אחד מתפקידים שמונחים לפתחה של כל הנהלה של חברה או עסק, הוא להבין את סביבת התחרות המאפיינת את הנישה שבה החברה פועלת.
בפרט, לאותה הנהלה יהיה חשוב לדעת איפה נמצא קהל היעד של העסק, באילו דרכים הוא מגיע אל העסקים המתחרים, היכן העסקים המתחרים פועלים, כמה כסף הם משקיעים בערוצי השיווק השונים, אילו ערוצים מניבים להם תוצאות ועוד ועוד.
לרשות מנהלי אתרים, מומחים של SEO, מקדמי אתרים אורגניים וגם מומחי שיווק של חברות גדולות עומדים שפע של כלים שיכולים לסייע להם בניתוח סביבת התחרות הזאת.
במאמר הזה ננסה לסקור כמה מן הכלים האלו, וגם להסביר מדוע כדאי יהיה לקחת את התוצאות שלהם בערבון מוגבל.
כלים שיעזרו לכם לבדוק מדדים שונים של תנועה לאתר
אם אתם רוצים לדעת דברים כמו:
- איך לבדוק חיפושים פופולריים ומילות מפתח מובילות באתר מסוים
- בדיקת אתרים מבחינת ביצועים של SEO ואופטימיזציה עבור מנועי החיפוש
- מילות חיפוש פופולריות בגוגל שקיימות אצל המתחרים שלכם אבל לא אצלכם שתוכלו לקחת כהשראה
- ועוד…
ישנו מגוון גדול של כלי ניתוח מתחרים, כל אחד עם היתרונות היחסיים שהוא מציע, שיכולים לאפשר לבעל עסק לקבל תמונה סבירה על סביבת התחרות ועל המתחרים העיקריים של העסק:
אלקסה – Alexa
אלקסה (Alexa) היא שירות פופולרי יחסית (היה יותר בעבר) שמסופק הן בתצורה של שימוש באתר והן באמצעות API שמאפשר התממשקות של מערכות הארגון או החברה לשירות.
באמצעות אלקסה תוכלו לנתח את התנהגות קהל היעד המגיע לאתרי המתחרים, לאתר אתרים נוספים בהם הוא מבקר, לגלות מתחרים חדשים שלא ידעתם על קיומם, למצוא מילות מפתח עליהן מדורגים המתחרים ואילו אתר החברה שלכם דווקא לא, מילות מפתח שקל באופן יחסי לשפר את הדירוג עליהן, לנתח את פרופיל הקישורים של המתחרים ועוד ועוד.
סימילרווב – Similarweb
כתבתי כבר סקירה על הכלי הישראלי המצוין סימילרווב, שיכול לאפשר לעסקים לבצע ניתוח מתקדם של המתחרים שלהם, ובפרט להבין בצורה טובה יותר בין היתר:
- רמת המעורבות של גולשים באתר
- לפלח את מקורות התנועה של תנועת הגולשים לאתרי המתחרים
- לקבל מידע אודות המכשירים שבהם עושים שימוש המשתמשים השונים בעת גישה לאתר
- לנתח באופן מתקדם את מילות המפתח עליהם מדורגים המתחרים (למידע נוסף על מחקר מילות מפתח)
- לנתח את איכות האסטרטגיה השיווקית של המתחרים באמצעות סקירת המודעות שלהם בפלטפורמות השונות
- לנתח קמפיינים במייל וכן את תצורת המשפכים השיווקיים המיושמים באתרי המתחרים
- אפילו לסקור את כמות ההורדות של האפליקציות של המתחרים
- ועוד…
SemRush / סמראש
Semrush, הכלי המוכר והפופולרי במיוחד בקרב מקדמי אתרים, הוא כלי שידוע ביכולות הניתוח המתקדמות שלו, בייחוד בתחום מחקר מילות המפתח.
סמראש הוא כלי מסוג All in One, וזה אומר שבפועל הוא מצויין בניתוח של פרופיל הקישורים של אתרי המתחרים, בניתוח מילות המפתח שעליהן המתחרים המדורגים, במציאת הזדמנויות למילות מפתח שעליהן יכול האתר להיות מדורג, בביצוע Site Audit שתפקידו מציאת פערי אופטימיזציה של דפי האתר לדפי תוצאות החיפוש ועוד ועוד.
Ahrefs
כלי ה – SEO מבית Ahrefs הוא אחד מן הכלים האהובים ביותר על מקדמי אתרים, יועצי SEO וגם חברות קידום אתרים, לא רק בגלל בסיס הנתונים העדכני והאיכותי ביותר של קישורים שהוא נסמך עליו, אלא גם בגלל הממשק המצוין שהשירות הזה התברך בו. הפונקציות השונות שהוא מאפשר קלות מאוד להבנה ולשימוש, ויכולות לסייע רבות בקידום ושיווק אתרים ברשת.
גם Ahrefs הוא כלי מסוג All in One והוא מסוגל, למשל, לבצע חיתוכים מתקדמים: מאילו מקורות כלל המתחרים שלי מקבלים קישור ואילו אני לא? כיצד מדורגים המתחרים שלי על מילות מפתח עיקריות? אילו פערי אופטימיזציה כדאי לי לסגור מול המתחרים?
ישנם, כמובן עוד לא מעט כלים לניתוח פעילות המתחרים, כמו Moz, Quantcast, BuiltWith, Tag Explorer ונוספים. הכלים האלו מסוגלים לענות על לא מעט שאלות, כמו מהו המחיר לקליק שמציעים המתחרים שלי על מודעות, מיהם הלקוחות שמשתפים את התכנים של המתחרים במדיה החברתית, מאילו מקורות משיגים המתחרים תנועת הפניה, כיצד נראה הגידול בתנועה לאתרים האלו לאורך זמן, ועוד.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
יחד עם זאת, חשוב להבין שלצד כל הטוב ועושר המידע שמציעים הכלים השונים האלו לבדיקת פופולריות של אתרים שונים, הם לא תמיד מאוד מדויקים.
למה כדאי יהיה לכם לקחת את הכלים האלו בערבון מוגבל?
באופן כללי, ניתן להגיד שכלים שונים לבדיקת פופולריות של אתרים לא יכולים בכל רגע נתון להיות מצויידים במידע העדכני והחדש ביותר הקיים.
אתרים מעלים כל העת תוכן חדש, מודעות חדשות ומייצרים קישורים חדשים ופעילות חדשה ברשתות החברתיות.
הסריקה של הרשת היא משימה מורכבת ומסובכת ודורשת לא רק משאבים רבים, כלי מחשוב עוצמתיים והתמדה, אלא גם תעדוף חכם של ניהול תקציב הזחילה של הזחלנים השונים.
יתרה מכך, חלק מן הכלים הללו עושים שימוש במידע אנונימי הנמצא ברשת, או במידע שנאסף באמצעות תוספים והרחבות שונות שהם מפרסמים, ומותקנים על מחשבים ברחבי העולם – דרך לא לגמרי בטוחה מפני הטיות סטטיסטיות משמעותיות.
עם כל זאת, שימוש בכלים האלו בעת עבודת קידום אורגני על האתר, על אף שאינו לגמרי מדויק, יכול לתת אינדיקציות חכמות לכיוון הכללי אליו הולכים המתחרים, ולאפשר לחברה או לעסק שעושים בהם שימוש, לגבש אסטרטגיית תגובה נאותה.
אל תפספסו גם את המדריכים האלה:
תגובה אחת
שילוב של כל הכלים האלו יתנו אינדיקציה אמיתית אודות האתר, ולוו דווקא בערבון מוגבל.
Comments are closed.