בין אם יש לכם אתר על ייעוץ משכנתאות, נדל"ן או שאתם יועצי מס, הרי שבסופו של דבר האתר שלכם משתייך לתחום הפיננסים.
ככאלו, אני לא צריך לספר לכם (או שכן)? על החשיבות שבקידום האתר שלכם על מנת לקבל לקוחות, לידים או למשוך מפרסמים (אם אתם אתר מידע או חדשות בתחום).
קידום אתרים בתחום הפיננסים
קודם כל נדבר על קידום אתרי פיננסים בהקשר של אתרים תדמיתיים.
כדי להבין מהי הדרך הטובה ביותר לקדם אתר פיננסי תדמיתי, חייבים קודם כל להבין מה מבדיל בין "סתם" אתר תדמית לבין אתר כמו שלכם.
בלי לחפור יותר מדי (ברשותכם…), אני אגיע לנקודה עצמה.
ההבדל המרכזי הוא באיכות התוכן:
אם באתר של טכנאי מזגנים יש בדרך כלל קצת מידע שיווקי ואולי כמה טיפים על בחירת מזגן, כשזה מגיע לאתר פיננסי, הגולש חייב לדעת שאתם מהטובים ביותר בתחום שלכם, אחרי הכול מדובר בכסף שלו ובהרבה מקרים גם בהשקעות לטווח ארוך או החלטות פיננסיות סופר חשובות.
לכן, סתם מידע שיווקי בלי כיסוי לא יעשה את העבודה.
יכול להיות שתקבלו המון כניסות מגוגל בגלל קידום נכון של מילות המפתח, אבל ההמרות שלכם עשויות יהיו להיות נמוכות.
קידום אתרי פיננסים אחרים
גם כאשר מדובר באתר שמספק מידע פיננסי, איכות התוכן היא כמובן סופר חשובה.
לא תוכלו להסתמך רק על שליפת מידע או אינדקס מכיוון שהתוכן הזה לא יהיה ייחודי, וגוגל יודע את זה.
לדוגמה, אם אני לוקח אתר כמו "משכנתאמן " או "שאל את טל", יש בהם הרבה יותר תוכן אינפורמטיבי והעמודים היחידים שהם באמת שיווקיים הם עמודי איסוף הלידים (והם כנראה גם מקור ההכנסות העיקרי שלהם).
לפני שאמשיך הלאה, מצרף סרטון בו אני מסביר על השגת לידים ליועצי משכנתא ותחומי פיננסים אחרים:
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
YMYL ולמה העיקרון הזה כל כך חשוב כשמדובר באתרי פיננסים
לפני שאני אמשיך ואגע בעקרונות הטכניים, חשוב לי להסביר קונספט נוסף שנמצא גם במסמכים של גוגל עצמה (אם כי לא בעמודי העזרה הרשמיים שלה): כאשר האלגוריתם שלה סורק אתרים בנושא כמו בריאות או כספים, הוא מתייחס ביתר רצינות לסמכותיות של האתר. הוא "רוצה" להבין מי בדיוק עומד מאחורי האתר, מה הידע שלו, ואילו קבלות חיצוניות ופנימיות הוא יכול לספק בקשר אליהן.
כשגוגל מפנה את תשומת ליבם של סוקרי האיכות שלה לאתרים שכאלו, היא מתייחסת אליהם כ-YMYL, או "הכסף שלך, החיים שלך" (ראשי התיבות באנגלית).
למידע נוסף על YMYL צפו בסרטון הזה:
זוהי גם אולי הסיבה לכך שאם תחפשו בעל מקצוע מסוים, ייתכן מאוד שתגיעו בכלל לכתבה מאתר כלכלי גדול כמו דה מרקר או כלכליסט, פשוט בגלל הסמכותיות העצומה שלהם.
לדוגמה, נכון לכתיבת שורות אלו – אם אני אחפש "יועץ מס", אני לא אקבל אפילו יועץ מס פרטי אחד בתוצאות האורגניות! (להוציא את התוצאות המקומיות).
אבל כמו שאני תמיד אומר, בהחלט אפשר לעשות את זה, ואתם לא צריכים פורטל ענק כדי להתקדם בגוגל גם אם האתר שלכם צנוע יותר.
כדאי גם לקרוא בהקשר זה: כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל?
מחקר מילות מפתח – לחשוב מחוץ לקופסה
כשמדובר על מחקר מילות מפתח בתחום הפיננסי, כמובן שחשוב לבדוק מהם החיפושים הכי פופולאריים וכמובן הזנבות הארוכים, אבל לא הייתי בהכרח נצמד רק אליהם.
מה שהייתי עושה זה גם קצת סיעור מוחין כדי לנסות ולהבין מהן התשובות אותן אנשים עשויים לחפש. זה יכול להופיע בגוגל טרנדס וזה גם יכול להופיע בחיפושים קשורים בעמודי התוצאות של גוגל.
אפשר כמובן גם להשתמש בכלי מילות המפתח הקלאסי, אבל שם יש סיכוי שתקבלו ביטויים שהם כבר קצת רחוקים מדי ממה שחיפשתם.
ניקח דוגמה פשוטה, "משכנתא דיסקונט". לכאורה יש כאן חיפוש שרק מי שמחפש עמוד מאוד ספציפי ישתמש בו, אבל אם נסתכל בחיפושים קשורים, נראה את הביטוי "ריביות משכנתא בנק דיסקונט".
מן הסתם, בנק דיסקונט לא יפרסם את הריביות שלו לציבור הרחב, אבל אני כן יכול להשתמש בביטוי הזה בדף שמתאר תרחיש של השוואת ריביות בין הבנקים אפילו אם אני לא יודע מהו טווח המשכנתא שם באופן ספציפי.
אני יכול גם להוסיף קצת מידע מעניין מהאתר של הבנק שאולי קל לפספס בקריאה מהירה. לדוגמה, האם יש להם דרישות מיוחדות ממי שמבקש משכנתא.
לפעמים גם ניתקל בדברים בלתי צפויים. לדוגמה, אם אני מחפש בגוגל "משכנתא" ונתקל בביטוי "משכנתא יעילה", אני אגלה שמדובר בכלל בספר. כאן יש לי הזדמנות לכתוב מה חשבתי על הספר הזה. באופן הזה אני בעצם נותן לגולש ערך מוסף, לא רק מידע על הספר עצמו, אלא גם ביקורת עליו.
עוד על תוכן
אוקי, אז הגענו לתוכן (למרות שדיברנו עליו לא מעט).
מעבר להתאמה של התוכן למילות המפתח, התוכן חייב כאמור להעיד על המקצועיות שלכם ולהיות תוכן איכותי.
גם אם מדובר באתר תדמיתי, אני מציע לכתוב מהניסיון האישי שלכם ולא סתם להזמין טקסט שיווקי אצל כותב תוכן (אולי רק כדי שהוא יעבה אותו).
זה יכול להיות סיפורי מקרה שבהם נתקלתם, הצגת סטטיסטיקה מעניינת ומה בדיוק עומד מאחורי כל מספר (סתם מספרים לא באמת מרשימים אף אחד) וכמובן מדריכים או עמודי שאלות ותשובות. אפשר גם להוסיף בלוג חדשותי.
עוד סוג של תוכן שעובד טוב הוא כזה שעושה לגולש סדר בראש: לא מדובר בהכרח במדריך, אלא באופן בו אתם מקבלים לקוח חדש.
לדוגמה, "איך אנחנו בודקים את החזרי המס עבור הלקוחות שלנו".
רישום מסודר של תהליך העבודה לא רק נותן לגוגל חיזוק לסמכותיות שלכם (בשילוב של גורמים נוספים), אלא גם מסייע להסיר את החששות של הגולש, דווקא בגלל שבתחום הזה יש כל כך הרבה מלכודות.
חשוב שלפחות חלק מהתכנים שלכם יהיו "ירוקי עד". כלומר, כאלו שימשיכו להיות רלוונטיים לפחות לעוד כמה שנים עם שינויים מינימליים שאולי תצטרכו לבצע פה ושם. זה נכון לכל סוגי האתרים בתחום.
גם שימוש בסרטוני יוטיוב היא אפשרות טובה.
יש אנשים שלשמוע אתכם מדברים יגרום להם להתעניין גם אם הייתם יכולים לתמלל את כל הסרטון בחמש פסקאות (ויש כאלו שבכל מקרה מתמללים את הסרטון כדי לעבות את הדף).
תוכלו לראות איך אני עושה את זה בערוץ שלי.
בוידאו הבא אני גם מסביר איך מעלים סרטונים ליוטיוב כמו שצריך:
תמונות וגרפים
אין ספק שהדרך הכי פשוטה להציג מידע ויזואלי או גרפים היא עדיין באמצעות תמונות, אבל גוגל לא ממש יכול לקרוא אותם ולהבין את המשמעות.
אם חשוב לכם להכניס גרפים לאתר באופן שגוגל (כנראה) יוכל לקרוא אותם, הדרך הפשוטה ביותר שאני מכיר היא דרך Google Data Studio.
לדוגמה, אתם יכולים להעתיק גרפים מאקסל לתוך Google Sheets ומשם ל-Data Studio. אפשר גם להשתמש ישירות בקבצי נתונים מסוג CSV ומשם ליצור את הגרפים על בסיס הנתונים. לאחר מכן פשוט מטמיעים אותם באתר באמצעות קוד.
מי שרוצה ללכת צעד אחד קדימה יכול גם להשתמש ב-Google Charts, אבל אז כבר צריך להתחיל להתעסק עם Javascript וקוד.
מלבד זאת, אפשר להשתמש בתמונות ממאגרים כדי לקשט את העמודים, רק חשוב לבדוק את כל עניין זכויות היוצרים.
בניית קישורים
אי אפשר לדבר על קידום אתרים אורגני בלי לדבר על קישורים. כמובן שרק תוכן מצוין הוא לא מספיק.
את האפשרות של החלפת מאמרים כולנו מכירים, אבל אם אתם נמצאים בתחום כמו פיננסים, אני מציע לכם ללכת עוד צעד אחד קדימה ולכוון גבוה יותר.
לדוגמה:
- פרסום מאמרים באתרים של מכללות.
- פנייה לאתרים כלכליים גדולים לצורך פרסום מדריכים (לרוב זה יעלה לכם כסף, אבל תקבלו לפחות כמה לידים טובים).
- פרסום בבלוגים של עסקים בתחומים דומים (לדוגמה, עורך דין שמתמחה בתחום בו אתם עוסקים).
- שימוש בשירות של בניית קישורים.
ויש עוד המון אפשרויות. ראיתי גם טכניקות של פיצול אתר לכמה אתרים קטנים יותר.
זה יכול להיות טוב אם אתם מבצעים הפרדה מבחינת ה-IP וגם משנים את העיצוב של האתר. אם אין לכם יכולת לעשות את זה, אל תסתבכו.
אם בא לכם לשמוע יותר על שירות בניית קישורים:
חיזוק הסמכותיות של האתר – קריטי עבור קידום אתרים של כסף ופיננסים!
בתור יועץ קידום אתרים – אני מבטיח לכם שיש חשיבות גדולה לחיזוק הסמכותיות של האתר, במיוחד בתחומים כמו פיננסים.
אנחנו לא מכירים בדיוק את האופן בו גוגל קורא את התוכן באתרי YMYL, אבל יש לנו כמה השערות טובות בנוגע לאופן בו אנחנו יכולים לפעול על פי העקרונות של מומחיות, סמכותיות ומהימנות שהם חלק מהקונספט הנ"ל. בהקשר של אתרי פיננסים, יש לנו כמה אפשרויות:
- שימו לב שהמידע אצלכם מעודכן. לדוגמה, אם מדובר באתר בתחום המס, שימו לב לנתונים כמו מע"מ, נקודות זכות, הטווח העליון לעוסקים פטורים וכך הלאה. אם יש לכם מראי מקום כמו פרסומים ממשלתיים, קשרו אליהם.
- הקפידו על נתוני התקשרות ובדיקה שהכתובת שלכם מעודכנת במפות גוגל (אם מדובר באתר של עסק)
- שימו תיבת קרדיט ליד כל תוכן, אפילו אם מדובר בתוכן שאותו אתם כתבתם
- לחיזוק המהימנות, הקפידו על המלצות חברתיות
- כתבו ביוגרפיה של כמה פסקאות עם פרטים שבאמת ירשימו את הגולש (לדוגמה, תפקידים בכירים שמילאתם ולא באיזו שנה סיימתם את התואר הראשון שלכם…).
- חפשו קישורים ממקורות סמכותיים, אתרים שכמעט כל אחד בתחום שלכם מכיר. גם אם זה אומר שתצטרכו לעבוד קשה יותר.
- גם עמוד אודות רציני הו מאד חשוב באתרי YMYL.
החידוש שב-Google My Business ו-Local Service Ads
החשיבות של Google My Business בהקשר של קידום אתרים ובכלל, היא לא דבר חדש וזוהי גם אחת הדרכים היותר טובות לזכות באמינות מצד גוגל בתנאי שאתם מבצעים אופטימיזציה לרשומה ומחברים אותה לאתר שלכם.
אבל במהלך 2020 גוגל הציגה תכונה חדשה שלמעשה מחברת בין הרשומות המקומיות למודעות ממומנות מקומיות.
זה עובד באופן הבא: אם העסק שלכם איכותי מספיק ומקבל ביקורות טובות, אתם יכולים להציג את עצמכם במודעה ממומנת מיוחדת בשם Local Service Ads שכוללת גם את הדירוג שלכם.
במילים אחרות, למרות שמדובר במודעה ממומנת, היא מסתמכת בין היתר על אותן הביקורות של התוצאות המקומיות הרגילות. למעשה, אם תקבלו יותר מדי ביקורות שליליות, גוגל עשויה להוציא אתכם מהתוכנית.
מראה וחווית משתמש
בדרך כלל אתרים פיננסים נראים מאוד מרובעים עם קווים ישרים, פלטת צבעים מאוד בסיסית ובאופן כללי נועדו לשדר רצינות, אולי אפילו קצת יתר על המידה. אני ממליץ להשקיע בתבנית ייחודית ולשבור את המבנה הישר הזה או לבחור תמונות צבעוניות וחיות יותר (כמו שעושים בכלכליסט וגלובס).
הגולש שנכנס אליכם לאתר אומנם לא נכנס למסע שופינג מטורף, אבל אתם גם לא רוצים לגרום לו להרגיש כאילו הוא נכנס לבניין משרדים אפור ומשעמם באזור תעשייה.
תבניות חדשות ומוצלחות יותר גם יתאימו באופן טוב יותר למובייל, וזהו יתרון נוסף.
הזרמת גולשים לאתר מרשתות חברתיות
הנושא האחרון שאני רוצה לדבר עליו פחות קשור ישירות על קידום אתרים בגוגל – הזרמת תנועה מרשתות חברתיות.
אם אתם לא יכולים לתפעל דף עסקי, לפחות נסו להיות כמה שיותר פעילים בקבוצות מקצועיות.
כך תוכלו להפנות אליכם גולשים דרך הודעות פרטיות ולהציג את עצמכם ואת האתר שלכם ביתר קלות.
אפשרות נוספת היא כמובן ליצור קבוצה משל עצמכם.
היתרון של הקבוצות האלו הוא שאנשים נכנסים אליהן מדי פעם כדי לראות מה חדש. זאת לעומת דף עסקי שהסיכוי שהגולש ייכנס אליו במיוחד לאחר שעשה לו לייק הוא לא גבוה. קל מאוד לסדר את תיבת האודות באופן כזה שהאתר שלכם יבלוט, ומשם כבר קל מאוד להזרים תנועה ממוקדת לאתר.
קידום אתרי פיננסים – לסיכום:
- חפשו מילות מפתח שיתנו לגולש ערך ולא ימשכו אותו רק לתוכן שיווקי
- כנ"ל לגבי תוכן. אל תסתפקו בחמישה דפים על השירותים שלכם וזהו. הוסיפו דברים שבאמת יהיה מעניין לקרוא או אפילו בלוג חדשותי.
- כשמדובר על בניית קישורים, כוונו גבוה יותר. קישורים ממקורות פשוטים לא יעלו את הסמכותיות שלכם.
- הגדילו את הסמכותיות של האתר עצמו באמצעות פרטי יצירת מדויקים, כתיבת ביוגרפיה וקישור אליה מכל פוסט שאתם כותבים. הנתונים באתר צריכים להיות מדויקים. כדאי גם לציין מקורות בפורמט דומה לזה בויקיפדיה.
- לגבי מילות מפתח שעדיין קשה לקדם, אל תפסלו על הסף שימוש במודעות ממומנות.
- נסו לשבור את המראה המרובע שמאפיין את רוב האתרים בתחום, שחקו עם פלטת הצבעים ודאגו שבתמונות לאורך העמודים יהיה קצת צבע.
- לעיתים עדיף לפתוח קבוצה בפייסבוק שבה יהיה ניתן לקיים שיח אמיתי מאשר סתם דף עסקי שבו הגולש הוא בעיקר פסיבי. היום אפשר גם להצמיד קבוצה לדף עסקי.