אם הגעתם לכאן כנראה אתם מחפשים מידע על קידום אתרים גדולים, קידום אורגני לתאגידים או קידום אתרים למותגים – בדגש על קידום אתרים אורגני בגוגל (SEO).
קידום אתרים לחברות: מה חשוב לדעת על קידום אתרים גדולים?
יש לכם ברנד גדול. זה מאוד כיף שיש לך מותג חזק, ממש אוטוריטה בתחומו.
האם אתם צריכים בכלל קידום אתרים אורגני? התשובה היבשה היא ברור שכן, מה שכן התוכנית האסטרטגית שונה לחלוטין מלקוח רגיל שהוא עוד אחד בתחומו.
מדוע?
בואו ננתח את זה.
קידום אתרים לתאגידים, חברות גדולות ומותגים
כשמדברים על קידום אתרים לחברות גדולות, תאגידים ובכלל – אפשר לחלק את זה ל-2 חלקים עיקריים (שבנויים מהמון פרמטרים קטנים אבל עדיין): אופטימיזציה בתוך האתר, או אופטימיזציה למנועי חיפוש וקישורים מחוץ לאתר.
עד כאן הכל ברור. זה תהליך בסיסי שצריך לבצע לכל אתר.
אוהבים וידאו? מוזמנים לצפות במדריך על קידום אתרים גדולים:
מה שונה עם קידום אתרים עם עמודים רבים?
לא תמיד קידום אתרים לחברות אומר בהכרח קידום אתרים גדלים (מרובי דפים). אבל במקרים רבים, יש קורלציה בין גודל החברה או התאגיד לבין גודל האתר ורמת המורכבות שלו.
כשמקבלים אתר של מותג גדול שצריך לקדם בעזרת קידום אתרים אורגני, בדרך כלל מקבלים בירושה כמות נכבדת של קישורים חיצוניים לאתר (רבים מהם טבעיים), ולכן הוא צריך בעיקר עבודת אופטימיזציה ותוכן.
כמובן שזה תלוי בתחום וצריך לחקור לעומק את הקישורים הנכנסים של אותו ברנד, אבל בקו כללי דגש העבודה על אתר שמכיל הרבה קישורים נכנסים, במיוחד אם הם טבעיים, יהיה בעיקר על שינויים באתר עצמו – עבודת On Site SEO.
עוד על קידום אתרים קטנים לעומת אתרים גדולים ניתן לקרוא כאן.
אז למה מותגים גדולים צריכים עזרה עם קידום אתרים בגוגל?
גם אם ניקח לדוגמא אתרי ענק – בין אם זה אתרים ממשלתיים או של חברות גדולות מאד, נראה מיד שיש לא מעט דברים שאפשר לשפר בהם בהקשר של קידום אתרים אורגני.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
הנה דוגמה של נראות האתר של חברת החשמל במנועי החיפוש:
למרות שחברת החשמל היא מונופול, האם לא היה נעים לראות בתיאור האתר משפט מסוגנן של כמה כיף להיות לקוח של חברת החשמל (למרות שאין לנו ברירה אחרת)?
זה עדיין היה עושה לנו הרגשה יותר טובה לראות Meta Description שמנוסח בסגנון: חברת החשמל מספקת ל X בתי אב חשמל בכל יום ונהנית לשרת כל לקוח ולקוח בשירות אישי ויעיל במיוחד, באתר שלנו תוכלו למצוא שירותים, פירוט תשלומים, טיפים לחסכון בחשמל ועוד.
זה רק קצה הקרחון של קידום אתרים גדולים
זאת הייתה רק דוגמית קטנה, כמובן שמי שיחפור מספיק ימצא המון פאקים קטנים גם באתרים של המותגים הגדולים ביותר.
בעקרון לא סתם אומרים שכל אתר חייב איזשהו ליווי של תהליך קידום או ייעוץ לקידום אתרים, למרות שזה נשמע משפט מכירתי של מקדמי אתרים.
המקבילה של בוני האתרים היא האימרה שזה לא נראה רציני שלחברה אין אתר אינטרנט, לא משנה מה הגודל שלה ולא משנה אם היא מונופול.
זאת אחת הסיבות שיש לחברת החשמל אתר, אבל בהשקעה של עשרות שעות בלבד ניתן לעשות אופטימיזציה רצינית לתגיות באתר החברה כך שהם יהיו הרבה יותר ידידותיות למשתמש בהשוואה מה שבא בברירת מחדל בבניית האתר.
וכך צריך לבנות את התוכנית קידום של המותג, להשקיע את רוב השעות (אם לא כולן), בתגיות, טקסט וכל מה שצריך לנגישות וחיפוש המשתמש.
עוד דוגמא לתוצאה דומה כמו חברת החשמל:
בניית תוכנית המתבססת על השקעה בתוך האתר בלבד צריכה להתבצע אחרי מחקר מקיף שכולל את ניתוח הקישורים הנכנסים ואת האתר עצמו בכדי לראות באמת שהקישורים הנכנסים שיש מספקים את התוצאות בכדי לא להשקיע בהם יותר מדי אלא רק לנטר ולבדוק שהכל תקין מבחינת אנקורים מקשרים, איכות הקישורים וכו'. למידע נוסף על ניטור ומעקב אחר קישורים נכנסים היכנסו למדריך הזה.
במה עוד כדאי להשקיע בעבודת קידום אתרים בגוגל לאתרים גדולים?
כשמדברים על קידום אתרים גדולים בוויקס, בוורדפרס או בכל פלטפורמה אחרת – דבר נוסף שכדאי להשקיע בו הוא בעיקר בצד הטכני, מעבר לתגיות ותוכן, האצת אתר, יצירת קשר קלה יותר ודברים נוספים יכולים להביא בקלות למצב שלקוחות מרוצים יותר מהשירות ולהקל בכך גם על הצרכנים וגם על החברה עצמה לנהל את התקשורת מול הלקוחות בפחות זמן ובפחות מאמץ.
למידע נוסף על קידום אתרים טכני.
קבלו 3 מדריכים שקשורים לשיפור המרות באתר:
- איך לכתוב טוב יותר ולשפר את ההמרות באתר שלכם?
- שיפור יחס המרה (CRO)
- איך להשתמש בפופאפים למטרות קידום ושיפור יחס המרה?
את הדברים האלה ניתן לראות גם היום. יש הרבה חברות שניתן ליצור איתם קשר אפילו דרך Whatsapp ובטח שדרך צ'אט באתר.
מדובר באותן חברות ענק שפעם היו נחשבות כוחניות והיו מקשות עלינו בכל דרך ליצור איתם קשר.
בין אם מדובר בנתב שיחות מעיק שדורש 10 הקשות מספרים בכדי להגיע ליעד המבוקש (ובסוף לא היינו מגיעים אליו) לבין המתנה על הקו של חצי שעה, היום עובד או עובדת יכולים לענות בצאט של אתר ל-4 לקוחות במקביל.
ניתוח אתר גדול – SEO לאתר גדול לדוגמא!
על מנת להמחיש חלק מהנקודות שהעלתי פה במדריך בצורה יותר נוחה – אני מצרף פה סרטון שבו אני מנתח קידום אתר גדול ומתייחס לכל מיני נקודות לשיפור שיכולות לעשות הבדל מאד משמעותי ב-SEO של האתר.
צפו בסרטון:
קידום אתרים לחברות / תאגידים – לסיכום: במה מותגים גדולים צריכים להתרכז בקידום האתר שלהם?
כפי שהוזכר, כשמדברים על קידום אתרים גדולים לחברות או תאגידים או אפילו קידום אתרים למשרד עורכי דין גדול אשר מציע שירותים בתחומים שונים, ככל הנראה קישורים חיצוניים הם דווקא לא הפוקוס הגדול כאן (אם כי, אין ספק שהם יכולים להיות יעילים, כמו בכל תהליך של קידום אתרים בגוגל).
חברה לקידום אתרים צריכה לבדוק את האתר לפנאי ולפנים (לרוב מדובר באתרים של מאות ואלפי עמודים לפחות), לבצע אופטימיזציה יסודית, שיפור מהירות אתר, לדאוג לטייטלים ודיסקריפשנים אטרקטיביים וידידותיים יותר לגולש (וגם לגוגל), לשפר יחסר המרה וגם להנגיש יותר את האתר מבחינת שירות לקוחות ובכלל. עוד על נגישות אתרים.
בשורה התחתונה: תדאגו להצדיק את הברנד שלכם!
לא רק קידום אתרים גדולים! מדריכים נוספים באתר:
- מה זה אזכורים וכיצד הם שונים מקישורים
- בניית אתרים לסטארטאפים
- איך בוחרים מומחה קידום אתרים
- איך לבחור חברה לקידום אתרים