אז איך לקדם עסקים בגוגל אורגני? קידום אתר עסקי, קידום בגוגל לחברות וכן קידום עסקים באינטרנט (בדגש על קידום בגוגל) הוא כנראה השירות המבוקש ביותר בקרב הלקוחות שפונים אלי.
במציאות שבה כמעט כל עסק, גם אלו שמנהלים חנויות פיסיות, חייב נוכחות אינטרנטית מתמשכת, יותר ויותר עסקים מבינים שפתרון שמבוסס על קידום ממומן הוא פתרון עם עלויות גדולות מידי שקשה יהיה לספוג לאורך זמן.
איך מקדמים עסק בגוגל – מה זה קידום אתרים לעסקים? צפו בסרטון למידע נוסף:
מדריך קידום אתרים עסקיים – איך לקדם עסקים בגוגל?
בפוסט הזה אני רוצה לדבר על תהליך קידום אתר עסקי (או קידום אתרים עסקיים) ועל איך מקדמים עסק בגוגל.
כמו כן:
✔️ להסביר מה צריך לעשות עסק שרוצה לקדם את האתר שלו בגוגל או – איך לקדם את העסק בגוגל אורגני?
✔️ לציין עד כמה חשוב שיתוף הפעולה בין הלקוח למקדם אתרים (כי אחרת, שום דבר טוב לא יקרה מהסיפור הזה וחבל על הכסף)
✔️ וגם לדבר על כמה זמן לוקח לקדם אתרים (רמז: בין מספר חודשים לשנה וגם יותר, תלוי בלא מעט גורמים).
קידום אתרים עסקיים – איך לקדם בגוגל את העסק?
אז איך עובד קידום עסק בגוגל וגם איך, פחות או יותר, נראה תהליך של קידום אתר עסקי (בדגש על קידום אתרים אורגני)? מה חשוב לעשות? על מה צריך בית העסק לשים דגש? במה כרוך תהליך של קידום אתרים לחברות?
הצטרפו אלי למסע מרגש בין פעולות לוגיות וטכניות שתצטרכו לבצע במסגרת פרויקט הקידום של האתר העסקי שלכם.
1. מחקר מתחרים עסקי
שלב ראשון של "איך לקדם בגוגל את העסק" – זה להבין מול מי אנחנו מתחרים.
מחקר מתחרים הוא חלק חשוב מאד בתהליך קידום אורגני בגוגל.
קשה לדבר על קידום עסקים באינטרנט מבלי לדעת מי עומד מולנו בזירה העסקית. על כן, כדי לקדם אתר עסקי בגוגל חשוב בשלב הראשון לבצע מחקר מתחרים עסקי.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
כשאני מדבר על מחקר מתחרים עסקי, הכוונה היא לבחון את השוק דרך נקודת המבט של כל אחד מן המתחרים העיקריים שלכם.
מיהם המתחרים שלכם? במציאות – כל מי שמוכר מוצרים או שירותים חופפים לאלו שאתם מציעים ומתמודד מולכם על תשומת הלב של אותו קהל יעד. בגוגל – כל אלה שהזכרתי כאן עכשיו, וגם מגזינים, עיתונים, פורטלים ואתרים חזקים במיוחד שמדורגים על ביטויי החיפוש שלכם.
כשעוסקים בקידום של אתר עסקי, חשוב מאוד לכלול התייחסות לשני הסוגים של המתחרים שהצגתי, ולהבין שמחקר מתחרים איכותי יכול בכלל לפסול את הכדאיות של תהליך הקידום האורגני.
בואו ניקח, לצורך העניין, את תחום הצימרים כדוגמה.
מיהם המתחרים של בעל צימר שממוקם בראש פינה?
בעלי צימרים אחרים שממוקמים בראש פינה, או באזור כולו, נכון?
התשובה נכונה, אבל לא לגמרי שלמה.
למעשה, בתחום של קידום אתרי צימרים, המתחרים הגדולים ביותר של בעלי צימרים הם פורטלים גדולים שמרכזים מידע ומאפשרים חיפוש של עשרות או מאות צימרים באיזור גאוגרפי נתון, על פי פרמטרים שונים.
למה הפורטלים האלו מהווים מתחרים לבעלי צימרים במנוע החיפוש של גוגל?
משום שהם מספקים מענה איכותי וטוב יותר לכוונת החיפוש של הגולש.
הם מאפשרים לגולש גישה למידע רב היקף שיאפשר לו לקבל החלטה טובה יותר. זה כל העניין.
האם כדאי לבעל צימר כזה לקדם את הצימר שלו בצורה אורגנית בגוגל?
מחקר מתחרים איכותי יגלה, בסבירות גבוהה שלא. הפורטלים הקיימים בשוק כל כך גדולים וחזקים, עד שכל ניסיון לקדם את האתר בתקציב שיאפשר התמודדות מולם, יגרום לכך שאת ההשקעה לא ניתן יהיה להחזיר.
אתם מוזמנים לראות איך אני עושה מחקר מתחרים בסרטון הבא:
אז כדי לסכם את העניין של מחקר עבור קידום בגוגל לחברות ולעבור הלאה, כי הזמן שלכם בטח קצר: כשמקדמים אתר עסקי חשוב מאוד לבצע מחקר מתחרים איכותי במיוחד, כזה שיכלול הן את המתחרים הישירים של בית העסק והן את המתחרים העקיפים, שדורגו במקומות גבוהים במנוע החיפוש, מעצם היותם גופים סמכותיים, ולאו דווקא בגלל שהם מספקים שירותים בתחום.
2. מחקר מילות מפתח עסקי
בשביל לדעת איך מקדמים באורגני עסקים, ובהצלחה – השלב הבא בתהליך קידום אתר עסקי הוא ביצוע מחקר מילות מפתח עסקי.
מה זה מחקר מילות מפתח עסקי?
רגע, סליחה, בעצם מה זה מחקר מילות מפתח? כמה מושגים צריך לזכור כאן?
מודאגים? אל.
💡 מחקר מילות מפתח הוא תהליך שבו אנחנו ממפים, מסווגים ומייצרים רשימה של מילות מפתח שנרצה שעמודי האתר שלנו יהיו מדורגים עליהם גבוה ככל האפשר בדפי תוצאות החיפוש.
אילו נתונים מעניינים אותנו בהקשר של מחקר מילים עבור קידום עסקים באינטרנט?
✔️ קודם כל, היקף החיפושים.
יש הבדל בין ביטוי שמחפשים אותו כמה עשרות פעמים בחודש ובין ביטוי שמחפשים אותו כמה עשרות אלפי פעמים בחודש.
באופן עקרוני, ככל שהיקף החיפושים אחר ביטוי הוא גבוה יותר, כך כמות התנועה שתגיע לאר בעקבותיו צפויה לגדול (זה כמובן תלוי בפרמטרים נוספים כמו שיעור ההקלקות CTR, אבל בגדול, זו המגמה).
✔️ דבר שני שצריך לעניין אותנו במחקר מילות מפתח שאנחנו מבצעים הוא רמת התחרות על הביטוי.
ככל רמת התחרות על הביטוי היא גבוהה יותר, כך ידרשו משאבים רבים יותר כדי להצליח ולדרג את עמודי האתר על הביטוי הזה.
✔️ מרכיב נוסף שחשוב לא פחות הוא מדד הרלוונטיות של הביטוי לעסק.
היקף החיפושים של ביטוי יכול להיות רחב מאוד, רמת התחרות עליו נמוכה מאוד, אבל הוא כלל לא רלוונטי לעסק.
יתרה מכך, יש מילות מפתח שדירוג גבוה עליהן יכול ממש לגרום נזק ממשי לעסק, בדמות גולשים לא רלוונטיים שיתקשרו לשירות הלקוחות של החברה, יעמיסו על הקווים, יורידו את שיעורי ההמרה, ויפגעו בביצועים.
איך מבצעים מחקר מילות מפתח עסקי?
מוודאים שכלל השיקולים שהזכרתי כאן קודם מונחים אל מול שיקולים של עלות.
העסק צריך להחליט האם הוא מעוניין לבצע השקעה רוחבית או השקעה לעומק, לוותר על תחומי פעילות בשל סיכוי נמוך יותר לקדם אותם בתקציב נתון, או להציע שירותים בכלל התחומים. מרגש.
כאן אפשר לראות הסבר והדגמה של מחקר מילות מפתח עבור קידום אתר עסקי:
3. קידום עסקים באינטרנט: גיבוש אסטרטגיית תוכן עסקי
בשביל ללמוד איך מקדמים בגוגל עסקים – חובה לדעת לעבוד עם תוכן בצורה נכונה.
כולם יודעים מהו תוכן ומדוע הוא חשוב לקידום אורגני.
תוכן הוא בסופו של דבר הסיבה שגולשים מגיעים בגללה לאתר וצורכים את השירותים השונים שמציע האתר הזה.
אלא שעסקים שרוצים לקדם את האתר שלהם בגוגל צריכים להבין שמה שנדרש להם הוא תוכן עסקי.
מהו תוכן עסקי? תוכן, שיסייע להם לשווק את העסק.
כדי לייצר תוכן עסקי חשוב ראשית לדעת מה מעניין את קהל היעד.
- באילו סוגיות הוא נתקל?
- מהן הטעויות הנפוצות שגורמות לו לא להצליח במה שהוא מעוניין לקדם
- כיצד אתם תוכלו לסייע לו בכך?
- וכו'..
אסטרטגיית תוכן עסקי חייבת להיות חלק בלתי נפרד מכל תהליך קידום אתר עסקי בוויקס, בוורדפרס או בכל פלטפורמה אחרת ובין היתר צריכה לכלול בתוכה מיפוי כותבי התוכן הרלוונטיים, הכנת תוכנית פרסומים של מאמרים ותכנים באתר, יצירת מעורבות גולשים באתר ובשירותים חיצוניים באמצעות התוכן ועוד.
לאחרונה השיקה גוגל עדכון הנוגע לשיטת דירוג התוכן שלה באתרי אינטרנט.
בגדול, באמצעות השיטה הזאת, שנקראת בעגה המקצועית אינדוקס מקטעים, מנסה גוגל לאתר פיסות תוכן רלוונטיות שיכולות לתת מענה איכותי לשאילתא שביצע הגולש, גם אם אלו ממוקמות בעמודים שהנושא שלהם אינו רלוונטי לשאילתא של הגולש.
למה זה חשוב?
משום שאחת ההמלצות העיקריות בהקשר הזה היא לייצר אסטרטגיית תוכן שלמה ומקיפה, כזו שתקיף כמה שיותר נושאים וכמה שיותר לעומק, וזאת על מנת להגביר את הסיכויים שגוגל תבחר לדרג את עמו האתר השונים על שאילתות שונות שמבצעים הגולשים.
4. קידום עסקים באינטרנט על ידי ביצוע אופטימיזציה בראייה עסקית
טוב. אחרי מחקר המתחרים ומחקר מילות המפתח, אחרי יצירת אסטרטגיית תוכן והטמעתה בתהליכי העבודה של העסק, מגיע שלב האופטימיזציה.
מה זאת אופטימיזציה? בגדול, לעזור לגוגל לקרוא את האתר בצורה טובה הרבה יותר. למה? כי הוא מכונה. זה מה שהוא.
כשאנחנו, בני האנוש על פני האדמה, גולשים לעמוד אינטרנט, אנחנו יכולים כמעט מיד לזהות את הכותרות הראשיות והמשניות שבו. לפי מה? לפי המרחק שלהן מגוף הטקסט, לפי הצבע, לפי הגודל, לפי הפונט – ועוד אלף ואחד דברים שיכולים לסייע לנו בזה.
מנועי החיפוש פחות מתחברים לקטע הזה.
הם מעדיפים שאנחנו בעלי האתרים נעזור הם בזה.
שנסמן את הכותרות הראשיות ב – H1, את כותרות המשנה ב – H2, H3 וכו', שניצור קישורים פנימיים, שנייצר תגית אלט לתמונות כדי שיוכלו להבין מה מוצג בתמונות האלו, שנשפר את מבנה האתר ואת ההיררכיה שלו, שנבצע הפרד ומשול ונחלק את האתר לתחומי עניין שונים ומובחנים ועוד ועוד.
רוצים לראות איך אני מבצע אופטימיזציה בפועל? צפו בסרטון:
5. בניית פרופיל קישורים מלקוחות וספקים
שואלים את עצמכם איך לקדם את העסק בגוגל אורגני? אחד הדברים שאי אפשר לוותר עליהם – זה קישורים חיצוניים לאתר.
אם אתם בית עסק פעיל סביר שיש לך לקוחות וספקים.
לקוחות וספקים הם הזדמנות מצוינת לבניה של פרופיל קישורים לאתר, שלא רק יוכל לסייע לאתר שלכם לצבור סמכות, אלא גם להגדיל את מדד הרלוונטיות שלכם בנישה.
כשמנוע החיפוש של גוגל מבין שספקים שונים בתחום בו אתם פועלים ולקוחות שונים בתחום בו אתם פועלים מקשרים אליכם, הוא מקבל מושג על התפקיד שלכם בנישה הזאת, וגם על רמת המהימנות שמייחסים לכם גורמים רלוונטיים.
למידע נוסף על בניית קישורים.
חשוב להבין כי קישורים חיצוניים הם מרכיב קריטי של קידום אתרים אורגני ויש להשקיע לא מעט אנרגיה בלהשיג אותם.
טיוב פרופיל הביקורות וההמלצות
אם לעסק שלכם יש סניפים פיסיים ייתכן כי בחרתם לרשום אותו בשירות גוגל לעסק שלי.
בשירות הזה, לצד פירוט השירותים, שעות הפעילות ודרכי ההגעה לעסק שלכם, תוכלו לנהל שיח עם לקוחות שישאירו ביקורות על בית העסק.
💡 חשוב בהקשר הזה לייחס חשיבות גדולה למענה איכותי לביקורות שליליות. כשגוגל רואה שיש אבא ואמא מאחורי העסק, שנותנים מענה ענייני לתלונות ומענות של גולשים, הוא יכול להעלות את ציון המהימנות שהוא מעניק לעסק הזה.
כמו כן, תוכלו לעודד לקוחות להמליץ על דף הפייסבוק של העסק, ולהצטרף כאוהדים לדף העסקי או לקבוצת פייסבוק שמנוהלת מטעם המותג.
6. בניית עמוד אודות איכותי
קידום אתר עסקי הוא לא תהליך שיכול להתבצע בצורה מושלמת אם לא השקעתם בבניה של דף אודות איכותי.
רבים נוטים לזלזל בחשיבות של דף אודות בעסק, אולם למעשה יש לו חשיבות עצומה בהגדלת מספר הסגירות של עסקאות חדשות, בשיפור שיעורי ההמרה, וגם בהיכרות של גוגל עם העסק שלכם.
דף אודות יכול בנוסף לטקסטים והתוכן המוטמעים בו להעביר גם את הווייב של העסק: האם העסק תופס את עצמו יותר מידי ברצינות או שהוא קליל ונחמד? האם האנשים שמאחורי העסק נראים אמינים? אם תהיה לי בעיה, האם יהיה לי למי לפנות?
כל אלו התלבטויות חשובות שדף אודות נועד לספק להן מענה הולם.
7. ניקוי האתר מתוכן משוכפל
איך מקדמים עסקים בגוגל? קודם כל – על ידי שימוש בתוכן מקורי!
כחלק מתהליך הקידום של האתר העסקי שלכם, תצטרכו לנטר באופן שוטף היווצרות של תוכן משוכפל באתר.
באתרים גדולים במיוחד, תוכן משוכפל יכול לאפיין את האתר במקרים בהם ישנם דפי מוצר רבים, ששונים אלו מאלו בפרמטרים בדידים, כמו צבע, גודל, או תכונה אחרת.
תוכן משוכפל יכול להיווצר גם כאשר כותב התוכן שאתם נעזרים בו עושה שימוש בתוכן שלא שייך לכם ועל ידי כך מפר זכויות יוצרים. תוכן משוכפל בכמות גדולה יוכל לגרום לאתר שלכם להיפגע מהשתת עונש ידני על ידי גוגל – לא תהליך שנעים כל כך לחוות בעסק.
8. התאמה לשימוש במובייל
התאמת האתר לשימוש במכשירי מובייל היא כבר מזמן סטנדרט ואני לא מאמין שיש מי שבונה היום אתרים שלא טורח להתאים אותם למובייל, אם באמצעות בניה של אתר נפרד, ואם באמצעות שימוש בתכונת הרספונסיביות של דפי האתר.
אלא שגוגל שמה דגש יותר ויותר משמעותי בשנים האחרונות על חווית השימוש שמקבלים הגולשים באמצעות המובייל, לא רק מבחינת התאמת ממשק המשתמש, אלא גם מבחינת הביצועים: משך הזמן שלוקח לעמוד להיטען, יציבות התצוגה במכשירים השונים, וכן משך הזמן שעובר עד שמתאפשרת אינטראקציה של הגולש עם דפי האתר.
💡 קידום אתר עסקי חייב לכלול התייחסות מעמיקה לאוסף הסוגיות הקשורות בהתאמת חווית המשתמש לגלישה באמצעות מכשירי מובייל.
למידע נוסף על קידום אתרי מובייל.
איך לקדם עסק בגוגל: ערוצי פעילות משלימים
תהליך קידום אורגני או קידום אתרים בגוגל, מוצלח ככל שיהיה, לא יכול להתחיל ולהסתיים רק באתר האינטרנט עצמו.
כדי לאותת לגוגל שמדובר כן במותג אמיתי, כדאי לחשוב על פעילות שלו בערוצים משלימים: ניהול ערוץ יוטיוב איכותי, פתיחת דף פייסבוק עסקי, הקמת קהילה על תשתית קבוצת פייסבוק ועוד ועוד.
כאשר גוגל מתרשם כי הפעילות של העסק היא גדולה ומשמעותית ומשפיעה על גולשים ורמת המעורבות שלהם גם מחוץ לאתר, הוא יכול להסיק מכך שמדובר במותג של ממש ששווה לדרג גבוה בדפי תוצאות החיפוש.
לא רק קידום אתרים עסקיים! מדריכים נוספים באתר:
- יועץ עסקי – האם העסק שלך באמת צריך את זה?
- איך לקדם חנות בגוגל: היכנסו למדריך שלי על קידום חנויות וירטואליות.
- קידום עמוד פייסבוק בגוגל: איך עושים זאת ולמה זה טוב?
- מדריך קידום אתרים בגוגל
- קידום אורגני בגוגל: למה זה הערוץ הכי משתלם לטווח ארוך?
- מחיר קידום אתרים אורגני
- למדריך שלי על איך לקדם בגוגל אתרי אינטרנט