ניהול מוניטין ברשת לעסקים או בכלל, מתייחס בעצם ל"נראות הדיגיטלית" שלנו בעולם האונליין – זה יכול להיות בגוגל, בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות וגם בכל מיני אזכורים באתרי אינטרנט שונים.
במדריך הבא:
✅ אסביר מה זה התהליך הזה ומי צריך את זה (וגם מתי…)
✅ אתן לכם כלים לדעת עד כמה המצב שלכם בגוגל חמור ועד כמה אתם צריכים ניקוי מוניטין שלילי
✅ אדבר על איך התהליך עובד
✅ שיפור נראות ברשת – למה זה סופר חשוב ולא רק לבעלי עסקים אלא גם לאנשים פרטיים
✅ תקבלו כמה טיפים פרקטיים וחזקים כדי לנקות תוצאות שליליות מגוגל
אז האם שווה לכם להקדיש 5 דקות מהחיים שלכם למדריך? לדעתי כן…😊
התוכן הזה זמין גם להאזנה:
לאלו מכם שמעדיפים וידאו: בסרטון הבא אני מסביר (כמעט) כל מה שצריך לדעת על ניהול מוניטין בגוגל (ובכלל):
אז מה זה ניהול מוניטין באינטרנט?
זהו התהליך שבו אנו דואגים למוניטין האינטרנטי שלנו (שמשפיע מן הסתם גם על המוניטין שלנו בעולם האמיתי).
מוניטין אינטרנטי זה דברים כמו למשל:
- הנראות שלנו בתוצאות של גוגל – בדגש על העמוד הראשון בגוגל, שמקבל את החשיפה המירבית
- איך נראים נכסים אחרים שלנו באינטרנט – עמוד הפייסבוק, אינסטגרם, רשתות חברתיות וכו'
- כמות ואיכות הביקורות שלנו בנכסים הדיגיטליים השונים (ביקורות בגוגל מיי ביזנס, עמוד פייסבוק ועוד)
אך בראש ובראשונה כשמדברים על תהליך זה הכוונה היא לרוב – הנראות שלנו בעמוד הראשון בגוגל.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
יש אינספור מקרים בהם חיפוש קטן בגוגל על השם שלכם, שם החברה שלכם או שם המותג – יכול להעלות תוצאות שליליות ולפעמים תוצאות בעיתיות במיוחד.
ברוב המקרים לא נוכל להסיר את התוצאות האלו בכוחות עצמו ונרצה להיעזר בשירות המדובר.
התהליך עצמו דומה לתהליך של קידום אתרים רגילים בגוגל עליו אני מסביר בהרחבה בדף הבית שלי, אך שונה מהבחינה שבניהול המוניטין אנו מקדמים מספר נכסים על מנת לקדם אותם על פני תוצאות שליליות או לא מחמיאות בגוגל, במקום לקדם אתר אחד.
מי שמבצע את התהליך זה למעשה מקדמי אתרים באינטרנט – למעשה, אני לא מכיר אנשים שמתעסקים בתחום שלא באים מעולם הקידום – התחומים מאד שזורים זה בזה ודורשים ידע רחב בעולם ה-SEO.
ניקוי מוניטין באינטרנט: מתי אני צריך להתעניין בתהליך ניהול מוניטין בגוגל?
האמת היא, שכל אחד צריך לדאוג לנהל את המוניטין שלו באינטרנט ולדאוג לתהליך שיפור נראות ברשת עבור שמו / שם העסק שלו.
אם מצאתם את עצמכם יום אחד מגגלים את השם שלכם, או שם החברה שלכם – ורואים תוצאה בעייתית, מביכה או כזאת שלא באה לכם טוב בעין – רוב הסיכויים שתרצו לשנות את המצב ולשפר את המוניטין שלכם, כפי שהוא משתקף בגוגל.
החדשות הטובות הן שיש מה לעשות לגבי זה.
בעגה המקצועית התהליך מכונה Online Reputation Management – ORM – מה לעשות, הכל נשמע יותר טוב באנגלית.
כשמדברים על פעילות כזאת – חשוב לדעת שזה עשוי לקחת זמן, ולא מעט – מאד תלוי בחומרת המצב (ברוב המקרים 1-12 חודשים ובמקרים קשים אף יותר…)
במאמר הבא אנסה לתת כמה טיפים שיעזרו לכם עם ניהול המוניטין שלכם, בדגש על גוגל – בצורה טובה יותר ובכוחות עצמכם.
אם אתם פחות קטע של "עשה זאת בעצמך" ומחפשים חברה לניהול מוניטין, כמובן שאשמח לעזור עם זה, כל מה שצריך זה להשאיר לי פנייה.
חשיבות המוניטין שלכם בעולם הדיגיטלי
שירות ORM, הוא אחד התחומים החמים של השנים האחרונות.
כמעט אין יום שבו אני לא מקבל פנייה לעזרה עם התהליך או התייעצות כלשהי בהקשר הזה, בדגש על בגוגל (פחות בפייסבוק).
לניהול המוניטין שלכם באינטרנט, יכולה להיות השפעה דרמטית על העסקים שלכם, ואפילו יכולה להשפיע על החיים הפרטיים כמו יכולת להשכיר דירה, לקבל משרה נחשקת ועוד.
אז כן – לפעמים מדובר על ניהול המוניטין ברמה העסקית (לעסקים או חברות) ולפעמים מדובר על ניהול מוניטין לאנשים פרטיים – מסיבות כאלו ואחרות.
יותר ויותר אנשים, בין אם הם אנשי עסקים, סלבס או אזרחים פשוטים, מוצאים את עצמם במצב לא נעים, כאשר חיפוש אחר שמם מוביל לתוצאות מביכות או בעייתיות בגוגל.
ידוע היום כי יותר מתמיד – דבר ראשון שאנחנו עושים כדי למצוא מידע על מישהו זה לחפש עליו בגוגל ו/או בפייסבוק.
מעסיקים, הד-האנטרים, לקוחות פוטנציאליים ועוד – קרוב לוודאי יריצו חיפוש קצר בגוגל על שמך בכדי לגשש ולדלות כמה שיותר מידע עליך.
דוגמאות לתוצאות שליליות בגוגל
ניהול המוניטין במנועי החיפוש יכול לכלול מאמצים לדחיקת התוצאות הבאות:
- כתבה שלילית או עם אזכורים שליליים בגוגל בהקשר לא מחמיא באתר חדשותי גדול
- ביקורת שלילית על מוצר/שירות/קניין רוחני (למשל שיר שכתבתם)
- תוצאות מאתרים משפטיים, לרוב פסקי דין באתרים כמו "תקדין", תולעת המשפט (הידוע לשמצה), ודומיו, המאגדים פסקי דין שונים ופתוחים לציבור הרחב
- דיון שלילי בתוך פורום כלשהו
- ועוד…
יש תוצאות לא מחמיאות על השם שלי! מה עושים?
לנוכחות הדיגיטלית שלכם ישנה השפעה מכרעת על איך אתם נתפסים בעיני לקוחות פוטנציאליים (וכאמור, לא רק לקוחות).
עם השנים, יצא לי להיות מעורב בעשרות תהליכים של שירותי ORM לעסקים, חברות גדולות, אנשים פרטיים, חברי כנסת, ראשי עיר לשעבר, אנשי עסקים בכירים מאד ועוד.
אז כן, זה בהחלט מצב לא נעים שיש אזכורים שליליים על השם שלך או שם החברה שלך.
כאמור, החדשות הטובות הן שניתן להשפיע על התוצאות (שזה בעצם קידום אורגני לכל דבר).
ועוד כאמור – החדשות הפחות טובות – ניקוי מוניטין שלילי יכול לקחת זמן רב, תלוי בחומרת המקרה. קרי: כמה אזכורים שליליים יש בדף הראשון בגוגל, ועד כמה הם חזקים (עד כמה סמכותיים האתרים שמופיעים שם).
אם למשל, במקומות הראשונים על השם שלך יש כתבה לא מחמיאה מאתר כמו Ynet או TheMarker, זה עשוי לקחת לא מעט זמן על מנת לדחוק את התוצאה הזו לדף השני בגוגל (לשם מגיעים אחוז קטן מאד מן הגולשים). אם מדובר רק על תוצאה מאיזה פורום קיקיוני, המשימה קלה בהרבה.
שיפור נראות ברשת: אז איך התהליך בעצם עובד?
כאשר יש מצב שבו השם שלנו או שם החברה שלנו מופיעים בהקשרים שליליים בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, מה שצריך לעשות למעשה הוא לקדם תוצאות אחרות (חיוביות או ניטרליות) על חשבון התוצאות השליליות.
בתכלס, התהליך הוא סוג של קידום אתרים אורגני הפוך – במקום לקדם אתר אחד על הרבה תוצאות (ביטויים), מקדמים הרבה תוצאות על ביטוי אחד (או סט ביטויים מצומצם).
במקרים קשים (הרבה תוצאות או אזכורים שליליים מאתרים חזקים) מומלץ מאד להיעזר באיש מקצוע (אהם אהם…) אבל במידה ויש תוצאה מעצבנת אחת שלא מדורגת הכי גבוה בתוצאות, ייתכן שעם עבודה נכונה וסבלנות תוכלו להצליח לדחוק אותה לתחתית התוצאות בכוחות עצמכם.
פקטור נוסף ומשמעותי לא פחות, זה לדעת עד כמה התחרות גבוהה עבור השם שלכם או שם החברה שלכם.
זה אולי נשמע מוזר – כולה שם, כמה תחרות כבר יש עליו…?
אבל האמינו לי – יש מקרים שהתחרות גבוהה מהצפוי.
דרך טובה להעריך תחרות בהקשר של פעילות כזו, היא סריקה זריזה על הדף הראשון בגוגל וניתוח מהיר של האתרים שמופעים שם.
זאת לא משימה כל כך אינטואיטיבית עבור "עין בלתי מזוינת" בלי ניסיון בקידום אתרים…
אבל להלן כמה כללי אצבע לבדיקה:
- האם האתרים המופיעים בתוצאות הם אתרים מוכרים / פורטלים גדולים בתחומם?
- האם השם שלכם / החברה שלכם מופיעה בכותרת של התוצאה?
- כמה תוצאות בגוגל יש על חיפוש השם במרכאות? (לדוגמא: "משה כהן")
- האם יש תוצאות וידאו או פורום?
בהקשר הזה, בסרטון הבא אני נותן כלים פשוטים כדי להבין כמה קשה לקדם ביטוי מסוים בגוגל:
ניגש לתכלס: 8 פעולות שניתן לעשות על מנת להעלים תוצאות שליליות בגוגל
1. פתיחת עמוד פייסבוק
עמוד פייסבוק יכול להיות יעיל מאד בהקשר של מוניטין עסקי, אך לא רק. אם עדיין לא עשיתם זאת, פיתחו דף פייסבוק עם שמכם / שם החברה ודאגו שהשם יופיע שם בצורה שמחפשים אותו.
פייסבוק הוא דומיין מאד חזק וסמכותי ובשאילתות עם תחרות נמוכה ואפילו בינונית, ניתן לקדם עמודי פייסבוק לתוצאות הראשונות. עמוד פייסבוק הוא נכס אינטרנטי לכל דבר וניתן גם עליו לבצע אופטימיזציה, אמנם עם לא מעט מגבלות, אבל ניתן. זה כבר נושא אחר ומי שמעוניין להרחיב את הקריאה מוזמן.
בקצרה – לדאוג שהשם יופיע גם בתיאור העמוד, בטח ובטח בשם העמוד עצמו, לעדכן פוסטים בעמוד שגם בהם מופיע השם ועוד. למידע נוסף על שיווק בפייסבוק.
2. יצירת עמוד יוטיוב
גם עמודי יוטיוב (שכידוע שייכים לגוגל) מתקדמים יפה בתוצאות על חיפושים מסוימים והם מצוינים עבור פעילות של ORM.
אותם כללים חלים גם כאן – ודאו שהשם מופיע בשם העמוד, בתיאור ואפילו בסרטונים המועלים לעמוד.
3. יצירה / קידום של סרטוני יוטיוב
יוטיוב זהו גם ערוץ מעולה עבור נוכחות ברשת ובכלל. במידה ויש לכם סרטון תדמיתי ביוטיוב או כל סרטון שניתן להכניס עליו את השם שלכם בלי שזה יראה תלוש, ניתן לעשות זאת.
סרטונים ביוטיוב הם בעלי פוטנציאל גדול להתקדם בתוצאות (שוב, לא בכל חיפוש). מי שמעוניין – יש לי מדריך שלם על קידום סרטונים ביוטיוב.
כשאתם מעלים סרטון ביוטיוב – חשוב מאד לשלב בכותרת את הנושא המרכזי שתרצו לקדם – למשל שמכם / שם החברה וכו'.
4. נכסים חברתיים נוספים
מה בין נכסים חברתיים לבין תהליכי ORM? העיקרון זהה – פיתחו נכסים חברתיים (עמודים ופרופילים ברשתות חברתיות).
דאגו שהביטוי המבוקש יופיע בכל שדה עיקרי (כותרת, תיאור וכו') ושתפו אותו ברשתות חברתיות אחרות.
מנסיוני, עמודי פייסבוק ותוצאות מיוטיוב עובדים מצוין, אך יש לא מעט רשתות אחרות שגם כן מקבלות "אהבה" מגוגל: טיקטוק, פרופילים בטוויטר, Pinterest, לינקדאין, About.me ואחרים.
5. פרופילים באתרים פרטיים
מדובר על אינסוף אפשרויות. הרעיון הוא לפתוח עמוד פרופיל (כזה שמתאנדקס בגוגל) בכל אתר (רצוי חזק) שעולה על רוחכם.
מכיוון שאני לא רוצה לעודד ספאם, אני ממליץ להירשם באתרים שיכולים להיות קרובים לליבכם. לדוגמא – אם אתם אוהבים לטייל, חפשו אתרים רלוונטיים לטיולים, הירשמו בהם ומלאו פרטים.
אם אתם מעבירים שיעורים פרטיים, הירשמו באתרים רלוונטיים. אם אתם יוצרים, תוכלו לפתוח פרופיל באתרים כמו "גיבור תרבות" או "הבמה". אם אתם מוסיקאים – פיתחו חשבון באחד האתרים המובילים בארץ או בחו"ל, אם אתם צלמים… בקיצור, הבנתם את הרעיון.
6. פיתחו בלוגים חינמיים
בלוגים חינמיים עוזרים לכם לפרסם תכנים בחינם – מה שיכול לסייע עם פעילות של דחיקת תוצאות בגוגל
יש לא מעט פלטפורמות שניתן להשתמש בהן למטרה זו:
- תפוז
- נענע
- Medium.com
- WordPress.com
- Blogspot
- Tumblr ועוד.
במידה ואתם מתמודדים עם תחרות קשה, הבלוגים האלה יכולים גם לסייע לכם על מנת לחזק פרופילים או נכסים אחרים על השם שלכם, באמצעות קישורים חיצוניים אליהם.
כמובן שלא מספיק רק לפתוח את הבלוגים, ויש לתחזק אותם ולפרסם בהם תכנים.
7. פיתחו ערך בויקיפדיה
אם יש לכם יכולת לשים עד על ערך ויקיפדיה – זה יעשה פלאים לקידום שלכם בגוגל.
נכון, סיכוי קלוש שהוא ישרוד בלי להימחק.
אבל אם במקרה אתם סלב או שבבעלותכם חברה מספיק מוכרת בלי ערך ויקיפדיה עדיין – זה הזמן לנסות לפתוח אחד כזה.
אם זה לא הולך, אפשר לנסות להשחיל את השם בערך קיים כלשהו בויקיפדיה (רלוונטי כמובן) ולקוות שזה יתפוס.
מרוב שויקיפדיה הוא דומיין סמכותי, לפעמים מספיק באזכור בלבד על שם מסוים בכדי שיופיע במעלה התוצאות בגוגל.
8. הגישה הישירה – בקשו להוריד את הערך
אם מדובר בתוצאה מאתר חדשותי, הסיכוי שיורידו את הכתבה או אפילו רק את השם שואף לאפס (אלא אם אתם בעלי קשרים מיוחדים).
אבל אם מדובר בתוצאה זניחה מאיזה פורום – בהחלט שווה לנסות. מנסיוני זה יכול להצליח.
מה לגבי הסרת פסקי דין? לשם כך יצרתי מדריך בנפרד: מחיקת פסקי דין מהאינטרנט.
אפשר גם להקדים תרופה למכה
מקווה שהפקתם תועלת מהמדריך הנוכחי על ניהול המוניטין שלכם באינטרנט.
אם הנוכחות הדיגיטלית שלכם חשובה לכם, מומלץ להקדים תרופה למכה ולנסות למזער את הנזק של תופעות כאלו מבעוד מועד.
כמובן שבאופן כללי כדאי להיות אנשים הוגנים וישרים אבל היי, לפעמים יש אזכורים שליליים בגוגל על שמנו שלא בהכרח באשמתנו (הוצאת דיבה, פסק דין, מישהו עם שם זהה לשלנו וכו') לשם כך, עליכם לגרום למצב כזה שאתם שולטים על כל הנדל"ן הגוגלי בדף הראשון בגוגל, והמהדרין אף יגידו גם בדף השני.
בין אם זה על השם שלכם או שם החברה/העסק שלכם. כמובן שלא נוכל תמיד להימנע ממצב שאתר סופר-סמכותי פתאום מפרסם כתבה שלילית ומופיע מיד בתוצאות הראשונות, אבל לפחות יהיו לנו כבר הכלים להילחם בזה.
למה לשלם עבור זה בכלל?
אז למה בכלל לשלם על הפרוצדורה?
בתכלס? הכל שאלה של כמה זה עושה לכם נזק בחיים, אם בכלל, או כמה זה מפריע לכם ברמה האישית גם בלי קשר לפן הכלכלי או העסקי בזה.
יש כאלו שזה מפריע להם מאד, ומוכנים לשלם יפה בשביל זה, ויש כאלה שזה רק "מציק להם". לכן על השאלה למה לשלם עבור תהליך ORM – היא רלוונטית, במידה וזה באמת מפריע לכם, ואולי גם ניסיתי לדחוק את זה באופן עצמאי ללא הצלחה.
וכמובן, כפי שהזכרתי מקודם – אם אתם רוצים לנהל את המוניטין על שמכם וכל התהליך נשמע לכם מסובך, אתם מוזמנים לפנות אליי לגבי שירותי ניהול ושיפור המוניטין ואשמח לסייע וגם לתת ייעוץ ראשוני בחינם.
מדריכים נוספים שאפשר ללמוד מהם לא מעט: