף נחיתה הוא לא מאמר שבמקרה הכי גרוע אפשר להשתמש בו באתר תמיכה וגם ממש לא כדאי לנסות "לתקן" אותו בעצמכם.

לבסוף אל תשכחו לבקש המלצות ולבדוק את רשימת הלקוחות. לקוחות גדולים או מוכרים בהחלט יכולים לתת אינדיקציה טובה לאיכות ורצינות, אם כי זה בדרך כלל גם יתבטא במחיר גבוה יותר.

שילוב של מילות מפתח בדף הנחיתה

לא כולם מודעים לכך, אבל מילות מפתח חשובות לא רק למודעות שמפנות לדף הנחיתה וכמובן לקידום אורגני, אלא גם לתוכן בתוך דף הנחיתה מכיוון שככל שנעשה שימוש במילות מפתח מדויקות יותר, כך הדף ימיר באחוזים גבוהים יותר.

מלבד זאת, במערכת של גוגל, ציון האיכות של המודעה (Quality Score) הוא מדד שיכול להגיד לכם עד כמה המודעה שלכם איכותית באופן כללי (מדדי האיכות בזמן המכירה הפומבית הם לא לחלוטין זהים ל-Quality Score)
מילות המפתח חשובות במיוחד אם יש לכם כמה קבוצות מודעות שכל אחת מהן ממוקדת למילות מפתח מעט שונות (או זנב ארוך).

לדוגמה, יכול מאוד להיות שלמי שמחפש יועץ פנסיוני לפרישה ו"נופל" עד דף נחיתה שמדבר על ייעוץ פנסיוני באופן כללי לא תהיה סבלנות לבדוק אם אתם מציעים גם את השירות הזה והוא פשוט יקפוץ לדף נחיתה מדויק יותר או לתוצאות האורגניות.

לסיכום

לא משנה באיזו רשת פרסום אתם משתמשים או תעשו שימוש, כדאי לדעת איך אמורה להיראות כתיבה איכותית לדפי נחיתה ואיך דפי נחיתה אמורים להיראות מבחינה ויזואלית.

הדבר ישרת אתכם כשתעשו סקר בין חברות או קופירייטרים פרטיים שמתמחים בדפי נחיתה וגם כשתרצו לבחור בין כמה סקיצות שונות לאחר מכן.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו