תפריט
תפריט

להפוך את החנות המקוונת שלכם ללהיט – שלב אחר שלב

בתור צרכנים הרגילים לבצע קניות מזה שנים, חשבתם פעם מה הדבר הראשון שתופס לכם את העין כשאתם נכנסים לחנות?

שמתם לב לאיזה צד אתם מסיטים את המבט קודם, לימין או לשמאל? לצרכנים ישנם הרגלים, כאשר לרוב הם אינם מודעים אליהם בכלל.

להצליח עם חנות וירטואלית

את כל המידע המקצועי והמחקרי שיש באשר להתנהגות של לקוחות בחנויות פיזיות, ניתן לתרגם כיום לאופן שבו גולשים בחנויות מקוונות נוהגים לערוך את הקניות שלהם, להשתמש בו בהתאם לדרישות של אסטרטגיית הדיגיטל של העסק ובכך לגרום לאתר של שופינג און ליין להפוך ללהיט ולדומיננטי בתחומו.

למה אנשים מעדיפים לקנות באינטרנט ואיך זה ישמש אתכם לבניית אתר קניות מצליח?

זה בוודאי לא יפתיע או יחדש לכם לדעת, שהקניות הנערכות על ידי גולשים באמצעות האינטרנט הכפילו את עצמן פי כמה וכמה בשנים האחרונות, מה שגרם לחברות ענק כמו אמזון, איביי ועלי אקספרס להיות ברירת המחדל של מרבית הצרכנים והברירה הראשונה שלהם לעריכת קניות, לפחות בכל הנוגע למוצרים שאינם מוצרי סופרמרקט.

ישנן כמויות הולכות וגדלות של אנשים  היום, שאפילו לא מעלים על דעתם לגשת בכוחות עצמם עד לחנות פיזית "רגילה", כשהם זקוקים למוצר כלשהוא – הם פשוט מזמינים אותו ברשת.

אופן הרכישה הנוח הזה, גרם לפופולריות של אתרי הקניות לעלות לגבהים מדהימים, כאשר גם במקרה של רשתות חזקות ואפילו בענפי תעשייה כמו אופנה – אשר מצריכות מדידה על הגוף לשם התאמה מרבית – ניתן לראות כי חנות אינטרנטית תהיה, עבור גולשים לא מעטים, הבחירה המועדפת לאופן ביצוע הרכישה.

הצרכנים הללו יבחרו להקליק על המקלדת בכדי להשיג את החולצה או הנעליים הנחשקים, מאשר להתניע את הרכב ולנסוע עד למרכז הקניות ואפילו אם הוא ממוקם במרחק דקות ספורות של נסיעה.

אז איך זה עוזר לנו בחיים?

איך זה עוזר לכם, בתור מי שעומדים לפתוח חנות אינטרנט ותוהים מה יגרום לה לבלוט מעל המתחרים הרבים שלכם בשוק? ובכן, הגורמים המסייעים העיקריים הינם בדיוק אותם מאפיינים צרכניים של לקוחות בחנויות פיזיות, אשר עדיין לא נעלמו מהעולם לחלוטין.

איך משתמשים במידע הזה ועושים את זה בפועל?

דגשים לבנייה של חנות וירטואלית שתהפוך לרווחית במהירות ותייצר תנועת גולשים רבה

דמיינו קניון הומה אדם שבו אינספור עוברים ושבים וגם לא מעט חנויות נעליים שנמצאת בתוכו, ביניהן החנות שבבעלותכם.

לא כולם ייכנסו לחנות הנעליים הזו, למעשה רבים יחלפו על פניה מבלי להסתכל וחלק נכבד יביט מספר שניות על חלון הראווה ויעבור הלאה, לחנות הבאה.

הדבר מקביל לשופינג באינטרנט היום ולאופן שבו עליכם לדעת איך "להילחם" על כל גולש, משמע על העוברים ושבים במרחבי הרשת, אשר צריכים נעליים (או כל סחורה אחרת שאותה אתם מוכרים).

חשוב שתדעו את הדרכים שבהן אתם יכולים להניע את אותם לקוחות פוטנציאליים לפעולה, כלומר לא רק "להציץ בחלון" ולקרוא את הכותרות הראשיות באתר שלכם, אלא ממש להיכנס פנימה וכמובן לבצע רכישה.

רוצה לקבל יותר כניסות, פניות והכנסה מהאתר?

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

החנות האינטרנטית שאתם מקימים, אם כן, צריכה להיות אטרקטיבית מספיק בכל המובנים, גם אם היא וירטואלית, על מנת שהגולשים ירצו להיכנס אליה.

אלו הדברים שיכולים לעזור לכם להפוך אותה למצליחה במיוחד:

1. עיצוב נעים לעין ומתאים לאתר, לסגנון שלו ולמסר שהוא מנסה להעביר

העיצוב של אתר אינטרנט – הן המראה הגרפי שלו והן עיצוב חווית המשתמש, ובמיוחד כשמדובר על חנויות מקוונות, זה הדבר הראשון שיגרום לגולש להישאר עוד כמה רגעים ולהעמיק את הגלישה, או לחילופין לנטוש את האתר ולעבור למתחרים שלכם.

הקפידו על הלימה בין הגרפיקה, גודל הפונטים והעיצוב באופן כללי, לבין המסר שאתם מנסים להעביר וקהל היעד אליו אתם מכוונים. ויזואליות של אתר אופנה המיועד לבני העשרה, למשל, תהיה שונה לחלוטין מזו של חנות אינטרנט המוכרת בגדי יוקרה לנשים מעל גיל 50.

2. חווית משתמש מעולה המאפשרת ויתור על הגעה אל העסק הפיזי מבלי להרגיש פספוס

נוחות הגלישה וקלות מציאת המידע המבוקש, אלה הדברים שיכולים להרים או להפיל מכירה.

צרו כפתורים מתאימים לקבלת מידע ולביצוע פעולות בפשטות רבה בתוך האתר, בדקו כי כל מוצר המוצע למכירה מפורסם באמצעות תמונה ותיאור מיטבי – הגולשים מעוניינים ברכישה בטוחה ואתם צריכים להעניק להם את כל האינפורמציה על מוצרי החנות מבלי להטריחם לעסק הפיזי.

תוכלו, בנוסף, להעלות את הרמה של חווית המשתמש באמצעות הענקת שירות וירטואלי כמו צ'אטים ב"לייב" בשעות מסוימות, בוטים עם שאלות ותשובות מובנות וכמובן קטגוריית "צרו קשר", אשר תאפשר לגולשים להביע את עצמם במקרים מסוימים ולקבל שירות לקוחות ברמה גבוהה.

כדאי גם לקרוא על שיפור יחס המרה באתרים.

3. נגישות באינטרנט

רבים מבין הלקוחות הפוטנציאליים של חנויות אינטרנטיות, הינם אנשים עם מוגבלות המתקשים לבצע קניות בחנויות פיזיות.

תוכלו להקל עליהם לבצע רכישה נוחה בחנות שלכם ולהרחיב בכך את מעגל הלקוחות, על ידי הוספת אמצעי נגישות עבור לקויי שמיעה וראייה. הוספת כפתורים ה"מקריאים" את הטקסט באתר, כמו גם מתן אופציה להגדלת פונטים, הן חלק מן הדרכים להקל על אוכלוסייה זו.

4. קידום ושיווק החנות באינטרנט

אם עד כה דיברנו על שיפור ועיצוב החנות עצמה, הרי שיש משקל לא מבוטל לנושא השיווק וקידום החנות באינטרנט – אחרת, לא ממש עשינו בזה משהו.

לאחר שבניתם את החנות הווירטואלית עבור העסק שבבעלותכם, דעו כי אסור לכם לנוח ובעצם עכשיו מתחילה העבודה האמיתית והלא פשוטה: חשיפת העסק לגולשים ושיווקו באופן שיביא קהל חדש כל הזמן, במקביל לביסוס הקשר עם הלקוחות הקיימים ועידודם לחזור אליכם שוב ושוב.

שילוב של קידום ממומן בשביל הדחיפה הראשונית, יחד עם קידום אורגני על ידי מקדמים וכותבי תוכן מקצוענים, הוא המומלץ עבור אתרי קניות שזה עתה נפתחו. כדאי שתהיו בקשר מתמיד עם החברה לבנייה וקידום האתרים שלכם, לצורך ביצוע חשיבה משותפת ואופטימיזציה לאתר באופן קבוע.

מעבר לאלו – ישנם דגשים ספציפיים לקידום אתרי חנויות בגוגל. את כל הפרטים תמצאו במדריך הזה.

5. שירות לקוחות

שמרו על קשר מתמיד עם הלקוחות, אלו שכבר ביצעו רכישה ואלה שרק נחשפו לחנות האינטרנט שלכם.

הרשתות החברתיות יסייעו לכם למקד את הפנייה אל קהל גולשים בעל פוטנציאל גבוה להפוך ללקוחות משלמים, כמו גם ליצירת מוניטין חיובי ולשמירה על תקשורת בלתי אמצעית עם הצרכנים. זכרו כי שירות איכותי ניתן להעניק גם אם אתם לא עובדים בפועל בתור מוכרים בחנות ועומדים על הרגליים – וזה בגלל שיחס חם ואישי אפשר לתת גם באמצעות המקלדת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה

400+ כבר הצטרפו – טיפים מקצועיים על SEO ישר לטלגרם שלכם!

דילוג לתוכן