כבר כתבתי פוסט על קידום אתרים בחו"ל באופן כללי, אבל בפוסט הזה אני רוצה להתמקד בקידום אתרים בארה"ב.
קידום אתרים בארצות הברית הוא מאתגר הרבה יותר בהשוואה לקידום אתרים בישראל.
ארה"ב נחשבת לאחד מן המדינות בה קשה יחסית לקדם אתרים מכמה סיבות עיקריות:
1. מדינה ענקית ומאד טכנולוגית – יש כמות עצומה של אתרים באנגלית וספציפית בשוק האמריקאי
2. גם אתרים שאינם פונים בהכרח לתושבי ארה"ב כמו אתרים בינלאומיים של חברות גדולות עשויים לשבת תחת סיומת .com ולכן גם הם מצטרפים לתחרות.
3. יש לקחת בחשבון גם תוצאות מקומיות שחזקות מאוד בארה"ב ומחייבות את המקדם להכיר היטב את הנושא של Local SEO, וגם דגש רב על קידום באמצעות גוגל מפות.
4. נושא נוסף שלא כולם מודעים אליו הוא החשיבות של אתרים בשפה שאיננה אנגלית בארה"ב, במיוחד אתרים שפונים לקהילה ההיספנית.
קידום אתרים באנגלית – אתגר בפני עצמו
עניין נוסף שיש לתת עליו את הדעת – עבורנו הישראלים שמקדמים בארה"ב, יש את עניין השפה – אמנם אנגלית היא לא שפה זרה מאד לרובנו הישראלים, אבל עדיין קידום אתרים באנגלית אינו קידום בעברית, ואם איננו דוברי אנגלית שפת אם – תמיד יהיו אתגרים קטנים או גדולים בכל ענייני היצירה של התוכן, דקדוק וכל מיני קטנות כאלה שקשורים לשפה.
בגדול – לדעתי האישית, קידום אתרים מקצועי צריך להתבצע בהתמחות לאזור מסוים, ומעבר לעניין השפה – יש פה גם עניינים תרבותיים וניואנסים שצריך להכיר. לא כל חברת קידום אתרים שמקדמת אתרים בישראל תדע לקדם אתרים בארה"ב ברמה גבוהה, אם בכלל.
אז בואו נעבור על הנושאים אחד אחד:
מחקר מילות מפתח
הבסיס לכל תהליך SEO, וכמובן שגם בתהליך קידום אתרים בארצות הברית – הוא מחקר מילים לטובת קידום האתר בגוגל.
כאשר מבצעים מחקר מילות מפתח לשוק האמריקני חשוב לזכור להגביל את האזור הגאוגרפי לארה"ב ולבחור את השפה הרלוונטית, לא רק אנגלית, אלא גם ספרדית.
הנושאים הטרנדיים שמטרידים את האמריקאים אינם בהכרח זהים לאלו בשאר העולם ונהוג להגיד שחלק גדול מהם חיים בבועה ולא תמיד מודעים למה שקורה מחוץ לארצם.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
לכן, מלבד שימוש בכלי פשוט למילות מפתח, שווה לעקוב אחרי טרנדים בארה"ב באמצעות קריאה של אתרי חדשות אמריקאים, שיטוט בחשבונות פופולריים בטוויטר וגם שימוש בגוגל טרנדס.
פנייה לקהילה ההיספנית
כאמור, זהו נושא שחשוב לעבור עליו בנפרד. מסתבר ששני שליש מההיספנים בארה"ב מבצעים חיפושים בשפת האם שלהם ולא באנגלית. הקטגוריות המובילות בחיפושים הן חנויות מסחר פיזיות, שירותי טלפוניה, בריאות, תכשירים לעור, מזון, רכבים ומוצרי טיפוח.
למרות הקושי של התאמת האתרים לספרדית הנפוצה בארה"ב, החדשות הטובות הן שנפח החיפושים עדיין נמוך יחסית לחיפושים באנגלית, ולכן גם התחרות נמוכה יותר.
אחסון אתרים
בארה"ב יש שפע של חברות אחסון שניתן להשתמש בהן במחירים מגוחכים, אבל לא תמיד ברור איזו חברת אחסון אתרים היא הטובה ביותר ואיזו תספק שירות נורמלי במקרה של תקלות (אחרי הכול מדובר בחברות ענק). יש טבלאות שמשוות בין החברות וכדאי להציץ בהן לפני שמחליטים. לא יזיק גם לשאול מקדמים ישראלים.
שני פתרונות אחרים הם לפנות לחברה ישראלית לה יש שרתים בחו"ל או לאחסן בארץ ולהשתמש ב-CDN (שירות שלמעשה משכפל את האתר לשרת מקומי), אבל במקרה כזה תצטרכו גם לבחור שירות CDN טוב.
בכל אופן, אם אתם מבצעים בדיקת ביצועים או מהירות, השתמשו בכלי כמו Pingdom שמאפשר לבדוק אתרים משרתים שונים בתוך ארה"ב.
מסחר אלקטרוני: לא תמיד שווה להמציא את הגלגל
בכל תחום המסחר האלקטרוני בארה"ב לא תמיד שווה להמציא את הגלגל. לפעמיים עדיף ופשוט יותר לעשות שימוש בפלטפורמה קיימת כמו למשל Etsy, איביי או אמזון.
האתר אמנם לא באמת שלכם ותמיד יש סיכון שיסגרו לכם את החשבון, אבל כך תוכלו לחסוך המון התעסקות טכנית ולפעמיים גם את כל עניין המשלוחים (הודות ל-Dropshpping).
שינויי אלגוריתם
בניגוד למה שנהוג לחשוב, האלגוריתם של גוגל בארה"ב לא שונה באופן עקרוני מזה בישראל או בכל מדינה אחרת (גם גוגל חזרה על כך לא מעט פעמיים), אבל עדכונים שונים אכן מגיעים קודם כל לארה"ב, אם בגלל שמדובר במגרש הביתי של חברת גוגל ואם בגלל שקל יותר להטמיע שינויים בשפה האנגלית.
מה זה אומר?
בעיקרון זה אומר שעליכם לנקוט משנה זהירות ולעקוב אחרי דיווחים על שינויים באלגוריתמים.
כמעט אחרי כל עדכון גדול יש אתרים גדולים כגון SearchMetrics שמנסים לעשות סדר בבלגן. למשל, הרבה פעמיים מוצאים שרוב האתרים שנפגעו היו בורטיקל (סקטור) ספציפי.
קידום למדינות שונות בארה"ב או לערים שונות בתוך אותה המדינה
בניגוד לארץ, בה אין הבדלים גדולים כל כך בין תוצאות שמקבל מישהו מנהריה לבין תוצאות שמקבל מישהו בבאר שבע, התוצאות בגוגל ארה"ב עשויות להיות מאוד שונות, ולא מדובר רק באלו שנמצאות על גבי Google Maps, אלא גם בתוצאות הרגילות.
האספקט הלוקלי מאד משמעותי מכיוון שמדונה במדינה ענקית ואם אני מחפש מוצר או שירות כשאני בניו יורק, פחות רלוונטי עבורי לקבל תוצאות מטקסס, למשל.
יתר על כן, אם האתר אמור לפנות רק לקהילה מקומית, קיים סיכוי טוב שעדיף להשקיע יותר משאבים בקידום המקומי תחת הפלטפורמה של Google My Business.
קידום דרך גוגל מיי ביזנס חזק מאד בארה"ב, כמעט אין שבוע שאני לא מקבל פנייה מאיזה ישראלי שגר שם שמתעסק ב….נחשו מה?
נכון! לוקסמית' או גאראג' דורז…הישראלים האלה, מקוריים זה משהו.
על כל פנים, כדי להבין הרבה יותר לעומק את הפלטפורמה של גוגל מיי ביזנס,
אני מצרף לכם כאן מדריך פרקטי שעשיתי בנושא:
כזכור, מדובר בפלטפורמה אליה כל אחד יכול להירשם באמצעות רשומה מקומית.
מלבד הפרטים שאתם מזינים לרשומה, גוגל לוקח בחשבון גם רשומות מאתרים מקומיים אחרים, ולכן עליכם להקפיד להשקיע גם בהם ולספק פרטים כמה שיותר דומים. חשוב לבדוק גם את מדיניות הביקורות בכל אתר מכיוון שיש דברים שמותר ואסור לעשות על מנת לזכות בביקורות חיוביות.
ואגב, אזהרה נוספת, כל עוד אין לכם ניסיון בכך, אל תנסו להקים עסקים וירטואליים בכל מיני ערים על כתובות פיקטיביות או בתים פרטים של עובדים שמגיעים לבית הלקוח (לדוגמה, מנעולנים), לגוגל יש לא מעט אמצעי בקרה ודרכים לגלות טריקים כאלו.
בסופו של דבר אתם יכולים לחבר את האתר שאתם מקדמים באופן קלאסי לרשומה המקומית וכך לזכות לעוד לא מעט כניסות (דו"ח חודשי ישלח אליכם במייל).
קחו בחשבון שאם אתם מקימים דף או חלק נפרד לכל מדינה או אפילו עיר במדינה מסוימת בארה"ב, אתם חייבים לספק תוכן ייחודי. לדוגמה, אתם יכולים לספק חומר רקע על הספק או החנות המקומית ולא רק לשתול מילות מפתח או לכתוב טקסט ג'נרי.
בניית קישורים בארצות הברית
כאן אנחנו מגיעים לחלק המעניין והיותר עסיסי.
לא משנה מה תקראו בכל מיני מדריכים, אף מקדם אתרים רציני לא באמת יושב בחיבוק ידיים ומחכה שיגיעו אליו קישורים, אלא אם כן הוא מחליט לקחת חברת יח"צ גדולה שתשלח אייטמים לאתרי חדשות בתקווה שהם יקשרו לכתובת שמצורפת להודעה.
כמובן, שגם כשמדברים על קידום אתרים בארה"ב יש צורך בבניית קישורים, והרבה פעמים גם בקניית קישורים.
עם זאת, יש תכנים ספציפיים שיכולים למשוך אליהם יותר קישורים דווקא בגלל שיש הרבה יותר אתרים שכתובים באנגלית.
לדוגמה, אינפוגרפיקות, רשימות של טיפים, מקרי בוחן, מדריכים וכו'. לפעמיים תגלו שדווקא אתר שלא קשור ישירות לתחום שלכם נתן לכם קרדיט. לדוגמה, אתר שמתעסק במדיה חברתית יכול לקשר למדריך של SEO בסיסי כדי להסביר לגולשים שלו כיצד לקדם את עמוד הפרופיל שלהם.
פוסטים אורחים
גם בארה"ב מקובל לקשר דרך פוסטים אורחים, אבל חשוב לעשות את זה בזהירות, לדוגמה :
- לא להשתמש בהרבה אנקורים מדויקים שייראו מחוץ להקשר
- לא להשתמש באתר שמפרסם בעיקר פוסטים אורחים (גם אם הוא איכותי, בסופו של דבר מדובר בחוות תוכן)
- עדיף לקשר מאתר ממוקד נושא או תחום ולא מאתר כללי שאין לו מיקוד
- אם אתם לא רוצים לקחת סיכונים מיותרים, כדאי שתדעו כי תשלום לכותב התוכן עשוי להיחשב לקניית קישורים לכל דבר ועניין
קניית קישורים
אחד האתגרים של קידום אתרים באנגלית ובארה"ב בכלל – זה מאיפה לעזאזל משיגים קישורים לקידום האתר?
קידום אתרים בארצות הברית זה לא קייטנה כמו בארץ, שם באמת צריך לעבוד קשה על קישורים שנותנים אפקט ולא חרטוטים.
כל עוד גוגל לוקחים בחשבון קישורים בדירוגי האתר – ככל הנראה התעשייה של קניית קישורים אף פעם לא תיעלם לחלוטין, וגם זה דבר שצריך לקחת בחשבון בתקציב הקידום.
בדרך כלל קונים קישורים עבור אתרי לווין ולא עבור האתר הראשי בתחומים מאוד תחרותיים. המחיר של הקישורים הוא יחסית גבוה ולמעשה בדרך כלל אתם לא קונים את הקישור, אלא סוג של מנוי בעלות חודשית. כמובן שצריך לבדוק את האתר דרך כל הפרמטרים השונים של איכות שמבצעים לכל אתר אחר.
Ahrefs ערך סקר קטן וגילה כמה נתונים מעניינים.
הם לא מתייחסים בהכרח לארה"ב, אבל סביר להניח שרוב האתרים שנבדקו היו בארה"ב.
- בערך 20% מהבלוגים שנבדקו מוכרים קישורים דרך מאמרים
- התחום הפופולארי ביותר הוא נופש ובפער גדול אופנה, צילום והורות
- המחיר הממוצע של קישור עמד על לא פחות מ-360$. במחיר הזה אתם יכולים לבצע המון פעולות SEO אחרות.
ועכשיו הכדור עובר אליכם
ומה אתכם? אם אתם עוסקים בקידום אתרים בארה"ב, אשמח לשמוע על האתגרים בהם נתקלתם וכיצד התגברתם עליהם.