לנהל את כל הפרופילים החברתיים שלנו נעשה ממש לא קל, בטח אם אנחנו מדברים על פרופילים לשימוש מקצועי שחייבים לעדכן על בסיס יומי או כמעט יום יומי.
אפילו אם אנחנו סופרים רק את הרשתות החברתיות הכי פופולאריות בישראל, יש לנו לפחות 3: פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק. אם אנחנו מוסיפים גם רשתות פחות פופולאריות (באופן יחסי) כמו למשל טוויטר, לינקדאין ומתייחסים אל יו-טיוב כרשת חברתית, קיבלנו כבר שש רשתות!
בקיצור, זו יכולה להפוך להיות ממש עבודה במשרה מלאה… ובדיוק בשביל זה יש לנו את כל הנושא של אוטומציה.
אוטומציה כללית מול אוטומציה לרשתות חברתיות
אם קראתם עד כאן, יכול מאוד להיות ששאלתם את עצמכם למה אי אפשר פשוט להשתמש בכלי אוטומציה שיווקית כמו Zapier או Make (לשעבר Integromat).
התשובה היא שאפשר, אבל אלו כלי אוטומציה שבדרך כלל לוקחים סוג אחד של תוכן וממירים אותו לסוג אחר.
לכן אם למשל אני רוצה להפוך את הפוסט הזה לפוסט בפייסבוק, מה שאני אקבל זה בדרך כלל פוסט שמורכב כולו מקישור. זה לא בהכרח דבר רע, אבל אין כאן שום התאמה ספציפית לפייסבוק.
בנוסף לכך, מדובר בכלי אוטומציה "טיפשים" כמו שאנו אוהב לכנות אותם: הם מתבססים רק על קלט שאנחנו נותנים להם ולא מאפשרים לנו למצוא רעיונות חדשים.
לעומת זאת, הכלים שאני רוצה להציג כאן הם כלים ייעודים לרשתות חברתיות שיכולים גם לשלוף מידע ולעזור לנו להבין על מה כדאי לכתוב במדיות השונות שאנחנו מנהלים (אפילו באתר שלנו).
שתי הערות לפני הכול:
1.הסדר הוא אקראי בלבד, אין פה עניין של דירוג.
2.לא כל הכלים תומכים בכל הרשתות. הדברים האלו עשויים להשתנות, ולכן אני מציע לכם לבדוק את עמודי העזרה או הפיצ'רים המעודכנים בזמן שאתם קוראים את הפוסט הזה.
SocialBee
סושיאל בי הוא כלי קצת פחות מוכר, אבל הוא הצליח להתחבב עלי יחסית במהירות בזכות הממשק הפשוט והמזמין. מציע את כל הפונקציות הבסיסיות (ועוד הרבה מעבר) – תזמון פוסטים, שיתוף בכמה רשתות במקביל ואינטגרציה עם קנבה.
נכון לכתיבת שורות אלו זהו הכלי העיקרי המשמש אותי עבור אוטומציה ברשתות חברתיות. בדקתי את כל הכלים המוזכרים כאן ובאופן אישי התחברתי אליו יותר מכולם.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
גם מבחינת תמחור הוא עממי מאוד. בתשלום חודשי לשנה מראש תשלמו 15$ לחודש ותוכלו לנהל 5 פרופילים שונים. אם תרצו לעבוד בקבוצות, תוכלו להתחיל ב-80$ לניהול של 25 חשבונות עם 3 משתמשים ושלושה מרחבי עבודה וירטואלים. כלומר, משהו כמו 3-4 לקוחות שזה לא מעט.
מלבד זאת שווה לבדוק גם את המיזם השני של הקבוצה, ACE. ACE עוזר לכם לארגן פגישות עם לקוחות או קולגות בקלות באמצעות שיתוף פשוט של קישור.
לסקירה שכתבתי על SocialBee.
עשיתי על SocialBee גם סרטון:
BuzzSumo
"באזסומו" הוא אחד מהכלים החברתיים היותר מוכרים שבנמצא ומסיבה טובה: הכלי יכול לספק לנו רשימה של מילות מפתח ונושאים פופולאריים ברשתות החברתיות על סמך התוכן שהכי הרבה אנשים משתפים. לאחר מכן אנחנו יכולים לקבל דרך הכלי רעיונות לא רק לפוסטים משלנו, אלא גם לדפי תוכן באתר האינטרנט שלנו.
הממשק של הכלי הוא די פשוט ויש מנוי חינמי שמוגבל לעד עשרה חיפושים בחודש, כך שבהחלט שווה לבדוק אותו. מצד שני, זיהוי הקישורים הנכנסים שלו הוא כנראה לא הכי משוכלל ולכן לא הייתי מתבסס עליו יותר מדי.
Buffer
Buffer או באפר הוא עוד כלי מאוד ידוע, אך הוא משמש בעיקר לאוטומציה של לוחות זמנים ומציע יותר מאשר הכלים המובנים בפייסבוק וכו'.
אתם יכולים לעבוד אתו גם תוך כדי גלישה לאתרים. לדוגמה, אם כתבתם פוסט ממש מושקע באופן ספונטני, אתם יכולים להוסיף אותו במהירות לרשימת המתנה והוא יתווסף אל הסלוט של אותו היום.
באפר גם עוקב אחרי שיעורי המעורבות של העוקבים שלכם כדי לתת לכם מושג על הזמן הכי טוב להדביק בו.
המחיר של באפר הוא נמוך למדי ויש אפילו מסלול חינמי. הוא מתחיל להיות יקר רק אם אתם רוצים לעבוד אתו בהיקפים גדולים מאוד שמתאימים לסוכנויות דיגיטל גדולות.
Hootsuite
Hootsuite דומה למדי לבאפר וגם הוא מתרכז בניהול של לוחות זמנים במגוון גדול של רשתות (כולל עדכונים של Google My Business).
יחד עם זאת, יש לו פיצ'ר יחד ייחודי וחזק במיוחד בשם "Streams" שמאפשר לכם לראות פידים בעלי מאפיינים שונים.
גם הדוחות אותם Hootsuite מספק הם מפורטים מאוד ומקלים לראות מגמות ולמדוד את הביצועים שלכם.
מבחינת תמחור Hootsuite הוא לא השירות הכי זול שיש והמנוי הכי בסיסי מתחיל ב-49$ לחודש (אין מנוי זול יותר, אבל כן יש תקופת ניסיון של כ-30 יום). מצד שני, הוא כולל גם סט של כלים לניהול מודעות בחלק מהרשתות החברתיות בתקציבים שונים (של עד 500$ או 2000$ או ללא מגבלה בחבילות היקרות).
Shareit
Shareit הוא חלק מחבילת הכלים של SocialPilot, אך מכיוון שמדובר בחבילת כלים די גדולה ו-Shareit הוא בכל זאת כלי עצמאי (וגם חינמי), אני רואה מקום להקדיש לו המלצה נפרדת: מי שניסה ליצור קובץ גאנט עם רעיונות לפוסטים או אפילו לעשות סיעור מוחות פשוט, יודע שלא תמיד קל לחשוב איך לגשת אל הפוסט הבא.
Shareit מוצא לכם תוכן שכדאי לשתף על סמך מילות מפתח, כך שבעיקרון הוא עובד טוב יותר עבור מי שרוצה לעדכן את העוקבים שלו בחדשות מהתחום והוא ממוקד יותר בכך מאשר נניח Google News.
בעיקרון יש לו גם אופציה של מציאת משפיענים, אבל מהבדיקה שלי היא עובדת בעיקר על נושאים מאוד מאוד ספציפיים.
ContentStudio
כפי שנרמז מהשם שלו, ContentStudio מציג את עצמו ככלי שהשלם בו עולה על סך חלקיו ומשמש כארגז כלים שלם לכל מה שאתם צריכים.
אם מסתכלים בסרטון ההקדמה קל להבין מדוע: יש בו מרכז שמאגד תכנים שונים מרחבי הרשתות החברתיות על פי נושאים שונים, פונקציה של לוחות תכנון מפורטים עם אפשרות לעבודה משותפת עם אחרים ואפשרות לשליחת תצוגה מקדימה ללקוחות, ניהול שיחות מסנג'ר / Inbox מרוכזות ועוד.
https://www.youtube.com/watch?v=LjYo32s8dBk
לצד היתרונות, נכון להיום האפליקציה למכשירי אייפון מעט מוגבלת. בנוסף, אם אתם רוצים להשתמש בו גם ככלי SEO ולפרסם תכנים ישירות לבלוגים, תהיו חייבים להתחיל מהחבילה הבינונית שעולה 49$ דולר לחודש (עדיין זול למדי לעומת חלק מהכלים האחרים כאן).
CoSchedule
כבר הזכרתי את הקושי שעשוי להיות כרוך במעבר בין פלטפורמות תוכן עשירות יחסית כמו וורדפרס לבין רשתות חברתיות שהממשק שלהן הוא פשוט יותר.
CoSchhedule יכול לעזור לכם להתגבר על כך ובין היתר יציג לכם את הביצועים של התכנים הכי טובים שלכם ויעזור לכם לכתוב כותרות. הוא מסוגל גם "להציף" מחדש תכנים מוצלחים אם פרסום של אותו פוסט כמה פעמים עובד טוב עבורכם.
גם אם אתם לא מעוניינים לשלם על הכלי, תוכלו עדיין להשתמש בגרסה כמעט מלאה של לוח תכנון השנה בחינם.
החיסרון העיקרי של CoSchedule הוא בביצועים הטכניים שלו, שעל פי מה שקראתי ברשת הם לא בדיוק מדהימים… בנוסף, כל עוד לא תירשמו לתקופת ניסיון, תגלו שהאתר עצמו קצת מנג'ס. מצד שני, אם אתם מרוצים ממנו ולא אכפת לכם לשלם לשנה מראש, תגלו שהמחיר שלו בהחלט סביר (יוצא 29$ לחודש).
Sendible
Sendible הוא שירות שמיועד לארגונים או משרדים שמנהלים מספר מותגים, אך קיימת גם חבילה זולה יחסית למי שמעוניין לנהל מותג אחד בלבד. המשמעות היא שזה אחד השירותים היותר גמישים מבחינת סקלביליות ולמעשה אפשר להריץ סדרות של קמפיינים לתקופות זמן ארוכות.
מה שמבדיל את Sendible מחלק מהשירותים האחרים היא העובדה שיש תכונות ועזרים ספציפיים לכל פלטפורמה.
לדוגמה, אפשר לערוך תמונות בקלות (כולל חיבור עם Canva) בהתאם לגודל שמקובל בכל פלטפורמה, "להאזין" ספציפית לתגובות של גולשים שצופים ב-Reels שלכם באינסטגרם או למצוא מתחרים פוטנציאלים בטוויטר על סמך מילות מפתח והאשטאגס.
לסיכום – כלים לאוטומציה ברשתות חברתיות
אם אתם מנהלים יותר משניים שלושה פרופילים חברתיים או מעדכנים בתדירות גבוהה במיוחד באופן כללי, שימוש באוטומציות חברתיות הן בגדר חובה ולא המלצה. רוב הכלים בשוק לא מאוד שונים זה מזה למרות שלכל אחד מהם יש יתרונות משלו (ולפעמיים גם חסרונות).
לכן אני ממליץ לכם לעבור לפחות על 3-4 כלים מאלו שהצגתי ולבחור את זה שהכי מתאים לכן מבחינת פיצ'רים, תמחור וממשק.