אם אתם כאן כי אתם מחפשים חברה מומלצת לבניית האתר הבא שלכם – הישארו עימי ואסייע לכם לעשות את הבחירה הנכונה.
אם אתם רוצים להקים אתר חדש עבור העסק שלכם או לעצב מחדש אתר אינטרנט קיים, אתם בטח שואלים את עצמם איך אני בוחר חברה לפיתוח אתרים בלי ליפול ובלי להתאכזב (מקרים כאלה לא חסרים).
בניית אתרים באינטרנט ושיווק דיגיטלי הם מרכיב חשוב מאד בנוכחות הדיגיטלית שלכם – בין אם אתם אדם פרטי או בעלי עסקים.
המצב אידיאלי – אתר אינטרנט זה הדבר הראשון שהלקוחות שלכם יראו כשהם נחשפים לעסק או למותג שלכם. זו בעצם ההזדמנות שלכם ליצור את הרושם הראשוני החשוב כל-כך.
ולכן השאלה "איך לבחור חברה להקמת אתרים"? היא שאלה שכמעט כל בעל עסק שואל את עצמו.
רוצה לקבל הצעה לבניית אתר? כמה פרטים ואחזור אליך בהקדם
חברת בניית אתרים: המדריך שיסגור לכם פינה
המדריך הבא יעזור לכם להבין איך למצוא חברה בתחום התחרותי הזה ואיך אתם צריכים להתכונן לדברים החשובים שצריך לדעת לפני שבוחרים חברה רצינית.
בחירת חברה לבניית אתרים – המדריך
עבור עסקים רבים האינטראקציה של הלקוחות עם החברה דרך אתר אינטרנט היא אפיק התקשורת וההכנסה העיקרי שעליו מושתתת התכנית העסקית כולה.
לכן כל כך חשוב שאתר שלכם יהיה בדיוק כמו שהייתם רוצים שיהיה – מקצועי, מזמין, ידידותי למשתמש, ולא פחות חשוב, נוח לתפעול מצד המנהל (Admin).
חברה לבניית אתרי אינטרנט או חברה לפיתוח אתרים היא בעצם אחראית על הבנייה, תהליך עיצוב האתר, בחלק מהמקרים גם האחסון והתחזוקה המתמשכת של האתר ויש חברות פיתוח אתרים שגם מעניקות שירותי קידום אורגני בגוגל.
אפשר לחשוב על חברה כזו כעל שותף עסקי של ממש
עליכם לבחור בקפידה מתוך ים של חברות הקיימות בשוק ולעשות החלטות כמה שיותר ברורות מראש.
אם כבר יש לכם אתר או שהייתם מעורבים בתהליך הבנייה כלקוח, אתם בעצם יודעים במה מדובר ועד כמה זה חשוב לבחור את אנשים הנכונים לבנות אתר אינטרנט מקצועי.
בנוסף, קחו בחשבון שייתכן מאד שתרצו לעשות שינויים ועדכונים באתר בהמשך הדרך. לעיתים קרובות חברה של הקמת אתרים שאותה תבחרו לבנות את האתר שלכם תדרוש שתמשיכו לעבוד אתה בהמשך הדרך. צריך להיזהר מחוזים כובלים.
יש כמה בורות שכדאי לכם להימנע מהם בתהליך בניית אתרי אינטרנט, אפרט על כך בהמשך…
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
לפני הכל: איזה אתר אני רוצה / צריך?
לפני שאתם בוחרים חברה להתחיל איתה את התהליך – חשוב לשאול את עצמכם מספר דברים. אחד מהם הוא – באיזה מערכת האתר יהיה בנוי?
יש המון מערכות של בניית אתרים וניהול תוכן (CMS). חלקן מעולות, חלקן גרועות, חלקן יכולות לגרום לך לרצות להתאבד…
המערכת שרוב מקדמי האתרים אוהבים לעבוד איתה היא וורדפרס.
יש לה המון יתרונות, אבל לא בהכרח מתאימה לכל אתר אינטרנט – לדוגמא, אתרי חנויות כבדים מאד או אתרים מורכבים במיוחד שדורשים יותר קוסטומיזציה.
עם זאת, למעט מקרי קצה – וורדפרס מתאימה כמעט לכולם. אני מדבר על כך בסרטון הבא:
אם בא לכם להרחיב – יש לי מדריך שלם על בניית אתרי וורדפרס.
אז איך תבחרו חברה לפיתוח אתרים שתעשה את זה בדרך הכי טובה?
לאחר שבחרתם את הפלטפורמה המתאימה לאתר, זה הזמן לבחור חברה לבניית אתר אינטרנט.
באופן כללי, עדיף לכם לעשות כמה שיותר ברורים, תשאולים, חקירות, בדיקות, השוואות, הגדרות צרכים ודרישות ותאום ציפיות מראש.
זה יחסוך לכם הרבה טעויות, אי-הבנות, גרסאות נוספות וכאב ראש בהמשך הדרך.
תהליך בניית אתר הוא תהליך מורכב.
יש כל כך הרבה פרטים, משתנים וגורמים שיכריעו אם המוצר הסופי אכן יענה על הדרישות שלכם. כדאי לכם להיות בעניינים ולשאול את השאלות הנכונות מראש.
לא יעזור לכם אם האתר שנבנה עבורכם תואם את מה שסיכמתם בכתב אבל לא משרת את צרכי העסק שלכם, או שנורא קשה לכם ולעובדים שלכם לתפעל אותו.
ככל שתדעו בדיוק מה אתם רוצים, ואיך קוראים לזה בשפה המקצועית, ככה תבטיחו שהמוצר הסופי באמת יהיה כמו שרציתם.
לכן ניסחתי עבורכם כמה המלצות חשובות שיעזרו לכם לבחור את חברת בניית האתרים הטובה ביותר עבורכם.
הוספתי כמה שאלות מפתח שכדאי לכם לשאול את החברות שאיתן אתם שוקלים לעבוד, כדי לקבל אינדיקציה על טיב השרות שאתם שוקלים להשקיע בו את מיטב כספם.
בנוסף, ציינתי כמה דברים שכדאי לכם להיזהר מהם בכל מה שנוגע להמשך התחזוקה והניהול של האתר.
אז הנה השלבים שבאמצעותם תבחרו חברת בניית אתרים שהיא נכונה לכם:
- איך להתכונן?
- איך לחפש?
- מה לבדוק?
- מה לשאול (וממה להיזהר)?
1. איך להתכונן לקראת בניית אתר אינטרנט?
דבר ראשון, לפני שמתחילים עם שלב הבנייה כדאי לערוך רשימה של כל המטרות שהאתר משמש ושכל הצרכים הספציפיים של העסק שלכם.
לפני שאתם פונים אל חברות בתחום כדאי שיהיה לכם מושג לאיזו מטרה האתר שלכם ישמש, מה אתם רוצים שהגולשים יעשו כשהם מבקרים בו, ומה מבחינתכם חובה שיהיה בו כדי שיממש את היעדים העסקיים שלכם.
סך הכל, אתר אינטרנט הוא כלי עסקי ושיווקי רב עוצמה. אם תנצלו אותו היטב, תוכלו להרוויח בגדול.
הנה כמה דברים שאתם עשויים לרצות שהאתר שלכם יעשה עבור העסק:
- בניית אתר אינטרנט עבור ייצור לידים חדשים עבור העסק
- פיתוח אתר אינטרנט שיוכל להסתנכרן עם מערכת ניהול הלקוחות (CRM) שלכם
- הקמת אתר אינטרנט אשר ישתלב עם מערכת השיווק האוטומטית שלכם
- יצירת אתר אינטרנט שיתחבר למערך השיווק באמצעות דואר אלקטרוני
- בנייה של אתר שיוכל לקבל תשלומים או תרומות
- בניית אתר אינטרנטי שיאפשר לגולשים למלא טפסים ישירות באתר
- בניית אתר על מנת למכור מוצרים אונליין. למידע נוסף על הקמת חנות וירטואלית
וכמה מרכיבים שכדאי שיהיו באתר שלכם כדי להשיג את המטרות האלה:
- בניית אתר עם ניווט ידידותי לגולש
- בניית אתר המכיל תוכן שמותאם לקידום אורגני
- בניית אתר עם דפים המיועדים להמרה – עוד על שיפור יחסי המרה באתרי אינטרנט
- בניית אתר עם כלים למסחר אלקטרוני
- בניית אתר עם טפסים אלקטרוניים מוגנים
- בניית אתר מאובטח עם תעודת SSL
חשבו על האתר שלכם כעל שלוחה של העסק. הוא אמור לעזור לכם להשיג את המטרות העסקיות שלכם, לא משנה מה הם.
רשימה מוגדרת של המטרות, הצרכים שלכם ודברים נוספים שיכולים להועיל תעזור לכם ולחברה לפיתוח אתרים הפוטנציאלית ליצור אתר שמותאם לכם באופן מיטבי.
גורמים נוספים שעליכם לקחת בחשבון לפני שאתם פונים לחברה המתמחה בתחום בניית אתר אינטרנט הוא התקציב שלכם ולוח הזמנים.
גם אם אתם עדין לא יודעים בדיוק כמה עשויה בניית האתר לעלות לכם, יכול מאד לעזור אם תגדירו מראש טווח מחירים שהוא אפשרי מבחינת התקציב והתכנית העסקית שלכם. זה יכוון אתכם להיקף ורמה של השרות שאתם מחפשים וימקד אתכם בהצעות שיותר רלוונטיות.
טווח הזמן שלכם גם חשוב, כמובן.
אם אתם צריכים את האתר שלכם פעיל תוך שבועיים, תצטרכו לחפש חברה שיכולה לגרום לזה לקרות. לעומת זאת, אם יש לכם קצת יותר זמן, תוכלו לברר ולהגדיר יותר דברים מראש ובכך למנוע טעויות ואי הבנות בהמשך הדרך.
בבוא העת יהיה לכם כדאי לנסח יחד עם חברת בניית האתרים שתבחרו תכנית יותר מפורטת של האתר מיועד.
תכנית כזאת נקראת "אפיון אתר".
את זה בדרך כלל עושים אחרי שכבר בחרתם את חברה לפיתוח אתרים שאיתה תרצו לעבוד. בינתיים אתם רק צריכים רשימה כללית של מטרות, צרכים ומאפיינים שאתם רוצים שיהיו באתר.
2. איך לחפש חברת מתאימה
כעת שיש לכם את הרשימה מוכנה, הגיע הזמן להתחיל לחפש את חברה הבונה אתרים המתאימה לכם.
צרו קשר עם מספר חברות – גם בארץ וגם בחו"ל.
כיום אתם בעצם יכולים לקבל שירות מחברה לפיתוח אתרים מכל מקום בעולם. זה לא חייב להיות מישהו באזור שבו העסק שלכם פועל.
אם האתר חייב להיות בעברית, זה יכול להגביל את האפשרויות.
בכל מקרה תפנו ליותר מ-2 או 3 חברות. יש כיום תחרות אדירה וספקטרום רחב של רמות ביצוע ושרות. כמו שציינתי קודם, כדאי לכם לעשות שיעורי בית בעניין הזה. זה בהחלט ישתלם לכם ויימנע טעויות ומחירים מיותרים.
אם אתם מחליטים לעבוד עם חברה שיושבת בחו"ל, קחו בחשבון שתצטרכו להיות בקשר אתם תוך כדי התהליך. דאגו לכך שיהיו זמינים לפניות שלכם בזמן אמת.
3. מה לבדוק לפני תהליך בניית אתרים?
יש כמה גורמים שכדאי לכם לבחון בקפידה כל חברה הטוענת שהיא מומחית בעולם בניית אתרים שאתה אתם שוקלים לעבוד. אלה כמה מהחשובים יותר שכדאי לכם לבדוק היטב:
בדקו כמה ניסיון יש להם בעולם הרחב של בניית אתרים
בנוגע לניסיון של חברת בניית האתרים שאתה אתם שוקלים לעבוד, שימו לב במיוחד לנקודות הבאות:
- כמה זמן הם פעילים? האם זו חברה מבוססת או סוג של סטארט אפ?
- האם יש להם ניסיון בפיתוח אתרים בתחום העסקי בעולם התוכן שלכם?
- האם יש להם ניסיון בפיתוח אתרים עם המאפיינים שאתם רוצים שיהיו באתר שלכם?
רצוי שיהיה להם תהליכים מוגדרים מראש לפיתוח ועיצוב אתר עם מאפיינים שעונים על הצרכים הספציפיים שלכם.
אין סיבה שהם יאלצו "להמציא את הגלגל מחדש" עבורכם. בחרו חברה שכבר בנתה אתרים דומים. בקשו לראות את האתרים הללו ודרשו הסברים מפורטים על המאפיינים שלהם, גם מצד ה-admin וגם מבחינת חווית המשתמש.
בדקו אתרים קודמים שבנו
עיון באתרים קיימים שהחברה בנתה היא דרך מצוינת ללמוד היכולת שלה ועל טיב השרות שהיא מציעה. בקשו רשימה של אתרים קודמים שהחברה בנתה. גלשו בהם ובדקו אותם היטב. לחצו על כל הכפתורים, בדקו את כל המאפיינים.
שאלו את החברה שנבחרה לצרכי בניית אתרי אינטרנט כמה שיותר שאלות "של מתחילים" – איך כל דבר עובד, מה קבוע ומה ניתן לשנות, אם אפשר לעשות גרסת מובייל לאתר וכמה זה יעלה, ואיך מתפעלים את מערכת הניהול של האתר.
כאן יש מקום להערכה חופשית של חווית המשתמש. זכרו שהאתר מיועד גם ללקוחות שלכם וגם לעובדים. נסו לחשוב איך האתר יכול להיות הכי נוח עבורם. בחרו במאפיינים שמוצאים חן בעיניכם גם כגולשים וגם כמנהלים.
אם אתרים מסוימים שהחברה בנתה מוצאים חן בעיניכם, אך אין להם ניסיון בעולם התוכן שלכם, שאלו אותם איזה מן התאמות הם מתכוונים לעשות על מנת לקדם את סוג התוכן שלכם.
בעד שבהחלט כדאי לכם לעבוד עם חברה של בניית אתרים שיש לה ניסיון בעולם התוכן שלכם, אם מצאתם חברה שאתם אוהבים במיוחד את הסגנון שלה, אל תוותרו עליה מיד.
חברה מומלצת לבניית אתרים? דברו עם לקוחות עבר
כפי שאתם יכולים לתאר, נציג המכירות של חברה המציעה שירותי בניית אתרי אינטרנט שאתה אתם שוקלים לעבוד יעשה הרבה מאמצים כדי להרשים אתכם בצורה הטובה ביותר.
אבל את ההמלצה הכי אותנטית תוכלו לקבל מלקוחות קודמים שלהם, לאו דווקא אלה שאיתם הם מקשרים אתכם. עשו מאמץ נוסף. כנסו לכמה מהאתרים שהראו לכם.
צרו קשר עם החברות שהאתרים שייכים להן ושאלו אותן אם היו מרוצים מבניית האתר. לפעמים תופתעו ממה שתגלו.
4. מה לשאול?
בארץ יש ים של חברות לבניית אתרים, וכפי שאמרתי – לבחור חברה שתהיה אחראית לבנות אתר זה כמו לבחור שותף עסקי.
אתם הולכים להשקיע סכום לא מבוטל של כסף ואיכות המוצר תשפיע בצורה מכריעה על הצלחת העסק שלכם. חשבו על התהליך כעל ראיון עבודה.
לכן, לבחור חברת אחת מתוך מאגר עצום של אפרויות – זה לא פשוט ויכול גם לבלבל.
יחד עם זאת – אני ממליץ לעשות סינון על בסיס הפרמטרים שכתובים כאן.
לאחר מכן – כאשר צמצמם את האפשרויות ל-2 או 3 חברות לפיתוח אתרים באמצעות הטיפים שפירטתי לעיל, שאלו אותם את השאלות הבאות.
התשובות עליהן יתנו לכם אינדיקציה אם אכן כדאי לכם לעבוד אתם:
האם פיתחתם אתרים עבור חברות אחרות בתחום העיסוק שלי?
לכל תחום עיסוק ועולם תוכן יש את כללי המשחק שלו. בתחומים מסוימים יש ממש קווים מנחים או חוקים מוגדרים שחייבים להיצמד אליהם.
חשוב שכל חברה שתבחרו תהיה מעודכנת במה מותר, מה אסור, ומה נחשב חדשי או מיושן בתחום העיסוק שלכם.
האם אתם משתמשים במערכת ניהול תוכן (CMS) להפעלת האתרים שלכם?
אם אינם יודעים מה זה CMS, אתם לא לבד.
זו מערכת הפעלה ידידותית למשתמש שמיועדת לאפשר לכם לנהל את האתר ללא ידע טכני בפיתוח. כך תוכלו לערוך שינויים באתר ולעדכן תכנים בעצמכם ללא צורך במומחה. זה ייתן לכם יותר שליטה ועצמאות בניהול השוטף של האתר.
האם תלמדו אותי לעבוד עם המערכת?
גם אם התשובה לשאלה הקודמת היא חיובית, והממשק לניהול האתר הוא יחסית ידידותי למשתמש, לעיתים קרובות אתם בעצמכם או העובדים בחברה שלכם לא ידעו איך להשתמש בו באופן ממצה.
דאגו שלא יפקירו אתכם בעניין הזה. דרשו הדרכה מסודרת בניהול האתר. לרב תופתעו לגלות כמה האתר יכול לעשות עבורכם כשאתם יודעים למצות את היכולות שלו בצורה הטובה ביותר.
האם אתם מציעים שירותי קידום אתרים (SEO)?
קידום אורגני או שירותי SEO הוא חיוני כיום לכל אתר עסקי.
עם זאת, חברה לבנייה היא לא בהכרח סוכנות המתמחה בקידום אתרים – אפילו אם החברה טוענת שהם עושים את זה.
לא מעט חברות לפיתוח אתרים ירצו, או אפילו יתעקשו, שתתנו רק להן לקדם את האתר עבורכם. יש כאן מקרה קלאסי של "לתת לחתול לשמור על השמנת".
הן יבקשו סכום חודשי קבוע ולרב לא באמת תוכלו לדעת מה הם בכלל עושים עבורכם.
כידוע לכם, קידום האתר קשור בצורה בלתי נפרדת למבנה ולתוכן שלו. אם תיקחו מקדם אתרים מומחה או יועץ לקידום אתרים ותתנו לו גישה אל מאחורי הקלעים של האתר, הוא יוכל לומר לכם באופן יותר מהימן אם האתר בנוי בצורה שנכונה לקידום האורגני שלו.
אז אם החברה הפוטנציאלית לא תהיה מרוצה מכך שתיקחו מקדם אתרים חיצוני, זה סביר ומובן. אבל אם הם מתנגדים לכך, ונותנים לכם כל מני סיבות טכניות לא מובנות לכך, זו בהחלט סיבה לחשוד.
רוצה לקבל הצעה לבניית אתר? כמה פרטים ואחזור אליך בהקדם
אילו התחייבויות נדרשות מכם מעבר לבנייה של האתר עצמו?
אחת הדרכים להגדיל את הרווחים בתחום זה, היא באמצעות מכירת שירותים נלווים מעבר לבניית האתר עצמו. שירותים כאלה כוללים: עדכון תכנים, קידום אורגני ואחסון.
באופן עקרוני, העסקה שקשורה בבניית האתר יכולה להסתיים ברגע שהאתר בנוי. השירותים הנלווים הם ארוכי טווח ודורשים תשלומים תקופתיים מתמשכים. חשוב שתדעו שאת כולם אפשר לרכוש באופן עצמאי, בנפרד ומגורמים שונים.
היזהרו מחוזים מחייבים.
לפני שאתם מתחייבים לרכוש את כל החבילה, כולל הכול ומתחייבים לנצח נצחים, בדקו בעצמכם הצעות אחרות עבור כל אחד מהשירותים הנלווים בנפרד ובררו איזה עסקה הכי מתאימה לכם.
האם כדאי לעבוד רק עם חברות מובילות בתחום?
האם צריך או כדאי לעבוד עם חברת בניית אתרים הטובה ביותר?
זאת שאלה מעניינת.
לדעתי – זה תלוי בצורך ובתקציב שלכם.
אם אתם רק בתחילת הדרך שלכם, רוצים אתר בסיסי (לדוגמא אתר תדמית) – אתם יכולים לעבוד עם חברות מובילות (או כאלה שנחשבות כאלו לכל הפחות), שיכולות לדרוש מחירים בטווח של 6-8 אלף ש"ח או לעבוד עם ילד בן 16 שיעשה לכם אתר לא פחות טוב (לצורך שלכם) ב-2000 ש"ח.
לכן – לטעמי, יש סיבה טובה לעבוד עם חברות מובילות לבניית אתרים, רק כאשר מדובר בפרוייקט בעל דרישות גבוהות – הן בהקשר של גודל האתר והן במורכבות שלו.
גם אם מתחילים עם בניית אתר פשוט – ניתן לשדרג בהמשך.
לסיכום – בחירת חברה לבניית אתרים
אם אחרי הקריאה הזו בחירת חברת לבניית אתרים מתאימה נראה לכם כמו תהליך ארוך ומפרך, אז אני שמח שעשיתי את העבודה שלי היטב.
כמו שציינתי, כמה שתשקיעו בתשאול, בדיקה ותאום ציפיות, כך תחסכו לעצמכם זמן, מאמצים וכסף בהמשך הדרך. הכוונה שלי היא לא רק שתחפשו את ההצעה הכי זולה, אלא שממש תבדקו ותבררו מראש לפרטי פרטים מה אתם מקבלים מבחינת המוצר והשרות ומה ההתחייבות מצדכם.
האמת היא שחברה לפיתוח אתרים מקצועית ואמינה תברך אתכם על ההתעניינות המוגברת בתהליך של בניית אתר אינטרנט. גם הם יודעים שברור צרכים ותאום ציפיות מראש חוסכת אי-הבנות ועבודה כפולה ומבטיחה שכל הצדדים יצאו מרוצים מהתהליך.
בהצלחה 🙂