קידום אתרי צימרים: מדריך לבעלי צימרים והמקדמים שלהם

בעיניי, הביטוי "צימרים" הוא ללא ספק אחד הקשים ביותר לקידום אורגני בגוגל ישראל, אם לא ה…

יחד עם זאת, ועם כל הכבוד לביטוי צימרים עם כל ה- 35000 חיפושים שלו בחודש (תלוי בעונה), זה לא אומר שאין עוד פוטנציאל ענק בהרבה מונחים אחרים…

קידום אתרי צימרים

פרסום וקידום צימרים באינטנרט

למרות שהיום חלק מאתרי הצימרים שמרו על הכוח שלהם, כנראה שמי שירצה לקדם את אתר הצימרים שלו או של הלקוח שלו למקום גבוה יצטרך לעבוד קצת יותר קשה.

התחרות בתחום הצימרים תלך ותחריף כל עוד המצב שוק הצימרים עצמו ימשיך להיות במשבר וכל לקוח פוטנציאלי יהיה סופר חשוב. 

מה בדיוק זה אומר ואיך בכל זאת אפשר לקדם את האתר שלכם למקום גבוה (או לפחות בעמוד הראשון)?

הסבר קצר שלי על שיווק / קידום צימרים באינטרנט:

מידע ומילות מפתח

קודם כל, כבר כמה שנים שגוגל מאתגר מאד את התוצאות האורגניות בכל הקשור לצימרים, חדרי אירוח ובתי מלון.

למה הכוונה?

אם אחפש בגוגל צימרים, ככל הנראה אגיע לתוצאה כזאת:

שהיא אמנם לא מכת מוות לאורגני, אבל בהחלט מושכת תשומת לב מטורפת וגונבת לא מעט קליקים לתוצאות האורגניות.

יחד עם זאת – התיבת חיפוש הזאת לא מופיע בכל ביטוי. לדוגמא – נכון לכתיבת שורות אלו, לא קיבלתי תוצאה כזו בחיפוש פופולארי אחר – "צימרים בצפון".

מחקר מילות מפתח הוא קריטי בכל תחום, ובטח בתחום הצימרים שבו – אם אין לכם כיסים עמוקים, אתם תהיו חייבים להיות יצירתיים ולקדם ביטויים ספציפיים יותר, בעלי תחרות נמוכה (יחסית), ולא את הביטויים המובנים מאליהם. בהמשך המאמר אני מרחיב על קידום זנב ארוך – זה ממש חשוב. אל תפספסו את הדבר הזה (מילה שלי).

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

קידום אורגני של צימרים

אחד מהאתגרים הכי גדולים עם קידום של אתרי צימרים, מלבד התחרות האורגנית המטורפת שהזכרתי, הוא איך בדיוק לתפוס את כל הביטויים הכי רלוונטיים.

לדוגמה, מי שיש לו צימר ליד הכינרת ירצה להיות במקום גבוה גם על הביטוי "צימרים בכינרת" וגם על הביטוי "צימרים בטבריה".

הדרך הכי טובה לעשות את זה היא באמצעות יצירת שני עמודים נפרדים, אבל מה לעשות כשהכוונה היא בעצם לאותם צימרים (צאו מנקודת הנחה שזה אתר של עסק פרטי ולא פורטל צימרים)?

אפשרות אחת היא ליצור תוכן שמתרכז במילות המפתח, אבל הגולש היום הוא מצד אחד יותר ממוקד ומצד שני חסר סבלנות.

רוב הסיכויים שתוכן שנועד בעיקר לגוגל יבריח אותו מהאתר.

אפשרות אחרת היא להציג את אותו הצימרים, אבל בשתי דרכים שונות.

דוגמה: בעמוד אחד מתארים את מה שאפשר למצוא בטבריה ובעמוד השני את היתרונות שבצימר שקרוב לכינרת.

כמובן שעדיין משתמשים במילות המפתח, אבל בצורה יותר מתונה שלא צורחת SEO.

יחד עם זאת, היכן שיש המון כסף וחיפושים – יש גם הזדמנויות.

אם יש לכם צימר, מספר צימרים או פורטל צימרים – אני ממליץ לכם בחום לקרוא את המדריך שלי על קידום זנב ארוך ולפעול לפיו – אתם לא מאמינים כמה חיפושים פוטנציאליים יש, שאתם כנראה לא מקדמים!

אני מדבר על מציאת הזדמנויות קידום וביטויי זנב ארוך גם בסרטון הבא:

ספקו חווית גלישה אפקטיבית לגולש

פעם רוב אתרי הצימרים היו אתרים עם כמה תמונות ותיאור של שורה או שתיים.

היום אנחנו רגילים לגלריות ברזולוציה גבוהה ומבט פנימי על החדרים או סרטונים מכמה פינות.

גלריה חשובה לא רק להגברת המכירות (ועל אחת כמה וכמה במובייל), אלא גם עבור גוגל בגלל תגי ה-ALT.

קשה לדעת כמה אנשים בדיוק משתמשים בפילטר של חיפוש התמונות (למרות שיש על כך נתונים לכל אתר בסרץ' קונסול), אבל להזיק זה לא יכול.

אגב, למרות שבטח יהיה לפחות טופס אחד באתר, שימו גם טלפון אחד ישיר אליכם: כשגולש מחפש חופשה הוא רוצה לקבל מענה כאן ועכשיו ולא לחכות שיחזרו אליו דרך הטופס.

עד שתעשו את זה יכול להיות מאוד שהוא כבר ידבר עם המתחרה שלכם.

המלצות באתרי צימרים

המלצות אותנטיות הן עוד דרך מצוינת להגביר את המכירות, במיוחד בתחום כמו צימרים שבו הישראלים נעשים קצת חשדנים (אפילו אם רוב הצימרים הם בסדר גמור).

עדיף שכל המלצה תהיה באורך של לפחות כמה שורות.

אם קיבלתם מכתבי תודה, תמללו אותם לכתב יד ואל תסתפקו רק בקובץ תמונה או ה-PDF.

קישורים

אין מה לעשות, הקישורים הם עדיין אחד הפקטורים הכי חשובים שצריך כדי לקדם אתרים בגוגל ועל אחת כמה וכמה להיות ראשונים בגוגל ובתחום הכי מטורף בארץ – אתרי צימרים שכאמור נמצאים בקטגוריה מאוד תחרותית.

אפשר לנסות ולקבל קישורים מפורטלים גדולים תמורת תשלום או מנוי פרימיום, אבל כנראה שתצטרכו להתאמץ הרבה יותר מזה כדי להתקדם למקומות ריאליים.

בואו נדבר רגע על תקציב.

דיברתי בהרחבה על מחירי קידום אתרים בעבר, אבל כמו שאני חוזר ואומר – תחום הצימרים הוא חריג בתחרות שלו.

לעניות דעתי, אם אין לכם תקציב של מינימום 6-7 אלף ש"ח בחודש לקידום אורגני בתחום הזה – אל תיכנסו אליו בכלל.

רק על קניית קישורים בתחום הצימרים צריך להשקיע כמה אלפיות בכל חודש, על מנת לראות התקדמות בקצב סביר – וזאת רק בהנחה שהתוכן והאתר עצמו הם ברמה גבוהה.

מה זה בדיוק קניית קישורים אתם שואלים? אני מסביר בסרטון הבא:

אז גם פה עדיף להשקיע ולא לשחק אותה ראש קטן רק בשביל לקבל V: חפשו את האתרים הכי בולטים בתחומים כמו לייפסטייל, כלכלה, תיירות וכו', לא בהכרח אתרים שממוקדים ספציפית לחופשות או צימרים (שעשויים להיות מתחרים ישירים).

כתבו תוכן טוב כמו מדריך אטרקציות באזור או דברים שחשוב לבדוק לפני שמגיעים לצימר.

לפעמים רק שורת הקרדיט בעצמה תביא לכם יותר לקוחות מכל קישור בתוך גוף הטקסט.

בנוגע לאתרי אינדקסים, בהחלט אפשר לרשום את הצימר שם כל עוד לא מדובר באינדקס קיקיוני משהו.

סימנים שצריכים לעורר חשד הם עשרות עמודים בכל תחום בלי סינון, תיאורים של שורה אחת,

יותר מדי תגיות (בפועל מילות מפתח ומראה כללי של משהו שנבנה בתקופה שהאינדקס של נענע עוד היה קיים.

שימו לב גם מתי היה תאריך העדכון האחרון של האינדקס: יש הרבה אתרי אינדקסים שכבר לא מתעדכנים וחבל על כל העבודה שתשקיעו סתם.

בשורה התחתונה – בניית קישורים צריכה להיות חלק משמעותי מאד מקידום של אתרי צימרים.

זהו לדוגמא ניתוח רמת התחרות של האתרים המופיעים נכון לכתיבת שורות אלו בעמוד הראשון בגוגל:

הערכת תחרות אורגנית של אתרי צימרים

הציונים הבולטים יותר מצד שמאל של בטבלה הם שקלול רמת החוזק של האתרים מבחינת קישורים (מ-1 עד 100).

אמנם המספרים לא נראים מאד גבוהים אבל ביחס לשוק בארץ זה נחשב גבוה.

פרופיל וניקוי של קישורים

ואם כבר קישורים, לא פחות חשוב לנקות קישורים "מלוכלכים" ובמיוחד קישורי פוטר שאולי נוצרו עוד בעשור הקודם על ידי המקדם הקודם.

אם אתם לא יכולים להסיר את הקישורים, אל תשכחו שיש גם את האופציה של ה-Disavow Tool.

לא כולם מסכימים שהוא עובד ב-100%, אבל את הניקוי ובדיקת פרופיל הקישורים שלכם בכל מקרה תצטרכו לעשות מתישהו.

במידה ואתם משתמשים בכלי בתשלום כמו Ahrefs או Majestic וכו', זו הזדמנות טובה לעקוב קצת אחרי המתחרים שלכם, במיוחד במקומות הראשונים: שימו לב מאילו אתרים הם מקבלים קישורים ומה האיכות הכללית של הקישורים שלהם, איך הם מפזרים את האנקור טקסט, האם הם מקדמים את האתר בצורה רוחבית וכך הלאה. 

למידע נוסף על מחקר מתחרים.

לא לשכוח את התוצאות הלוקאליות

התוצאות הלוקאליות מאוד חשובות כאן מכיוון שהן תקועות באמצע ותוקעות טריז גם למקדמי אתרים הכי טובים.

נכון להיום, גוגל לא מציג יותר מדי פרטים והאמת שיש בתוצאות האלו לא מעט ספאם (מילות מפתח במקום שמות הצימרים),

אבל הדירוגים שהגולשים רואים (הכוכבים) הם בהחלט חשובים, כך שלעודד את המבקרים להשאיר ביקורות באתר שלכם זה לא תמיד מספיק ועדיף שיהיו גם פה.

אפשר גם לנצל את היכולת לענות על שאלות ואפילו להעלות פוסטים דרך פאנל הניהול של Google My Business. ובגלל שיש בתחום הזה יחסית הרבה ספאם, לא סביר שמישהו ייראה את הצימר שלכם בפאנל הידע,

למרות שאם הוא יידע את השם המדויק שלו, הוא בהחלט עשוי להופיע.

לכן, הקפידו שכל הפרטים שלכם יהיו בעמוד הבית, כולל מבט על הצימר הגדול ביותר מבחוץ ולוגו אם יש כזה.

עוד על GMB אני מסביר בסרטון הבא:

קידום ממומן

בהרבה תחומים קידום ממומן הוא לא בהכרח יעיל, אבל בכל תחום שקשור למכירות מידיות והשגת לידים מהיום להיום, לקידום הממומן יש הרבה יתרונות וזו אחת הדרכים לעקוף את המגבלות של הקידום האורגני בלי לדפוק את הראש בקיר.

גם אם אתם לא מתכוונים להשקיע בקידום הממומן סכומים ניכרים, שווה לעשות פיילוט של כמה מאות שקלים כדי לראות מהן התוצאות שאתם מקבלים.

בשלב הראשון אתם יכולים לקשר עמוד גלריה פנימי באתר או להשתמש בהרחבות איתן אפשר להכניס מספרי טלפון ישירות לתוך המודעה שמוצגת במובייל.

יאללה, חפרתי..

בהצלחה! 🙂

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו