ב-Startup Nation כולם חולמים לעשות את הפריצה הבאה ולזכות בכל הקופה, אבל אחד החלקים היותר מאתגרים בהקמת הסטאראפ הבא הוא דווקא האספקט שיווקי שאמור לשכנע את קהל היעד או את המשקיעים שיש כאן משהו מיוחד ששווה לבדוק אותו.
הדבר נכון במיוחד לגבי סטארטאפ שמתבסס יותר על רעיון מאשר על טכנולוגיה, כמו למשל אפליקציה מאוד ספציפית.
בשלב הזה רוב הסטארטפים ינסו למצוא את החוגים המתאימים להסתובב בהם, להשתתף בכנסים מקצועיים או לפנות לקרנות מימון במטרה לבלוט מעל כל היתר, אך אסור לזלזל גם בכוח השיווקי והתדמיתי של הרשת, במיוחד אם קהל היעד הוא רחב ויש כבר פיילוט שאפשר לעבוד אתו.
קידום אתרים לסטארטאפים: איך לקדם רעיון מצוין שאף אחד לא מכיר?
אחד הפרדוקסים הכי גדולים שקשורים לקידום של סטארטפים ברשת הוא שבמקרים רבים הקהל לא מכיר את הרעיון או המוצר העיקריים של הסטארטאפ, ולכן קשה לדעת באילו מילות מפתח בדיוק להתמקד ואם ערוץ הקידום האורגני בהכרח מתאים (מה שגם מקשה לעשות מחקר מילות מפתח מלכתחילה).
מהבחינה הזו, לפרסום פסיבי שלא דורש מהמשתמש לציין מילות מפתח באופן מפורש כמו למשל פרסום בפייסבוק, שיווק ביוטיוב או לינקדין וכו' עשוי להיות יתרון משמעותי.
כזכור, האלגוריתמים של השירותים האלו מתבססים במידה רבה על התנהגות המשתמש בתור הרשת ועל הקבוצות המקצועיות בהן הוא נמצא, ולא רק על היסטורית הגלישה שלו (שעשויה להיות מטעה).
מלבד פרסום פסיבי, ניתן גם להשתמש בשיטות מעולם השיווק באמצעות תוכן (Inbound Marketing).
תוכן כזה יכול להופיע ברשתות לפרסום תוכן כמו טאבולה או אאוטבריין, אבל גם כחלק מכתבות תדמית באתרים נחשבים בארץ או בעולם (החל מדה מרקר ו-Geektime , לטקראנצ ואחרים).
חשוב לגוון ולנסות לשתף פעולה עם אתרים מקטגוריות שונות.
לא תמיד מדובר במשימה קלה, במיוחד אם מדובר באתר בינלאומי, אבל הרבה פעמיים זה משתלם הרבה יותר מבחינת האנרגיות והזמן שצריך להשקיע לעומת פרסום ממומן קלאסי.
במקרה והתוכן מצליח לתפוס ואתם שמים לב אילו חלקים מקבלים יותר תשומת לב מצד העורכים או המגיבים, אתם עשויים לקבל רמזים בנוגע לבאזזוורד שיש לה את הסיכוי הכי גבוה לתפוס ולהתחיל לקדם אותה מבחינה אורגנית.
לרשותכם עומדים גם כלים כמו גוגל טרנדס שיראו לכם מגמות בחיפושים לא רק של טרנדים עולים, אלא גם טרנדים שהולכים וגוועים (משהו שיכול להיות חשוב עבור סטארטפים עם זמן הבשלה ארוך).
אגב, למרות שעבור מוצרים מסוימים טקסט יסביר את אופן הפעולה או הרעיון הכללי בצורה מדויקת יותר, בשלב הראשון אולי עדיף לייצר קטעי וידאו קצרים, אינפוגרפיקות או אפילו מצגות שמסבירים את העקרונות החשובים בצורה פשוטה.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
לקהל יותר נוח לעכל מידע באופן הזה ויש לו פוטנציאל וויראלי גבוה יותר, במיוחד אם מדובר ברעיון שהוא עדיין לא ממש מכיר.
במקרים מסוימים אולי שווה אפילו לבצע סגמנטציה ולפנות לכל קהל היעד באופן קצת שונה.
קידום אורגני אפקטיבי
כאמור, כאשר מדברים על קידום אתרים לסטארטאפים, מחקר מילות מפתח עשוי להיות אחד החלקים היותר מאתגרים בתהליך, ולכן חשוב להשתמש בכמה כלים במקביל ולחשוב על פנייה למספר שווקים שונים, ואם זה אומר, גם לתרגם את האתר למספר שפות.
אנגלית היא בדרך כלל לא מכשול בפני משקיעים, אבל גם מי שמבין אנגלית מצוין אוהב שמדברים בשפה שלו.
את מחקר המתחרים יש לבצע בזהירות ולהכניס כל מילה שנראית לכם רלוונטית לא רק לתיבת החיפוש בגוגל, אלא גם להתראות של Google Alerts.
עם זאת, יש להיות מדויקים ולהשתמש במסננים נכונים, אחרת גוגל יתחיל לשלוח לכם גם אתרים שכוללים את הביטוי, אבל לא בהכרח בהקשר שאותו אתם מצפים למצוא אותו.
(לדוגמה, אתר של ציטוט מניות של חברות רלוונטיות שאולי יתעניינו במוצר, אבל לא אתר העוסק במוצרים שהן מפתחות).
שירותים משלימים כמו SEMRush או AHREFS יוכלו לעזור לכם למצוא מילות מפתח רלוונטיות שאולי לא חשבתם עליהן גם בתחום הממומן (שלעיתים עשוי להיות אפילו יותר נכון מבחינת המיקוד), ואולי גם אצל מתחרים, אפילו עם החפיפה עימם היא חלקית בלבד.
בסופו של דבר, מציאת מילות המפתח תעזור לכם לסנן את קהל היעד גם בערוצים הפסיביים ולא להתפזר יותר מדי.
אם הצלחתם למצוא מספר מתחרים, אתם יכולים אולי לגלות מכרה של זהב על ידי בדיקת הקישורים הנכנסים שלהם והעמודים בהם הם נמצאים באופן יסודי (ולא רק מהו טקסט הקישור).
לדוגמה:
- עד כמה האתר בו נמצא הקישור פופולארי וכיצד נראה פרופיל הקישורים שלו – חשוב בעיקר בנישות קטנות בהן יש מעין זנב ארוך של אתרים מתמחים.
- אם מדובר בכתבת תדמית, באיזה חלק של האתר היא נמצאת ומהן מילות המפתח שהיא תויגה בו.
- מהו תאריך הפרסום – עד כמה הנושא חם, האם ישנו עדכון בראש הכתבה.
- האם ישנן הרבה תגובות ומהו הטון שלהן.
במידה ו-SEO לא רלוונטי – אפשר גם לשקול פרסום בגוגל לסטארטאפים
כשאומרים פרסום בגוגל הכוונה בדרך כלל לפרסום ממומן בגוגל, שזהו אחד מערוצי השיווק החזקים בעולם ורלוונטי כמובן גם לסטארטפאים.
בהקשר הזה, פרסום בגוגל לסטארטפאים יכול לעשות שימוש בטקטיקה הנפוצה של "לתפוס טרמפ על המתחרים" ובמידה ויש כבר חברה מתחרה שמציעה פתרון דומה למוצר או השירות שלכם, תוכלו לפרסם במודעות גוגל על שם החברה ובכך למשוך לקוחות פוטנציאליים גם אליכם.
לסיכום – קידום אורגני לחברות סטארטאפ
יש המון דרכים לקדם חברת סטארטאפ – בין אם זה למטרות גיוס הון, לעשות אקזיט, להתפתח או כל דבר אחר.
אין שיטה אחת שעובדת וכל שוק ומוצר מתנהגים באופן שונה. מה שיפה בשיווק וקידום של סטארטאפים זה שאין בדיוק שיווק מסורתי ודרך אחת "נכונה".
יש להתאים את המוצר והשירות לפלטפורמה הנכונה שבה נמצא הקהל המתאים בזמן המתאים.
בהצלחה!
קיראו גם: קידום אתרים לעסקים של B2B.