דף הבית / קידום אתרים בגוגל / גוגל לא זורם עם האסטרטגיה שלכם? איך לשכנע את גוגל לדרג עמוד ספציפי

גוגל לא זורם עם האסטרטגיה שלכם? איך לשכנע את גוגל לדרג עמוד ספציפי

אני מניח שכל מי שעוסק בקידום אתרים מכיר את הסיטואציה שבה גוגל מדרג עמוד X על ביטוי מסוים שאתם עוקבים אחריו, בעוד שלמעשה אתם רוצים לדרג את עמוד Y.

בואו ניתן דוגמא יותר מוחשית:

ניקח אתר שדף הבית שלו מדורג על הביטוי "קידום אתרים" וגם "קידום אתרים בגוגל". הגיוני, כי זה מייצג את השירות העיקרי שמציע בעל האתר.

בנוסף, באתר יש גם עמודי שירותים שאחד מהם גם נקרא "קידום אתרים בגוגל". היה ואני מעוניין לקדם את העמוד הפנימי אבל גוגל החליט שדף הבית יותר רלוונטי ולכן מי שמחפש "קידום אתרים בגוגל" מגיע דווקא לדף הבית. למה זה קורה ומה עושים?

קודם כל – למה זה קורה?

מהנסיון שלי, יכולות להיות כמה סיבות שגוגל יעדיף להציג עמוד X במקום עמוד Y.

  • קישורים חיצוניים – מה לעשות, קישורים מאתרים אחרים משפיעים מאד (לטוב ולרע) על כח של עמודים מסוימים באתר. בהמשך לדוגמא לעיל, אם לדף הבית יש קישורים חזקים וחלקם מכילים גם את האנקור "קידום אתרים בגוגל", סיכוי טוב שגוגל יעדיף לדרג אותו.
    אגב, מי שלא יודע – גוגל מתייחס גם לאנקורים חלקיים, כלומר במידה ויש לי קישורים נכנסים עם הביטוי "קידום אתרים בגוגל", זה "יתפוס", גם אם במידה מופחתת – את הביטוי "קידום אתרים", כלומר יסייע לקידום האתר גם בחלק מהאנקור עצמו.
  • קישורים פנימיים – גם לקישורים פנימיים יש משקל לא מבוטל בחלוקת הכח של עמודים מסוימים בתוך האתר. בעזרת קישורים פנימיים (לא כאלו שיוצרים מהפוטר/תפריט צד/אזורים משתכפלים באתר אלא מתוך תוכן של עמוד ספציפי) ניתן לחזק משמעותית עמודים מסוימים באתר, שרוצים שיהיו מדורגים על ביטוי או ביטויים מסוימים. סוג של הנדסת קישורים והיררכיה באתר.
  • פערי אופטימיזציה – בגדול השאיפה היא לא ליצור מצב שבו עמודים שונים באתר מתחרים זה בזה על תשומת הלב של גוגל. המצב האידיאלי, הוא לייצר עמוד אחד בלבד עבור ביטוי / סט ביטויים ולא לייצר תחרות פנימית בינם ולבין עמודים נוספים באתר.
    עם זאת, לפעמים יש תופעה של "קניבליזציה" שבה גוגל מציג את אותו אתר על 2 תוצאות שונות – למשל פעם דף הבית ופעם עמוד פנימי. זה יכול לקרות עקב פעולה מכוונת של בעל/מקדם האתר, או פשוט כי ככה "גוגל החליט".
    בכל מקרה – אם עמוד מסוים יותר "מאופטמז" עבור ביטוי מסוים, סיכוי סביר שגוגל יעדיף לדרג אותו. עם זאת – עניין הקישורים יכול בקלות להפוך את המאזן לטובת העמוד הפחות "מאופטמז" (מי שלא מבין את משמעות המילה – קישטה, אתם לא בתחום הנכון… סתם :-)). עוד על אופטימיזציה לאתרי אינטרנט תמצאו במדריך המושקע הזה שכתבתי.
  • בעיה טכנית – אולי לפני שמדברים על אופטימיזציה, כדאי לבדוק שאכן 2 העמודים מאונדקסים ואין בעיה טכנית עם אחד מהם. את הסיבות הנפוצות לאי-אינדוקס של עמודים תמצאו במאמר הזה.

אז איך "משכנעים" את גוגל לדרג עמוד ספציפי באתר על ביטוי מבוקש?

קודם כל, הבהרה: אני לא נכנס כרגע בכלל לנושא של רמת התחרות של תחום או ביטוי מסוים, אלא אך ורק על אילו עמוד גוגל מחליט לדרג עבור האתר – לא משנה באיזה מקום בגוגל הוא נמצא.

רוב הסעיפים שציינתי לעיל קשורים מן הסתם גם לשיפור והשפעה על העמוד שכן רוצים שיוצג בסופו של דבר. אז אני לא אחזור עליהם, רק אחדד כמה דברים בהקשר יותר ספציפי לנושא:

  • קישורים – קישורים (גם פנימיים וגם חיצוניים) לעמוד שאותו כן רוצים לקדם (על חשבון או בנוסף) עבור העמוד שמדורג כרגע – הם כנראה הגורם המשפיע ביותר שיכול לעשות את ההבדל. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שזאת פעולה שיכול לקחת זמן רב, תלוי מהם הפערים בין ציוני העמודים עבור החיפושים הספציפיים. לפעמים – ייתכן שקישור בודד יעשה את ההבדל, ולפעמים נצטרך עבודה של קישורים וחודשים רבים עד שגוגל "ישתכנע".
  • אופטימיזציה – זה שצריך לדגם ולאפטמז את העמוד שאנו רוצים לדרג זה ברור. אבל במקביל – כדאי גם "להחליש" או לעשות דה-אופטימיזציה עבור עמודים שגוזלים את תשומת הלב ומהווים תחרות פנימית, בדגש על העמוד שגוגל מחליט לדרג כרגע. לא רק זה – כדאי להוציא מכל אותם עמודים שמדברים על הנושא, קישור פנימי לעמוד שאותו אנו רוצים לדרג.
    ניתן למשל, להשתמש בפקודה intitle בגוגל – על מנת לדעת באיזה עמודים באתר יש כותרת ספציפית על מילת המפתח המבוקשת, ולערוך אותה כך שעמודים אלה פחות יקבלו את הפוקוס. כמובן שלפני כן כדאי לוודא שהם כבר לא מדורגים בביטויים קשורים או דומים ששינוי הטייטל יכול לפגוע בביצועים שלהם.
  • תוכן – הייתי שוקל גם לשפר (מאד) את התוכן של העמוד שאותו רוצים לדרג. אם זה מאמר – לשדרג את המאמר. אם זה עמוד קטגוריה המציג מוצרים / שירותים – להוסיף מלל ולשלב מילות מפתח חשובות, H1 וכו'.
  • במקרים קיצוניים ששום דבר לא עוזר – ובהנחה שהעמוד שגוגל כבר מדרג לא מאד קריטי לפעילות הSEO הכוללת, הייתי שוקל הסרה של העמוד מהאינדקס / החלפת URL (ללא הפנית 301) או ביצוע הפניה לעמוד שכן רוצים לדרג. כמובן שצעדים אלו לא יתאימו לכל סיטואציה.

מכירים טיפים נוספים על מנת לגרום לגוגל לדרג עמוד ספציפי? אשמח שתשתפו 🙂


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

שדרוג אתר

איך לעבור מאתר ישן לחדש ולהישאר בחיים

ביצוע הפניות 301, העברה תקינה של נתוני מטא ושמירה על ההיררכיה הם חלק מהדברים שחשוב ...

מקרה בוחן עם תגית hreflang

מקרה בוחן – תגית hreflang

במאמר הקודם דיברתי על למה צריך לטרגט אתר ואיך עושים זאת, על המשמעות של טירגוט, ושצריך ...

7 תגובות

  1. asafbarron@gmail.com'

    מאמר מעולה. קצר וקולע. תודה!

  2. נמרוד דקר

    דניאל

    מסכים עם כל מה שכתבת , המאמר הבא שלך צריך להיות בנוגע לבעיה שביטוי מסויים מגיע למיקום X ולא זז משם יותר למשל מקום 3 ולא משנה כמה עבודה עשית עליו עם לינקים , אופטימזציה ועוד הוא פשוט לא עולה למקום 1 או 2

    • במקרה שאתר מתאר, כנראה שיש פער מאד רציני בין המקום שאתה תקוע בו לבין מי שמעליו. אתה יכול לעבוד על חיזוק הביטוי הזה חודשים ואף שנים, ויכול להיות שבפועל אתה מצמצם את הפער – אבל עד שלא תעקוף את המתחרה, אפילו אם זה ליום אחד, לא תדע האם הצלחת לצמצם או לא. ככה הם חיי המקדם – אפילה 🙂 מצד שני, לא משנה כמה קשה נעבוד, מאד יכול להיות שיבוא איזה עדכון, יטרוף את הקלפים ויעשה את עבודה בשבילנו, או, במקרה יותר גרוע – יגדיל עוד יותר את הפער בינינו ובין המתחרה. הקטע הוא, שלא נוכל לדעת את זה כי הפערים לא שקופים לנו…
      הטיפ היחיד שאני יכול לתת זה לא לוותר, לתת פייט (בהנחה וזה באמת ביטוי ששווה את זה) וכמובן לא לשכוח לא לזלזל ולהגביר תנועה בלונגטיילים שיכולים להיות מאד אפקטיביים.

  3. anidor@gmail.com'

    סוף סוף ערכת את הקרדיט על עצמך בסוף כל פוסט (או שלא הייתי פה יותר מדי זמן..)
    כנראה שאתה כן יודע לדבר על עצמך כשצריך 🙂
    אחלה פוסט… נקלעתי לסיטואציה כמה פעמים והדבר הראשון שעשיתי היה להוסיף קישור פנימי מהעמוד הלא רצוי לעמוד הרצוי.. אם צריך להוסיף גם קישור פוטר לעמוד הרצוי

  4. virial@gmail.com'

    גוגל לא זורם?
    תשקה אותו באלכוהול 😉

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *