הצגת המוצרים שלכם בגוגל בחינם באמצעות Merchant Center

אחת התוספות המשמעותיות ביותר לגוגל בשנים האחרונות (לפחות בעברית) מגיעה בדמות מודעות השופינג שמציגות לנו מוצרים עם מחירים וקישור ישיר לעמוד בו ניתן לרכוש את המוצר.

במדינה כמו שלנו, שבה השירות הדומיננטי להשוואת מחירים הוא אתר זאפ, שבירת המונופול הזה היא בהחלט חדשות טובות (גם אם המתחרה הזה היא חברת גוגל).

כאשר חיפוש המוצרים דרך שופינג רק הגיע לארץ, המוצרים שהופיעו בתוצאות היו מוצרים ממומנים. כלומר, לא היה ניתן להכניס מוצרים אל תוך התוצאות האורגניות.

בעקבות תקופת הקורונה 🦠 הקשה שעברה עלינו וכנראה גם בגלל התחרות מול אמזון, החליטו בגוגל לשנות את המדיניות הזו: מעתה ניתן יהיה להציג רשימות של מוצרים באופן אורגני (Free Product Listings) בחיפוש הספציפי של גוגל שופינג ובמקרים מסוימים גם בתוצאות החיפוש הרגילות.

כך זה נראה:

Merchant Center

גוגל מציינים באופן מפורש שהתוצאות מסודרות על פי רלוונטיות. במילים אחרות, מדובר כאן על תוצאות אורגניות.

מה צריך כדי להציג את המוצרים באופן אורגני ב-Shopping?

הדרישה העיקרית היא שרשימת המוצרים שלכם תעלה ל-Merchant Center. לחילופין אפשר גם להשתמש ב-Schema, אך זוהי שיטה פחות מומלצת מכיוון שהיא לא נותנת לכם שליטה מלאה על האופן בו הם יופיעו.

נכון להיום לא ניתן לחבר ל-Merchant Center מוצרים שאתם מוכרים באתרי צד שלישי. למשל, אם אתם מעלים רשומות באמזון או אפילו לקטלוג פייסבוק.

בנוסף לכך, כמו כמעט עם כל דבר אחר בגוגל, ישנם קווים מנחים מסוימים. מלבד הדרישה לקשר ישירות למוצר ולא למודעה או משהו כזה, חייבים להציג גם את מדיניות החזרת המוצרים וזיכוי כספי.

יש גם מוצרים שאפשר למכור רק תחת תנאים מסוימים כמו למשל אלכוהול או ציוד רפואי ותרופות 💊.

כמו כן, האתר שלכם חייב להיות מאובטח ומאומת דרך ה-Search Console.

באופן כללי, יש דמיון רב בין המדיניות של Google Ads לבין זו של Merchant Center, אבל הייתי ממליץ לכם לעיין בה גם אם כבר יש לכם ניסיון עם פרסום מודעות רגילות ב-Ads.

איך מבצעים את החיבור ל-Merchant Center?

החיבור למרצ'נט סנטר נעשה ישירות מול גוגל. אין צורך להוסיף מידע סכמה בצורה הרגילה אם בחרתם בשיטה הזו (למרות שזה אף פעם לא מזיק). לא צריך אפילו חשבון ב-Google Ads.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

ברגע שיש לכם חשבון בגוגל, אתם פשוט נכנסים ל-Merchant Center.

במסך הראשי עליכם להיכנס ל- גידול -> ניהול תוכנית -> כרטיסי מוצר חינמיים.

אם לא תעשו את הצעד הזה, תהיה לכם אופציה למודעות בלבד. שימו לב שיש לכם אופציה רגילה ואופציה לחנות מקומית.

חיבור ל-Merchant Center

אחרי שרשמתם את העסק שלכם, הגיע הזמן להעלות את המוצרים שלכם. אתם יכולים להעלות מוצר אחד אחד או באופן מרוכז (Bulk).

✔️ האפשרות הראשונה היא לא אופטימלית: כל פעם שתרצו לשנות מחיר או לקבוע שמוצר מסוים כבר לא זמין, תצטרכו להתעסק מחדש עם המסך הזה.

✔️ האופציה השנייה נותנת לכם להעלות קובץ באופן ידני או ליצור פיד שמתעדכן באופן אוטומטי.

גם כאן האופציה הראשונה היא בעייתית מאותן הסיבות.

כדי להעלות פיד שיתעדכן בזמן אמת יש לכם כמה אפשרויות:

הוספת מוצרים ל Merchant Center

  1. גיליון אלקטרוני של Google Sheets
  2. קובץ שנמצא על השרת וכתוב בפורמט ספציפי של XML
  3. ישירות דרך ה-API (ממשק למתכנתים)

בפועל אם אתם משתמשים בפלטפורמה מוכרת למסחר אלקטרוני כמו למשל Shopify, סביר להניח שכל זה יעשה עבורכם באופן אוטומטי.

דבר שיש לשים לב אליו הוא נושא המס: אם אתם מוכרים מוצרים בישראל, אתם לא ממלאים את השדה הזה, אלא כוללים את המע"מ במוצרים עצמם.

💡 לגבי מוצרים שנמכרים באילת: אפשרות אחת היא לציין רק את המחיר הרגיל ובדף עצמו לציין את המחיר באילת. אם החנות עצמה נמצאת באילת, אתם יכולים גם להשתמש באופציה לפיד מקומי.

לאחר שביצעתם את כל הצעדים האלו לחצו על מוצרים ואז על "אבחון " כדי לראות אם אין שגיאות מסוימות.

אופטימיזציה למוצרים

כמו תמיד, אפשר לבצע אופטימיזציה מסוימת למוצרים גם אם אין לנו שליטה מלאה על האופן בו גוגל יציג אותם.

מן הסתם, החלק החשוב ביותר הוא שם המוצר שצריך להיות זהה לשם המוצר שרשום בדף (וגם ב-Title של העמוד).

כדאי לכלול מילת מפתח אחת או שתיים, אבל לא להגזים איתן מכיוון שבסופו של דבר המקום שלנו מוגבל ל-150 תווים.

גוגל אוסרת על טקסט שיווקי, אבל כן אפשר לציין צבע, למי המוצר מיועד וכו'.

כנ"ל לגבי התיאור, שצריך להיות זהה לתיאור בתוך העמוד של המוצר (לא Meta Description בהכרח).

גם התיאור לא יכול להיות שיווקי, מה שעשוי להיות בעייתי במקרים בהם חלק מהתיאור שמופיע בעמוד הוא "משלוח חינם, מחיר מיוחד! וכו' ".

לכן ההמלצה שלי היא להפריד את המשפטים השיווקיים מהתיאור באופן ברור.

לדוגמה, להוסיף אותם מתחת לתמונה והתיאור הקיים בגודל פונט אחר (לא למעלה), כך שאם מישהו מגוגל יבדוק את ההתאמה ידנית, הוא לא יוכל לטעון שאתם עוברים על החוקים.

אפילו לתמונות יש חוקים דומים: אסור להשתמש בתמונות עם חותמת מים (Watermarks), מסגרות בצבעים ולא להוסיף טקסט שיווקי על התמונות עצמן (טקסט שהוא חלק מתמונה היא לא פרקטיקה טובה באופן כללי ב-SEO).

אם אתם רוצים להתעמק קצת יותר על איך לקדם מוצר באינטרנט ואיך לבצע אופטימיזציה של עמודי מוצר באתרי סחר / חנות וירטואלית, הנה סרטון בנושא👇

חיבור בין Google Analytics ל-Merchant Center

הדוחות הרגילים של ה-Merchant Center מציגים נתונים בסיסיים כמו מספר החשיפות, הלחיצות ושיעור הלחיצות, אבל לא מידע על המרות.

ניתן לקבל מידע על המרות ברגע שמחברים בין החשבון שפתחתם לבין ה-Analytics שלכם לאחר שהגדרתם שם את ההמרות.

זו אופציה טובה במיוחד אם אתם רוצים ליצור דוחות מותאמים אישית.

הוראות מדויקות ניתן למצוא בעזרה של גוגל..

מעקב אחרי תנועה אורגנית ממוצרים בתוך Google Analytics

אם אתם רוצים לראות את כל ההפניות מה-Merchant Center אל תוך האתר שלכם ב-Google Analytics ולהבדיל בינה לבין שאר התנועה האורגנית, אתם חייבים לשלוח את הפיד בעצמכם ולשנות שני שדות ספציפיים (נכון לזמן כתיבת שורות אלו גוגל לא תעשה זאת אוטומטית) באופן דומה לזה:

מעקב אחר האנליטיקס ב Merchant Center

באופן רגיל שדה ה-link שמעביר את הגולש לדף המוצר מאוחד עבור התנועה האורגנית והממומנת, אבל אם מציינים ערך בשדה ads_redirect, ניתן להפריד בין השניים.

המחרוזות שהוספנו ל-link יישלחו רק עבור התנועה האורגנית, ואז נוכל לראות אותה בנפרד בתוך Analytics כחלק מהתנועה האורגנית הכוללת.

שילוב בין פרסום ממומן לבין פרסום אורגני של מוצרים

באופן כללי אין שום דבר שמונע מכם לפרסם גם באופן אורגני וגם באופן ממומן את אותם מוצרים ממש או מוצרים שונים.

אם אתם משלבים בין הערוצים, הגיוני יותר שבערוץ הממומן תשימו את המוצרים היותר תחרותיים.

לסיכום

חיבור החנות הווירטואלית שלכם ל-Merchant Center היא אפשרות נוחה מאוד לקבל עוד תנועה אל החנות שלכם בלי לשלם כסף לגוגל ובלי להיות שווי של אתרי השוואת המחירים (שהאמינות שלהם גם ככה היא לא מה שהייתה פעם).

גם אם החשיפה של הרשימות האורגניות היא מוגבלת יחסית, הביצועים שלהן יוכלו לעזור לכם להחליט מה כדאי לדחוף למעלה באמצעות Google Ads.

מהצד השני של המטבע, כדאי גם לעקוב אחרי המתחרים ולראות באילו נישות יש פחות פרסום ממומן.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו