כתיבת פוסטים באתר האינטרנט שלנו היא די פשוטה וקלה, למעשה כל אחד יכול לבצע אותה. אבל – כתיבה ויצירת תוכן ברמה הגבוהה ביותר היא הרבה יותר קשה.
במילים אחרות, יצירת תוכן איכותי שונה בתכלית, מאשר כתיבת פוסט פשוט.
אחד מהכלים שמשרתים אותנו בתחומי ה- SEO, הוא התוכן.
כך או כך – תוכן הפך לאחד מכלי הקידום העוצמתיים שזמינים עבורנו. מאמר אורח מאת אליחי פרו – כתיבת תוכן.
גוגל הבינה זאת מזמן, מה איתכם?
תוכן לא איכותי עשוי לפגוע בתדמית ובערך המסר, וכן להשפיע רעות על קהלי היעד של האתר.
לעומת זאת, אם נבצע את הכתיבה בצורה הטובה ביותר, נוכל להשפיע רבות על קהלי היעד.
מניסיון אישי – תכנון מוקדם, סגנון הכתיבה (התבטאות למשל), והמחקר הראשוני הוא זה שישפיע על התוצאה הסופית.
מחקרים רבים מגלים כי כתיבת תוכן שיווקי מעלה את כמות הלידים פי 2, בהשוואה לשיווק "מסורתי".
ומה לגבי המחיר של התוכן? האם מדובר בעלות זולה יותר? התשובה חיובית.
לעומת פרסום במקומות פיזיים כמו – שלטי חוצות, עיתונים, עלוני פרסום, וכו'. בכתיבת תוכן המחיר זול פי 2 לפחות.
למעשה, ישנה ירידה משמעותית של 62% במחיר, בהשוואה להוצאות בשיווק המסורתי. וזה אפילו לא הכל! המחקרים גילו מספר דברים נוספים:
- ישנה סבירות שמשווקים אשר מתמקדים בכתיבת תוכן, החזר ההשקעה החיובי יהיה גבוהה פי 13.
- 70% מהמשווקים בעולם מדווחים שתוכן שיווקי מגדיל משמעותית את המעורבות מצד הגולשים.
- עסקים שבנו בלוגים עשויים לצפות לעליה של 126% מצד הלידים, בהשוואה לעסקים ללא בלוגים.
אז כיצד אנחנו גם יכולים להצליח? איך נוכל לקדם את המותג שלנו באמצעות תוכן? ובכן, נצטרך להשתמש בשיטות תוכן מקובלות – טכניקות שעובדות ותכסיסים פסיכולוגיים שונים.
בפוסט הזה, נדבר על עשרה טיפים לכתיבת תוכן מצליח, כולם כבר משתמשים בזה…
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
1. מחקר יסודי – בלי קיצורי דרך
אל תיכנסו לזירה ללא הכנה מוקדמת.
מסיבה זו, הבסיס לתוכן איכותי והטיפ הראשון שלי אליכם, הוא לעשות שיעורי בית על תחום הכתיבה הרצוי.
במילים אחרות, למדו כל מה שאתם יכולים על הנושא, על קהלי היעד, וכיצד תרצו להעביר את התוכן.
המטרה הסופית, היא ליצור "תמונה אחת" ודי מדויקת של הקורא הממוצע.
לפיכך, כדאי ומומלץ מאוד להתייחס לכמה פרמטרים שונים. אני הייתי בודק את הפרמטרים הבאים:
- מיקום גיאוגרפי, מגדר, גיל ומאפיינים דמוגרפיים נוספים.
- רמת ההשכלה (IQ), והכנסה חודשית.
- מצב משפחתי, או לחלופין – נשוי\ה / במערכת יחסים.
- תחומי עניין ותחביבים שונים – אומנות, גיימינג, ואפילו ערכים.
- הרגלי גלישה ברשת, אמונה ודת, וגם אופי הקהל.
*אופי הקהל מתייחס להרבה פרמטרים, אני הייתי בודק את הרגלי הקהל לפרסומות ותכנים שיווקיים.
הרבה מאוד מהגולשים ומקהלי היעד השונים ממש שונאים פרסומות. לפיכך, נצטרך למצוא את "הגשר" וללמוד כיצד למכור להם מבלי להיראות או להישמע כמו פרסומת מוכרת.
מתמקדים בנושא ספציפי במיוחד? אני מאוד ממליץ להשתמש בכלים אשר מודדים את חווית הגלישה של הגולשים שלכם.
בנוסף, בעת המחקר אני מסתכל מה המתחרים שלי רושמים ברמת התוכן, מהם עושים, וכיצד הם ניגשים לקהל היעד – מבחינת סגנון והתבטאות.
2. מילות מפתח – חשיבות מילות המפתח בתוכן
אם אתם מבינים דבר או שניים בקידום אתרים, כנראה שאתם מבינים את החשיבות העצומה בהצגת מילות המפתח.
במידה והנושא לא "מדבר אליכם" יותר מידי, הקדישו לי דקה והסביר: אם נרצה לקדם את העמוד שלנו, או את התוכן שלנו בדף התוצאות האורגניות בגוגל, נצטרך לעשות שימוש מסוים במילות מפתח.
למה? כי 93% מהתעבורה שלנו מגיעה מגוגל. שילוב של מילות מפתח בנפחי חיפושים גדולים, היא הדרך הטובה ביותר להיתפס על "המפה". בקיצור, בכדי להיות במקומות הראשונים בגוגל נצטרך להשתמש במילות מפתח.
איך נמצא מילות מפתח מתאימות? לשם כך נצטרך לעשות מחקר מילות מפתח.
הסבר נוסף על מחקר מילות מפתח ואיך עושים את זה בפועל תוכלו לראות בסרטון הבא:
3. כותרות מושכות ומסקרנות – כי זה עובד
וכעת, סיימנו עם ההכנות הראשוניות. ועכשיו הזמן ליצור ולכתוב את התוכן!
השלב הראשוני וההתחלתי ביותר הוא לבחור בכותרות מנצחות ומושכות, רצוי לא להקל ראש בעניין, ולקחת את הזמן עד למציאת הכותרת הטובה ביותר.
ע"פ מחקרים, 80% מהגולשים מתייחסים אך ורק לכותרות. בשלב זה, אנו צריכים להרשים אותם!
הנתונים די הגיוניים, כשחושבים על זה.
נסו להיכנס למחשבתו של הגולש הממוצע: האם מדובר בכותרת עניינית ומסקרנת? והכי חשוב – נותנת פתרון?
אחרת, מה הטעם שהגולש באמת ילחץ ויבזבז את זמנו איתכם?
מסיבה זו, רצוי להשקיע את כל כולנו ומאמצינו בכותרות מושכות ומסקרנות. גם אם הדבר ייקח שעות עבודה ארוכות, לטווח הארוך זה פשוט ישתלם.
באותו הקשר, כותרות מושכות ומעניינות לא רק ימכרו את שירותיכם, אלה גם ישפרו את אחוזי ההקלקה (CTR).
4. סגנון הכתיבה – אחרי הכל קצת ייחודיות
כותבי ספר, סופרים מוצלחים, וגם תסריטאים יורדים לדקויות של סגנון כתיבה.
למעשה, הם יודעים שהסגנון שלהם ייחודי, ולפיכך יש בידיהם קהל גולשים מסור. מהצד השני, הדבר שונה! בכתיבת תכנים הקהל הוא זה שקובע כיצד סגנון הכתיבה ייכתב.
לדוגמא: בכתיבה טכנית (טכנולוגית), נהיה חייבים להיות רשמיים, סמכותיים, וכמה שיותר אינפורמטיביים.
ללא צל של ספק, מדובר בכתיבה שמצריכה שילוב של מונחים מקצועיים, ושסגנון הכתיבה היא כמה שיותר ישירה. לידיעתכם – אין כל דבר רע בלהיות ישירים, קהל היעד בתחום הטכנולוגי זקוק לדרישה הזאת.
ומהצד השני, במידה ונצטרך לכתוב לקהל שהוא קצת יותר "צעיר", שימוש בהומור ובדיחות קומיות יכולים ללכת דווקא לטובתנו.
בכתיבה לקהל צעיר יותר (שנות ה- 20), כתיבה מקצועית או ישירה מידי לא תשרת אותנו כהלכה.
עקב כך, רצוי לברר מהו סגנון הכתיבה המתאים ביותר למאמר ביחס לקהלי היעד (סה"כ היגיון בריא).
בהתאם לכך, רצוי וכדאי לשנות את סגנון הכתיבה שלנו בהתאם לתוכן. כאשר אנו יודעים מה ומיהו קהל היעד, נוכל להוציא את המקסימום האפשרי מהכתיבה, ובסופו של דבר – התוכן ירגיש ממש טוב ואיכותי.
טיפים נוספים ליצירת תוכן באתר:
5. תוכן שפותר בעיות אמיתיות – כזה שמספק תשובות
כמעט אין אדם במדינת ישראל, שבאמת אוהב תוכן תיאורטי יותר מידי.
ב- 99% מהנושאים שנרצה לכתוב, חשוב שנשים עליונות על יצירה וכתיבת תוכן אשר מתמקד בעיקר בפתרון בעיות אמיתיות וקריטיות לגולשים.
לדוגמא – לספק את עיקרי הדברים. כלומר, אם נצטרך לרשום תוכן טכנולוגי הקשור לאבטחת מידע, נכוון לתוכן שמספק את המידע שהגולש חיפש. למעשה, זה יכול להיות הרחבה על עדכון אבטחה מסוים, כלי שיעזור לגולש בפתרון בעיות בזמן אמת, ועוד.
איך עושים זאת?
אין לי באמת את התורה המדויקת בנושא מכיוון שהנושא תמיד משתנה ובהתאם אנו מחויבים לפעול בצורה שונה.
אבל, יש לי עבורכם את "הנוסחה" הכמעט מדויקת שתבטיח לכם תוכן שבאמת מסוגל לפתור עניינים. במידה וניצמד למבנה הבא שאדבר עליו, אני סבור שתצליחו במשימה:
- הקדמה – בשלב הראשוני וההתחלתי ביותר, רצוי לכתוב על מה המאמר הולך לדבר, או לחלופין לסכם מהם הנושאים המרכזיים בקצרה, ואפילו לתת הקדמה קצת יותר רצינית.
- גוף התוכן – בשלב הבא, נצטרך לכתוב את הפסקאות ואת כלל התוכן. חובה לרשום על הסברים מפורטים, להציג את הבעיה באופן הפשוט ביותר, ואיתה את הפתרון והדרכים להתמודדות עימה.
- סיכום – סקירה קטנה וקצרה של הדברים שנאמרו במאמר, לנגוע בדברים שסיכמנו, להכיל את המסרים העיקריים של התוכן, ואולי כמה מילות סיום.
6. תכנים ארוכים – ללא מריחות או הקדמות מטורפות
לפעמים זה פשוט בלתי אפשרי להעביר מסרים טובים, תכנים איכותיים, מקוריים ואינפורמטיביים ב- 300 מילה בלבד.
לרוב, פשוט לא תוכלו לעשות זאת. בכדאי להעביר אינפורמציה ומסרים על הצד הטוב ביותר, נצטרך "מרחב נשימה" גדול יותר.
במילים אחרות – נצטרך לכתוב תוכן ארוך ומפורט יותר, בדיוק כמו זה. לפיכך, נסו לכתוב תכנים ארוכים ואינפורמטיביים ככל האפשר, אבל נסו לא ליפול בדרך! אני בוודאי מדבר על תכנים ארוכים ללא מריחות מיותרות.
הידעתם? לפני הנתונים והבדיקות השונות, תוכן ממוצע שמככב בעמוד הראשון בגוגל מכיל כ- 1,000 מילה במינימום. למעשה, מדובר ב- "הוכחה חותכת" שתכנים מורכבים וארוכים יותר מיודדים היטב אצל הגולשים וכמובן אצל השחקנית הראשונה – גוגל. בסופו של יום אין מה לעשות, מה שעובד, פשוט עובד.
זכרו! תכנים ארוכים שעונים על כוונת המחפש, הם אלה שיופיעו בגוגל. אם תבדקו, הסבירות לתכנים קצרים של 250-300 מילה לא יהיו בארסנל של גוגל כלל.
7. אוצר מילים עממי ורחב – פשוט מאסט
נקודה שיש לבחון אותה ברצינות היא – גולשים לא נוטים או מחבבים תכנים במשלב לשוני גבוה.
במילים פשוטות יותר – מילים בשפה הגבוהה, מילים בעלי נוסח טכני מידי פשוט לא מדברות לגולשים. תאמינו או לא, הגולשים לא מבינים מזה פשוט כלום. בקיצור, משפטים ארוכים ומסובכים פשוט קשים להבנה מצד הגולש הממוצע, וזו… עובדה.
עקב כך, רצוי ומומלץ שתשתמשו בכתיבה פשוטה יותר, בשפה העממית ככל האפשר, (כל עוד לקהל היעד אין בעיה עם זה), וכמובן שלבו אוצר מילים רחב יותר, נסו שלא לחזור על אוצר המילים שלכם יותר מידי פעמים.
לכן, כתבו את התוכן שלכם חד משמעי, ישיר וממוקד, מניע לפעולה, קצת שיווקי, והכי חשוב – שהוא לא יבלבל אף אחד.
משפט פשוט שאורכו כ- 30 מילים, פשוט נחשב למורכב מידי. במילים אחרות, נסו להקל כמה שיותר על הגולשים שלכם, לספק להם את המידע בשפה הפשוטה ביותר, ותאמינו לי, הם פשוט יעריכו אתכם יותר.
8. היעזרו בתכנים איכותיים מהעבר – העבר שלנו הולך איתנו לכל מקום
מחסומי הכתיבה תמיד שם, תמיד יהיו, ולא משנה כמה נברח מהם – הם פשוט כאן.
לא משנה כמה אנחנו יכולים להיות יצירתיים, מפעם לפעם נתקל במחסומי כתיבה במהלך עבודותינו. במקרים אלה, נוכל להיעזר ב- "גלגלי ההצלה" שצברנו במהלך השנים בתור כותבי תוכן, כלומר – התכנים האיכותיים ביותר שיצרנו בעבר.
מחקרים מגלים ש- 30% מהמשווקים ממחזרים תכנים מהעבר הרחוק. כן, מבלי לחזור על אותן המילים כמובן.
לפיכך, מומלץ ורצוי להיעזר במבנה כללי, במבנים שהשתמשנו בעבר וברעיונות מצוינים שהוכיחו כיעילים. על בסיס המבנה, הרעיונות, הוסיפו את הדברים החדשים שיש לכם על הנושא. חדדו ותנו לתוכן מילים חדשות, בקיצור תנו את כולכם בדבר.
לידיעתכם: העתקת תכנים אסורה בכל תחליט, הן מבחינת זכויות יוצרים, והן מבחינת חוקי התקנון של גוגל.
9. המתחרים שלכם – בדקו מה הם כותבים
למדו מהמתחרים הכבדים שלכם.
כיצד הם עובדים, קחו השראה ממה שהם עושים, מהרעיונות שהם מציגים בתוכן שלהם.
אני לא אומר לגנוב או להעתיק מהמתחרים, אלא לעקוב טיפה אחרי הבלוג שלהם, ולקחת רעיונות.
זה משהו שאני לפעמים עושה מאתרים בחו"ל, לרוב כאשר אני נתקע. למעשה, הצצה אצל המתחרים לא רק נועדה לשם השראה, אלה גם ללקיחת נקודות קריטיות ושיפור התוכן שלנו באתר.
חוץ מזה, יהיו חברותיים! אל תתביישו להיעזר באחרים ולהתרשם ביצירתיות שלהם, פשוט אפשר ללמוד מכולם.
10. למצוא את הרעיון המנצח – חובה לכל אחד
במהלך עבודתי ככותב תוכן, באיזה שהוא שלב אני מרגיש "ריק".
כאשר תכתבו במשך 10 שנים תכנים בשלל נושאים, תרגישו באיזה שהוא שלב שהנושאים מתחילים להיגמר.
כמובן שנוכל להשתמש בנושאים פשוטים ולא מעניינים, אבל מה עשינו בזה? במיוחד שמדובר בתוכן איכותי ונוצץ.
אחד הקשיים היותר גדולים לכותבים הוא למצוא רעיונות לכתיבה, במיוחד אם מדובר בתוכן איכותי שמשלמים לנו עליו כמה מאות שקלים. לפיכך, החשיבות למציאת רעיונות מנצחים הם פשוט נכס.
אז איך מוצאים את הרעיון הבא שלנו לתוכן? במאמר הזה תמצאו 50 דרכים יצירתיות למציאת רעיון מנצח.
יחד עם זאת, אכתוב לפניכם 2 דרכים יצירתיות שלאחרונה נתנו לי הרבה מאוד נושאים חדשים לכתיבה:
- נכנס לפייסבוק או לרשת חברתית אחרת – מציאת רעיונות חדשים הם דבר שלא בא בקלות, ואת זה אני מניח שהבנתם מהקדמת הפסקה.
לפיכך, אני נכנס לפייסבוק, עובר בין פוסטים, קבוצות, קורא טיפה דברים, צוחק, ובום! נושא חדש פשוט צף לי בראש. קצת "הפסקה", זה בדיוק מה שאנחנו צריכים כאשר אין לנו רעיון לנושא חדש לכתיבה. - טיקטוק – עוד דרך חדשנית שלאחרונה התחלתי להשתמש בה: היא תוכנת הטיקטוק המפורסמת.
את התוכנה הזו, הכרתי בזמן הסגר והיא ממש עזרה לי להעביר שעות על גבי שעות. שמתי לב, שבמערכת הזו יש לא מעט מסרים, יוצרי תוכן, ודברים שיכולים לעורר אצלנו נושא חדש. תאמינו או לא, מדובר ברשת שמכילה אין סוף רעיונות, והשראה לכתיבה.
באותו נושא, אני ממליץ גם לצפות בסרטונים ביוטיוב, או בפייסבוק. באמצעות צפייה בסרטונים תוכלו לקבל השראה לכתיבה, וכמובן נושאי כתיבה חדשים ומגוונים.
לסיכום
לכתוב תוכן איכותי זו בהחלט משימה לא פשוטה, ודי מאתגרת ללא ספק.
כאשר אנו צריכים לעשות זאת באופן קבוע, הדבר אפילו יכול להקשות עוד יותר על היצירה הסופית. במידה ותרצו לעמוד ברף שהצבתם לעצמכם, ליצור תכנים איכותיים, הטיפים שציינתי בהחלט יסייעו לכם לטווח הארוך.
בהצלחה!