שכתוב טקסטים / מאמרים: מתי לא, מתי כן ומהן החלופות

כשאנחנו מדברים על שכתוב מאמרים או טקסטים, אנחנו צריכים להפריד בין שני תרחישים שונים:

  1. שכתוב של מאמרים מאתרים שלכם לתוך אתרי לקוחות או אתרים חדשים שאתם מקימים. מדובר בעניין לגיטימי, אבל כמו שאני אסביר בהמשך, גם אותו צריך לדעת לעשות כמו שצריך.
  2. המקרה המורכב יותר: העתקת טקסטים קיימים ו”סיבוב” (Spinning) שלהם על ידי ערוב בין פסקאות, שינוי סדר משפטים, מילים וכו’

אם חשבתם להסתמך על השיטה הזו ולצאת בלי פגע, כדאי שתדעו שיש היום כלים שבאמצעותם קל למדי לזהות טקסטים משוכתבים ברמות שונות וגם מי שמנסה להתחכם יכול לגלות ש”עלו עליו” במקרה הפחות גרוע יבקשו ממנה יפה למחוק את הטקסט, ובמקרה הפחות גרוע הוא יהיה חשוף לתביעה מעורכי דין שבשבילם זו דרך קלה מאוד לעשות כסף.

אגב, בהמשך לסעיף הזה וכהערה אישית אני אוסיף שגניבת מאמרים היא עסק די מגעיל ובעיקר לא הוגן.😞 למידע נוסף על גניבת תוכן.

לפעמים, ובמיוחד בתור ישראלים אנחנו עדיין רגילים לחשוב שאנחנו “מדינה של דיסקט אחד” ושלחברה כמו מיקרוסופט לא ייקרה כלום אם נעתיק עותק של אופיס.

כאן לעומת זאת מדובר בנזק ממשי שיכול להיגרם למתחרה שלנו שהוא ממש לא מיקרוסופט ולא שווה כמעט 1.8 טריליון דולר (נכון ליולי 2020, ולא שאני אומר שזה כן בסדר להעתיק תוכנות…).

זה אומנם תרחיש נדיר ובשורות הבאות אני אסביר למה, אבל גם לא בלתי אפשרי.

שכתוב טקסטים ומאמרים

שכתוב מאמרים: מהי הבעיה עם גוגל ושכתוב טקסטים?

למעוניינים, אני מרחיב על שכתוב מאמרים וטקסטים בסרטון הבא:

אחרי שקראתם את הפסקה למעלה, בוודאי לא תופתעו לדעת שגם לגוגל אין כל כך בעיה לזהות טקסטים ששוכתבו באיכות נמוכה והוא בדרך כלל לא ידרג גבוה עמודים עם טקסטים משוכתבים, אלא אם כן יש בהם מספיק תוכן מקורי או שהתוכן המועתק הוא דל מאוד.

אומנם בתקופה שבה צץ אלגוריתם פנדה המקורי קרה לא מעט שאתרים שהעתיקו מהם דורגו נמוך יותר מהאתרים שהעתיקו מהם, אבל האמת שמאז עברו לא מעט שנים (בערך עשור) והיום גוגל עושה עבודה די טובה עם זה, ואפילו כשמדובר בתוכן מתורגם.

גם ספינרים למיניהם (תוכנות שמחליפות מילים ספציפיות בלי “להרוס” את המשפט) לא עושים עבודה מושלמת, גם אם נניח שהחלפתם את רוב המילים בטקסט, הוא יהיה באיכות נמוכה ביותר.

השיטה הארוכה

שכתוב מאמרים / טקסטים: השיטה הארוכה (והבטוחה)

בסופו של דבר, שכתוב מאמרים איכותי הוא 80 אחוז עד 90 אחוז כתיבה של כל הטקסט מחדש.

אם מדובר בטקסט שאתם כתבתם, תוכלו להיצמד יותר למקור, אבל הניסוח שלכם עדיין יצטרך להיות שונה כמעט לחלוטין.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

דבר שלפעמיים עשוי יהיה לקחת לכם (או לכותב התוכן שלכם) יותר זמן מאשר כתיבת טקסט מקורי לחלוטין.

אם מדובר בשכתוב טקסטים שלא אתם כתבתם, יש כמה צעדי בטיחות שכדאי שתיקחו:

  1. כאשר אתם כותבים על נושא מסוים, קחו לפחות 2-3 מקורות שונים.
  2. גם אם יש בטקסט רעיון שמצא חן בעינכם, חשבו כיצד אתם יכולים להוסיף לו או להרחיב עליו כך שלא יראה כמו העתקה ברורה (אפילו חלקית).
  3. אם מדובר בפרטים טכניים מאוד שאי אפשר לנסח בצורה אחרת בלי להסתבך או להעתיק אותם כמעט מילה במילה בגלל שחסרים מקורות, לפעמיים הכי טוב לא להיכנס אליהם.
    אם חייבים, יש הרבה סרטונים או תמונות שבעזרתם קל יותר להבין את עקרונות מכניים, חשמליים וכו.

מלבד זאת, המידע באנגלית שקיים בגוגל הוא הרבה פעמים באיכות הרבה יותר גבוהה מאשר בעברית (למרבה הצער…).

אם האנגלית שלכם ברמה סבירה, זו נקודה שיכולה לעזור לכם לא רק לשכתב טקסטים, אלא לכתוב טקסטים שעולים על הטקסט הממוצע בעברית בכמה וכמה רמות.

המון מאמרים באותו הנושא

מה לעשות כשצריך המון מאמרים באותו הנושא?

לפעמיים יש מצבים שבהם אנחנו צריכים 20 או אפילו יותר מאמרים בנושאים דומים. לדוגמה, עבור אתרי תמיכה.

אם ניקח את כותב התוכן הממוצע שהרבה פעמיים עובד על פי כמויות כאלו, הוא עלול לשכתב מאמרים שהוא כתב כבר, במיוחד אם מדובר על “מאמרי SEO” שבארץ עדיין עובדים לא רע (ושוב, אני לא אומר את זה בשמחה
גדולה).

במקרים האלו יש שני דברים שאני ממליץ לעשות:

  1. להגיע עם כותב התוכן להבנה שאיכות עדיפה על כמות. קחו בחשבון שיכול להיות שהוא ידרוש תשלום קצת יותר גבוה או יצטרך להקטין קצת את התדירות שבה הוא שולח לכם את המאמרים.
  2. בסופו של דבר יש גבול למספר הצורות השונות שבהן אדם אחד יכול לכתוב על אותו נושא או נושאים מאוד דומים. לכן לשכור כמה כותבי תוכן במקביל הוא הדבר הכי טוב שאתם יכולים לעשות כדי לקדם מספר אתרים דומים, במיוחד בשילוב של הסעיף הקודם

שכתוב ועדכון טקסטים

שכתוב טקסטים לעומת עדכון של טקסטים

ישנה תופעה נפוצה למדי שיוצא לי לראות והיא אתרים שמשכתבים עוד ועוד מאמרים באותו הקטגוריה (לדוגמה, בבלוג) במטרה לתפוס כמה מקומות בתוצאות או במילות מפתח שונות מתוך מחשבה שכמה שיותר יותר טוב.

הבעיה היא שלגוגל יש פחות סנטימנטים גם מהפקיד הכי משועמם בבנק והדברים האלו בדרך כלל ממש לא מרשימים אותו…

לפעמיים אתם יכולים לגרום גם לתופעה מסוכנת של “קניבליזציה” שבה עמוד מסוים ולא בהכרח שאותו אתם רוצים מתברג על תוצאה שמתאימה יותר לעמוד אחר.

במקרים האלו אולי הייתי לוקח צד אחד אחורה ומאחד כמה מאמרים, הופך אותם למאמרים ירוקי עד או מעדכן אותם בהתאם לשינויים שחלו בתחום של האתר (אם אתם רוצים לראות דוגמה טובה שהיא לא בהכרח ויקיפדיה, כדאי לכם לבקר באתר כמו “כל זכות”).

ככל שיהיו לכם יותר עמודים ממוקדים, כך תצטרכו להתעסק פחות עם בניית קישורים או מציאת מילות מפתח חדשות על בסיסי שבועי. תוכלו גם להימנע מ”הקפצה” של מאמרים ישנים באופן מלאכותי, מה שיחייב אתכם להשתמש בקישורים פנימיים מוגזמים או הדבקה שלהם לעמוד הבית.

אפשר עדיין לכתוב מאמר דומה מזווית אחרת. למשל, “איך בוחרים אמבטיה?” לעומת “איך תדעו אם הגיע הזמן להחלפת אמבטיה?“.

מדובר בשני מאמרים שגם אם יש בהם הרבה טיפים דומים, כל אחד מהם מכוון למילת מפתח קצת שונה ואפשר לכתוב אותם בטון די שונה.

לעומת זאת מאמר כמו “איך בוחרים אמבטיה” ומאמר כמו “כך תבחרו אמבטיה חדשה” הם לא שני מאמרים שהייתי שם זה לצד זה כמו שהם.

לסיכום

שכתוב של מאמרים היא בגדול טכניקה בעייתית, ואם מדובר בשכתוב של מאמרים שהם לא שלכם, היא יכולה גם להכניס אתכם לצרות משפטיות.

על מנת לכתוב הרבה מאמרים דומים לתשתית SEO, עדיף לכם לעבוד עם כותבי תוכן שונים או כאלו ברמה גבוהה שלא עובדים בשיטת הסרט הנע.

אפשרות אחרת היא לא בהכרח לשכתב מאמרים למאמרים חדשים (במיוחד באותו האתר), אלא לשפר את האיכות של המאמרים הקיימים.

מדריכים נוספים? בבקשה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו