מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר?

אז…מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר? יש לכם מושג? אם הגעתם לכאן, כנראה, שלא כל כך 🙂

אל דאגה, אני כאן לעשות לכם סדר בעניינים.

מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר?

למרות שדף נחיתה ואתר אינטרנט הם שני דברים שונים למדי זה מזה, רבים עדיין לא יודעים במה הם נבדלים זה מזה ולאיזו מטרה משמש כל אחד מהם.

לפעמיים הם רואים דף שלקוח מאתר אינטרנט בסיטואציות בו אמורות להופיע דף נחיתה או אתרי אינטרנט מאוד דלים בתוכן, דבר שרק מוסיף לבלבול.

כל זה הופך להיות קריטי כאשר מנהלים קמפיין מבוסס מודעות ואתר אינטרנט.

בפוסט הזה אסביר מהו כל אחד מהם ובתכלס – מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר?

דף נחיתה לאתר

מה התפקיד של דף נחיתה?

לדף נחיתה יש בדרך כלל תפקיד אחד מרכזי: לגרום לגולש לבצע פעולה מסוימת ולגרום לו להתרכז אך ורק בה. בשפה המקצועית קוראים לזה CTA או Call to Action – קריאה לפעולה.

לאחר שהגולש מבצע את הפעולה, נהוג לומר שהתבצעה המרה ("ליד" הם לרוב פרטי ההמרה שהגולש מילא בטופס.)

מהסיבה הזו משתמשים בדפי נחיתה במיוחד עבור קמפיינים מסוג PPC. כלומר, קמפיינים שבהם הגולש רואה מודעה מסוימת ולוחץ עליה כדי לעבור לדף אחר.

הדף הזה הוא דף נחיתה ייעודי שהוכן אך ורק עבור המודעה הזו או עבור סדרת מודעות.

רוצים סרטון שיסביר לכם את מהותו של דף נחיתה? קבלו

מה התפקיד של אתר אינטרנט?

קיימים סוגים רבים של אתרי אינטרנט, אבל ההשוואה הטובה ביותר לדפי נחיתה הוא אתר אינטרנט מסחרי.

גם התפקיד של אתר אינטרנט מסחרי הוא בדרך כלל לגרום לגולש לעבור המרה, אבל באתר ההמרה עצמה יכולה להתבצע בכל מיני עמודים שונים בהתאם לאופן בו הגולש הגיע לאתר.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

רוב האתרים מקבלים תנועה ממקורות מגוונים כגון מנועי חיפוש, בעיקר לגוגל, (למשל על ידי תהליך של קידום אורגני לאתר) אתרים אחרים ורשתות חברתיות והמטרה היא לגרום להם לעבור את ההמרה בלי קשר לעמוד אליו הם מגיעים.

נראה איך הדברים עובדים באופן מפורט יותר כאשר נדבר על עיצוב והיררכיה.

היכן נעוצים ההבדלים בין השניים?

היררכיה וקריאה לפעולה

מעצם היותו של עמוד נחיתה ממוקד מאוד, לרוב מדובר על עמוד בודד. גם אם ישנה סדרה של עמודי נחיתה שיושבים על אותה התשתית הם כמעט אף פעם לא יהיו מחוברים אחד לשני.

יש לכך שתי סיבות מרכזיות:

  • מכיוון שהגולש רואה אך ורק את העמוד הזה, הסיכוי שתתרחש המרה הוא גבוה יותר
  • לנו כמפרסמים הרבה יותר קל לקשר את ההמרה לעמוד ספציפי באמצעות מערכת הפרסום בה אנחנו עושים שימוש

לעומת עמוד נחיתה, אתר מורכב מהרבה מאוד דפים שמחוברים ביניהם באמצעות קישורים פנימיים.

אם אנחנו רוצים להגדיל את שיעור ההמרות מהאתר, אנחנו חייבים לקצר את הדרך להמרה עבור הגולש, לא משנה לאיזה עמוד הוא מגיע מגוגל או כל מקור אחר.

אז איך עושים את זה? אתר שבכול עמוד בו יהיו טפסים בולטים וצעקניים עשוי יהיה לגרום לאפקט ההפוך. במילים אחרות, אתר לא אמור להתנהג כמו אוסף של דפי נחיתה…

למדריך שלי על הנעה לפעולה.

יש כל מיני גישות שונות לאופן בו כדאי לשלב טפסי המרה באתר ואין גם מניעה לערבב ביניהן כל עוד הדבר לא נעשה בהגזמה:

  • אפשר למקם את טופס ההמרה במקום קבוע כמו החלק התחתון של כל עמוד
  • אפשר לשים טופס או כמה טפסים בחלקים מרכזיים בעמוד בהתאם למיקום שלו באתר, לסוג ולתוכן שלו
  • אפשר לוותר על טופס קבוע ובמקום זאת להשתמש רק בקישורים פנימיים שיובילו לעמוד המרה ייעודי שבמבחינות רבות הוא סוג של עמוד נחיתה.

היתרון של הגישה האחרונה הוא שקל לנו הרבה יותר ליצור את הקונטקסט הנדרש ולמעשה לתפוס את הגולש ברגע הנכון בלי להכריח את הגולש להפסיק את שטף הקריאה.

יש גם אתרים שכלל לא צריכים טופס המרה. לדוגמה, אתרים של בעלי מקצוע, שהדבר הכי חשוב אצלם הוא מספר הטלפון: אינסטלטורים, מדבירים וכו'.

סוג נוסף של אתרים מסחריים הם אתרי חנויות וירטואליות.

המבנה שלהם מורכב יותר וטופס ההמרה הוא לרוב טופס התשלום, למרות שההמרה עצמה מתחילה באופן חלקי כבר כשהגולש מכניס מוצר כלשהו לעגלה.

עיצוב

עוד הבדל מהותי בין עמוד נחיתה לאתר הוא כל מה שנוגע לעיצוב: עמוד נחיתה בדרך כלל יעשה שימוש בפונטים גדולים וצבעים עזים עם קונטרסט גבוה ביניהם.

למעשה המבנה של עמוד נחיתה הוא פחות או יותר קבוע ומורכב מכותרת, טקסט שיווקי קצר שיכול לכלול גם רשימת נקודות (בולטים או תבליטים בעברית), תמונה מרכזית וטופס.

לעיתים יהיו בדף הנחיתה גם המלצות מלקוחות שונים שבזכות האותנטיות שלהן (לפחות על הנייר), אמורות למשוך יותר לקוחות.

האורך של רוב דפי הנחיתה הוא קצר ובמחשב לפחות כמעט ואין בהם גלילה.

מנגד, לעיתים אפשר לראות גם דפי נחיתה מאוד ארוכים שהם למעשה רצף פסקאות של טקסט שיווקי.

הדפים האלו משמשים בדרך כלל כאשר הליד הוא למעשה מכירה ישירה של מוצר ספציפי שאפשר לרכוש מיד (לדוגמה, סדנה או קורס בעלות של כמה אלפי שקלים).

עמוד נחיתה עם עיצוב פחות סטנדרטי עשוי לעבוד, אבל לרוב כדאי שלא לנסות להמציא את הגלגל מחדש…

לעומת זאת, העיצוב של אתרי אינטרנט הוא הרבה יותר גמיש ולגמרי תלוי בסוג האתר, הראש של המעצב ובעיקר כמה השקיעו בו.

יש אתרים עם עיצוב בינוני שמשיגים את המטרה שלהם כי הם מעניינים ושימושיים ויש אתרים עם עיצוב נהדר שהם חלולים לגמרי מכל בחינה אחרת.

SEO

SEO לאתר אינטרנט היא כידוע תורה שלמה.

כבר רמזתי לכך שקידום אתרים מתבצע עבור כל עמוד בנפרד (אבל גם באופן רוחבי) או לפחות עבור העמודים המרכזיים באתר בהתאם למילות המפתח שרוצים לקדם.

על מנת שיהיה ניתן לעשות זאת בעמוד חייבת להיות כמות מספיק גדולה של טקסט שתעבור אופטימיזציה למילות המפתח.

גם הקישורים הפנימיים (הן תפריטים שמתפקדים כקישורים קבועים והן קישורים מתוך הטקסט) חייבים לשקף את הקשר בין העמודים ולמעשה הם אחד האלמנטים הכי חשובים של SEO שלעיתים לא נותנים לו מספיק קרדיט.

לעומת זאת, בדרך כלל אין הרבה טעם לקדם עמודי נחיתה מכיוון שגם אם מדובר בעמודי נחיתה ארוכים, לרוב לא עושים אופטימיזציה למילות מפתח וגם החוסר בקישורים פנימיים עשוי להיות בעייתי לתהליך הקידום.

אגב, מי שמבצעים קידום אורגני נקראים מקדמי אתרים ויש כמובן גם לא מעט חברות קידום אתרים.

שיווק באמצעות תוכן – היוצא מן הכלל שאינו מעיד על הכלל

עכשיו אחרי שהסברתי על עמודי נחיתה מול אתרי אינטרנט אני חייב לדבר גם על יוצאי הדופן: אתרים קטנים שהם גם אוסף של דפי נחיתה ועושים שימוש בטכניקה שנהוג לכנות "שיווק באמצעות תוכן".

לכאורה הם סותרים את כל מה שכתבתי קודם, אבל לא מדובר בעמודי נחיתה רגילים אלא בטקסט שהוא מעין שילוב בין טקסט שיווקי לטקסט אינפורמטיבי ויכול להיות חלק מסדרת דפים דומים.

הרעיון הוא מצד אחד לתת לגולש מידע אינפורמטיבי שיעזור לו עם בעיה מסוימת או צורך מסוים, אך מצד שני גם ידגיש מדוע כדאי לא לרכוש דווקא מכם. היכן שהוא בעמוד יהיה מן הסתם גם טופס המרה.

סביר גם להניח שכבר ראיתם עמודים כאלו כאשר לחצתם על כתבה שרשום עליה "תוכן ממומן" באתר כמו ynet או וואלה.

התוכן הממומן הזה בדרך כלל משתייך לרשתות הפרסום של טאבולה או אאוטבריין. לאחרונה רואים אותו גם בפייסבוק מכיוון שקל יחסית לטרגט גולשים על פי תחומי עניין ולדעת פחות או יותר מה מעניין אותם.

מכיוון שכל הדפים האלו הם יחסית דומים במבנה שלהם, אין מניעה מלבנות מהם מיני אתר.

לדוגמה, באתר על משכנתא יכולים להופיע הדפים הבאים:

  • יועץ משכנתא
  • מחזור משכנתא
  • משכנתא לכל מטרה
  • מחשבון משכנתא

במיני אתרים כאלו יש הרבה פחות סיכון לכך שהגולש ייצא מפוקוס מכיוון שלא משנה לאן הוא ימשיך, הוא יגיע לעמודים בעלי מבנה דומה.

למרות שקידום של מיני אתרים מהסוג הזה יכול להיות מורכב יחסית בשל העובדה שהם קטנים, הוא בהחלט אפשרי, או שפשוט אפשר להשתמש בהם כאתרי תמיכה לאתרים גדולים יותר.

אחרי הכול הם כבר מקבלים הרבה תנועה שהיא לא אורגנית וגם אם הם יענשו זה לא סוף העולם…

אבל לשימוש בדפים האלו יש גם מספר חסרונות:

  • הם מתאימים בעיקר למי שמתעסק עם מכירות או שירותים בעלי משמעות כספית או בריאותית (Your Money Your Life)
  • הם דורשים טקסט ייחודי, זאת לעומת דפי נחיתה שיותר קל ליצור מהם כמה גרסאות שונות, הם פחות מתאימים
  • לפרסום ברשת של גוגל מכיוון שהמודעות אצל גוגל מבוססות מילות מפתח ולא בהכרח הקשר או התנהגות הגולש

מה ההבדל בין דפי נחיתה ואתרים – לסיכום

ההבדלים בין עמוד נחיתה לבין אתר אינטרנט הם מהותיים ואם אתם מנהלים אתר אינטרנט לצד קמפיינים ממומנים אתם חייב לעשות שימוש בשניהם (למעט כמה מקרים יוצאי דופן), כל אחד על פי המאפיינים והעיצוב הייחודים לו.

שימוש נכון יאפשר לכם להעלות את אחוזי ההמרה בשניהם ולבצע תהליך אפקטיבי של קידום אתרים.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו