שיווק באינטרנט לצלמים? הגעתם למקום הנכון.
אם אתם עוסקים בצילום באופן שוטף ומספקים שירותים לאירועי חיים שונים כמו חתונות, מסיבות מצווה, אירועי חברה ועוד, אתם ודאי מודעים לכך שאתגר מרכזי ולא פשוט איתו אתם צריכים להתמודד הוא הקידום שלכם ברשת.
רשת האינטרנט עמוסה בבעלי מקצוע מתחום הצילום וכדי לקבל חשיפה ראויה לקהל היעד שלכם, תצטרכו לפעול באחד או יותר מן הערוצים השיווקיים העומדים לרשותכם.
כדי להבין טוב יותר במה דברים אמורים, נתמקד במאמר הזה ב 4 ערוצים עיקריים: קידום אתרים לצלמים (הכוונה לקידום האורגני), פרסום בגוגל אדס, פרסום בפייסבוק ורישום לאינדקסים.
כאמור, כדי לקדם את עסק הצילום שלכם אתם לא מוכרחים לפעול בכולם יחד.
הבחירה בערוץ המתאים לכם צריכה להיות מונעת משיקולים כמו תקציב, אורך נשימה, האזור שבו אתם פועלים, התוכניות ארוכות הטווח שלכם ועוד.
בנימה אישית – יצא לי לקדם לא מעט צלמים ברשת – צלמי אירועים, חתונות, צלמי מוצרים, צלמי טבע ונוף, צלמים מסחריים ועוד.
מדובר בתחום כיפי וויזואלי והיו לי גם הצלחות מאד גדולות בתחום.
אז בלי להכביר במילים, מתחילים עכשיו – מדריך על שיווק באינטרנט לצלמים.
1. קידום אורגני בגוגל
על תהליך קידום אורגני בגוגל (ידוע גם בשם: SEO) אפשר לכתוב ספרים (אם תחברו את כל הפוסטים שכתבתי לאורך השנים, יצאו כמה ספרים עבי כרס).
בעיקרון, המטרה של הליך כזה היא לשפר את הנראות של עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש של גוגל, עבור שאילתות רלוונטיות שיבצעו הגולשים.
איך לכם מושג מה זה קידום אורגני / SEO? התחילו כאן:
יש לציין, כי תהליך קידום אורגני של אתר בגוגל הוא תהליך ממושך, שדורש ידע, התמקצעות, והשקעה לא מעטה בתוכן ערכי ומשמעותי.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
היתרון הגדול בקידום אורגני הוא שיפור הסמכות של העסק שלכם, והזרמה של תנועה איכותית יותר לאתר שלכם.
מדוע איכותית יותר?
משום שלגולשים שמגיעים באמצעות לחיצה על תוצאות אורגניות במנוע החיפוש, יש רמת אמון גדולה יותר בנותן השירות, בטח גדולה יותר מעסק שמופיע בדפי תוצאות החיפוש באמצעות מודעה ממומנת.
כמו כן, קידום אורגני יכול לסייע לעסק לבנות נכס דיגיטלי משמעותי, שייצר לו לידים איכותיים, אותם יוכל למכור הלאה בעת הצורך.
יתרון נוסף של קידום אורגני הוא הביטחון של העסק מפני מתודות של קליקים מזויפים או קליקים של מתחרים – שיטה שבה עושים שימוש גורמים עוינים שרוצים להזיק למי שמנהל קמפיין קידום ממומן בגוגל.
לא הכל ורוד…
החיסרון הגדול בתהליך קידום אורגני הוא שמדובר בתהליך מתמשך, אשר יכולים לעבור חודשים ארוכים ואפילו שנים, עד להשגת תוצאות משביעות רצון במהלכו.
כמו כן, תהליך קידום אורגני כפוף לשינויים שמבצעים מנועי החיפוש באלגוריתם החיפוש שלהם, וכן לפעילות שמבצעים מתחרים חדשים או ותיקים בנישה.
על קידום אורגני לאתרי צלמים באופן ספציפי אני מדבר בסרטון הבא:
ערוץ הקידום האורגני בנוי על מספר רגליים:
1. תוכן
תוכן איכותי הוא המרכיב המשמעותי ביותר בתהליך של קידום אורגני ומהווה תנאי הכרחי אך לא מספיק לקידום מוצלח.
בלי תוכן ערכי, איכותי, שנכתב בצורה תדירה ומספק ערך אמיתי ללקוח, אין טעם בניסיון לקדם אתר בצורה אורגנית.
תוכן איכותי הוא תוכן שנותן מענה לשאילתא שביצע הגולש ומותאם לכוונת החיפוש שלו.
צלמים יכולים לכתוב על האופן שבו הם ניגשים לעבודת הצילום, טיפים לצילום מוצלח בבית, כיצד מתמודדים עם תנאי תאורה בעייתיים, מהו הציוד הדרוש לביצוע צילום מוצלח ועוד.
2. אופטימיזציה של דפי האתר למנועי החיפוש
כדי להשיג תוצאות טובות בתהליך הקידום האורגני, חשוב יהיה לבצע התאמה של דפי האתר השונים שמעוניינים לקדם, להצגה בדפי תוצאות החיפוש של מנוע החיפוש.
במה דברים אמורים?
הכוונה היא לשימוש בכותרות ובכותרות משנה שתעזורנה למנוע החיפוש להבין טוב יותר את היררכית התוכן באתר, לטיוב כותרות המטא ותיאורי המטא באתר, לבניה של קישורים פנימיים באתר בצורה נכונה, לסידור מובנה של ההיררכיה באתר, לשיפור זמני הטעינה של העמודים, להוספת תגיות לתמונות שתסייענה למנועי החיפוש להבין מה יש בתמונה ולהנגיש את התוכן לבעלי לקויות שונות ועוד ועוד.
צלמים מנהלים בדרך כלל אתר אינטרנט רווי תמונות, כך שהדגש במקרה שלהם צריך להיות טיפול באופטימיזציה של התמונות, הבטחת טעינה חלקה ומהירה, וגם יצירת טקסט חלופי לתמונות.
3. קישורים
קישורים חיצוניים המצביעים על דפי האתר הינם עדיין פקטור מרכזי וחשוב בכל תהליך קידום אורגני של אתר אינטרנט.
כדי שפרופיל קישורים לאתר ייחשב לאיכותי, הוא צריך להיבנות בצורה תדירה ומדורגת, להכיל קישורים עם טקסט עוגן מגוון ולא מחשיד, ולשלב את אותן הצבעות מאתרים סמכותיים וגם כאלו שפחות, מתחומים רלוונטים הקשורים בנישה שבה האתר פועל.
בהקשר הזה, צלמים יכולים לנסות ולבנות את פרופיל הקישורים שלהם מאתרים של אולמות אירועים, שמלות כלה, קייטרינג לחתונות, עיצוב אלבומים ועוד.
בוידאו הבא אני מסביר עוד על קישורים והחשיבות שלהם לקידום אתרים:
האם צלם יכול לקדם את עצמו לבד בעזרת קידום אורגני?
התשובה היא כן.
אבל – צריך להיות מוכן נפשית (ופיזית) לעבודה ממושכת ורבה על כתיבת תכנים, שיתוף ברשתות חברתיות, פנייה לאתרים לצורך בניית קישורים (או קניית קישורים לקיצור הדרך), שיתופי פעולה עם אתרים אחרים, מדידה ובדיקה מה עובד ומה לא, ועוד המון דברים שחלק מהצלמים מעדיפים פשוט לתת למקדם אתרים או לחברת קידום אתרים לעשות באופן מקצועי.
4. חווית משתמש
פקטורים הקשורים ביצירת חווית משתמש טובה הופכים בשנים האחרונות להיות יותר ויותר רלוונטיים בכל הקשור לתהליך קידום אורגני של אתר.
כאמור, באתרים המתייחסים לתחום הצילום, כדאי יהיה לשלב ניווט נוח ונכון באתר, זמני טעינה מהירים, יכולת חיפוש ואיתור של תמונות באתר ועוד.
2. קידום ממומן בגוגל עבור צלמים
קידום ממומן הוא הצד השני של המטבע בכל הקשור לביסוס הנראות של העסק בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש השונים.
בתהליך קידום ממומן ניתן להשיג תוצאות מיידיות, פשוט באמצעות יצירת מודעה רלוונטית, והגדרת קמפיין להצגת המודעה הזאת.
במהלך קידום ממומן, מתנהל סוג של מכרז ובו מי שמציע את המחיר הגבוה ביותר לקליק ואת איכות דף הנחיתה הטובה ביותר, יכול להשיג תוצאות מצויינות.
ככה נראות מועדות בגוגל של צלמי אירועים לדוגמא:
לתהליך של קידום ממומן ישנם לא מעט יתרונות: ראשית, הוא תהליך מיידי ומהיר, ואינו דורש ידע ובקיאות טכנולוגית מצד בעל האתר.
שנית, כדי לייצר קמפיין קידום ממומן לא נדרש בעל האתר להעמיד נכס דיגיטלי שלם ואיכותי, שנבנה במאמץ רב לאורך זמן.
במקרה הזה, מספיק השימוש בדף נחיתה איכותי, שניתן להרים באמצעים שונים בלי כל בעיה.
קידום ממומן הוא תהליך שניתן להפסיק בכל רגע בהתאם לצרכי העסק, וגם להגדיר באמצעותו מילות מפתח שליליות, שתמנענה הגעה של קהל גולשים לא רלוונטי לאתר.
רוצים לדעת את ההבדלים המרכזיים בין קידום ממומן לקידום האורגני עליו דיברתי מקודם? צפו בסרטון הזה:
עם זאת לתהליך קידום ממומן ישנם גם לא מעט חסרונות.
בראש ובראשונה, תהליך כזה חשוף להקלקות של מתחרים וסקרנים, בצורה כזו שעיקר תקציב הפרסום של הקמפיין עלול להתבזבז על קליקים לא רלוונטיים.
שנית, בתהליך קידום ממומן לא ניתן לבנות נכס דיגיטלי מניב לאורך זמן, ולמעשה, מרגע הפסקת הקמפיין, גם תנועת הגולשים תיפסק.
בכל הקשור לצלמים, קידום ממומן בגוגל יכול להיות ערוץ מצויין, בעיקר משום שצלמים שעובדים כפרילנסרים לא נדרשים בערוץ זה להשקעה משמעותית בבניית נכסים דיגיטליים איכותיים, וגם משום שבתהליך קידום ממומן, כאמור, יוכל הצלם לווסת את תנועת הגולשים לאתר, בהתאם לכמות הפניות בהן הוא מסוגל לטפל.
3. פרסום בפייסבוק
פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, מציעה לבעלי עסקים דרך אחרת להגיע לקהל היעד הרלוונטי. פרסום בפייסבוק (וגם אינסטגרם, שמבוסס על אותה פלטפורמה של פרסום) הוא אחד האמצעים הטובים ביותר לגייס לקוחות חדשים – בעיקר בתחומים ויזאוליים כמו של צלמים.
פייסבוק מכירה את המאפיינים של המשתמשים השונים, את התחביבים ואת תחומי העניין שלהם, את הנושאים שאחריהם הם עוקבים ואת אירועי החיים הצפויים שלהם.
בצורה כזאת, יכולה פייסבוק לאפשר לצלמים למקד את המסרים השיווקיים שלהם ולייעד אותם לקהל היעד הרלוונטי: זוגות שעומדים להינשא, גולשים שהצטרפו לקבוצות עניין מקבילות, הורים לילדים בגיל המצווה ועוד.
בפייסבוק תהליך השיווק של השירות מבוצע בדחיפה ולא במשיכה.
כלומר, בעוד שבמנוע החיפוש מי שיוזם את העניין בנושא הוא הגולש, הרי שבפייסבוק מציג המפרסם לקהל היעד את התוכן ביוזמתו.
בתצורה זאת, מתקבלים, לעיתים, לידים קרים יותר, שיש צורך בהשקעה גדולה יותר כדי להפוך אותם ללקוחות משלמים.
פייסבוק מאפשרת לצלמים לפעול גם בקבוצות פייסבוק ייעודיות.
באמצעות פעילות בקבוצה, יכולים הצלמים לתרום לקהילה שסובבת תחום עניין מסויים.
הם יכולים לספק טיפים איכותיים באשר לצילום מוצלח ולהעניק מן הידע והמיומנות שלהם לחברי הקהילה.
בדרך זאת, יכולים הצלמים לייצר לעצמם סמכות ברשת.
אחד היתרונות המשמעותיים בערוץ פייסבוק, הוא היכולת של המשתמשים השונים להפוך תוכן לויראלי באמצעות שיתופים, תגובות, תיוגים, לייקים, הצטרפות לקבוצות ועוד.
בצורה כזאת, ניתן למקסם את תוצאות הקמפיין בצורה אורגנית מבלי להשקיע סכומים נוספים בניהול הקמפיין.
4. רישום באינדקסים שונים
פרסום באמצעות באינדקסים היא דרך יעילה נוספת להשיג ללקוחות.
לא מעט גולשים ומשתמשים ברשת נוטים לפנות לפורטלים המרכזים בעלי מקצוע שונים כדי לבחור לעצמם את הספק איתו הם מעוניינים לעבוד.
מדובר בדרך נוחה וקלאסית עבור הלקוח: כך הוא יכול להשוות הצעות, לפנות למספר בעלי מקצוע במקביל, לוודא כי הוא מצליח להשלים את המשימה בזמן נתון במקרה שבעל המקצוע הראשון שפנה אליו אינו זמין ועוד.
תחום שיכול לשפוך אור על שימוש באינדקסים כשיטה למציאת השירות המתאים ביותר ללקוח הוא, למשל, תחום הצימרים.
הרבה מן הגולשים שמחפשים צימר, עושים זאת באמצעות הפורטלים העיקריים המרכזים מאות צימרים ומאפשרים יכולות סינון שונות.
אותו הדין גם לגבי קידום צלמים ברשת.
בארץ יש כמה אינדקסים מובילים של תחום האירועים בהם רשומים צלמים רבים. אתרים לדוגמא:
- מתחתנים
- חתן כלה
- mit4mit
- וואלה מזל טוב
- ועוד..
לסיכום
אם אתם צלמים מוכשרים שרוצים לקדם את העבודה שלהם ברשת האינטרנט, עומדים לפניכם לא מעט ערוצים כדי להשיג את המטרה הזאת.
קידום אורגני בגוגל יאפשר לכם לשפר את הנראות של עמודי האתר שלכם בדפי תוצאות החיפוש, קידום ממומן בגוגל יאפשר לכם להשיג תוצאות מיידיות במנועי החיפוש, פרסום בפייסבוק יאפשר לכם לפעול בקבילות עם תחומי העניין המשיקים לשלכם, ורישום באינדקסים יאפשר לכם להציע לקהל הגולשים שירותים הקשורים ביצירות האומנות והצילום שלכם.
בהצלחה 🙂