יועץ בתחום הקידום יכול לסייע במקרים שונים של אתגרים הקשורים אל קידום אתרים בגוגל (SEO), החל משלב תכנון ואפיון האתר, קידום אתרים מורכבים, חילוץ אתרים מעונש ועוד.
בעלי אתרים רבים שרוצים להתחיל לקדם את האתר שלהם מפחדים להתקשר לטווח ארוך עם חברה לקידום אתרים לפני שהבינו איך בדיוק כל העסק עובד ומי נגד מי.
אחרים שכבר התחילו לקדם את האתר שלהם, אך לא היו מרוצים מחברת הקידום שלהם ואיך שהתהליך עצמו מתקדם, מרגישים לעיתים קרובות שהם צריכים דעה נוספת.
כאן בדיוק נכנס לתמונה יועץ מקצועי: מדובר במקדם אתרים אובייקטיבי שמייעץ לכם כיצד לקדם את האתר שלכם מבלי שיש לו אינטרס להמליץ על חברה כזו או אחרת.
אז, לפני שנעבור הלאה, בואו נבין מה זה בדיוק יועץ של קידום אתרי אינטרנט?
- לרוב אדם בעל ניסיון עשיר בתחום השיווק הדיגיטלי כולו ובפרט בתחום הקידום האורגני.
- ברזומה שלו יהיו בדרך כלל עשרות אתרים (לפחות) שקידם בהצלחה בגוגל.
- תפקידו העיקרי הוא לעזור לכם לשפר את נראות האתר שלכם בגוגל וכתוצאה מכך להגדיל את ההמרות ואת ההכנסות בעסק.
- כל זה לצד מתן המלצות לשינויים או שדרוגים בהתאם לשינויים שחלים בגוגל.
- יועץ לקידום האתר יכול לספק לכם הוראות והנחיות בשלבי ההתחלה של פרויקט הקידום ולכוון אתכם לגבי צעדים החשובים לקחת.
- עם זאת, הוא יכול גם להעניק לכם שירות מקיף של אופטימיזציה במנועי חיפוש ולפעול בפועל לטובתכם.
- לדוגמה, אם אתם מתנהלים כרגע עם סוכנות קידום SEO ורוצים לדעת האם הם מספקים את הערך המוסף שאתם מחפשים, יועץ לקידום אורגני יכול לספק חוות דעת מקצועית, ובדרך כלל יספק דוח מפורט שיכלול המלצות לשדרוג המצב הקיים.
מלבד זאת, הוא אדם שידע גם להתמודד עם פרסום שלילי במידה ויש עליכם, הוא יידע לייעץ לכם כיצד לנהל את המוניטין שלכם טוב יותר על ידי דחיקת התוצאות השליליות לתחתית.
אז איך לבחור את היועץ הנכון עבורכם? צפו בסרטון הבא:
באילו מקרים אצטרך מישהו כזה?
מה בכלל ההבדל בין יועץ של קידום ומקדם או מומחה קידום אורגני, אם בכלל?
בתכלס? אין הבדל מהותי.
אבל, כאשר מדברים על ייעוץ לקידום אתרים – לרוב מדובר יותר על עבודה ב-High Level – כלומר יותר דברים שקשורים להסתכלות מלמעלה, תכנון, דברים גלובאליים, ייעוץ נקודתי וכו'.
כאשר מדובר על מקדם אתרים או חברה לקידום אתרים – לרוב הכוונה למי שעוסק ב-SEO בפועל, מעניק שירותי SEO לאתר ומבצע את הפעולות שצריך על מנת לקדם אתר כזה אחר.
למדריך שלי שמסביר יותר על מה צריכה לספק לכם חברה של SEO.
לאחר שהבהרנו את הנקודה הזו – בואו נראה באיזה מקרים לרוב כדאי להיעזר בתהליך ייעוץ בתחום.
1. ייעוץ קידום אתרים (SEO) ניטרלי לגבי עבודה של צד ג'
זה לא סוד שלעיתים קרובות בעל האתר לא סומך מספיק על מקדם האתרים שלו.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
בשוק הישראלי קשה למצוא באמת חברות קידום אתרים מובילות. הרוב המכריע אלו חברות SEO סבירות, שמבצעות קידום שטחי או כאלו ששיטות העבודה שלהן שנויות במחלוקת, ועד שבעל האתר מתחיל לחשוד שמשהו אינו כשורה, הוא עלול להפסיד זמן יקר ולא מעט כסף.
במקרה כזו, תפקידו של יועץ SEO הוא לנתח את עבודת הקידום שנעשתה באמצעות כלים והידע המקצועי שנמצאים ברשותו ולהבין האם מדובר פשוט בתהליך קידום מרוכב שלוקח זמן או שחברת הקידום באמת לא עושה את העבודה שלה כמו שצריך.
לדוגמה, הרבה פעמיים מתגלה שהקידום נעשה על מילות מפתח לא רלוונטיות או כאלו שלא מביאות תנועה, שהקישורים שנכנסו לאתר הגיעו ממקורות מפוקפקים וכך הלאה.
הניתוח של המקדם יוכל לעזור לבעל האתר כאשר הוא ירצה לעמת את חברת קידום האתרים עם הטענות שלו וירצה לגבות את עצמו בנתונים מהשטח.
2. למי שרוצה ללמוד יותר על קידום.
במקרים מסוימים, נוח לבעל האתר לקחת יועץ לענייני קידום בגוגל אשר יהיה מעין מנטור שלו וידריך אותו בשלבים השונים של הקידום.
לדוגמה, אם מדובר באתר קטן שבעל האתר יכול לקדם בעצמו (DIY) ולא מדובר בתחום תחרותי מדי, ייתכן ששימוש בשירותי ייעוץ יכול לבצע את הקידום באמצעות הבנת התהליכים הבסיסיים של קידום אתרים בגוגל (אופטימיזציה למילות מפתח ותוכן, שיתופי פעולה עם בעלי אתרים אחרים וכך הלאה) ולהימנע מלקחת התייעצות מקצועית.
אני למשל מסייע מפעם לפעם בתור יועץ לבעלי עסקים קטנים עם תקציב מצומצם במיוחד (כמה מאות שקלים לחודש) בשעת ייעוץ חודשית ו/או עבודה נקודתית על קישורים שיעזרו להם בדירוגים ומנחה אותם מה ואיך לשפר באתר.
כל עוד בעל העסק מוכן לשתף פעולה עם יועץ לקידום אתרים ולא חושש מטכנולוגיה, העסק הזה יכול לעבוד, אבל בעיקר בתחומים לא מאד תחרותיים.
אגב, אלו מכם שצריכים שירות נקודתי של ייעוץ לגבי בניית קישורים – אני מציע בין היתר בדיוק את זה.
סיטואציה אחרת בה אפשר להשתמש בשירותיו של יועץ על מנת לדעת יותר היא כאשר מדובר על אתרים מורכבים ובעל האתר או החברה שמנהלת אותו רוצים לדעת איך הדברים עובדים מאחורי הקלעים על מנת שיוכלו לבחור חברת קידום אתרים בצורה טובה יותר ולדעת עם מי יש להם עסק.
למידע נוסף אפשר לקרוא את המדריך שלי – קידום אתרים לפי שעה.
3. במקרה של "סטאפ" של קידום אתרים
עקרונית, יש לי בעיה עם הקונספט של קידום אתרים חד פעמי או Setup עבור קידום אתרים (SEO), מהסיבה שאני לא חושב שזה נכון לתחום כמו קידום אורגני.
ייעוץ באופן חד פעמי יכול לעבוד רק במקרים מסוימים, ובטח לא להוות פתרון לאורך זמן.
אני מדבר על ייעוץ לקידום אתרים בהקשר זה בסרטון הבא:
ייעוץ במקרים של ענישה וכו'
למרבה הצער, גם אתרים שקודמו לפי הספר עשויים לחטוף עונש מגוגל (ידני או אוטומטי) או פשוט לחוות בעיות באינדוקס.
אם האתר מקודם באופן עצמאי או שחברת הקידום מתנערת מאחריות, זו עשויה להיות בעיה.
במקרה הזה, תפקידו של יועץ SEO הוא למצוא את הדרך המהירה והטובה ביותר לחלץ את האתר מהצרה.
לדוגמה, ייתכן שיהיה צריך להסיר קישורים "רעים" ולצרף אתרים מסוימים לרשימת האתרים החסומים בכלי מנהלי האתרים. במקרים של ענישה ידנית, היועץ יוכל לנסח את הפנייה להכללה מחדש לגוגל.
כמו כן, יועץ לקידום אתרים יוכל לתת טיפים כיצד עדיף לקדם את האתר מעתה והלאה על מנת שהענישה לא תחזור על עצמה.
ייעוץ עבור תכנון אתר חדש / מעבר אתר
בכל מה שקשור לבניית אתרים חדשים, עדיף להטמיע את העקרונות של קידום אתרים כמה שיותר מוקדם, ולעיתים קרובות עוד בשלבים הראשונים של תכנון האתר. כדי שהאתר יעמוד בדרישות של גוגל, מומלץ להיעזר ביועץ שידע לעזור לכם עם החלטות חשובות.
לדוגמה:
- באילו מילות מפתח יתמקד האתר
- מה יהיה המבנה הנכון ביותר שיאפשר לגוגל לסרוק את האתר בקלות ולהציג את העמודים הכי מתאימים לגולש בתוצאות החיפוש
- באילו מערכות ניהול תוכן עדיף להשתמש או כיצד אפשר להתאים את מערכת ניהול התוכן שנבחרה לקידום אתרים
- בחירת דומיין מתאים והאם שווה להשקיע בקניית דומיין יד שניה
- היכן לאחסן את האתר בהתאם לקהל היעד העיקרי אליו רוצים לפנות
- להרחבה בנושא: למה חשוב לקחת מקדם אתרים לפני הקמת אתר חדש.
כל אלו ועוד יקבעו במידה רבה עד כמה יהיה קל או מסובך לקדם את האתר בהמשך.
מכיוון שברוב המקרים החברה שבונה את האתר היא לא זו שבהכרח מקדמת אותו, הרי שתכנון מראש באמצעות מפת דרכים בעזרת ייעוץ SEO מקצועי עשוי להיות כדאי במיוחד.
איך שומרים על ייעוץ מקצועי שיהיה אפקטיבי?
- קובעים גבולות ברורים – מכיוון שהגבול בין ייעוץ לקידום אתרים ובין קידום אתרים בפועל הוא דק, חשוב לקבוע באיזה שלב היועץ מסיים את תפקידו ומעביר את הכדור ללקוח.
כך אפשר למנוע מצבים בהם הלקוח מושך את המקדם בלשון על מנת שיעניק לו שירותים של קידום בפועל או שהמקדם מנסה לנצל את התלות שנוצרה על מנת להעביר את הלקוח לחברת קידום מסוימת או קולגה שלו. - מחיר – בגלל שמשכו של תהליך הייעוץ עשוי להשתנות, אפשר לסכם על מחיר קבוע מראש על פי הערכה של משך הייעוץ, או לחילופין, לקבוע תעריף שעתי כאשר המקדם מעדכן את הלקוח כל פעם שהוא זקוק לשעות נוספות על מנת לחקור אספקט מסוים באופן עמוק יותר. למידע נוסף על מחירי קידום אתרים.
- אמון הדדי – מהרגע שנבחר יועץ לקידום אתרים, רצוי לתת לו את הקרדיט שהוא מבין מה הוא עושה. כמו כן, יש לזכור שזוהי המלצה בלבד ובהחלט אפשר לפנות ליועץ קידום נוסף כדי להצליב את ההמלצות.
בהצלחה!